Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Beschermingsfolie tegen steenslag"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Beschermingsfolie tegen steenslag"

Ik had hier eens gelezen dat er ene soort folie bestaan voor op je wagen te kleven, die het koetswerk wat beschermt. Onder andere shauni gebruikte had.

Wel, ik zou het deze zomer ook willen kopen als ik op reis ga met de auto, toch zo een 3200 km, dit om wat steenslag te voorkomen, of op zijn minst toch iets bescherming te bieden aan de koets.

Waar koop ik het?
    Wat kost het?
    Kan ik een laag of 2 boven elkaar leggen?

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Ik had hier eens gelezen dat er ene soort folie bestaan voor op je wagen te kleven, die het koetswerk wat beschermt. Onder andere shauni gebruikte had.

Wel, ik zou het deze zomer ook willen kopen als ik op reis ga met de auto, toch zo een 3200 km, dit om wat steenslag te voorkomen, of op zijn minst toch iets bescherming te bieden aan de koets.

Waar koop ik het?
    Wat kost het?
    Ik denk niet dat die folie op folie gaat plakken.

BMW had het, voor de rest weet'k het niet. Cayenne had 'n 'car-bra'.

Comment

Enige dat je wagen gaat beschermen is inderdaad zo'n car-bra. Teflon en wax gaan steenslag immers niet tegenhouden. En van iets anders heb 'k eerlijk gezegd ook nog niet gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten

Waar koop ik het?
        Wat kost het?
        idd, ik heb dat hier ook ooit eens gelezen

Comment

Cayenne, vertel eens over uwe beha.

Comment

www.nooitmeersteenslag.nl
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zo'n folie noemt men een "clear bra".

Comment

de gebroeders Bor van Protech, plaatsen zo'n plastic beschermfolie (van 3M dacht ik).
                Verwacht u wel aan een stevig prijskaartje voor een bumper te beschermen.

Comment

een car-bra is vooral erg koel.

Comment

arnev gaat klaarkomen als em dat ziet
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten

Dan nog liever een neus met steenslag

Wat Rabbit volgens mij bedoeld is dit www.ventureshield.com

Comment

AUB voor de 147 http://www.ventureshield.com/pattern_search.asp#Results

Het zal inderdaad een ferme duit kosten,en zien doe je het ook altijd.
                        Last edited by ; 28/04/2007, 11:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                          AUB voor de 147 http://www.ventureshield.com/pattern_search.asp#Results

Het zal inderdaad een ferme duit kosten,en zien doe je het ook altijd.
                          Check voor lakbeschermingsfolies -> www.lakbeschermingsfolie.com

Gr.

Martin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten

ik heb hier dus ooit oog in oog mee gestaan hé... in het pré-digitalefototoestellentijdperk. Op Bug-a-roo.

Hij had toen ook z'n BH aan Met opzet zeg ik hij.

Comment

Je kan ook altijd contact opnemen met Roadblock Belgium te Oostende
                              check website : www.roadblock-belgium.com of mail roadblockbelgium@telenet.be
                              Roadblock ultimate protection film

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                ik heb hier dus ooit oog in oog mee gestaan hé... in het pré-digitalefototoestellentijdperk. Op Bug-a-roo.

Hij had toen ook z'n BH aan Met opzet zeg ik hij.
                                'ie stond toen ongetwijfeld naast een blauwe 412 Variant met Fuchs-wieltjes, en tussen de twee zal wel een parkeermeter gestaan hebben. en op de mijne lag waarschijnlijk een verkeerslicht.

Comment

"Beschermingsfolie tegen steenslag"

Zondag bracht Gilles mij op het idee om een beschermingsfolie te monteren tegen steenslag.

Zijn er nog mensen die daar ervaring mee hebben? Adressen? Ik vind alleen maar adressen in Nederland.

Het folie merk StoneShield zou ook het beste zijn. Zou tot 2x sterker dan zijn
                                  concurenten.

Hier de meest gestelde vragen:

Helpt de StoneShield® film werkelijk om beschadigingen zoals genoemd te voorkomen?
                                  JA! De film was oorspronkelijk ontwikkeld om de belangrijkste delen van vliegtuigpropellers en helikopterrotorbladen te beschermen tegen steenslag. Het mag vanzelf spreken dat het veel gemakkelijker moet zijn niet zo snel bewegende delen tegen genoemde problemen te beschermen, in vergelijking met een vliegtuigpropeller die ronddraait met bijna de snelheid van het geluid!

