Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Defender (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Zaterdag een bezoekje aan Knokke gebracht, en er stonden een paar exemplaren. Wat me voordien nog niet was opgvallen, is dat de uitlaat muffler wel héél erg zichtbaar is, achteraan onder de auto. Ik vind het geen gezicht, als je er achter staat.
    Valt bij de nieuwe auto's mss iets meer op dan bij eentje met al wat km's op de teller, maar toch.

    Comment


    • #82
      Land Rover Defender P300e (2021)

















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Land Rover Defender: nu ook als korte 90 en hybride P400e

        Land Rover bouwt het gamma van de Defender verder uit. De 110 krijgt het gezelschap van de kortere 90 en het motorpalet verwelkomt de P400e, een stekkerhybride met een elektrisch rijbereik van 43 kilometer.

        Het gamma van de Land Rover Defender verwelkomt drie nieuwigheden: een kortere koetswerkvariant met drie deuren, een stekkerhybride met een CO2-uitstoot van 74 gram en een dieselende zes-in-lijn met starter-alternator op 48 volt.
        Defender 90

        De nieuwe Defender debuteerde als 110, nu introduceert Land Rover ook de kortere 90 met drie in de plaats van vijf portieren. De ingekorte wielbasis zorgt voor meer wendbaarheid op moeilijk terrein. Ook als 90 is en blijft de Defender een echt werkpaard. Deze Land Rover trekt tot 3 ton (geremde aanhanger) en torst tot 168 kilogram op zijn dak, of zelfs 300 kilogram bij stilstand.

        Defender P400e

        In tegenstelling tot de rest van het gamma, blijft de plug-inhybride P400e-variant voorbehouden voor de Defender 110. De stekkerversie combineert een 2 liter-turbobenzine van 300 pk met een elektromotor van 105 kW, goed voor een systeemvermogen van om en bij de 400 pk. Dat vertaalt zich in een topsnelheid van 209 km/u en in een 0 tot 100 km/u-sprint van 5,4 seconden. Het accupakket heeft een capaciteit van 19,2 kWh en belooft een elektrisch rijbereik van 43 kilometer. Het normverbruik en de CO2-uitstoot bedragen respectievelijk 3,3 liter per 100 km en 74 gram per km. De P400e wordt standaard geleverd met een Mode 3-laadkabel, waardoor de batterij in slechts 2 uur tot 80% kan worden opgeladen. Met een snellader van 50 kW lukt hetzelfde in amper 30 minuten.

        Defender D300 MHEV

        De Defender krijgt de nieuwe dieselmotoren die Land Rover onlangs introduceerde op de Range Rover en de Range Rover Sport. Het gaat om een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter, gezegend met mildhybride 48V-technologie (starter-alternator) die het brandstofverbruik moet milderen en de motorrespons bij lage toerentallen wil optimaliseren. Die nieuwe Ingenium-krachtbron komt in drie varianten: de D200, de D250 en D300, respectievelijk 200 pk/500 Nm, 249 pk/570 Nm en 300 pk/650 Nm sterk.





        Comment


        • #84

          .


          Comment


          • #85

            ..

            Comment


            • #86
              Voorbije dagen er veel gezien op vrachtwagens op de ring van Antwerpen, en het is echt prachtige wagen!

              Wel zeer groot

              Comment


              • #87
                Oeps!

                Our Brand New Land Rover Defender Was Fixed! But Then It Broke Again...

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Oeps!

                  Our Brand New Land Rover Defender Was Fixed! But Then It Broke Again...

                  Gelukkig zijn er nog zekerheden in het auto leven ;-)

                  Comment


                  • #89
                    2021 Land Rover Defender V8 spied testing at the Nürburgring

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #90
                      Land Rover Defender vs. Wrangler vs. 4Runner — The New Defender Goes Off-Road With the Big Boys

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #91
                        Omdat de Defender een interessante auto is en omdat ik de serie van TFL erover volg, hier ook het vervolg op de defecte Defender 4 cilinder:







                        Samengevat: eerste had een motorprobleem, daarna een cameraprobleem gevolgd door nog een motorprobleem. Auto is ingehouden door JLR (Jag Landrover) en ze kregen een andere, blauwe. Helaas hebben ze bij installatie van de tow die auto onherstelbaar beschadigd. Ze zitten inmiddels aan de derde Defender. Als je de filmpjes bekijkt dan is ook deze geplaagd door foutmeldingen.

                        Nieuw filmpje vandaag (met meer drama!):


                        Ik zou nu toch echt twee keer nadenken voordat ik dit model zou kopen. Kinderziektes alom?

                        Comment


                        • #92
                          Mijn buurman rijdt met een Land Rover Discovery. Zijn ze hier ook al voor de derde keer komen afslepen. Problemen tot op heden nog niet opgelost, en het einde van de garantietermijn komt eraan. De takelwagen van de garage bracht eens een Jaguar XE mee als vervangwagen. Die konden ze de volgende dag ook terug ophalen wegens in panne.

