Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI 355 GTB of FERRARI f430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • FERRARI 355 GTB of FERRARI f430

    Persoonlijk, vind ik de looks van een 355 mooier. Aangezien die zo duur is in onderhoud is. De motor moet er iedere 3 jaar of 30000 km uit. Standaard kosten van deze beurt zijn € 3.500,- incl. BTW. Er is ook nog een andere mogelijkheid. Neen, niet de 360, die is echt niet mooi (buiten de CS maar dat is voor de puristen onder ons). Een f430 'redelijk' mooi en vrij veel sneller dan een 355. Ook in F1-bak te krijgen met dat heerlijke tussengas while backflipping. Het prijsverschil is groot. Voor 1 f430 koop je 3 355 gtb's. Moeilijke keuze...

  • #2
    Da's een makkelijke, doe mij de 355 maar.

    En liefst zoals hieronder





    Comment


    • #3
      Moeilijk. Geen van beiden vind ik écht mooi. geluid van een F430 is zalig!
      Dat van een 355 kan ik mij al minder inbeelden..
      puur op looks dan toch de 355 (denk ik)

      Comment


      • #4




        Comment


        • #5
          alhoewel, dit is ook wel vet.

          Comment


          • #6
            Op gebied van design kan een F430 in de verste verte niet aan tippen aan de 355 imho.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Da's een makkelijke, doe mij de 355 maar.

              En liefst zoals hieronder





              Group-buy doen?

              Prachtig
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                Op gebied van design kan een F430 in de verste verte niet aan tippen aan de 355 imho.
                Ja, tis waar. maar vanuit bepaalde hoeken is een F430 toch ook vet vind ik.

                Comment


                • #9
                  Ik vind ze beiden zalig, maar als ik ze naast elkaar zie dan kies ik direct voor de 355! Altijd al zot van geweest!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                    alhoewel, dit is ook wel vet.
                    circuit zolder?
                    Captain Turbo
                    General Von Driftenstein

                    Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                    Comment


                    • #11
                      De 355 is een van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. De F430 zijn kont vind ik lelijk met die opgetrokken achterlichten. OK, de F430 zal sneller zijn maar dat maakt niet uit imo. Ik zou me kapot ergeren aan dat uiterlijk van de wagen. Een 355 mag dan duurder zijn in onderhoud, hij is dan ook veel goedkoper in aankoop en zal tevens weiniger in waarde dalen dan een F430.



                      Doe mij deze maar.

                      Comment


                      • #12
                        Doe mij de 355 maar, die proporties kloppen veel beter. Maar als ik echt mag kiezen, graag nog een paar modellekes terug, naar de 328, dat vind ik echt de allerknapste Ferrari ooit...
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichten
                          circuit zolder?
                          Jep.

                          Comment


                          • #14
                            Laat je vooral niet leiden door dergelijke urban legends...
                            't is niet omdat elke 3j / 30K km er "grote" kosten zijn, dat dit daarom duizenden euro's moet kosten...
                            Een goeie specialist telt daar soms maar de helft voor dan 'n Ferrari dealer, en 't is 10x beter gedaan...

                            stel dat je nu 50K uitgeeft aan 'n super goeie 355 GTB / GTS... Je houdt dat ding 10J bij, dan heeft 't je pakweg 30.000EU gekost aan onderhoud, banden etc. Kans is groot dat de waarde van goeie 355's tegen dan richting de 75K gaat...

                            Zelfde oefening met de 430: Goedkope aan 100K kopen... 10j bijhouden, tel toch op 25.000EU voor onderhoud, banden etc... Waarde over 10j: 50.000EU

                            TCO:
                            355 = 5000EU
                            430 = 75000EU
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

                            --------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

                            --------------------------------------------------------------------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              355 is een tijdloos knappe wagen (knapper dan een 430) maar die laatste staat op een veel hoger niveau qua rijden, afwerking, prestaties,... Doe mij maar een F430. Een donkerblauwe met Cuoio-interieur, Challenge-velgen en gele remklauwen

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                Laat je vooral niet leiden door dergelijke urban legends...
                                't is niet omdat elke 3j / 30K km er "grote" kosten zijn, dat dit daarom duizenden euro's moet kosten...
                                Een goeie specialist telt daar soms maar de helft voor dan 'n Ferrari dealer, en 't is 10x beter gedaan...

                                stel dat je nu 50K uitgeeft aan 'n super goeie 355 GTB / GTS... Je houdt dat ding 10J bij, dan heeft 't je pakweg 30.000EU gekost aan onderhoud, banden etc. Kans is groot dat de waarde van goeie 355's tegen dan richting de 75K gaat...

                                Zelfde oefening met de 430: Goedkope aan 100K kopen... 10j bijhouden, tel toch op 25.000EU voor onderhoud, banden etc... Waarde over 10j: 50.000EU

                                TCO:
                                355 = 5000EU
                                430 = 75000EU
                                Ik zou ook voor de 355 kiezen. Maar wat ik mij afvraag, zijn er zo'n ferrari specialisten in België?
                                Ik hoorde onlangs dat gipi motors in Brussel heel goed zou zijn, maar hoe het met die onderhoudsprijzen zit blijft toch een raadsel.

                                Comment


                                • #17
                                  De F355 is de laatste echte Ferrari, alles wat daarna komt is in mijn ogen rommel.

                                  Echt belachelijk dat je geen manuele bak meer kan nemen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als ik niet naar een budget hoef te kijken geef mij dan maar de F430. Is nieuwer, moderner en zal ongetwijfeld ook beter rijden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                      komt is in mijn ogen rommel.

                                      Echt belachelijk dat je geen manuele bak meer kan nemen.


                                      Manueel genoeg??

                                      Ik zou de f430 verkiezen alleen al omdat hij nieuwer is. En de lijn over de auto is prachtig.
                                      Mr Drift

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik zou voor de F430 gaan, is in mijn ogen echt een prachtige wagen. En zal wel beter rijden dan een 355...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X