Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes E-klasse - Facelift (2020)

SPIEKEN BIJ DE A-KLASSE

MERCEDES-BENZ E-KLASSE ONDER HET MES

De in 2016 gepresenteerde Mercedes-Benz E-klasse gaat onder het mes. Mercedes-Benz houdt het bij slechts een handjevol nieuwe designelementen.

Mercedes-Benz gaat relatief opvallend te werk bij de facelift van de E-klasse. In plaats van dat er designelementen van grote broer S-klasse worden geleend, is het de A-klasse Limousine die als inspiratie voor de herziene E-klasse lijkt te hebben gediend.

De E-klasse krijgt namelijk een aangepaste voorkant die het voortaan zonder 'klassieke' versie van de grille en het fier op de neus staande Mercedes-logo moet stellen. Altijd 'Avantgarde' dus. De 'E' krijgt nieuwe bumpers en aangepaste, plattere, standaard full-led koplampen die de E-klasse vooral meer in lijn brengen met de jongere, compactere modellen van het merk. De invloeden van A-klasse Limousine komen ook op de achterkant van de E-klasse sedan tot uiting. Mercedes-Benz monteert hier namelijk gewijzigde lichtunits die naar het midden toe spits aflopen en waarvan een deel een plek krijgt op de achterklep. De E Estate wordt aan de achterkant milder aangepakt. Hier valt vooral de herziene led-indeling van de achterlichtunits op. Mercedes-Benz past tevens het bumperpakket van de versies met AMG Line-pakket aan en brengt dat meer in lijn met de wijze waarop de bumpers van de AMG-modellen ogen. De Avantgarde, AMG-Line en All-Terrains hebben voortaan een motorkap met 'powerdomes'. De All Terrain wordt vanbuiten verder afgewerkt met meer chroomkleurige details dan voorheen. Mercedes-Benz stelt verder verse lakkleuren en nieuwe lichtmetalen wielen beschikbaar en ook het interieur wordt met andere kleuren en materialen afgewerkt.

In het interieur monteert Mercedes-Benz een nieuw aan de onderkant afgeplat zesspaaks stuurwiel dat oogt alsof hij slechts drie spaken heeft. Achter het stuur vinden we in alle gevallen twee 10,25-inch digitale displays. Het digitale instrumentarium was voorheen niet standaard. Optioneel levert Mercedes-Benz twee 12,3-inch exemplaren. Het standaard MBUX-infotainmentsysteem wordt opgewaardeerd en herkent nu onder meer of de bestuurder of de bijrijder het systeem commandos geeft door 'Hey Mercedes' te zeggen.

Andere noviteiten hebben onder andere betrekking op het motorengamma. Mercedes' middelgrote sedan krijgt namelijk nieuwe benzinemotoren. Het gaat om een 2,0-liter viercilinder en om een 3,0-liter zes-in-lijn. Deze machines zijn allebei voorzien van een starter-generator die dankzij de 48 volt-boordspanning extra vermogen geeft. De viercilinder levert 272 pk en heeft dankzij elektrohulp (EQ Boost) tijdelijk 20 pk extra. De zescilinder schopt het tot 367 pk en profiteert eveneens van 20 extra, elektrisch opgewekte pk's.

Ook is er nieuws op plug-in gebied. De reeds gepresenteerde E300de en de E300e zijn straks voortaan ook met vierwielaandrijving te bestellen. Tot nu toe waren ze enkel met aandrijving op de achterwielen verkrijgbaar.

De E-klasse is standaard uitgerust met Active Brake Assist, een systeem dat indien nodig zowel remt voor stilstaande voertuigen als voor voetgangers. Dankzij Active Stop-and-Go kan de E-klasse tot zo'n 60 km/h netjes in het midden van zijn baan blijven en remmen voor voorliggers. Mercedes-Benz introduceert onder meer een augmented reality-modus voor het navigatiesysteem dat informatie geeft over de omgeving. De totale lijst veiligheidssystemen omvat onder meer een actieve file-assistent, een stuur- en remassistent, een dodehoekassistent met uitstapwaarschuwing en een 360-graden camera. Uiteraard is niet alles standaard.

AMG 53

Op de vernieuwde hardcore 63-AMG's moeten we nog even wachten. Wél herziet Mercedes-Benz de E53 4Matic, de subtopper. Deze heeft wederom een 435 pk en 520 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn onder de kap die dankzij EQ Boost tijdelijk uit 22 pk en 250 Nm kan putten. De E-klasse sedan schiet in die vorm in 4,5 tellen naar 100 km/h. De Estate weet dat klusje in 4,6 seconden te klaren. Vanbuiten is de 53 AMG-variant van de reguliere E's te onderscheiden dankzij zijn AMG-grille, sportieve bumperwerk en zijn 19- of 20-inch vijfspaaks lichtmetalen wielen. Nieuw is onder meerde komst van het AMG Dynamic Plus Package, een pakket waarmee de E 53 voor het eerst ook in een Race-programma met Drift-modus in te stellen valt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Geslaagde facelift, zeker achteraan. Koplampen mochten nog iets subtieler imo. Mooi, mooi!

Comment

zo geslaagd als de clc facelift, of de mopf r230 voor mij en ik weet dat dat discutabel is
          ze slagen erin een vorige serie te doen aansluiten bij het nieuwe gamma

Comment

Sinds oktober 2016 rij ik met een W213 220d, zeer tevreden van.
            De achterzijde van deze facelift vind ik echter niet geslaagd... De neus ervaar ik wel als een verbetering.

Ondertussen een GLE besteld. Levering voorzien voor oktober 2020.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              zo geslaagd als de clc facelift, of de mopf r230 voor mij en ik weet dat dat discutabel is
              ze slagen erin een vorige serie te doen aansluiten bij het nieuwe gamma
              Hahaha, CLC facelift. Sportcoupé verneuking bedoel je

Maar voor de rest volledig akkoord. Vooral die achterkant is lekker

Comment

Alleen Avantgarde. Dus altijd Johnny-look. Mijn liefde voor Mercedes begint serieus te bekoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
                  De achterzijde van deze facelift vind ik echter niet geslaagd... De neus ervaar ik wel als een verbetering.
                  idem, enkel de neus vind ik ook echt niet geslaagd

jammer, vond hem hiervoor echt knap

Comment

Comment

Met klassieke grill ook natuurlijk

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Met klassieke grill ook natuurlijk

Veel beter! Waar is de tijd dat een AMG ook nog het klassiek rooster had....

Comment

Comment

Zeer geslaagde facelift, vind ik.
                                Enkel nog steeds geen fan van dat dashboard, maar daar valt bij een facelift niet veel aan te veranderen en dat geldt wat mij betreft voor alle MB's. Al bij al is die grote uniforme schermmassa nog mooi geïntegreerd onder een afdekkap in tegenstelling tot bijv. dat van de A-klasse waar dat scherm gewoon open en bloot staat. En nóg een verbetering is de standaard uitvoering van de digitale tellerpartij, want de vroegere basisuitvoering paste als een tang op een varken.

Comment

Voor mij hangt hij zowel voor als achter té veel af. Zo'n E klasse hoort een echt front te hebben.

Comment

Oogt veel te smal voor een grote limousine....

Comment

Chinese L-Versie,

Comment

edit.

Comment

Working...
                                        X