Hoi,
Ik heb net een nieuwe wagen besteld als opvolger van mijn F20 116i. Het was in eerste instantie een 316i automaat geworden, omdat die behoorlijk scherp geprijsd staat (28000 incl btw in de basis) en qua prestaties prima zou voldoen, ook volgens de verkoper. 0-100 doet hij in 9 seconden, maar op snelheden boven de 100 is hij minder vlot. Mijn 116i is ook snel genoeg vind ik maar die weegt wel wat minder dan een 3-reeks.
Ik twijfel dus of ik hem niet zou veranderen naar een 320i efficientDynamics (een 318i bestaat niet), deze is sneller, 4000 euro duurder maar ook gunstiger qua verbruik en CO2 (VAA).
Beiden hebben een 1.6 turbo benzine motor, de 316i met 136pk en de 320i ED met 170pk. Dit verschil komt wel pas in de hogere toeren tot uiting, het koppel verschilt niet veel (220nm vs 250nm). Het is dus dezelfde motor die een beetje is dichtgeknepen op de 316i.
Ik vind het verschil van 4000 euro veel maar ik verdien het wel al voor een deel terug door de lagere CO2 (VAA) en verbruik (pak dat dit 400 per jaar scheelt ofzo, als hij daadwerkelijk zuiniger is).
Als ik voor de 320i ED ga ben ik ook gebonden aan 16" velgen en zal ik ook op opties wat beknibbelen om de totaalprijs te drukken (navi business ipv professional, geen harman kardon audio).
Dus ofwel een 316i met iets rijkere uitrusting, of een 320i ED die wat sneller is maar ook iets minder uitgerust is.
Ik vind betere prestaties sowieso leuker en dat doet mij naar de 320i ED neigen, maar de vraag is eigenlijk ook wat je er aan hebt met alle snelheidsbeperkingen, flitspalen en druk verkeer in dit landje.
Ik heb net een nieuwe wagen besteld als opvolger van mijn F20 116i. Het was in eerste instantie een 316i automaat geworden, omdat die behoorlijk scherp geprijsd staat (28000 incl btw in de basis) en qua prestaties prima zou voldoen, ook volgens de verkoper. 0-100 doet hij in 9 seconden, maar op snelheden boven de 100 is hij minder vlot. Mijn 116i is ook snel genoeg vind ik maar die weegt wel wat minder dan een 3-reeks.
Ik twijfel dus of ik hem niet zou veranderen naar een 320i efficientDynamics (een 318i bestaat niet), deze is sneller, 4000 euro duurder maar ook gunstiger qua verbruik en CO2 (VAA).
Beiden hebben een 1.6 turbo benzine motor, de 316i met 136pk en de 320i ED met 170pk. Dit verschil komt wel pas in de hogere toeren tot uiting, het koppel verschilt niet veel (220nm vs 250nm). Het is dus dezelfde motor die een beetje is dichtgeknepen op de 316i.
Ik vind het verschil van 4000 euro veel maar ik verdien het wel al voor een deel terug door de lagere CO2 (VAA) en verbruik (pak dat dit 400 per jaar scheelt ofzo, als hij daadwerkelijk zuiniger is).
Als ik voor de 320i ED ga ben ik ook gebonden aan 16" velgen en zal ik ook op opties wat beknibbelen om de totaalprijs te drukken (navi business ipv professional, geen harman kardon audio).
Dus ofwel een 316i met iets rijkere uitrusting, of een 320i ED die wat sneller is maar ook iets minder uitgerust is.
Ik vind betere prestaties sowieso leuker en dat doet mij naar de 320i ED neigen, maar de vraag is eigenlijk ook wat je er aan hebt met alle snelheidsbeperkingen, flitspalen en druk verkeer in dit landje.
Comment