Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda3 - Kai Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda3 - Kai Concept

    Kai Concept Goes To Geneva To Get Our Hopes Up For New Mazda3

    The third generation Mazda3 is currently five years old, so naturally, the automaker is prepping its replacement, which will face some stiff competition in the compact segment.

    It shouldn’t have any problems in attracting new buyers, though, if it looks anything like the Kai Concept. Presented at the Tokyo Motor Show last year, the sexy study is now touching European soil for the first time in Geneva.

    It remains unchanged since its debut in Japan, and that’s a good thing, because, well… just look at it! It has a striking presence with a clean exterior, and it’s simply gorgeous from any angle. We have to hand it to the Mazda designers, because they have created something truly interesting here. Now, if only it would remain the same when it hits production, but well, we all know it most likely won’t.

    Compared to the current Mazda3, the Kai Concept has a slightly longer wheelbase. Thus, legroom for the rear passengers should be improved, and those inside will get to appreciate the brand’s latest and greatest technologies.

    We don’t know when the new Mazda3 will arrive, but just like its predecessor, it will be offered in two body styles: hatchback and sedan. The two will share everything, up to the C-pillar, including a new generation of SkyActiv engines.

    Despite having a new suit ready, in addition to a different interior, the new Mazda3 could sit on the same architecture as today’s models.





    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2
    DIT IS DE MAZDA KAI CONCEPT

    VOORUITBLIK OP NIEUWE 3!

    Mazda pakt tijdens de Tokyo Motor Show behoorlijk uit! Een van de studiemodellen is deze Kai Concept, een auto waarmee het merk alvast laat zien wat we van een nieuwe 3 kunnen verwachten.

    De Mazda Kai Concept is overduidelijk een vooruitblik op wat ooit de volledig nieuwe 3 wordt. Zoals verwacht is de concept-car niet voorzien van een elektrische aandrijflijn, maar van Mazda's nieuwe SkyActiv-X-techniek. Een benzinemotor met compressieontsteking die we al aan de tand hebben kunnen voelen. Tevens maakt de auto gebruik van Mazda's volledig nieuwe Skyactiv Vehicle Archetecture, een nieuwe technische basis. Uiteraard is ook het ontwerp van deze 3, een nieuwe stap in het Kodo-design van Mazda, een voorbode op wat we op termijn op de weg gaan zien.

    De Kai, wat zich laat vertalen naar 'pionier', is getekend volgens het 'less is more-principe'. Een overdaad aan lijnen en vouwen hebben Mazda's ontwerpers de auto in ieder geval niet gegeven. De fraaie designstudie meet 4,42 meter in de lengte, is 1,86 meter breed en 1,38 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,75 meter.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Zeer mooi alweer! Mazda doet dat goed tegenwoordig.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5






          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Prachtig!

            Comment


            • #7
              Inderdaad! Zowel exterieur als interieur!
              freude am fahren

              Comment


              • #8


                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10










                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      In profiel vind ik de achterkant er vreemd uitzien. Weet niet waarom, maar 't is gelijk of die abrupt stopt achter het wiel.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        In profiel vind ik de achterkant er vreemd uitzien. Weet niet waarom, maar 't is gelijk of die abrupt stopt achter het wiel.
                        Je hebt gelijk. Ik veronderstel dat een uiteindelijk productiemodel ook een iets dikkere achterkant zal krijgen. Kan me niet inbeelden dat momenteel voldaan wordt aan alle veiligheidsregels (qua bumpers enzo)
                        KLIK |&| KLAK

                        Comment


                        • #13
                          Vanaf de C zuil heeft deze auto een mega dode hoek.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #14




                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • #15
                              edit.
                              Last edited by Jocar; 13/03/2018, 08:57.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Päst hier het meeste onder denk ik :

                                Comment


                                • #17
                                  Kijkt nogal kwaad, zowel aan de voor- als achterkant.

                                  Comment


                                  • #18
                                    KAI CONCEPT IS PRODUCTIERIJP

                                    BLIK TO THE FUTURE: MAZDA 3

                                    Met de nieuwe CX-5 heeft Mazda aangetoond dat het zogenaamde Kodo-design nog wel even mee kan. Ook de 3 van de volgende generatie wordt weer volgens dit recept getekend, maar dat betekent niet dat er niets verandert. Maak kennis met de productieversie van de concept-car Kai!