                          Comment


                          • #93
                            Ja, die auto's lijken de ideale reiswagens (uit de Landrover-stal dan), maar wat een nachtmerrie als je er in het buitenland of in de middle of nowhere mee in panne staat.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Mijn buurman rijdt met een Land Rover Discovery. Zijn ze hier ook al voor de derde keer komen afslepen. Problemen tot op heden nog niet opgelost, en het einde van de garantietermijn komt eraan. De takelwagen van de garage bracht eens een Jaguar XE mee als vervangwagen. Die konden ze de volgende dag ook terug ophalen wegens in panne.
                              Het is ongelooflijk met dat merk, wij hebben in de gemeente een grote Jag/LR dealer. Recht over die garage werkt een kameraad van ons. Die ziet daar dus dagelijks takelwagens toekomen met een auto op.

                              Ze leren het precies niet.

                              Comment


                              • #95
                                De post van Jocar bovenaan deze pagina maakte me even blij tot ik doorhad dat het helaas een typfout is en p400e moet zijn ipv p300e.

                                De introductie van een p300e met 50g co2 of minder of een meer efficiënte p400e zou nochtans de verkoop in België een heel grote boost geven. Nu overweeg ik bijna noodgedwongen een GLE 350de omdat deze, ook al scheelt het gewicht maar 10%, ruim onder de 50g co2 zit. 100% aftrekbaar of maar 40% is echt een wereld van verschil onderaan de streep. De diesel kopen is geen alternatief want de nieuwe 6 cilinders zitten eveneens allemaal boven de 200g co2. Idem alle benzinemotoren...

                                Ik heb een bouwbedrijf maar ook een gezin dus de achterbank opofferen kan niet. Waarom kan BMW dit met de X5 wel? Ik heb veel liever een Defender (ik vind de mercedes en bmw heel snel overkomen als patserbakken) maar het prijsverschil wordt echt enorm en in feite onoverkomelijk hierdoor.

                                Ik begrijp dat een driecilinder van 200pk het knap lastig zal hebben met een gevulde defender als de elektrische motor leeg is maar eens op snelheid maakt dat toch weinig uit en hoe vaak zal de elektromotor in de praktijk te leeg zijn om het nodige koppel te leveren om vlot weg te geraken?

                                Ze hadden beter de defender voorzien van een D200 (6 cilinder) in combinatie met de elektrische aandrijving in de p300e. Dat zou een fenomenale hoeveelheid koppel geven, ideaal voor wat een defender moet kunnen, in combinatie met een lage uitstoot. Het enige wat de p400e in België doet is wat besparing opleveren voor mensen die dagelijks max 30km rijden, anders koop je beter een gewone p400.
                                Last edited by Mrtn30; 01/01/2021, 18:41.

                                Comment


                                • #96
                                  2021 Land Rover Defender 110 P400 real-world review. Is it really that good?

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #97
                                    2021 Land Rover Defender in-depth review – NEW engines already!?

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #98
                                      Land Rover Defender in-depth review - was it worth the wait?

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #99
                                        Land Rover Defender nu ook als 525 pk sterke V8

                                        Geen zin in een hybride en geen zin in een diesel? Niet getreurd, want de Land Rover Defender is er nu ook als V8.

                                        12 foto's

                                        Zelfs de braafste familie heeft een stouterik nodig om te blijven functioneren. Bij Land Rover neemt de nieuwe Defender V8 die rol met plezier voor zijn rekening. Natuurlijk is de terreinwagen beter met een dikke dieselmotor en fiscaal een stuk interessanter met een plug-inhybride aandrijflijn, maar dat heeft de Britse terreinwagenspecialst niet tegengehouden. En gelukkig maar, want binnenkort is er van V8-motoren geen sprake meer. Deze Defender heeft een gemiddeld normverbruik van 14,5 liter en heen CO2-uitstoot van 327 gram, dan weet je het wel.

                                        Xenion Blue

                                        De krachtbron van de Defender V8 is een oude bekende, het gaat immers om de 5 liter-motor die Jaguar gebruikt voor zijn snelste sportwagens en Range Rover voor zijn vetste voetballersauto's. Een supercharger duwt het vermogen naar 525 pk en het maximale koppel naar 625 Nm, waardoor deze Land Rover in 5,2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint en over een topsnelheid van 240 km/u beschikt. Zonder aan terreinpotentieel in te leveren, aldus de Engelse constructeur. Ze passen wel de ophanging, het 4x4-systeem en de elektronica wat aan, zodat het extra prestatiepotentieel daadwerkelijk benut kan worden. Zo komt de Defender V8 onder meer met een Dynamic-rijmodus.
                                        De Defender V8 is beschikbaar als korte 90 en als langere 110, draagt twee dubbele uitlaatpijpen en staat op specifieke 22-duimsvelgen. Al herken je deze Land Rover het makkelijkst aan zijn in Xenon Blue uitgevoerde remklauwen. Binnenin valt vooral het met alcantara beklede sportstuur op, waarachter chromen schakellepels schuilen. De Defender V8 introduceert tevens een uitgebreidere versie van de Pivo Pro-multimedia, gezegend met een display van 11,4 inch - dat is 60% groter dan het scherm dat doorgaans gebruikt wordt.



                                        Comment












                                        • Comment

                                          Working...
                                          X