Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ducati 999, verschil in bodykit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [GZ] Ducati 999, verschil in bodykit?

Ik weet dat dit autoforum is en niet motoforum maar ik zit het volgende vraag.

Ik ben vrij zot van een Ducati 999. Volgens vele één van de mindere ducati's ooit omdat deze niet 'typisch' is en dergelijke, maar ik vind hem prachtig!
    Ben nu al een tijdje aan het kijken voor een gele 999 maar nog niet echt actief hoor (nog even wachten tot het najaar).
    Nu is er mij toch al wat opgevallen met name de voorkant. Ik zie er sommige met langs elke kant maar 1 sleuf, en bij andere 2.. Wat is het verschil (S, R, bouwjaar) ?
    Zie hier:

één sleuf langs elke kant van de lichten

twee sleuven langs elke kant van de lichten

Ik prefereer het onderste, komt het mooier uit, maar is precies zeldzamer?
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Volgens mij is dat bovenste zwart een sticker, geen luchtinlaat. Bij sommigen toch, al lijkt mij dat maar raar Wist het niet eens, was mij nog nooit opgevallen Lijkt mij eerder een verschil te zijn in modeljaar, dat de eerdere modellen er meer of minder luchtinlaten hadden.

EDIT:

2003 en 2004 model hebben die dubbele luchtinlaten, de jongere hebben enkele
    Last edited by ; 10/07/2016, 22:28.

Comment

Ha oké, dan is het zoeken naar 2003 & 2004 model.
      Of is het beter een later model te kopen en de kuip aan te passen? (kwestie van verbeterde ophanging, betrouwbaarheid,...)
      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Gevoelsmatig zou ik zeggen, hoe later hoe beter. Motorblok is aangepast ergens in de levensloop en ze doen altijd wel kleine aanpassingen bij een nieuw modeljaar.

Maar denk dat het belangrijkste vooral het onderhoud is, zoals bij elke Duc. Zorg er voor dat je de historie kent, dat alles op tijd en stond gedaan is en liefst nog recent voor de verkoop. Is niet goedkoop als ze een onderhoud moeten doen/kleppen moeten stellen.

Comment

Met de 999 haal je een klassieker van formaat in huis! Alain Cathcart heeft het bij het uitkomen van het model direct gezegd (en zelf ook gedaan) : deze duc moet je in huis halen, deze wordt het verzamelobject bij uitstek!

en de kans is groot dat hij gelijk gaat hebben. Sowieso is het één van de beste Duc's. De betrouwbaarheid is een stuk groter dan bij de 916/996/998. Ze hebben dan ook enkel de werkende onderdelen van de eerste reeks meegenomen in de 999.
          Is ie mooi? Zeker! En ieder jaar wordt ie mooier en mooier en mooier! Stilaan een prachtbeest! En vanwege zijn afwijkende lijn is ie ook bijzonder, daar waar een 916/996/998/1098/1198 allemaal hetzelfde design hebben. Het zijn allemaal evoluties van elkaar, de 999 en de 749 staan daar compleet los van en net daarom is de kans erg groot dat ze effectief klassiekers van formaat gaan worden.

Bij Duc/Italiaan geldt steeds : hoe later op de productie, hoe beter. Nooit eentje van de eerste 2 productie jaren komen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja inderdaad hoe later hoe beter.
            Ik zal denk ik best een zo mooi mogelijk/maagdelijk model zoek en dan de kuip hiervan aanpas. Ik vind die extra koelgaten net zo mooi
            Het is inderdaad een van de mooiste duc's ever + hij blijft er modern uitzien!
            Alles klopt aan dit model, elk lijntje is mooi.
            Nu de BMW weg is en de amerikaan ook te koop staat, moet ik iets in te plaats hebben en de tijd is aangebroken om terug op 2 wielen te stappen.
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik heb zo een rode gehad 6maanden maar ben er mee gevallen en dat spel is tegen een borduur geknald helaas onbruikbaar beschadigd .
              Dat stuurt lekker en veel koppel. Op vlak van geluid ben ik éérder voor een jap die klinken als een F1 wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Ik heb zo een rode gehad 6maanden maar ben er mee gevallen en dat spel is tegen een borduur geknald helaas onbruikbaar beschadigd .
                Dat stuurt lekker en veel koppel. Op vlak van geluid ben ik éérder voor een jap die klinken als een F1 wagen.
                En hoe was het voor de rest? Bruikbaarheid, betrouwbaarheid, ...
                Hoe komt het dat je gevallen bent?
                Zo een hoogtoerige jap is inderdaad ook wel lekker. Een Akra uitlaat brengt het wel wat dichter daarbij.
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  En hoe was het voor de rest? Bruikbaarheid, betrouwbaarheid, ...
                  Hoe komt het dat je gevallen bent?
                  Zo een hoogtoerige jap is inderdaad ook wel lekker. Een Akra uitlaat brengt het wel wat dichter daarbij.
                  Hij had zijn onderhoud en al gehad toen ik hem kocht dus op die 6maanden heb ik er ook niets kosten aan . Ik kan dus niets over de betrouwbaarheid vertellen daar is 6 maanden te kort voor .

