Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Touareg (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Maar blij dat ge terug zijt.
    Dank u Doet me plezier.

    Comment


    • #22
      Heel knap! Enigste minpunten voor mij zijn het stuur en dat de achteruitrijcamera niet in het logo zit verwerkt.
      Last edited by nickotje; 29/03/2018, 21:39. Reden: typo

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Heel knap! Enigste minpunten voor mij zijn het stuur en dat de achteruitrijcamera niet in het logo zitten verwerkt.
        Is dat zo? Zou wel jammer zijn want vind het zeer goed gevonden (als het blijft werken natuurlijk) maar begrijp nog steeds niet dat ze zoiets bij Audi nog niet hebben voorzien. Het huidige systeem is toch maar weer afhankelijk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

          Is dat zo? Zou wel jammer zijn want vind het zeer goed gevonden (als het blijft werken natuurlijk) maar begrijp nog steeds niet dat ze zoiets bij Audi nog niet hebben voorzien. Het huidige systeem is toch maar weer afhankelijk.
          Mijn camera nu is altijd proper en helder tov die ik ervoor had was na 2 dagen na wassen al terug een beetje wazig.
          Denk dat het hierbij niet lukt omdat het logo te hoog zit en ook boven de kromming van de koffeklep.

          Comment


          • #25
            Zeer mooie wagen! Heb de Q7 altijd zeer mooi gevonden maar deze mag er gerust naast staan. Rond welke prijsklasse zal deze zich situeren met de lichtste motorisatie. Wellicht toch een stukje goedkoper dan de Q7 ? (toen ik mijn auto kocht stond er een Q7 V6 vorig model uiteraard maar wel voorzien van de juiste paketten en opties voor een nettoprijs van 60 k als ik het juist onthouden heb of werd die intussen flink duurder ?)

            Comment


            • #26
              Heb ergens gelezen rond de 50k startprijs.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Heb ergens gelezen rond de 50k startprijs.
                Zou een goede prijs zijn dan...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

                  Mijn camera nu is altijd proper en helder tov die ik ervoor had was na 2 dagen na wassen al terug een beetje wazig.
                  Ja dat is de bedoeling van het VW-systeem hé.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                  Denk dat het hierbij niet lukt omdat het logo te hoog zit en ook boven de kromming van de koffeklep.
                  Het ziet er inderdaad naar uit dat deze de verdoken camera niet heeft. Onder de A van Touareg zie ik namelijk, net zoals bij mij, een gelijksoortig zwart blokje hangen. Hoogstwaarschijnlijk dat de camera daar inzit.

                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                    Ja dat is de bedoeling van het VW-systeem hé.



                    Het ziet er inderdaad naar uit dat deze de verdoken camera niet heeft. Onder de A van Touareg zie ik namelijk, net zoals bij mij, een gelijksoortig zwart blokje hangen. Hoogstwaarschijnlijk dat de camera daar inzit.
                    Daarom dat ik dus zei dat ik het jammer vond dat deze de verborgen camera niet heeft
                    Last edited by nickotje; 30/03/2018, 14:35.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door nickotje

                      Daarom dat ik dus zei dat ik het jammer vond dat deze de verborgen camera niet heeft
                      Ik had dat zwart blokje eerst niet gezien maar door op een groter scherm te kijken werd het me duidelijk(er).


                      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                        Ook zeer raar dat er in éénzelfde week drie accounts gemaakt werden die dezelfde manier van communiceren hanteren maar nooit samen online zijn

                        Comment


                        • #32






                          Last edited by Jocar; 06/05/2018, 09:23.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33








                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Die ventilatieroosters helemaal onder dat scherm Stopcontact & usb is wel proper weggewerkt!
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

                              Comment


                              • #35






                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Heeft er iemand enig idee over de motorisatie die er de komende maanden/jaren bij komt? Enkele jaren terug schreef Auto Motor und Sport over een 2 liter diesel/plug-in hybride.... Daar heb ik later niets meer over gehoord/gelezen. Lijkt me nochtans ideaal in ons landje waar je weinig vermogen kan/mag gebruiken en fiscaal bestraft wordt bij zware en/of vervuilende motoren...

                                  Comment


                                  • #37







                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik kocht ooit als eerste wagen bijna een tweedehands touareg. Dat was nog het eerste model. Schitterende bak.

                                      Dit model daarentegen kan mij niet bekoren. De grille vooraan is echt een doorn in mijn oog. En het prikt lelijk!

                                      Het interieur is voor mij ook iets te futuristisch.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Begint te blinken als Amerikaanse wagens van de late jaren ‘50... Het is blijkbaar ook de bedoeling, gelet op de doelgroep

                                        Comment


                                        • #40
                                          Rij-impressie: VOLKSWAGEN TOUAREG

                                          Na het verscheiden van de Phaeton had Volkswagen geen echt topmodel meer in het gamma. Het is nu de bedoeling dat de nieuwe Touareg die taak op zich neemt. Is hij daar klaar voor?


