Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opnieuw inschrijven

Ik heb het volgend probleem:

Ik wou in september mijn verzekering van de bmw stop zetten. De (bevriende) makelaar zei dat ik mijn platen moest binnen brengen. Dat heb ik gedaan maar een van de werknemers daar heeft ze terug naart DIV gestuurd. Dus de auto werd uitgeschreven. Ik ben dan naar de verzekering geweest en ze zeiden dat ze alles gingen oplossen. Normaal zouden er enkel nieuwe platen aangevraagd moeten worden (op hun kosten). Vandaag kwam dat op school ter sprake en mijn klasgenoten beweerden dat ik mijn auto nu opnieuw met Z-platen moest laten keuren voor verkoop, voordat ik hem opnieuw kan inschrijven. Maar de auto is dus niet van eigenaar veranderd.

De keuring is pas voor 15 maart en ik wil hem over een goeie maand inschrijven. Kan ik dan ook meteen naar de keuring gaan? In maart ben ik opweg met dubbel carburateurs die mogelijk afgekeurd kunnen worden. Nu staat hij nog origineel en krijg ik zeker een groene kaart.

inschrijven

Hey,

Hmz, je verhaal is beetje onduidelijk. Maar soit.

Als het voertuig is uitgeschreven dien je idd terug naar de keuring te gaan.

(meestal is dat idd met Z platen)

Tenzij je nog een auto hebt (moet wel op je naam staan).

Dan mag je meestal wel met die platen naar de keuring gaan.

Wat je "bevriende" makelaar/verzekeraar zegt, of zei, klinkt me niet erg logisch.

Indien wel, geen probleem voor je, kan je op zijn kosten naar de keuring gaan.

GL

B

Comment

Normaal zouden mijn platen bij de makelaar gewoon blijven liggen tot maart, wanneer ik terug met de e30 wil rijden. De auto blijft ingeschreven enkel de verzekering stopt en ik ga gewoon naar de keuring. Maar zo is het dus niet gelopen.

Als ik effectief met Z-platen naar de keuring moet gaat dat de makkelaar een slordige 150€ kosten + 2 nummerplaten. Leuk gaat hij dat niet vinden denk ik...

Comment

Ik had vorig jaar mijn auto ook een tijd uitgeschreven/verzekering opgezegd...
        Een jaar later heb ik hem terug ingeschreven. Via verzekering terug op dezelfde naam verzekerd en nieuw platen aangevraagd (een herinschrijving gedaan dus).
        Dan (jaar te laat dus) naar keuring geweest met nieuwe platen en zonder problemen gewone keuring gehad. Wel nieuwe datum omdat ik "te laat" was, maar geen boete voor te laat moeten betalen omdat hij uitgeschreven geweest was.
        Geen Z-platen of keuring voor verkoop aan te pas gekomen, allemaal heel simpel gegaan eigenlijk...

Ps: je mag altijd vroeger laten keuren... Is het meer dan maand vroeger dan denk ik dat ze automatisch je datum vervroegen. Ben dat laatste niet helemaal zeker...
        Last edited by ; 12/01/2012, 01:18.

Comment

Als hij op zelfde naam komt moet er géén keuring gebeuren.

Enkel als de eigenaar wijzigt moet dit wel.

Geen zorgen maken dus. En verzekering komt er vanaf met 30 euro, das minder dan het geen jij ermee uitspaart doordat hij nu enkele maanden niet meer ingeschreven is!
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            En verzekering komt er vanaf met 30 euro
            Moet er niet opnieuw BIV betaald worden?
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Moet er niet opnieuw BIV betaald worden?
              Nee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Nee
                Nice!
                Weer wat bijgeleerd.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Ik heb het volgend probleem:

Ik wou in september mijn verzekering van de bmw stop zetten. De (bevriende) makelaar zei dat ik mijn platen moest binnen brengen. Dat heb ik gedaan maar een van de werknemers daar heeft ze terug naart DIV gestuurd. Dus de auto werd uitgeschreven. Ik ben dan naar de verzekering geweest en ze zeiden dat ze alles gingen oplossen. Normaal zouden er enkel nieuwe platen aangevraagd moeten worden (op hun kosten). Vandaag kwam dat op school ter sprake en mijn klasgenoten beweerden dat ik mijn auto nu opnieuw met Z-platen moest laten keuren voor verkoop, voordat ik hem opnieuw kan inschrijven. Maar de auto is dus niet van eigenaar veranderd.