                                    'Kodo' is de naam die Mazda sinds de introductie van de eerste CX-5 aan zijn consequent doorgevoerde designtaal hangt. Bijzonder gewelfde voorschermen, scherpe koplampunits en grote, vijfhoekige grilles zijn sindsdien typische Mazda-trekken, maar behalve opvallend blijkt het design ook goed houdbaar. Jaarlijks voert het eigenwijze Japanse merk subtiele updates door, maar het design blijft intact. De CX-5 bewijst dat een nieuwe generatie van dezelfde tekenstijl nog altijd modern en fris oogt. De grote 6 moet het vooralsnog met een facelift doen, maar voor de 3 staat een compleet nieuw model op de rol. Een geheim is die auto allang niet meer. De Kai Concept, die in oktober op de Tokyo Motor Show schitterde, is een zeer concrete voorbode van de vierde generatie van Mazda's compacte middenklasser. De krachtige lijnen van de auto op deze pagina's zijn dan ook overgenomen van die showauto, waarbij alleen elementen als verlichtingsunits, kentekenplaten, buitenspiegels en handgrepen zijn aangepast of toegevoegd. Het resultaat is een auto die nog altijd bijzonder 'dik' oogt. De grille is opvallend groot en de omlijsting ervan eindigt, net als bij de CX-5, ín de koplampen. Aan de binnenkant borduurt Mazda eveneens losjes voort op de bestaande stijl, al zal het er een stuk moderner aan toe gaan dan nu het geval is. Mazda houdt vast aan het veelgeprezen systeem waarbij het infotainment zich door middel van een draaiknop laat bedienen en zet de bestuurder in het interieur centraal.

                                    SkyActiv-X
                                    Hoe spannend de nieuwe '3' vanbuiten ook oogt, het grote nieuws zit onderhuids. Daar huist namelijk de zogeheten SkyActiv-X-techniek. Waar Mazda ook nu al zijn eigen weg gaat door relatief grote, atmosferische motoren met een hoge compressieverhouding en zonder turbo te monteren, gaat het bedrijf met de toevoeging van de 'X' nog een stukje verder. Onder deze naam komen de Japanners met een bijzonder ingenieus benzineblok, dat onder de meeste omstandigheden kan functioneren als een zelfontbrander. De motor draait dan dus zonder tussenkomst van bougies, die voor onder meer de koude start en vollastsituaties wel aanwezig zijn. SkyActiv-X moet op die manier de voordelen van een dieselmotor, namelijk meer trekkracht, een laag verbruik en een dito CO2-uitstoot, combineren met het hoge vermogen en de lage roet- en NOx-uitstoot van een benzineblok. In september mochten we al even een blokje om met een huidige 3 met de nieuwe techniek, waarbij duidelijk werd dat al die innovatie een fijne krachtbron zal opleveren. Het is bovendien een motor die zoals gezegd indrukwekkend zuinig moet zijn. Veelbelovend!

                                    Sedan
                                    Hoewel de Kai Concept een vijfdeurs hatchback is, ligt de komst van een sedan voor de hand. Bij de huidige en voorgaande Mazda's 3 was de vierdeursversie zeker op andere continenten een belangrijke spil in het leveringsgamma, dus Mazda zou wel gek zijn om afscheid te nemen van deze carrosserievariant. Juist omdat de koetswerkvorm in Nederland niet zo populair is, valt het te prijzen dat Mazda de 3-met-kont nog altijd hier voert. De kans dat het bij de nieuwe weer gebeurt, is aanzienlijk. Een stationwagonvariant zit dan weer niet in het vat, want zo'n versie is er ook nooit geweest van Mazda's compacte middenklasser. In 2019 weten we het, want dan verschijnt de Mazda 3 via de officiële kanalen in beeld.



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mijn God, deze is mooi!
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zou in November voorgesteld worden op de LA autshow :
                                        http://www.autoexpress.co.uk/mazda/3...-to-ko-diesels

                                        Deze met Skyactiv-X ziet er naar uit mijn volgende wagen te worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X