Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Ziehier wat mij overkwam met een Opel Corsa 1,3 Diesel bij garage Vanderperre in Schepdaal (Dilbeek) met een wagen die 26 dagen buiten waarborg viel.
    - Na een onderhoudsbeurt op 32.000km ( de wagen is dan 2jaar en 26 dagen jong), krijg ik de wagen terug die niet in orde is, zonder mij hiervan te verwittigen. Ik ga s’anderendaags terug en enkele dagen later verneem ik dat er voor 1425 € herstellingswerken dienen uitgevoerd.
    - Men beschuldigd mij ervan dat ik niets zou gezegd hebben bij het binnenbrengen van de wagen. (Gerammel bij het starten)
    - Na herhaaldelijk aandringen van mijnetwege geeft de garagehouder schoorvoetend tot, dat er iemand binnen zijn bedrijf “een fout heeft gemaakt” (gewild of niet) en dit probeert te verdoezelen.
    - De garagehouder laat,als tussenpersoon, de klant in de kou staanenik dien zelf de klantendienst te contakteren.
    - De prijzen varieren van 1425 € naar 1160 € naar 512,13€.
    - De wagen gaat binnen voor herstelling aan een overeengekomen prijs van 512,13€.
    - Bij de afhaling van de uiteindelijk herstelde wagen, krijg ik de sleutel van de wagen. De echtgenote van de garagehouder meld mij dat alles onder waarborg werd uitgevoerd.
    - Hierop stuur ik een mail van dank aan klantendienst opel en de garage.
    - Als vervolg krijg ik enkele dagen later een mail dat dit een spijtige vergissing is.
    - Ik bijt van me af en meld “Ik betaal de faktuur niet alvorens ik een eerlijk antwoord krijg en een zinnige uitleg betreffende de levensduur van het vliegwiel dat moest vervangen worden”.
    - Na veel aandringen van mijnentwege geeft de garage vanderperre dan toch toe " het geen normale slijtage is " en " de levensduur van het vliegwiel komt in principe overeen met de levenduur van de wagen” Dit onderdeel is stuk na 2 jaar en 26 dagen of 20% van zijn levensduur maar toch is er volgens Opel en garage Vanderperre geen enkel probleem met de kwaliteit van dit onderdeel, hoe cynisch ook de uitleg is.
    - Ik stel de betaling wel uit, tot mijn dochter een aanmaning krijgt, met bijkomende juridische kosten en een uiterlijke betaaldatum. Dit schrijven ontvangt zij met de gewone post en niet aangetekend, vermoedelijk om bijkomende problemen te crëeren. Wat gebeurt er als de brief verloren gaat? De faktuur is inmiddels ook wel betaald.
    - Inmiddels ben ik te weten gekomen van een kollega garagehouder dat mits een minimum aan goede wil vanwege de garage deze zaak in volledige waarborg kon opgelost worden.
    Met zegt dat de koning klant is, doch zonder mijn tussenkomst was mijn dochter dik bedrogen geweest.Kan dit zomaar allemaal?
    Er zal wel een reden zijn waarom sommige merken 5 tot 7 jaar waarborg geven en waarom opel op de tweedehandswagens evenveel garantie geeft dan op nieuwe.
    Waar ligt dan de grens van poging tot bedrog,
    Wat zijn de verantwoordelijkheden van de garagehouder voor intern gemaakte fouten door onbekwaam personeel.
    Dit alles moet de betalende klant maar ondergaan.
    Ik heb intussen een kleinschalige, bekwame en eerlijke garage gevonden voor onderhoud en eventuele herstelling van de wagen. Opel zou nochtans wat positieve reklame kunnen gebruiken.

Ik heb ook dit relaas meermaals naar de klantendienst van opel gestuurd, maar men vertikt het en is te laf om hierop te antwoorden.
    Blijkbaar hebben ze geen aanvaardbare uitleg meer voor hun uitspraken over kwaliteitsgebrek van een onderdeel dat door abnormale slijtage maar 20% die elkaar tegenspreken .

