Persoonlijk, vind ik de looks van een 355 mooier. Aangezien die zo duur is in onderhoud is. De motor moet er iedere 3 jaar of 30000 km uit. Standaard kosten van deze beurt zijn € 3.500,- incl. BTW. Er is ook nog een andere mogelijkheid. Neen, niet de 360, die is echt niet mooi (buiten de CS maar dat is voor de puristen onder ons). Een f430 'redelijk' mooi en vrij veel sneller dan een 355. Ook in F1-bak te krijgen met dat heerlijke tussengas while backflipping. Het prijsverschil is groot. Voor 1 f430 koop je 3 355 gtb's. Moeilijke keuze...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FERRARI 355 GTB of FERRARI f430
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenDa's een makkelijke, doe mij de 355 maar.
En liefst zoals hieronder
Prachtig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenOp gebied van design kan een F430 in de verste verte niet aan tippen aan de 355 imho.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichtenalhoewel, dit is ook wel vet.
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
De 355 is een van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. De F430 zijn kont vind ik lelijk met die opgetrokken achterlichten. OK, de F430 zal sneller zijn maar dat maakt niet uit imo. Ik zou me kapot ergeren aan dat uiterlijk van de wagen. Een 355 mag dan duurder zijn in onderhoud, hij is dan ook veel goedkoper in aankoop en zal tevens weiniger in waarde dalen dan een F430.
Doe mij deze maar.
Comment
-
Doe mij de 355 maar, die proporties kloppen veel beter. Maar als ik echt mag kiezen, graag nog een paar modellekes terug, naar de 328, dat vind ik echt de allerknapste Ferrari ooit...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
-
Laat je vooral niet leiden door dergelijke urban legends...
't is niet omdat elke 3j / 30K km er "grote" kosten zijn, dat dit daarom duizenden euro's moet kosten...
Een goeie specialist telt daar soms maar de helft voor dan 'n Ferrari dealer, en 't is 10x beter gedaan...
stel dat je nu 50K uitgeeft aan 'n super goeie 355 GTB / GTS... Je houdt dat ding 10J bij, dan heeft 't je pakweg 30.000EU gekost aan onderhoud, banden etc. Kans is groot dat de waarde van goeie 355's tegen dan richting de 75K gaat...
Zelfde oefening met de 430: Goedkope aan 100K kopen... 10j bijhouden, tel toch op 25.000EU voor onderhoud, banden etc... Waarde over 10j: 50.000EU
TCO:
355 = 5000EU
430 = 75000EU----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenLaat je vooral niet leiden door dergelijke urban legends...
't is niet omdat elke 3j / 30K km er "grote" kosten zijn, dat dit daarom duizenden euro's moet kosten...
Een goeie specialist telt daar soms maar de helft voor dan 'n Ferrari dealer, en 't is 10x beter gedaan...
stel dat je nu 50K uitgeeft aan 'n super goeie 355 GTB / GTS... Je houdt dat ding 10J bij, dan heeft 't je pakweg 30.000EU gekost aan onderhoud, banden etc. Kans is groot dat de waarde van goeie 355's tegen dan richting de 75K gaat...
Zelfde oefening met de 430: Goedkope aan 100K kopen... 10j bijhouden, tel toch op 25.000EU voor onderhoud, banden etc... Waarde over 10j: 50.000EU
TCO:
355 = 5000EU
430 = 75000EU
Ik hoorde onlangs dat gipi motors in Brussel heel goed zou zijn, maar hoe het met die onderhoudsprijzen zit blijft toch een raadsel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichtenkomt is in mijn ogen rommel.
Echt belachelijk dat je geen manuele bak meer kan nemen.
Manueel genoeg??
Ik zou de f430 verkiezen alleen al omdat hij nieuwer is. En de lijn over de auto is prachtig.Mr Drift
Comment
Comment