Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Corolla Cross (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Corolla Cross (2020)

Vermits de gans groot is dat deze ook naar Europa komt toch maar een topicje van openen.

Toyota Corolla Cross: Debüt in Thailand mit Hybrid-Power

Die Marke baut ihr SUV-Angebot ordentlich aus

Lange sah es so aus, als habe Toyota mit dem RAV4 zwar den SUV-Trend erfunden, danach aber die Entwicklung etwas verschlafen. Doch seit 2016 geht es voran: Damals debütierte der C-HR. Kürzlich folgten die Ankündigung, den großen Highlander nach Europa zu holen und die Premiere des Yaris Cross. Zwischen ihm und dem RAV4 (der auch zum Suzuki Across wird) positioniert Toyota nun den Corolla Cross.

Keine schlechte Namenswahl, so kann sich der Kunde ungefähr das Format des jeweligen Autos vorstellen. Den Corolla Cross hat Toyota jetzt in Thailand vorgestellt. Er nutzt die TGNA-C-Plattform, die bereits der aktuelle Corolla und der C-HR nutzen.

Größenmäßig ist der Toyota Corolla Cross zwischen dem C-HR und dem RAV4 angesiedelt. Der Corolla Cross ist in gewisser Weise der funktionalere Bruder des C-HR. Sehen wir uns die Abmessungen des "CC" an: Er misst 4,46 Meter in der Länge, 1,82 Meter in der Breite und 1,62 Meter in der Höhe. Der C-HR und der Corolla Cross teilen sich den gleichen Radstand von 2.640 mm.

Der Kofferraum des Corolla Cross fasst in normaler Konfiguration mindestens 440 Liter Gepäck, mit Reifen-Reparatur-Set sogar 487 Liter.

Was den Antriebsstrang betrifft, so wurde der Corolla Cross in Thailand mit zwei Optionen eingeführt. Die erste ist der 1,8-Liter-Benzinmotor 2ZR-FBE mit 140 PS (104 Kilowatt) und einem Drehmoment von 175 Newtonmeter, das über ein CVT-Getriebe an die Vorderräder geleitet wird.

Auf der anderen Seite ist eine Hybrid-Option erhältlich, bei der ein 600-Volt-Elektromotor das Setup mit 72 PS (54 kW) und 163 Nm ergänzt. Der Elektromotor arbeitet in Verbindung mit dem 1,8-Liter-Benziner namens 2ZR-FXE, der 98 PS (73 kW) und eine Zugkraft von 142 Nm liefert. Der Corolla Cross Hybrid wird mit dem e-CVT von Toyota ausgeliefert. 4,3 Liter Verbrauch und einen CO2-Ausstoß von 98 Gramm stehen hier zu Buche.

Vom Styling her trägt der Corolla Cross die aktuelle Designsprache seiner normalen Pendants für den ASEAN-Markt. Im Vergleich zum C-HR hat er ein gedämpfteres Design mit einem gigantischen Kühlergrill vorne, deutlicher sind die Ähnlichkeiten zum RAV4.

Der Corolla Cross startet dieses Jahr zuerst auf dem thailändischen Markt, andere Teile der Welt werden folgen. Ob das SUV auch nach Europa kommt, ist noch offen. Da der Corolla Cross aber in der beliebten Tiguan-Klasse antritt, könnte das durchaus wahrscheinlich sein.

Wörtlich heißt es in der Pressemitteilung: "The Corolla Cross will be launched in a growing number of other markets, going forward." Übersetzt: Der Corolla Cross wird in Zukunft in einer wachsenden Zahl anderer Märkte eingeführt werden.

Bron: Motor1

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Corolla Cross

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ziet er goed uit.

Weer zo'n grote muil, maar enkel bij BMW is dat een probleem blijkbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Ziet er goed uit.

Weer zo'n grote muil, maar enkel bij BMW is dat een probleem blijkbaar
            Ziet er inderdaad echt goed uit!

Hier past die grote muil wel... Bij de 4 is het echt niet mijn ding...(daar klopt het gewoon niet, net zoals bij de 7...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Ziet er inderdaad echt goed uit!

Hier past die grote muil wel... Bij de 4 is het echt niet mijn ding...(daar klopt het gewoon niet, net zoals bij de 7...)
              Tja, smaken hé!

Maar wees gerust, de grote muilen mode bij de merken is begonnen. Net zoals de iPad dashboards trouwens

Comment

Comment

Gaat die Rav 4 nu nog verkopen?
                  deze is toch veel mooier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
                    Gaat die Rav 4 nu nog verkopen?
                    deze is toch veel mooier
                    Uiteraard! Het is nog lang niet zeker dat deze naar Europa komt.

Comment

Pfff, ik ben die zondvloed aan suvkes en crossovers zo beu als kouwe pap.

Comment

Comment

Dan toch naar Europa. Nice!

EXCLUSIEF: TOYOTA COROLLA CROSS IN EUROPA GEREGISTREERD

Toyota heeft de uitbreidingsdrift goed te pakken. Na de Camry voegde het merk onder meer de Yaris Cross én de gloednieuwe Highlander aan zijn Europese portfolio toe, maar er zit mogelijk meer in het vat! AutoWeek kan namelijk exclusief melden dat Toyota de ontwerp van de Corolla Cross bij het European Union Intellectual Property Office heeft vastgelegd.

Medio dit jaar stelde Toyota in Thailand een splinternieuwe SUV aan de wereld voor: de Corolla Cross. Die nieuwe hoogpotige is met zijn lengte van 4,46 meter veel meer een SUV voor in het Corolla-segment dan de dynamisch gelijnde C-HR. Overigens deelt de Corolla Cross zijn wielbasis van 2,64 wel met de C-HR. Wat formaat betreft, nestelt de Corolla Cross zich dan ook netjes tussen de genoemde C-HR en de RAV4. De importeur kon eerder dit jaar nog niet bevestigen of de Corolla Cross op termijn ook naar Europa zou komen. AutoWeek heeft patentplaten in handen die Toyota heeft vastgelegd bij het European Union Intellectual Property Office (EUIPO) en dat klinkt natuurlijk hoopgevend.

