Wat is nu eigenlijk de beste manier om een koetswerk van een oudere auto te ontlakken/ontroesten?
En eventuele nabehandelingen:
- Zandstralen:
Veel stof, opwarming van het koetswerk met vervorming tot gevolg, komt niet in holle ruimten, dus kan van daaruit makkelijk terug beginnen roesten
- Beitsen:
Duur, indien geen correcte nabehandeling zit je met bloot metaal in holle ruimten, dus niet ideaal qua roestbescherming op lange termijn.
- Handmatig:
Zeer arbeidsintensief, ongezond, onmogelijk holle ruimten te behandelen
- Pyrolise:
Vervorming? Kan me voorstellen dat een carrosserie niet echt gemaakt is om tot 400° opgewarmd te worden, en met de straalstraat die nadien volgt zit je dus met hetzelfde probleem ook als zandstralen.
Mij lijkt Beitsen de beste oplossing, maar het kan natuurlijk dat er hier mensen zitten met ervaring op dat vlak of die in de sector zitten en daarom een andere mening aangedaan zijn.
En eventuele nabehandelingen:
- Zandstralen:
Veel stof, opwarming van het koetswerk met vervorming tot gevolg, komt niet in holle ruimten, dus kan van daaruit makkelijk terug beginnen roesten
- Beitsen:
Duur, indien geen correcte nabehandeling zit je met bloot metaal in holle ruimten, dus niet ideaal qua roestbescherming op lange termijn.
- Handmatig:
Zeer arbeidsintensief, ongezond, onmogelijk holle ruimten te behandelen
- Pyrolise:
Vervorming? Kan me voorstellen dat een carrosserie niet echt gemaakt is om tot 400° opgewarmd te worden, en met de straalstraat die nadien volgt zit je dus met hetzelfde probleem ook als zandstralen.
Mij lijkt Beitsen de beste oplossing, maar het kan natuurlijk dat er hier mensen zitten met ervaring op dat vlak of die in de sector zitten en daarom een andere mening aangedaan zijn.
Comment