Ik stuurde dit relaas naar testaankoop en krijg hierop onderstaande reaktie

Geachte heer,
    Wij komen terug op uw mail.
    Er is inderdaad één en ander misgelopen bij de garagehouder.
    Een garagist heeft een inspanningsverbintenis (geen resultaatsverbintenis) en dient de werken uit te voeren volgens de regels van de kunst.
    Als er werkelijk fouten zijn gebeurd die een "bonus pater-garagist" in dezelfde omstandigheden geplaatst niet zou maken, dan dient de garage zelf op te draaien voor de herstellings- of vervangingskosten.
    Het punt is dat een consument zelf praktisch nooit kan nagaan wat een garagist heeft gedaan aan de wagen. De consument is aangewezen op het vertrouwen in de professioneel. En jammer genoeg wordt dat vertrouwen al eens misbruikt. Vandaar dat je toch altijd alert moet blijven.
    Wat er hier gebeurd is, zegt veel over de kwaliteit van de klantendienst, de werking en beroepservaring van de garage.
    U dient daar uw conclusies uit te trekken.
    Wij nemen alleszins nota van uw opmerkingen.
    Met vriendelijke groeten,
    Dienst Individuele Hulpverlening
    William De Coster
    Testaankoop heeft het bij het rechte eind, de conclusies zijn getrokken. Wel staat vast dat er nooit nog opel zal aangekocht worden. Ik kan alleen dit merk afraden, alleen al op basis van bedrieglijke praktijken in geval van garantie en zeker garage Vanderperre in Dilbeek –Schepdaal vanwege gebrek aan eerlijheid, onbetrouwbaarheid en onbekwaamheid.

Ik wist niet dat de koning met een opel reed.

En wat is er nu eigenlijk kapot?

Comment

Defekt aan de Corsa

Het vliegwiel dat aangedreven word door de startmotor.
      Het hierboven aangehaalde relaas kan allemaal bewezen worden door bestaande mails.

Comment

Na een onderhoudsbeurt op 32.000km ( de wagen is dan 2jaar en 26 dagen jong), krijg ik de wagen terug die niet in orde is, zonder mij hiervan te verwittigen. Ik ga s’anderendaags terug en enkele dagen later verneem ik dat er voor 1425 € herstellingswerken dienen uitgevoerd.
        - Men beschuldigd mij ervan dat ik niets zou gezegd hebben bij het binnenbrengen van de wagen. (Gerammel bij het starten)
        - Na herhaaldelijk aandringen van mijnetwege geeft de garagehouder schoorvoetend tot, dat er iemand binnen zijn bedrijf “een fout heeft gemaakt” (gewild of niet) en dit probeert te verdoezelen.

Met andere woorden, je hoefde NIETS te betalen : jammer dat je je laten afdreigen hebt en toch die factuur betaald hebt. Er valt dus niets meer aan te doen (tenzij je nog de moeite wil doen om een poging te wagen je centen terug te krijgen) behalve dat wat je gedaan hebt : je conclusies trekken

Comment

Dat is dus duidelijk de garage die in fout is.

Heb ook zo eens iets voor gehad en ik weigerde te betalen.
          Is voor de vrederechter gekomen en heb uiteindelijk niks betaald. De garage was in fout.

Comment

Toen ik de naam "Vanderperre" las, rinkelde er al een belletje. Al enkele verhalen gehoord en bij die garage moet je op uw strepen staan want anders gooien ze er met de pet naar.
            Uw factuur is nu betaald hé. Je kan nog altijd proberen met een dagvaarding, maar ik zou eerder aanraden: ga naar een andere garage.

Comment

Zwijgt me over opel... komt hier nooit meer binnen, 4 garages in Antwerpen afgelopen en bij elke garage 0.0 service!
              Zelfs mijn advocaat die ik via rechtsbijstand had ingeschakeld zei dat ze zelfs niet bij hoofdzetel vriendelijk deden en niet behulpzaam waren...
              Last edited by ; 21/02/2010, 18:57.

Comment

Garantie

Maar 2 jaar garantie bij opel,

Comment

ik zeg niet dat jij volgende fout hebt gemaakt....maar je leest veel op de forums hoe sommigen maar zitten te pingelen als ze een nieuwe wagen gaan kopen...en de goedkoopste mag leveren....in plaats van een goede garage te zoeken, en daar tot consensus te komen....toen ik 25 jaar geleden mijn eerste nieuwe wagen kocht zei de garagist....als je nog wat rond rijd zul je er nog wel vinden die nog wat meer van de prijs willen afdoen.....maar ik investeer weinig in mijn vitrine....veel in mijn garage en service...die woorden hebben mij toen overhaald om bij hem een wagen te kopen....nu 25 jaar en 6 nieuwe wagens ben ik er nog steeds klant.....en ook ik heb al wel eens een folieke met de wagen voorgehad....maar de baas was steeds bereikbaar....luisterde....en is tot nu toe..tot lang na de garantie periode meer dan toegeeflijk geweest.....de garage is nu overgegaan naar zijn zoon...en ook deze handelt meer dan correct.....gezien de wagen waar ik mee rij ( Audi ) zijn 99% van de garages groot kil en met veel personeel die geen enkele band hebben met de zaak.....mijn garage is klein....hartelijk ontvangst met tas koffie...en de medewerkers zijn bijna allemaal famillie, die weten dat je je klanten elke dag opnieuw moet verdienen.....