Corolla Cross

De 4,46 meter lange Corolla Cross is tien centimeter langer dan de C-HR en ongeveer elf centimeter korter dan de RAV4. De wielbasis van 2,64 meter is gelijk aan die van de C-HR en Corolla Hatchback. De relatief nuchter vormgegeven SUV heeft een bagageruimte met een inhoud van 487 liter. Daarmee is de Corolla Cross ook achterin fors ruimer dan de C-HR, die 377 liter opslokt. In Azië is de Corolla Cross beschikbaar met een 140 pk en 177 Nm sterke 1,8-liter viercilinder, een benzinemotor die zijn vermogen via een CVT-transmissie naar de voorwielen stuurt. Ook is er een Corolla Cross Hybrid, een hybride versie met de bekende 98 pk sterke 1.8 die samenwerkt met een 72 pk sterke elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 122 pk. Deze aandrijflijn kennen we natuurlijk van de Prius en Corolla. Een vierwielaangedreven versie bestaat niet. Het dashboard van de Corolla Cross is nagenoeg één op één overgenomen uit de auto waar hij zijn naam mee deelt: de Corolla.

Comment

Wat een gedoe

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...t-even-anders/

Comment

Nu toch eindelijk in Europa:

ALTIJD HYBRIDE TUSSEN C-HR EN RAV4

Nog een nieuwe cross-over of SUV van Toyota? Jazeker. Het SUV-aanbod van Toyota omvat met de toevoeging van de elektrische bZ4X een uitgebreide reeks en daar komt er gewoon nog eentje bij: deze Corolla Cross. Hoe Toyota dat model plaatst? Precies tussen de C-HR en de RAV4. Waar de C-HR een gedurfd gelijnde 'lage' SUV-achtige met een sterk aflopende daklijn, is de splinternieuwe Corolla Cross een conventioneler gelijnde SUV waarmee het Toyota regelrecht zijn pijlen richt op auto's als de Nissan Qashqai. Eerlijk is eerlijk: dat de Corolla Cross ook naar Europa zou komen is voor de fervente bezoeker van AutoWeek.nl natuurlijk geen verrassing.

Afmetingen en platform

Eerst de afmetingen, want wellicht zie je door de bomen het bos niet meer. De Toyota Corolla Cross is 4,46 meter, 1,83 meter breed en 1,62 meter hoog. Dat maakt het model zo'n 10 centimeter langer, grofweg 5 centimeter hoger en enkele centimeters breder dan de C-HR. De RAV4 is op zijn beurt weer 11 centimeter langer dan de Corolls Cross.

De Corolla Cross waarmee Toyota ook in Europa zijn Corolla-familie uitbreidt staat namelijk op exact hetzelfde platform als de C-HR en de Corolla. Het gaat om de GA-C-basis, een platform dat de auto een wielbasis van 2,64 meter geeft. Inderdaad, gelijk dus aan de afstand tussen de voor- en achteras van de C-HR en van de hatchbackversie van de Corolla. Is dan alle techniek van de Corolla Cross gelijk aan die van zijn broertjes en zusjes? Welnee.

Hybride

Toyota brengt namelijk een doorontwikkelde versie van de 2.0 Hybrid-aandrijflijn die we van de C-HR en Corolla kennen naar de Corolla Cross. In de Toyota Corolla Cross is die hybride hardware goed voor 197 pk terwijl de 2.0 Hybrid in zijn twee zustermodellen 184 pk levert. Toyota meldt daarbij dat de batterij krachtiger en 40 procent lichter is, maar wat de capaciteit is geeft het merk nog niet vrij. Wel weten we dat de Corolla Cross met deze aandrijflijn in 8,1 seconden op de 100 km/h zit als je hem op zijn staart trapt.

Interieur en veiligheid

Geen nieuw model zonder de nodige displays en Toyota schermt in het interieur dan ook met schermen. De Corolla Cross krijgt namelijk een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium en een 10,5-inch groot scherm dat bij het infotainmentsysteem hoort. Dat systeem kan overigens draadloos overweg met Apple CarPlay en weet ook wel raad met Android Auto. Het updaten van de software van het systeem verloopt over-the-air (OTA). Zonder tussenkomst van de Toyota-dealer dus.

Toyota vult het van nature al bekende pakket veiligheidssystemen Toyota Safety Sense onder de noemer T-Mate aan met zaken als Pre-Collision Ssystem met Acceleration Suppression, Intersection Cut-in Traffic Assist en Intersection Turn Assist. Toyota Safety Sense brengt onder meer uitgebreide verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control, een actieve rijbaanassistent, dodehoektectie met Safety Exit Assist, automatisch grootlicht, uitgebreide parkeerhulp en Rear Cross Traffic Alert naar de Corolla Cross. Net als in de Yaris en Yaris Cross bevindt zich tussen de bestuurder en bijrijder ook een airbag. Wel zo veilig bij een zijdelingse aanrijding.

Prijzen van de Toyota Corolla Cross zijn er nog niet.

Comment

Wat je (niet) moet weten over de Toyota Corolla Cross (2022)

Comment

Toyota Corolla Cross - Eerste Kennismaking

Comment

De Toyota Corolla Cross | Een gouden zet, rennen naar de dealer

Comment

Toyota Corolla Cross - Review

Comment

Toyota Corolla Cross driving REVIEW - the new baby RAV4

Comment

Working...
                                        X