Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe auto's leren kennen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe auto's leren kennen?

Ik ben relatief recent steeds gepassioneerder aan het geraken door auto's in het algemeen. En heb de afgelopen maanden serieus overworgen op een nieuwe auto aan te schaffen. Ben hier echter van afgestapt om mijn spaarboekje voor de aankoop van vastgoed toch maar te behouden.

Anyway, ik vroeg me dus af, hoe leer je auto's beter kennen? Een korte testrit zegt niet zoveel en ik kan moeilijk op de 2de hands markt voor de fun testritjes gaan doen.

Ik ben momenteel aan het overwegen om een Mazda MX-5 te kopen (2de hands). Aangezien deze relatief goedkoop, goedkoop in onderhoud en makkelijk te onderhouden zouden moeten zijn. En tegelijkertijd zeer "goed" rijden.

Echter weet ik dit natuurlijk niet.

Concreet dus : Hoe en/of waar kan ik meer praktijk ervaring opdoen?

Of anders, hoe zijn jullie begonnen met jullie passie?

Mee geboren I guess, nooit echt bij stilgestaan

Comment

na teveel in het zak te zijn geweest met mijn eerste auto's door de verschillende garages ben ik maar zelf informatie beginnen zoeken over hoe een auto in elkaar zit

maar de passie is eigenlijk er al van kleins af aan geweest: in de mis zat ik met een matchboxke te rijden op de rug van de mensen voor mij. Ik kan me niet herinneren wanneer ik niet in auto's geïnteresseerd was.
      www.peugeotforum.be

Comment

Ja pas op, ik ben er altijd wel in geinteresseerd geweest. Maar ik zou het graag wat concreter maken dan "interesse"!

Comment

allé, de echte passie kwam er toen ik er zelf mee ben beginnen rijden

erover lezen is één, erover praten is twee, maar er zelf mee rijden...
          www.peugeotforum.be

Comment

Zo een Mx5 rijd goed and thats it maar zou dat nooit kopen omdat het zo een gay wagen is.

Comment

Je kan er alvast eens mee gaan rijden door een testrit bij een garage of bij een particulier te maken. Ik rij al van mijn 13 jaar met auto's op privéterrein dus zal het zo wel gekomen zijn. De meerderheid van de mensen heeft weinig of geen interesse heb ik verder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Zo een Mx5 rijd goed and thats it maar zou dat nooit kopen omdat het zo een gay wagen is.
                Wat een simpel vooroordeel
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Homo's rijden met een MX-5.

Kan niet anders.

Cheers

B

Comment

Zoveelste nutteloze post van onze merrie.

Comment

gewoon kopen en ge zult vanzelf wel leren.
                      met al die jaren oldtimers rijden, heb ik vanzelf geleerd wanneer een auto scheef trekt, wanneer die niet goed remt, wanneer die schokkerig rijd,...

ik had tot men 21 totaal geen interesse in autos, deed alles met de fiets, tot ik een auto moest kopen om naar het werk te geraken. t begon met een opel ascona (die voor zen leeftijd eigenlijk jaren zonder problemen reed). zelf eens olie vervangen, zelf eens remblokken vervangen...

resultaat na 15jaar is hetgeen in men signature staat nu

Comment

Volgens mij zijde gay, de upper gay.... ne miata is nog is ne driver's car

Comment

Koop u maar een mx 5 en ge zult hem u de rest van uw leven herinneren...tenzij ge een honda s2000 koopt....die neemt ge mee in uw graf, echt plezante otto'kes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                            Wat een simpel vooroordeel
                            Stel: je ziet een beige Fiat 500 Cabrio met een kereltje achter het stuur.

Wat is het eerste wat je denkt?

De recente generaties MX5 vind ik wel lekker stoer. Eerder een vroege midlife roadster.

Comment

Lol ik denk daar absoluut niks bij...
                              mijn buurjongen rijdt ook in de 500c (met zachte kleurstelling) van zijn moeder....maar aangezien hij zeker genoeg is van zichzelf denkt hij niet in de termen als "gay auto" en rijdt er gewoon mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                Lol ik denk daar absoluut niks bij...
                                mijn buurjongen rijdt ook in de 500c (met zachte kleurstelling) van zijn moeder....maar aangezien hij zeker genoeg is van zichzelf denkt hij niet in de termen als "gay auto" en rijdt er gewoon mee
                                Tgoh... Voor mij zijn dat grenzen. Een roze hemd of polo draag ik wel.

Achter het stuur kruipen van een 500c...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Tgoh... Voor mij zijn dat grenzen. Een roze hemd of polo draag ik wel.

Achter het stuur kruipen van een 500c...

Los daarvan, een mx5....t gaat ook kapot...been there done that

Comment

Ik denk dat om een beter chassis te vinden dan een MX5 je naar Lotus moet en dan zit je op dat vlak aan de top. Als ik iemand met een MX-5 zie denk ik spontaan : "Dat is iemand die echt rijplezier waardeert." en niets anders.

Comment

eerste of tweede gen MX5 lijkt me inderdaad leuk als 'goedkope' plezier wagen. En prijs/fun gehalte ligt hier gewoon erg goed.

Zoals bij iedere andere wagen die je tweedehands wil kopen : probeer een wagen te vinden met niet teveel vorige eigenaars (1 à 2 is ideaal voor wagens + 10 jaar) en niet teveel mods. Kilometerstand (zeker voor een tweede wagen) is minder een probleem als je een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie hebt.
                                      En voor een specifiek model : kijk even op wat fora gewijd aan het betreffende model welke zwakke punten er zijn en hoe ze aangepakt worden.

Maar zoals Berengun zegt : er zijn geen garanties natuurlijk

Comment

Al doende leert men.

Gewoon eerst goed informeren op het net :
                                        - wat zijn de typische problemen
                                        - welke opties/motorisatie/versnellingsbak is zeker een meerwaarde
                                        - wat mag ie zeker niet hebben
                                        - ...

Eens je alles weet, ga je op jacht. Neem je tijd.
                                        Eens je een goede voor de juiste prijs gevonden hebt : kopen! Rijden! Genieten!

Is het toch je ding niet, dan heb je wel eentje met de juiste specificaties en zal je er geen of amper verlies op doen.
                                        En dan kan je door naar de volgende wagen. Opnieuw dromen, zoeken, informeren, zoektocht bijsturen, kopen, genieten,...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X