Het was nat en wat te veel gegast . Zo een ducati heeft vergeleken met een 4 cilinder jap van dat jaar meer koppel . Ik heb mijn lesje geleerd in ieder geval . Nooit meer natte wegdek en sportief rijden voor mij .

Ik moest gewoon ééns ééntje hebben in mijn leven zoals ik ooit ééns een porsche of ferrari wil. Occasie zijn ze goedkoop voor wat je krijgt . Stuurt fijn en is hevig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Zo een ducati heeft vergeleken met een 4 cilinder jap van dat jaar meer koppel .
                    Ja, die Duc heeft echt bergen koppel tov bv een fireblade van dat jaar.

Ducati 999 2004: 102Nm, 124 pk
                    Fireblade 2004: 115Nm, 172 pk

Ik denk dat je bedoelt dat het er bij een 2-cilinder gewoon veel vroeger inkomt, terwijl je bij een 4-cilinder meer toeren nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Ja, die Duc heeft echt bergen koppel tov bv een fireblade van dat jaar.

Ducati 999 2004: 102Nm, 124 pk
                      Fireblade 2004: 115Nm, 172 pk

Ik denk dat je bedoelt dat het er bij een 2-cilinder gewoon veel vroeger inkomt, terwijl je bij een 4-cilinder meer toeren nodig hebt.
                      Ja hij heeft onderin veel meer power . Koppel cijfers kun je op papier niet vergelijken . Op papier heeft dat meer maar in werkelijkheid voelt het dubbel zo slap aan bij een jap onderin.

Comment

Dat is zo. Dat is net hetzelfde als een turbodiesel vs een atmosferische benzinewagen.

Comment

Vermogens grafieken al eens naast elkaar gelegd? Je zou nog eens verschieten...
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Koop en verkoop Klassieke motoren en bromfietsen op Catawiki. Ontdek Klassieke motoren en bromfietsenveilingen gevuld met bijzondere objecten, geselecteerd door onze experts.

Comment

Ik begrijp niet goed waarom iedereen altijd denkt dat een 2cil onderin meer power heeft... Is eigenlijk echt niets van aan.

Eerste grafiek van een 954 CBR, dus zelf een 'lichter' modelleke dan de 998cc grote duc. Tweede grafiek van een Duc met Zard open uitlaat, dus die is wel wat in het voordeel.

Zowel qua koppel als vermogen loopt de Duc enkel voor rond de 8.000toeren, wat te wijten zal zijn aan zijn open demper, maar voor de rest lopen beiden netjes gelijk. Erop lettende dat een blade nog wat lichter is dan de Duc, zal die dus ook bij de hernemingen de Duc achter zich laten.

Echt geen idee van waar het idee komt dat een 2cil onderin meer power heeft, iedereen lijkt dat te denken, zonder dat het zo is...

Duc 999 met Zard Demper :

CBR954 standaard :

Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik heb dat ook nooit begrepen waarom iedereen dat denkt. Weeral van horen zeggen zeker, op een forum ofzo?

Zo'n Fireblade rijdt een 999 in alle toeren het snot voor de ogen.

Comment

Ik gok van in den tijd dat een 2 cil nog niets van eind sprint had, of toch zwaar de duimen moest leggen voor 4cil van dezelfde inhoud qua vermogen. Zo voelden ze onderin wel vol aan, maar waren ze bovenin nogal 'platjes', waar een 4cil er nog eens een stevige eindsprint uitpuurde die het koppel onderin deed verbleken... Het is dus geen kwestie van meer kracht onderin, maar van minder power bovenin.

Daarenboven is een 4cil onderin meestal smeuïger dan een 2cil die onder de 3000toeren vaak niet thuis geeft.

Ook al zijn beide effecten de laatste jaren weel al stukken beter.
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Toen mijn kameraad een Sp1 kocht zei ook iedereen dat mijn Gsx-R 1000 geen partij was.
                                    Dat allemaal omdat het een twee cilinder was.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Kan mij weinig schelen of een jap een Duc het snot voor de ogen rijdt, ik wil'm
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Deze is van een vriend.

Vind rood toch mooier.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X