Comment

Soms voelt ne mens zich bekeken omdat hij met een opel rondrijdt..
                    Wat multitronic zegt klopt wel. Trouwens waar jij klant bent lijkt precies een droomgarage staat er soms zo'n heet mokkel achter de balie ook?
                    Al ziet mijn opel dealer mij enkel om stukken te kopen en that's it

Comment

Problemen met opel en nee je bent niet de enige

Koop je een opel van 30000 euro die abnormaal schokt tijdens het rijden en de reactie die u krijgt van de dealer en opel klantendienst is ''dit is een producteigenschap '' .
                      Dit noemen ze bij opel garantie !!!
                      Waarschijnlijk hebben ze bij opel een vergadering gehouden met als conclusie ,om te besparen op de service verlenen wij geen service meer .
                      Ik noem dit gewoon OPELLICHTERIJ !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door juwi Bekijk Berichten
                        - Ik stel de betaling wel uit, tot mijn dochter een aanmaning krijgt, met bijkomende juridische kosten en een uiterlijke betaaldatum. Dit schrijven ontvangt zij met de gewone post en niet aangetekend, vermoedelijk om bijkomende problemen te crëeren. Wat gebeurt er als de brief verloren gaat? De faktuur is inmiddels ook wel betaald.
                        Hihi, dat bestaat nog? Zo van die mensen die al betalen vanaf de eerste niet-aangetekende aanmaning, hoewel ze in hun recht zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Heeft iedereen moeite om het verhaal te volgen, of ligt het aan mij
                          Neem uw tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                            Probleem is ook dat telkens ik opel zie ik begin te denken: MISERIE, MISERIE, MISERIE...

Comment

Bij elke merk heb je zo van die gevallen.

Van elke opel rijder dat ik persoonlijk ken heb ik nog niemand horen klagen. Behalve oude Corsa rijders dan.

Bij mercedes hier kan ik ook zo'n horrorverhalen vertellen hoor.

Comment

hier ook een tevreden opel rijder, jij hebt gewoon geen geluk gehad met je garage.
                                ik rij ook 25 kilometer om enkel een klein onderhoud te doen terwijl er 3 officiele opel garages in de buurt zijn (één zelf op 1 kilometer van mijn deur).
                                ik ben zeker dat elk merk wel garages heeft die zo handelen en als je over je heen laat rijden ben je gefu*** . het beste is gewoon om een andere garage te zoeken.

ps: als je een goede garage hebt is de klantendienst overbodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Hihi, dat bestaat nog? Zo van die mensen die al betalen vanaf de eerste niet-aangetekende aanmaning, hoewel ze in hun recht zijn?
                                  so true..

Comment

nee je bent geen alleenstaand geval.

hier een voorbeeld dat de één garage de andere niet is

en hier een topic die je moest gelezen hebben voor je dit topic opende.

en om af te sluiten een vliegwiel op 24000 km kapotrijden volgens sommige andere merkgarages is het mogelijk!!

dus voor je een merk gaat beschimpen op een openbaar forum met veel uitroepetekens en vetgedrukte letters eerst eens goed kijken en lezen...
                                    Last edited by ; 22/02/2010, 19:59.

Comment

Krizie laat er duidelijk geen gras over groeien

Ik kan je alleen maar gelijk geven

Ik moet hout vasthouden maar na 4 jaar dienst heeft onzen astra ons nog niet in de steek gelaten en ze heeft er nu 110.000 km opzitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                        nee je bent geen alleenstaand geval.

hier een voorbeeld dat de één garage de andere niet is

en hier een topic die je moest gelezen hebben voor je dit topic opende.

en om af te sluiten een vliegwiel op 24000 km kapotrijden volgens sommige andere merkgarages is het mogelijk!!

dus voor je een merk gaat beschimpen op een openbaar forum met veel uitroepetekens en vetgedrukte letters eerst eens goed kijken en lezen...
                                        Ik dacht dat het doel van een forum was dat ieder zijn eigen mening mag verkondigen .
                                        Dat kan positief of negatief zijn in dit geval voor Opel is het negatief maar ik kom toch ook veel goede berichten tegen over Opel !!!!!!!!!

Comment

Working...
                                        X