Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Genesis G70 (2018)
Collapse
X
-
DÍT IS DE VERNIEUWDE GENESIS G70
Genesis heeft de eerste foto's vrijgegeven van de grondig vernieuwde G70. De bijgewerkte concurrent van auto's als de BMW 3-serie krijgt niet alleen een compleet nieuwe snuit, maar krijgt ook een volledig nieuw achterste aangemeten.
De huidige, in 2017 gepresenteerde Genesis G70 loopt wat design betreft niet meer in de pas met zijn grotere zustermodellen. De hagelnieuwe G80 kreeg bij zijn generatiewissel een volledig nieuwe designtaal over zich uitgestort, een huisstijl waar topmodel G90 eerder al tijdens een facelift kennis mee maakte. Nu is ook het kleinste model dat de luxedivisie van Hyundai aanbiedt qua design grondig vernieuwd.
De G70 krijgt een volledig nieuwe voorkant met nieuwe, uit twee delen opgebouwde koplampen in combinatie met een schildvormige grille en een bijna Alfa Romeo Giulia Q-achtige voorbumper. Ook de achterkant is volledig in het nieuw gestoken. De kentekenplaat verhuist een verdieping omlaag en zit voortaan in de - tevens nieuwe - achterbumper. Net als de koplampen worden de achterlichten opgesplitst in twee delen. De algehele vorm van de unit lijkt overigens nog wel sterk op die van het in 2017 gepresenteerde origineel (foto 6 en 7). Over de gehele breedte van de nieuwe achterklep met geïntegreerde spoiler valt de merknaam Genesis te lezen. Wel moet de G70 het zonder de dubbele richtingaanwijzers in de voorschermen doen, exemplaren die grote broer G80 wél heeft.
In het interieur gaat Genesis minder hardhandig te werk. Het merk geeft de G70 een groter, nu 10,25 inch groot, display dat bij het infotainmentsysteem hoort en past de software van het systeem aan. Wat er op motorisch vlak gaat veranderen, is nog niet bekend. Er zit overigens meer nieuws in het vat voor de G70. Zo wordt de modellijn op korte termijn uitgebreid met een shooting brake-variant. Naar Europa komt de G70 wegens afwezigheid van Genesis in ons deel van de wereld niet. Op termijn wil Genesis echter ook in Europa modellen verkopen, maar dat kan nog wel enkele jaren duren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hier maar bijzetten want het is nog niet definitief.
NU WEL KANSRIJK?
GENESIS KOMT DEFINITIEF NAAR EUROPA
Genesis, het luxemerk van Hyundai, heeft plannen om naar Europa te komen. Dat maakte het merk bekend bij de aankondiging van de nieuwe Europese directeur. Om de uitbreiding naar ons continent goed te kunnen doen verlopen, heeft Genesis wederom personeel vanuit Audi ingevlogen.
Dominique Bösch, die voor Audi in Azië van verschillende afdelingen directeur is geweest, gaat de Europese tak van Genesis leiden. Hij is niet het eerste personeelslid dat de Koreanen van de Duitsers wegplukken. Eerder werd Peter Schreyer, de ontwerper die onder meer de Audi TT heeft getekend, ook al ingehuurd. Bösch heeft de taak om Genesis hier tot een succes te maken. Volgens hem kan het merk nog wel eens voor een verrassing gaan zorgen. "Ik ben er zeker van dat de modellen die we hier willen gaan uitbrengen voor velen een aangename verrassing zijn", zegt hij. Verdere details over de Europese line-up en de wijze waarop Genesis hier auto's wil gaan verkopen, worden binnenkort bekend gemaakt.
Genesis werd vanaf 2015 gepositioneerd als het luxemerk van Hyundai. Bij die aankondiging werd al bekend dat Europa in eerste instantie geen prioriteit had, maar pas zou volgen wanneer er meerdere modellen in de showrooms staan. Dat is nu het geval. Momenteel biedt Genesis vier modellen aan en is er een vijfde op komst. De G90, het topmodel, was de eerste auto die de nieuwe designtaal mee kreeg. Later volgden de G80 en meer recentelijk de G70, waarbij de laatste de strijd aan moet gaan met de Mercedes-Benz C-klasse, Audi A4 en BMW 3-serie. Daarnaast biedt Genesis met de GV80 een fullsize-SUV aan. Een kleinere SUV in de vorm van de GV70, die moet gaan concurreren met auto's als de BMW X3, is eveneens op komst.