                                          De ontwikkelingsafdeling en de ingenieurs bij Volkswagen hebben het niet gemakkelijk. Het merk is nog steeds druk met (het afhandelen van) het dieselschandaal, grote baas Matthias Müller is uit de directie gestapt en het absolute topmodel luistert tegenwoordig naar de naam Arteon, een auto met dwars­ geplaatste motor en voorwielaandrijving. Oneerbiedig gezegd: een opgewaardeerde Golf. Daar liggen ze bij BMW en Mercedes heus niet wakker van. In dat opzicht komt de nieuwe Touareg op het juiste moment. In Wolfsburg hebben ze zich er lekker op kunnen uitleven. Alles wat beschikbaar is, werd uit de kast getrokken en erin gestopt: luchtvering, vierwielbesturing, vierwiel­ aandrijving, actieve stabilisatoren, een bijna 50 procent aluminium carrosserie, een nieuw, zeer uitgebreid multimedia­ systeem plus een complete armada aan veiligheidssystemen. Opvallendste is 'Road Work Lane Assist', dat tot 60 km/h semi­ autonoom ook alternatieve belijning kan volgen. De Touareg is, zoals gebruikelijk bij een nieuw model, langer (8 cm) en breder (4 cm) dan zijn voorganger, terwijl de hoogte iets is afgenomen. De binnen­ ruimte is dik in orde, achterin is de been­ ruimte variabel dankzij de verschuifbare achterbank. De bagageruimte slikt 113 liter meer dan voorheen; hier kun je nu 810 liter kwijt. Met de achterbank plat groeit de inhoud naar 1.800 liter, tegenover 1.642 in de vorige Touareg.



                                          EEN KNOP

                                          Bij het ontwerpen van het interieur hebben de designers de Phaeton niet helemaal uit het oog verloren; het materiaalgebruik staat op een hoog niveau. Het dashboard, 'Innovasion Cockpit' in Volkswagen­taal, is volledig nieuw. De basismodellen krijgen analoge klokken, onze testauto is uitgerust met een digitaal instrumentarium en een 15­inch aanraakscherm voor het infotain­ment. Alle functies kun je naar eigen inzicht indelen en program­ meren, een mix van de bekende VW­lay­out en ­weergave (inclusief functies die ver­ schijnen als je met je vinger in de buurt van het scherm komt) plus een aantal nieuwe elementen. Om terug te keren naar het hoofdmenu, staat er altijd een grote, rood­ omrande knop onder in het display. Over het algemeen functioneert alles snel, al kost het even tijd voordat je gewend bent aan de grote hoeveelheid functies en de bedieningslogica. Pluspunt is dat er voor het audiovolume 'gewoon' een knop aan­ wezig is.



                                          LICHTVOETIG

                                          Bij de introductie is de nieuwe Touareg leverbaar met twee V6­dieselmotoren, van 231 en 286 pk. In een later stadium volgen respectievelijk een 3,0­liter V6­benzine­ motor van 340 pk en een 4,0­liter TDI V8 met 421 pk. Een hybride is er ook, maar die is in eerste instantie voor China bedoeld; of die variant ook naar Europa komt, is nog onzeker. Vierwielaandrijving en een auto­ matische transmissie zijn altijd standaard, evenals een maximum aanhangergewicht van 3.500 kilo. Onze testauto is voorzien van luchtvering en vierwielbesturing. Daar­ mee sturen de achterwielen tot een snelheid van 37 km/h in tegengestelde richting van de voorwielen; daarboven sturen ze in dezelfde richting. In deze configuratie laat de Touareg zich, ondanks zijn wagen­ gewicht van ruim twee ton, moeiteloos en lichtvoetig over een bochtig parcours stu­ ren. De lichte besturing zorgt ervoor dat je al snel vergeet met welk formaat SUV je onderweg bent. Volgens Volkswagen is het wagengewicht gemiddeld zo'n 100 kg gedaald ten opzichte van de vorige Touareg, en dat is merkbaar. In de Comfort­ stand voelt de luchtvering op licht golvend wegdek wat week aan, op korte oneffen­ heden juist wat ongeraffineerd. Voorin bromt de 286 pk sterke diesel aangenaam sonoor. Bij het klimmen van de toeren hoor je hem wat harder grommen, maar aan boord blijft het altijd aangenaam rustig. De achttrapsautomaat doet zijn werk soepel, maar niet overdreven snel.

                                          De nieuwe Touareg heeft zijn zaakjes goed voor elkaar en dat is van belang. Sinds de komst van de eerste Touareg, in 2002, is het aantal concurrenten enorm toegenomen en je ziet dat er een tweedeling is tussen de grote SUV's van de volumemerken (Kia Sorento, Renault Koleos, Skoda Kodiaq) en de dure jongens in de premiumhoek, zoals de Volvo XC90, BMW X5 en Audi Q7. De Touareg heeft de kwaliteiten om aan te haken bij die laatste groep, maar er dreigt een tussen­wal­en­schip­scenario.


                                          OORDEEL

                                          • +Lichtvoetig
                                          • +Mooi interieur
                                          • -Beperkt motorenaanbod
                                          • -Onzekere positie in segment











                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X