De keuring is pas voor 15 maart en ik wil hem over een goeie maand inschrijven. Kan ik dan ook meteen naar de keuring gaan? In maart ben ik opweg met dubbel carburateurs die mogelijk afgekeurd kunnen worden. Nu staat hij nog origineel en krijg ik zeker een groene kaart.
                  u school is fout.
                  je vraagt aan de verzekering nieuwe platen aan, en als je je nieuwe platen hebt ga je naar de keuring.
                  je auto wordt gekeurd op de nieuwe platen.
                  End of story.

je auto is niet van eigenaar verandert, dus moet je ook geen keuring voor verkoop doorlopen.
                  ook biv moet enkel bij veranderen van eigenaar, wat hier ook niet is gebeurd.
                  Last edited by Timmie; 12/01/2012, 13:35.

Comment

De verzekeraar kan onmiddellijk bij DIV nieuwe platen aanvragen (herinschrijving op naam van dezelfde titularis) . Geen keuring voor verkoop vereist en geen BIV.
                    Enige opmerking: dergelijke aanvraag kan niet via het internet, omdat de aanvraag (roze formulier) vergezeld moet gaan van het vorige inschrijvingsbewijs op naam van dezelfde titularis. Je aanvraag moet dus per post worden opgestuurd met het origineel van het laatste geldige inschrijvingsbewijs op jouw naam.

Als je gewone keuring nog geldig was, moet je zelfs niet onmiddellijk naar de keuring, maar het mag wel.
                    Indien je gaat binnen de 2 maanden voor de voorziene keuring, moeten ze je in principe (*) een keuringsbewijs geven voor een jaar vanaf de voorziene keuringsdatum (1j + 2m dus). (*) In de praktijk en bij verandering van plaat, krijg je meestal slechts een keuringsbewijs van 1 jaar vanaf datum van keuring.
                    Ga je meer dan 2 maanden te vroeg, krijg je in elk geval een keuringsbewijs vanaf de dag van keuring.

(zie artikel 23 en volgende van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.)

Comment

Goed om te weten dat een auto terug inschrijven onder hetzelfde eigenaar niet leidt tot het opnieuw betalen van de BIV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                        Enige opmerking: dergelijke aanvraag kan niet via het internet, omdat de aanvraag (roze formulier) vergezeld moet gaan van het vorige inschrijvingsbewijs op naam van dezelfde titularis. Je aanvraag moet dus per post worden opgestuurd met het origineel van het laatste geldige inschrijvingsbewijs op jouw naam.
                        Is de mogelijkheid er nog om zelf met deze documenten naar een DIV-antenne te gaan?

In februari ga ik ook een herinschrijving doen, daarmee dat ik het vraag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Is de mogelijkheid er nog om zelf met deze documenten naar een DIV-antenne te gaan?

In februari ga ik ook een herinschrijving doen, daarmee dat ik het vraag
                          Ja, maar de nummerplaat krijg je wel niet mee. Ze verwerken dan wel onmiddellijk alles, maar das ook al. De nummerplaat komt dan de volgende dag in de bus. Stuur je het met de post op, dan kan het enkele dagen tot in het slechtste geval 2 weken duren.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja, maar de nummerplaat krijg je wel niet mee. Ze verwerken dan wel onmiddellijk alles, maar das ook al. De nummerplaat komt dan de volgende dag in de bus. Stuur je het met de post op, dan kan het enkele dagen tot in het slechtste geval 2 weken duren.
                            Dan ga ik toch wel efkens zelf naar de DIV, twee weken wachten is me te lang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Dan ga ik toch wel efkens zelf naar de DIV, twee weken wachten is me te lang
                              soms é, soms.

je kan het natuurlijk ook gewoon 2 weken vroeger op de post doen, dan verlies je geen halve dag bij de DIV.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

dan verlies je geen halve dag bij de DIV.
                                Bwa, ik heb daar eigenlijk nog geen slechte ervaringen mee gehad, ging telkens goed vooruit (15 minuten max.)

Comment

En het mee opsturen van een belangrijk document, zijnde het laatste inschrijvingsbewijs, als dat dan weer juist verloren gaat op de post heb je ook weeral een geloop...

wat je zelf doet doe je nog altijd beter

Comment

Working...
                                  X