Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2020 Ford Explorer PHEV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2020 Ford Explorer PHEV

Jawel, hij komt officieel terug naar de EU.

This is the very first time the Explorer reaches European shores. One of the most successful American large SUVs will be available on the Old Continent exclusively with a PHEV powertrain which consists of a 3.0-liter EcoBoost V6 gas engine generating 350 horsepower (261 kilowatts) and an electric motor good for another 100 hp (75 kW). The combined peak output stands at 450 hp (335 kW) and 620 pound-feet (840 Newton-meters).

Thanks to a 13.1-kWh lithium-ion battery, the massive (by the European standards) three-row SUV will be able to travel up to 25 miles (40 kilometers) on purely electric energy. Mated to a 10-speed automatic and an intelligent all-wheel drive, the Explorer PHEV will have a combined fuel consumption of 3.4 liters per 100 kilometers (69 miles per gallon) with corresponding CO2 emissions of 78 grams per kilometer. Obviously, these figures represent just the first 62 miles (100 kilometers) when the battery is still fully charged.

The powerful powertrain ensures the Explorer PHEV is capable of towing trailers weighing up to 5,511 pounds (2,500 kilograms). To help drivers with improved power delivery, the hybrid system has seven selectable driving modes, including Normal, Sport, Towing, Snow, and more which should handle all road and weather conditions perfectly, according to Ford.

Sales of the model on the European continent are scheduled to begin early next year with two trim levels to be available – ST-Line and Platinum. Both will come as standard with 20-inch wheels with different design depending on the selected model. Just like the U.S. model, the Euro-spec Explorer will also feature a 10.1-inch vertical touchscreen and a 12.3-inch digital cockpit.

“The Explorer is a true SUV – designed for families with a real sense of adventure – so it was essential that the Explorer Plug-In Hybrid featured a powertrain that could haul anything from boats to horseboxes,” Matthias Tonn, Explorer chief program engineer for Europe, comments. “We specifically chose a parallel hybrid architecture that lets drivers use all 450 hp and 840 Nm of torque. We’ve even added a more advanced version of our Blind Spot Information System, that covers a 10 meter trailer.”

Prices should be announced closer to the on-sale date.

Comment

Ik gok op minimum 60.000€
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Doe daar nog maar een stukkie op bij, want voor nen XC60 plug in begin het pas vanaf €70000. Deze is nog een maatje groter.

Comment

mooie ford

rond 2000 is de explorer ook in europa geleverd geweest via de dealer, met een 4.0 zescylinder 200pk, natuurlijk geen succes maar hier om de hoek had een transportbedrijf er 1 voor lange tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            mooie ford

rond 2000 is de explorer ook in europa geleverd geweest via de dealer, met een 4.0 zescylinder 200pk, natuurlijk geen succes maar hier om de hoek had een transportbedrijf er 1 voor lange tijd
            Daarom dat ik zei dat hem terug is ondanks is dat het artikel dit ontkent. Onterecht idd

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Ik vermoed vanaf 50k. Zwaar beestje wel met zijn 2.5t.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Daarom dat ik zei dat hem terug is ondanks is dat het artikel dit ontkent. Onterecht idd

ik denk zelfs de taurus ook even, de scorpio was toen net uit de cataloog en ford wou toch grote wagens aanbieden, heeft niet lang geduurd

Comment

Komt naar Europa, daarom nog niet naar België. Toch maar even afwachten.

Kun je hier eigenlijk een Amerikaanse auto bestellen die louter voor de States of de rest van de wereld bedoeld is? Nevenimport? Mits aanpassingen?
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Komt naar Europa, daarom nog niet naar België. Toch maar even afwachten.

Kun je hier eigenlijk een Amerikaanse auto bestellen die louter voor de States of de rest van de wereld bedoeld is? Nevenimport? Mits aanpassingen?
                    Toch wel, heb bevestiging.
                    Voor heel Europa beschikbaar.

Comment

Ja, je kan een US auto bestellen via een zelfstandig importeur die daar bij de dealer een koopt. Naar hier verscheept en invoert.

Comment

Toch wel, heb bevestiging.
                        Voor heel Europa beschikbaar.
                        Ah ok! Zoveel te beter.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

De vraag is welke richting ze uitgaan qua grote SUV's, wanneer de S max en Galaxy uit het gamma gaan.
                          Naar verluidt zou de Edge er (minstens in Europa) uitgaan, en vervangen worden door een nieuw, grote Kuga model met 7 zitplaatsen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            De vraag is welke richting ze uitgaan qua grote SUV's, wanneer de S max en Galaxy uit het gamma gaan.
                            Naar verluidt zou de Edge er (minstens in Europa) uitgaan, en vervangen worden door een nieuw, grote Kuga model met 7 zitplaatsen..
                            Ik heb begrepen dat ze willen overlappen met US modellen. Er is zelfs sprake van de F150 met de ecoboost blok dat zou beschikbaar worden, maar daar heb ik nog niks formeel van gezien

Comment

Ik heb begrepen dat ze willen overlappen met US modellen. Er is zelfs sprake van de F150 met de ecoboost blok dat zou beschikbaar worden, maar daar heb ik nog niks formeel van gezien

In de VS is die Ecoboost er al in de F150 en die heeft meer pk's dan de V8 versie. Maar doe mij toch maar die romige V8

Comment

10 jaar geleden heb ik met een voorganger van deze een kleine 6000km rondgereden in West Canada en Alaska , op zich was dit toen best een aardige wagen, als je de versnellingsbak buiten beschouwing nam want de automaat die in die wagen zat was die naam niet waardig eigenlijk... was als ik het goed voorheb een 3liter 6 cilinder die zoop als de malle , maar daar was dat minder erg dan hier...

Comment

3,4l/100km, wow da's minder dan mijne Mii. Hoe doen ze dat toch?

Comment

Ik vermoed vanaf 50k. Zwaar beestje wel met zijn 2.5t.

De Edge zat al boven de 50.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De Edge zat al boven de 50.
                                      Edge was een fout van Ford zelf, moest een luxe SUV worden. Omwille van zijn prijs bijna niet verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        3,4l/100km, wow da's minder dan mijne Mii. Hoe doen ze dat toch?
                                        Dat is zoals de Mitsubishi Outlander PEHV, die volgens de website 1,9L verbruikt, maar in werkelijkeid rond de 6,6L zit als ge hem gebruikt waarvoor hij dient, en 13L als ge nonchalant zijt in het laden.

Comment

Working...
                                        X