Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit en prijs onderhoud bij Auto5 en consoorten...ipv merkgarage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kwaliteit en prijs onderhoud bij Auto5 en consoorten...ipv merkgarage

    Ik heb een Opel Vivaro van 6 jaar oud en 80000 km op de teller.
    Na mijn vorige onderhoudsbeurt bij een erkend Opel Dealer dat me uiteindelijk 1400 euro heeft gekost overweeg ik nu om onderhoud bij Auto5 te doen. Zouden jullie dit aanraden ? Is het prijsverschil met een erkende dealer significant en hoeveel dan ? Is de kwaliteit van Auto5 betrouwbaar. En kunnen ze bij Auto5 wel bepalen wat exact er voor onderhoud moet gebeuren of gooien ze daar met hun klak naar...
    En moet ik dan oude facturen van mijn Opel garage laten zien aan Auto5 zodat ze weten wat daar in het verleden is gebeurt ?
    En wat als er nu toch een probleem is dat ze niet bij Auto5 kunnen oplossen ?
    Bijkomend vraagje: Ik kreeg een aantal jaar geleden ook een kilometerstand te zien die aftelde op de teller: bleek dat dit het aantal kilometer was dat ik nog kon rijden met die auto totdat hij op een soort van 'veiligheids'-toestand zou springen met beperkte snelheid ed zei de dealer; dit wijst erop dat je dus dringend voor onderhoud binnen moet gaan: kunnen ze bij Auto5 dit wel voorkomen. Resetten ze bij auto5 dan iets of hoe werkt dat juist die waarschuwing...?
    Kortom: alle reacties welkom. (ik ben een beetje een leek...)
    Alvast bedankt !

  • #2
    Auto5 is geen garage die ik zou vertrouwen voor degelijk onderhoud.

    OK voor een batterij, een set ruitenwissers of een nieuwe radio (als de fichekes passen), in geval van nood een paar banden of een uitlaat, maar van de rest moeten ze af blijven.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Auto5 is geen garage die ik zou vertrouwen voor degelijk onderhoud.

      OK voor een batterij, een set ruitenwissers of een nieuwe radio (als de fichekes passen), in geval van nood een paar banden of een uitlaat, maar van de rest moeten ze af blijven.

      Ik deel uw mening.
      Het is niet nodig om naar een officiële dealer te gaan, maar kies toch voor een garage die een goede kennis van Opel heeft (of Renault in het geval van de Vivaro/Trafic). Niet-officiële garages zullen goedkoper zijn en toch een goede service kunnen geven.
      Midas en Auto5 zijn "garages" mij niet als klant zullen zien.

      Comment


      • #4
        1400 euros, dat zal al niet voor een gewoon onderhoud zijn. Normaal weet je bij een merkgarage hoeveel het jou zal kosten alvorens de wagen achter te laten. Ik neem dus aan dat je wist wat aan je wagen mankeerde, en dat je akkoord ging met de kosten. Merkgarages zijn inderdaad duurder, maar ze werken met geschoold personeel en gebruiken enkel originele onderdelen, geplaatst volgens de voorziene methode. Je krijgt dan ook meestal een waarborg van 2 jaar op de uitgevoerde werken. Al deze voordelen zal je moeten missen bij een kleine garagist achter de hoek, voor een besparing die je vroeg of laat terug zal moeten afstaan de dag dat het duidelijk wordt dat je wagen niet de juiste behandeling kreeg.
        Natuurlijk is het enkel nuttig bij het merk te gaan voor ingrepen die de gespecialiseerde kennis veronderstellen. Voor banden ben je bv beter bij een bandencentrale...Voor een batterij ben je beter bij een specialist in auto-electriciteit.

        Comment


        • #5
          Er zijn genoeg kleine garages die vroeger officieel Opel waren, maar die de monster-investeringen niet konden of wilden doen. Deze zn. specialisten zijn goed op de hoogte, werken vaak zelfs met originele onderdelen, maar aan veel lagere uurtarieven.
          Mijn pa gaat naar zo iemand met zijn Astra.
          Voor updates aan de elektronica moet hij dan wel naar een grotere dealer, waarmee zijn garagist samenwerkt.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #6
            Nog een geluk dat er wel garagisten zijn die investeren in een concessie, waarop degenen die sparen op hun onderhoud achteraf kunnen rekenen om hun problemen op te lossen

            Comment


            • #7
              Een simpel onderhoud (olie + of +lf) zal bij auto5 even goed gedaan zijn als bij een dealer. Misschien als er herstellingen gedaan moeten worden je beter naar een merkgarage of een specialist gaat.

              My 2 cents ...

              Edit: ik moet er wel bijzeggen dat ikzelf wel altijd naar de dealer ga

              Comment


              • #8
                Prijzen in detail van vorig onderhoud:

                Ik vraag mij dan af of volgende prijzen normaal zijn. Dat zijn prijzen van bij mijn jaarlijks onderhoud in 2014 bij een officiele Opel dealer. Prijzen zijn excl. BTW.
                Hoeveel goedkoper zou een Auto5 zijn ? En kunnen die dat allemaal wel ?

                Vervangen remblokken achteraan: 35,70 euro
                Kit remblokken: 96,65 euro


                Vervangen remblokken vooraan: 35,70 euro
                Kit remblokken: 108 euro


                Spoorstangkogel vervangen:
                Vervangen: 61,20 euro
                Spoorstang rechts: 90,90 euro
                Spoorstang links: 90,90 euro
                Moer: 6,70 euro
                Uitlijning: 51 euro


                Jaarlijks onderhoud:
                Onderhoud: 61,20 euro
                Motorolie dexos2: aantal:7,7 * 13,6: 104,72 euro
                Oliefilter: 28,85 euro
                Pollenfilter: 35,05 euro


                Poly-V-riem:
                vervangen: 35,70 euro
                Kit poly V-riem: 171,50 euro


                Batterij bediening:
                vervanging: 5,10 euro
                Batterij: 4,6 euro


                Vervangwagen: 28,93 euro

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1234 Bekijk Berichten
                  Bijkomend vraagje: Ik kreeg een aantal jaar geleden ook een kilometerstand te zien die aftelde op de teller: bleek dat dit het aantal kilometer was dat ik nog kon rijden met die auto totdat hij op een soort van 'veiligheids'-toestand zou springen met beperkte snelheid ed zei de dealer; dit wijst erop dat je dus dringend voor onderhoud binnen moet gaan.
                  Die dealer maakt u blaasjes wijs. Het is niet omdat uw auto aangeeft dat hij op onderhoud moet dat hij daarom niet meer normaal zal rijden want anders zouden er veel auto's niet meer normaal rijden.
                  Het feit dat hij u dit wijsmaakt maakt zo'n garage in mijn ogen al totaal onbetrouwbaar want het zijn pure leugens.

                  Wat betreft auto5: ze hebben geen al te beste reputatie maar ik zou niet zeggen dat dit terecht is. Voor gewoon onderhoud zijn ze niet beter of niet slechter dan andere garages. Of ze zoveel goedkoper zijn weet ik niet, dat is een kwestie van vergelijken. Je kan daar wel op voorhand perfect weten hoeveel het zal kosten om de werken uit te voeren want de tarieven hangen bij iedere Auto5 uit op een groot bord aan het onthaal.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1234 Bekijk Berichten
                    Ik heb een Opel Vivaro van 6 jaar oud en 80000 km op de teller.
                    Na mijn vorige onderhoudsbeurt bij een erkend Opel Dealer dat me uiteindelijk 1400 euro heeft gekost overweeg ik nu om onderhoud bij Auto5 te doen. Zouden jullie dit aanraden ? Is het prijsverschil met een erkende dealer significant en hoeveel dan ? Is de kwaliteit van Auto5 betrouwbaar. En kunnen ze bij Auto5 wel bepalen wat exact er voor onderhoud moet gebeuren of gooien ze daar met hun klak naar...
                    En moet ik dan oude facturen van mijn Opel garage laten zien aan Auto5 zodat ze weten wat daar in het verleden is gebeurt ?
                    En wat als er nu toch een probleem is dat ze niet bij Auto5 kunnen oplossen ?
                    Bijkomend vraagje: Ik kreeg een aantal jaar geleden ook een kilometerstand te zien die aftelde op de teller: bleek dat dit het aantal kilometer was dat ik nog kon rijden met die auto totdat hij op een soort van 'veiligheids'-toestand zou springen met beperkte snelheid ed zei de dealer; dit wijst erop dat je dus dringend voor onderhoud binnen moet gaan: kunnen ze bij Auto5 dit wel voorkomen. Resetten ze bij auto5 dan iets of hoe werkt dat juist die waarschuwing...?
                    Kortom: alle reacties welkom. (ik ben een beetje een leek...)
                    Alvast bedankt !
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1234 Bekijk Berichten
                    Ik vraag mij dan af of volgende prijzen normaal zijn. Dat zijn prijzen van bij mijn jaarlijks onderhoud in 2014 bij een officiele Opel dealer. Prijzen zijn excl. BTW.
                    Hoeveel goedkoper zou een Auto5 zijn ? En kunnen die dat allemaal wel ?

