Laat maar komen zo!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A/CLA/GLA-klasse (2018-20)
Collapse
X
-
SUBTOPPER VOOR A-KLASSSE
MERCEDES-BENZ TEAST A35 AMG
Natuurlijk krijgt ook de nieuwe Mercedes-Benz A-klasse een knalharde AMG-versie. Mercedes-AMG blikt met twee afbeeldingen vooruit op die krachtpatser.
Mercedes-Benz leverde van de vorige generatie A-klasse naast een reeks reguliere benzine- en dieselversies één knalharde AMG-versie: de 45 AMG. De huidige A-klasse komt ook weer over zo'n topversie te beschikken, maar maakt voor het eerst kennis met een mildere AMG-variant: de 35 AMG. Het is die uitvoering waarvan Mercedes-Benz nu de eerste teasers van toont.
De 45 AMG van de vorige generatie A-klasse perste 381 pk en 475 Nm uit een heftig opgeschroefde 2,0-liter viercilinder. De nieuwe 45 AMG komt ongetwijfeld weer over een 2.0 te beschikken, maar dan waarschijnlijk een volledig nieuw exemplaar dat zo'n 400 pk zal leveren. De 35 AMG-smaak die Mercedes-Benz hier laat zien, zal over een vermogen van zo'n 300 pk komen te beschikken, genoeg om auto's als de Volkswagen Golf R te jennen. Een onthulling verwachten we tijdens de Autosalon van Parijs in oktober.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Dat ziet er goed uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
HIJ KOMT DUS TOCH
BETRAPT: NIEUWE MERCEDES-BENZ CLA SHOOTING BRAKE
Mercedes-Benz is zijn portfolio met een rotgang aan het uitbreiden. Eén van de nieuwkomers is de CLA-klasse Shooting Brake, die nu voor het eerst in beeld is verschenen.
Mercedes-Benz roept al enige tijd dat zijn compacte modelfamillie uit acht modellen zal bestaan. De directe invulling van die groep Benzen is nog niet helemaal helder, maar we kunnen nu bevestigen dat er in elk geval een CLAShooting Brake aan zit te komen. Dat is opvallend, want Mercedes-Benz streepte de Shooting Brake-variant uit de CLS-lijst toen het een nieuwe generatie van die auto presenteerde. Dankzij een video op het YouTube-kanaal van walkoARTvideos zien we een ingepakt exemplaar van de nieuwe CLA Shooting Brake voor het eerst en daarmee is zijn komst dus bevestigd.
De CLA Shooting Brake komt naast de nieuwe CLA-klasse te staan, een nog te onthullen nieuwe generatie van de enigszins sportief gelijnde sedan die op zijn beurt weer naast de A-klasse Limousine op de prijslijst van Mercedes-Benz komt te staan. De compacte Mercedes-familie zal verder bestaan uit de al bekende A-klasse, de onlangs gepresenteerde B-klasse, een nieuwe cross-over (GLB-klasse) en mogelijk nog een nieuwe GLA-klasse. Of Mercedes-Benz de op stapel staande volledig elektrische EQA ook tot deze familie rekent, valt nog te bezien. Dat zou in theorie het achtste model kunnen zijn. Een onthulling van de nieuwe CLA Shooting Brake, die weer een sterk aflopende daklijn krijgt, verwachten we volgend jaar in Genève. Eenmaal op de markt krijgt de nieuwe Mercedes een opvallende tegenspeler voor zich. Kia voegde onlangs namelijk de Proceed aan zijn leveringsgamma toe, ook een gelikt gelijnde stationwagon met een sportieve inslag.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
KNALSEDAN
MERCEDES-AMG A35 LIMOUSINE IN BEELD
De nieuwe sedanversie van de A-klasse komt ook in AMG-trim op de markt en vandaag zien we daar het eerste bewijs van.
Met de A-klasse Limousine heeft Mercedes-Benz voor het eerst in de A-klasse-geschiedenis een échte 'conventioneel' gelijnde sedan van die auto in zijn portfolio. Natuurlijk, er was al een CLA-klasse, maar die auto werd door Mercedes-Benz als vierdeurscoupé bestempeld. Ook de CLA krijgt overigens opvolger. Zowel het leveringsgamma van de CLA als dat van de A-klasse Limousine wordt op termijn natuurlijk verrijkt met AMG-versies waarvan de A35 de mildste van het stel wordt. De A-klasse hatchback is al in A35-trim gepresenteerd en nu zien we de A-klasse Limousine in die uitmonstering buiten de deur.
Net als die al bekende mildhete versie van de A-klasse hatchback, krijgt ook de A35 Limousine de beschikking over een 2,0-liter grote geblazen viercilinder die 306 pk en 400 Nm opwekt. Het vermogen wordt via een AMG Speedshift DCT7-transmissie via Mercedes' 4Matic-systeem over alle vier de wielen verdeeld. Die 306 pk en 400 Nm zijn voldoende om de A35 hatchback in 4,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h te laten sprinten. Dergelijke waarden verwachten we ook voor de A35 Limousine. Uiteraard zal die nieuwe versie eveneens beschikken over een sportonderstel, een sportuitlaat en worden zowel in- als exterieur onder handen genomen.
Uiteindelijk gaat Mercedes-AMG ook een nieuwe 45-variant van de nieuwe A-klasse-smaken voeren. Voor die versies zetten we in op een vermogen van zo'n 400 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIets klassieker dan zijn voorganger, maar zeker niet lelijk.
Deze dus,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHeb ik nu mis gekeken? Ik zag in de week deze op fleet TV toch al live op het salon in Parijs staan?CLA komt half 2019 en de shooting brake iets later.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichtenowkeeeeej.... moeilijk om nog mee te blijven met die modellenrange.
Comment
Comment