Tot slot zit er een volledig elektrisch model in de pijplijn, waarmee Genesis in totaal op zes leverbare modellen uit komt. Inderdaad, het aantal dat bij de lancering van het luxemerk in 2015 werd aangekondigd. Of Genesis nu succesvoller gaat worden in Europa dan in het verleden het geval was, moet straks blijken. Infiniti, een ander Aziatisch luxemerk, hield het onlangs namelijk nog voor gezien.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ziet er -behalve die velgen- zeker niet slecht uit. Hopelijk pakken ze het serieus aan om in Europa te verkopen, in tegenstelling tot de halfslachtige pogingen van Infiniti.
Ik ben alvast fan van wat meer diversiteit op de wegenVW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
SPECIAAL VOOR EUROPA
GENESIS G70 SHOOTING BRAKE VOLLEDIG TE ZIEN
De Genesis G70 Shooting Brake is eindelijk officieel gepresenteerd. De auto, die het midden houdt tussen een stationwagen en een hatchback, lijkt speciaal voor de Europese markt te zijn bedoeld.
De Genesis G70 Shooting Brake kwam al geregeld voorbij op spionagebeelden en werd deze week in gecamoufleerde vorm al eens door het luxemerk van Hyundai getoond. Inmiddels zien we ‘m helemaal, al gaat het nog om een ‘preview’ en is op het moment van schrijven slechts een beperkte hoeveelheid ietwat duistere foto’s vrijgegeven.
Die foto’s maken echter goed duidelijk hoe de G70 Shooting Brake eruitziet. De auto lijkt meer recht te hebben op de naam ‘Shooting Brake’ dan de stationwagens die door Mercedes zo worden genoemd, al blijft deze naam op een vijfdeurs discutabel. Het grote verschil met een echte stationwagen is dat de Genesis niet over een extra stel zijruiten boven de achteras beschikt. De zijruitpartij stopt bij de Genesis dus gelijk met de achterdeur, direct gevolgd door een dikke C-stijl. Het glas dat daarachter nog te zien is, is de achterruit. Door z’n bolle vorm grijpt die stevig ‘om de hoek’ en dat heeft gevolgen voor zowel het design als de breedte van de opening.
Die achterruit ligt ook erg vlak en wordt aan de onderzijde bijgestaan door lichtunits die anders dan bij de vierdeurs G70 doorlopen tot in de achterklep. Wel wordt de opbouw uit twee lagen behouden, wat een inmiddels herkenbaar Genesis-gezicht oplevert. Opvallend: de in de klep gemonteerde achterlichtdelen sluiten niet direct aan op de achterlichten naast de klep, maar laten enkele centimeters plaatwerk vrij.
40 procent meer bagageruimte
De overhang aan de achterzijde is net zo groot als bij de sedanversie van de G70, wat doorgaans ook zo is bij echte stationwagens. Qua maatvoering zijn beide carrosserievarianten daarmee exact gelijk. Ook de G70 Shooting Brake is 4.685 mm lang, 1.850 mm breed en 1.400 mm hoog, bij een wielbasis van 2.835 mm. De bagageruimte is dankzij de toegenomen hoogte wel 40 procent groter bij de nieuwkomer, zegt Genesis. Wie de boel wil uitbreiden, kan de achterbank bovendien in drie delen omklappen.
Voor de rest is de G70 Shooting Brake gelijk aan de G70 sedan, die in 2020 stevig werd vernieuwd en in zowel oude als nieuwe vorm nog niet in Europa is gearriveerd. Het Zuid-Koreaanse Genesis kondigde echter eerder al aan dat daar binnenkort verandering in komt. De G70 Shooting Brake speelt een voortrekkersrol bij de Europese marktintroductie. Wij Europeanen zijn traditiegetrouw dol op vijfdeursmodellen en minder gek op sedans, dus dat lijkt een slimme zet. Genesis wil hiermee dan ook laten zien dat het de Europese markt serieus neemt. Het merk wekt momenteel zelfs de suggestie dat dit model uitsluitend in Europa leverbaar wordt, al kan dat natuurlijk op ieder moment veranderen.
Over motoren rept Genesis nog niet. De sedan wordt geleverd met een tweeliter turbomotor met 252 pk, een 3.3 V6 met zo’n 370 pk en een 2.2 CRDi-diesel, motoren die in de basis de achterwielen aandrijven. Voor Europa kan het leveringsgamma zomaar eens heel anders uitvallen. De grotere G80 is er inmiddels trouwens zelfs als EV, al zijn soortgelijke plannen voor andere modellen nog niet aangekondigd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment