Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Caddy (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Caddy (2020)

VIERDE GENERATIE IS NET EVEN TE VROEG

NIEUWE VOLKSWAGEN CADDY IN BEELD

Volkswagen werkt achter de schermen hard aan een volledig nieuwe generatie van de Caddy. Helaas voor Volkswagen is die nieuwkomer voor z'n geplande onthulling al online opgedoken.

Het Duitse Auto Motor und Sport heeft een tweetal foto's gepubliceerd van de volledig nieuwe vierde generatie van de Volkswagen Caddy. De nieuwe Caddy maakt zeer waarschijnlijk de overstap naar het MQB-platform. Het uitgaande model stamt in de basis uit 2003 en maakt derhalve gebruik van een oudere basis.

Hoewel het exterieur van de nieuwe Caddy niet zo spannend is als de designschetsen die Volkswagen eerder vrijgaf, verdient het uiterlijk van de auto toch wat aandacht. Volkswagen kiest er namelijk voor om de modelnaam in het midden van de achterklep uit te schrijven en monteert aan weerszijden van het achterste hooggeplaatste verlichtingsunits. De nieuwe Caddy-snuit is helemaal in lijn met die van recentelijk onthulde modellen van Volkswagen. Op deze afbeeldingen is de personenversie te zien, natuurlijk komt Volkswagen ook weer met bestelversies, mogelijkerwijs weer in een korte en een lange variant.

Op de motorenlijst verwachten we een selectie benzine- en dieselmotoren, machines waarvan er een aantal mogelijk profiteren van mild-hybride techniek. Dergelijke techniek past Volkswagen immers ook toe in de nieuwe Golf. Reken daarnaast op de komst van nieuwe assistentiesystemen die de uitgaande Caddy omwille van zijn leeftijd heeft moeten missen. Een officiële onthulling laat waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Knap.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

CADDY MAXI VOLGT IN 2021

VOLKSWAGEN CADDY NA 17 JAAR HELEMAAL IN HET NIEUW

Na zeventien jaar gaat de Volkswagen Caddy eindelijk een volledig nieuwe generatie in. Op personenversie Life moeten we in Nederland nog tot 2021 wachten, wél lanceert Volkswagen eind dit jaar de reguliere Caddy-smaken.

De huidige generatie van de Caddy werd al in 2003 in Amsterdam gepresenteerd en daarmee blaast het model dit jaar zijn zeventiende kaarsje uit. Ondanks die hoge leeftijd is de Caddy onverminderd populair gebleven. Vorig jaar wist Volkswagen er in Nederland 5.000 exemplaren van de verkopen, goed voor een marktaandeel van 27 procent. Toch is 2020 het jaar dat de Caddy aan een nieuwe generatie wordt geholpen en bij die gedaantewisseling maakt de praktisch ingestelde Volkswagen de overstap naar het MQB-platform.

De nieuwe Caddy is in elk opzicht een Caddy, maar het uiterlijk verdient toch enige aandacht. Volkswagen kiest er namelijk voor om de modelnaam in het midden van de achterklep uit te schrijven en monteert aan weerszijden van het achterste hoog geplaatste verlichtingsunits. De nieuwe Caddy-snuit is helemaal in lijn met die van recentelijk onthulde modellen van Volkswagen. Opvallend gegeven: helemaal achterop vinden we twee achterdeuren zónder ruitjes. Dit is echter niet standaard.

Net als voorheen is de Caddy beschikbaar als simpelweg 'Caddy', de 4,5 meter lange korte versie, en als 4,85 meter lange Caddy Maxi. Allebei zijn ze 6,2 centimeter breder dan de huidige Caddy-smaken. De wielbasis van de reguliere Caddy neemt ten opzichte van zijn voorganger 7,3 centimeter toe en komt uit op 2,75 meter. De Caddy Maxi heeft een wielbasis van 2,97 meter. De laadruimte groeit ook en wel in de breedte met 5 centimeter en in de hoogte met 7 centimeter. Het laadvolume bedraagt 3,3 kubieke meter. Een europallet moet er overdwars in kunnen verdwijnen. De langere Caddy Maxi heeft een schuifdeur die met z'n lengte van 84 centimeter bijna 14 centimeter langer is dan het exemplaar op het uitgaande model. Het laadvolume van de Maxi bedraagt 4 kubieke meter. Volgens Volkwagen passen hier twee europallets overdwars in.

Volkswagen maakt onder meer melding van de - optionele - aanwezigheid van de bekende Virtual Cockpit. Ook is de Caddy voortaan leverbaar met Kelyess Acces. Op de lijst met beschikbare veiligheidssystemen komen we onder meer zakan als Adaptieve Cruise Control met stop&go-functie tegen. Travel Assist is tevens leverbaar, een systeem waarmee de Caddy op onder meer snelwegen deels autonoom zijn weg kan vinden.

Op de motorenlijst komen vooralsnog alleen TDI-diesels te staan die in vermogen variëren van 75 tot 122 pk. Ook komt een variant op aardgas beschikbaar.

Eind dit jaar komt de reguliere Caddy op de markt, de langere Caddy Maxi volgt begin volgend jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Knap.
          Meende dat nu?

Comment

Als gesloten camionette valt die mee maar met kofferklep achteraan is zum kotzen. En de ondergril vooraan mag er ook af.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Meende dat nu?
                Zet daar een mooie velg onder, een andere kleur en smijt daar een schroefkit onder. Ja dus.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Voor het publiek dat ze met dit model beogen (ik dus) is dit best knap ja.
                  Die achterklep wacht ik af. Moet ik eerst in real life zien. Dat logo in de ruit lijkt alvast nergens naar.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik vind hier ook niks mis mee, meer dan ok voor wat het moet dienen.

Comment

Precies een beetje Mercedes ook op het eerste zicht.

Mooier dan de huidige... ik weet het niet. Binnenin wel!

Comment

Rare plaats inderdaad voor dat logo, maar voor de rest qua looks niks mis mee, vind ik.

Comment

Mooi! Me like.
                          (maar ik ben dan ook een echte ludospace man)
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Test: [www.autobild.de]

Comment

2021 VW Caddy Family Of Passenger And Cargo Vans

Comment

Het huidige model dat al sinds 2003 denk ik mee gaat en steeds wat kleine updates kreeg zag en ziet er beter uit dan dit nieuwe model aan de buitenkant. Enkel het interieur vind ik beter geworden .

Dit nieuwe model ziet er veel meer camionette uit... Renault / Berlingo / partner achtig ...
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                  Het huidige model dat al sinds 2003 denk ik mee gaat en steeds wat kleine updates kreeg zag en ziet er beter uit dan dit nieuwe model aan de buitenkant. Enkel het interieur vind ik beter geworden .

Dit nieuwe model ziet er veel meer camionette uit... Renault / Berlingo / partner achtig ...
                                  Inderdaad, zelfde gevoel erbij...

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Comment

VW Caddy (2020) - Review

Comment

all-new VW Caddy FULL REVIEW driving the 2021 Volkswagen Caddy Move SWB

Comment

edit.

Comment

Working...
                                        X