Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HUMMER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ANDERE INSTEEK

OFFICIEEL: HUMMER KEERT TERUG MET GLOEDNIEUWE EV

Na jarenlange geruchten werd het de afgelopen maanden steeds concreter dat Hummer terugkeert. Nu is de bevestiging daar. GMC stuurt een teaser de wereld in én maakt bekend wanneer de nieuwe Hummer aan de wereld wordt getoond.

Er was jarenlang geen merk zó milieu-onvriendelijk en ouderwets als het Amerikaanse Hummer. Ten tijde van de economische crisis was het flink verouderde merk dan ook één van de eerste slachtoffers van de grote inkrimping bij General Motors. Hoewel de merknaam hierna rondzweefde en ook even in Chinese handen een herstart leek te maken, keert het nu toch weer terug onder GM. GMC om precies te zijn. Dat merk verrast ons nu met een teaser van de nieuwe Hummer, waarmee de geruchten van een GMC Hummer definitief bevestigd zijn.

In een korte video krijgen we de neus van de nieuwkomer alvast te zien. De bekende lijnen van de H1, H2 en H3 keren terug. Hoewel het nu een elektrisch model van het merk GMC wordt, is de naam Hummer prominenter aanwezig dan de merknaam. Dat het ook weer een SUV betreft, is wel helder. Tot zover is het een feest van herkenning, maar dat houdt op bij de aandrijflijn. De nieuwe Hummer krijgt namelijk een volledig elektrisch aandrijving, goed voor 1.000 pk. In drie seconden snelt de SUV vanuit stilstand naar 60 mijl per uur (96 km/h). Over een actieradius en accucapaciteit worden we helaas nog niets wijzer.

GMC is behalve het tonen van de teaser ook gelijk zo vriendelijk om te laten weten wanneer de auto wordt onthuld. Op 20 mei is het zover. Zo lang hoeven we echter niet te wachten op meer, want komende zondag tijdens de Super Bowl krijgt de kijker ook al een vooruitblik voorgeschoteld. Allicht komt er dan ook al meer informatie over de aandrijflijn. We zijn benieuwd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hmm, om 1.000pk van stroom te voorzien, heb je wel een wreed grote batterij nodig. Zeker 100kWh, waarschijnlijk meer. Wordt dus duur.
      En gezien dat front zal de stroomlijn niet geweldig zijn, dus de range zal tegenvallen, behalve - oh, hoe ironisch - in de stad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Hmm, om 1.000pk van stroom te voorzien, heb je wel een wreed grote batterij nodig. Zeker 100kWh, waarschijnlijk meer. Wordt dus duur.
        En gezien dat front zal de stroomlijn niet geweldig zijn, dus de range zal tegenvallen, behalve - oh, hoe ironisch - in de stad.
        Den originele Hummer was nu ook niet bepaald een koopje. Punt is dat dit gewoon weer een kaskraker gaat worden in Hollywood. Arnold den Terminator zal wel weer den eerste zijn die er wss, alweer, 2 ineens besteld

Comment

Tja, kennelijk zijn er genoeg mensen met (te)veel geld. Kaskraker weet ik echter niet.
          Maar zo'n auto koopt men voor het imago en ik vraag me af of men de CyberTruck niet cooler gaat vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Tja, kennelijk zijn er genoeg mensen met (te)veel geld. Kaskraker weet ik echter niet.
            Maar zo'n auto koopt men voor het imago en ik vraag me af of men de CyberTruck niet cooler gaat vinden
            De H1 was een militair voertuig. Schwarzenegger zag op beelden op tv van de golfoorlog waar Generaal Schwarzkopf in een H1 zat en hij belde meteen naar GM om te horen of hij er zo eentje kon bestellen. Daarop zijn ze dan de civiele versie gaan maken, waarna ze op het idee kwamen voor de civiele H2. Zijn toch heel wat filmsterren geweest die er eentje hebben of hadden.

Ik bedoelde vooral een kaskraker in Hollywoodkringen. Wereldwijd zal dat wel wat minder zijn met dat verbruik en CO2
            Zeker in Europa was het een twijfelgevalleke ivm het gewicht en de beperkingen.

Comment

Zondag toevallig nog getankt langs zo'n H2. Toch wel lekker over the top zo'n ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Zondag toevallig nog getankt langs zo'n H2. Toch wel lekker over the top zo'n ding.
                Ik vind dat ook ferm, maar als ge ziet wat ne bak dat da is en hoeveel beenruimte ge achterin maar hebt, is daar toch wel ergens iets mis

Comment

Barbie-Hummer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                    X