Kan de StoneShield® film verwijderd worden?
                                  Ja, de StoneShield® film kan moeiteloos verwijderd worden zonder de lak te beschadigen.
                                  Om de film te verwijderen, moet de oppervlakte met bv. een föhn verhit worden, terwijl op een
                                  hoek met de vingernagel een stukje van de film losgemaakt wordt. Zodra genoeg is losgemaakt om de film goed te kunnen vasthouden, kan de film langzaam van de lak afgetrokken worden.

Blijft er een zichtbare rand waar de StoneShield® film ophoudt?
                                  Indien de film precies in een hoger liggende omtrek gesneden wordt, is er geen rand zichtbaar.
                                  Bij de sets voor auto´s en motoren kan een dunne rand iets waarneembaar zijn daar waar de bescherming ophoudt.

Kan ik zien dat de StoneShield® film gemonteerd is?
                                  Het materiaal is 99,5 % helder. Op elke kleur donkerder dan wit, kan de film niet gezien worden. Op een witte kleur blijft dan 0,5 % kleurverschil op afstand zichtbaar, dichtbij niet.

Treedt er een kleurverschil op tussen de beschermde en niet beschermde delen?
                                  Nee! De film bevat een materiaal wat het beschermt tegen UV stralen, maar welke diezelfde
                                  UV stralen toch doorlaat door de film op de lak.

Welke levensduur heeft de StoneShield® film, wanneer moet ik deze vervangen?
                                  Wij geven maar liefst 7 jaar garantie op de StoneShield® film, ofschoon de film
                                  gemiddeld natuurlijk nog langer meegaat. Bij voertuigen zullen buiten steenslag ed.,
                                  dezelfde factoren welke de lak normaal beïnvloeden ook ons product beïnvloeden.
                                  Of het voertuig in een garage staat, regelmatig gewassen en gewaxt wordt, zal een groot verschil maken.

Kan ik mijn voertuig door de wasstraat rijden, hoe moet ik hem poetsen?
                                  Na 1 week kan men alles met de film doen wat men normaal aan onderhoud met de rest van het voertuig doet. Er kunnen zonder problemen wax en poetsmiddelen op de film aangebracht worden. Een teveel aan wax opgebouwd aan de randen van de film is gemakkelijk te verwijderen met een zachte doek of borstel. Een hogedrukreiniger kan aan de randen van de film tot op 70cm afstand gericht worden.

Hoe wordt de set aangebracht?
                                  Zeker voor auto´s met zijn vaak vele rondingen is het aan te raden om de montage te laten verrichten door één van onze gecertificeerde monteurs, zodat een vakbekwame aanbrenging gegarandeerd is.

Voor motorfietsen zijn vaak vlakke en kleinere delen van toepassing om te beschermen, en ligt de moeilijkheidsgraad voor het monteren stukken lager. Iemand die een beetje handig is, kan dit al zelf doen. Als u deze sets bestelt leveren wij standaard een uitgebreide montage handleiding.
                                  Is de film veilig aan te brengen ook op de nieuwe op waterbasis gebaseerde lakken?
                                  Ja, de film heeft geen schadelijke effecten op deze laksoort, en biedt ook dezelfde bescherming.

Wat gebeurt er als ik schade rijdt, kan ik losse delen vervangen?
                                  Ja, indien bv een spiegel of bumper dusdanig beschadigd wordt door bv. een aanrijding dat deze vervangen moet worden, dan kan dit losse filmdeel besteld worden.

http://www.stoneshield.nl/

Comment

Ik heb al een mail gestuurd naar StoneShield om te weten waar de Belgische dealers van het merk gevestigd zijn, maar nog steeds zonder reactie.

Comment

Ik heb conctact opgenomen met Nice Concept -Roadblock Belgium gevestigd in Oostende(beetje ver gezien de wagen daar een halve dag moet staan ) en kwam op een prijs van 950€ (hoeveel kost een bumper opspuiten? )

Comment

Working...
                                      X