                    Vervangen remblokken achteraan: 35,70 euro
                    Kit remblokken: 96,65 euro


                    Vervangen remblokken vooraan: 35,70 euro
                    Kit remblokken: 108 euro


                    Spoorstangkogel vervangen:
                    Vervangen: 61,20 euro
                    Spoorstang rechts: 90,90 euro
                    Spoorstang links: 90,90 euro
                    Moer: 6,70 euro
                    Uitlijning: 51 euro


                    Jaarlijks onderhoud:
                    Onderhoud: 61,20 euro
                    Motorolie dexos2: aantal:7,7 * 13,6: 104,72 euro
                    Oliefilter: 28,85 euro
                    Pollenfilter: 35,05 euro


                    Poly-V-riem:
                    vervangen: 35,70 euro
                    Kit poly V-riem: 171,50 euro


                    Batterij bediening:
                    vervanging: 5,10 euro
                    Batterij: 4,6 euro


                    Vervangwagen: 28,93 euro
                    Tja goedkoop is het niet. Het is overal net wat duurder dan bij mijn dealer.

                    Die remblokken zijn wel serieus duur. Normaal kosten ze €70-75 geloof ik (bij mij was het € 135 omdat ik duurdere remblokken heb genomen, maar ik moest slechts 10€ betalen voor te plaatsen als ik me niet vergis). Kan ook gewoon het verschil zijn tussen een Vivaro en een Astra.

                    Auto5 zal wss wel wat goedkoper zijn, maar persoonlijk zou ik het niet riskeren. Het is niet dat auto5 slecht is, maar ik zou auto5 houden voor een batterij en van die kleine prullen, niet voor een onderhoud.

                    Het kleine autootje van mijn moeder gaat al jaren op "klein" onderhoud bij Midas en daar is ze tevreden over. Enkel wanneer er een groot onderhoud nodig is of we vermoeden dat er serieuze stukken zijn gaat ze naar een officiële dealer. Het prijsverschil is er wel, maar nu niet om te zeggen dat het je honderden euro's gaat uitsparen op jaarbasis. Ze zijn wel tevreden van Midas (mij lijken die ook beter dan auto5, of toch alleszins zo is het hier in de buurt).

                    Zelf zou ik met mijn eigen wagen nooit op onderhoud gaan bij Midas. Mijn onderhoud gebeurt ook wel op btw-nummer dus is mijn kost veel minder groot, maar dan nog

                    Je zal je facturen van Opel niet moeten laten zien aan auto5.

                    Als er een probleem is dat ze bij auto5 niet kunnen oplossen, dan zal je naar een andere garage moeten gaan Hier wringt het net voor mij. Ik heb geen zin dat iemand deraan prult en het niet tegoei is gedaan en ik dan nog altijd naar een andere garage ga moeten gaan. Beter in ene keer tegoei dan

                    Dat van die melding is iets software-matig dus kunnen ze dat idd gewoon resetten. Bij mij wordt het aangegeven doordat hij zegt dat het oliepeil laag is. Volgens mij kan je het ook zelf? (toets op je pinker inhouden)
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                    Comment

                    Working...
                    X