Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Leon (2019)

TEKEN VAN LEVEN

SEAT LEON VOOR HET EERST NAAR BUITEN

Dit lijkt een Seat Leon van het huidige model met een heftig ingepakte neus, maar onder die herkenbare koets gaat de volgende Seat Leon schuil. Die komt geen moment te vroeg in beeld: de auto komt al in 2019.

Daarmee was het een kwestie van tijd voordat de Leon zich in gecamoufleerde vorm zou laten zien, al is 'laten zien' in dit geval wellicht wat optimistisch uitgedrukt. De witte Leon ST is voor het grootste gedeelte gewoon een Leon van de huidige generatie, slechts de camouflage en de op het oog flink afwijkende neus geven weg dat hier meer aan de hand is. Hoewel het eindresultaat er daarmee zeker anders uit komt te zien dan deze auto, hoeven we opnieuw geen spectaculaire designrevolutie te verwachten. Net als bij de laatste modelwissel van de Ibiza zal de komst van de nieuwe Leon vooral een strakkere, modernere versie van het vertrouwde model betekenen. Die rust bovendien nog altijd op het bekende MQB-platform van de Volkswagen Groep en maakt straks gebruik van evenmin nieuwe TSI-benzinemotoren, al krijgen die naar verluidt wel elektro-ondersteuning in de vorm van (Mild-)Hybrid-technologie.

Bovendien wordt er een variant geschrapt uit het gamma, want de driedeurs SCkeert na de modelwissel niet terug. Seat is in deze periode erg druk met de ontwikkeling van nieuwe modellen en wil behalve deze Leon binnen enkele jaren ook z'n eerste elektrische model introduceren. Bovendien is de Tarraco op komst. Ook van die grotere SUV verschenen de eerste spionagebeelden uitzonderlijk laat, al was Seat eerder al zo vriendelijk om een teaser te tonen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

ADEMLOOS DOOR DE NACHT

NU WEL HELEMAAL: SEAT LEON

Eerder zagen we de volgend jaar te lanceren nieuwe Seat Leon nog als een raadselachtig samenraapsel van oude en nieuwe elementen, maar nu gaat de hatchbackversie in geheel nieuwe gedaante door het beeld.

Over die eerdere spionagebeelden willen we het eigenlijk niet meer hebben, want we weten nog steeds niet precies wat we nu hebben gezien. Autofabrikanten werken wel vaker met 'mules', testauto's die de techniek van een nieuw model verbergen onder de koets van een oude, maar dat soort auto's hebben doorgaans niet de neus van het nieuwe model. In het geval van de lange Leon is dat wel zo. In theorie zou Seat kunnen kiezen voor een Golf VI-achtige constructie waarbij de stationwagon slechts een uitgebreide facelift krijgt toebedeeld, maar het zou ook alsnog om een slimme camouflagetruc kunnen gaan.

De Leon die we vandaag zien, genereert gelukkig minder vraagtekens. Deze auto is namelijk wel helemaal nieuw, al hoef je geen complete revolutie te verwachten. Met zijn lange cabine, korte neus en oplopende raamlijn blijft de auto herkenbaar als Leon. Het geheel lijkt wel wat lager en langgerekter dan het uitgaande model en zeker de neus belooft met zijn laag geplaatste grille en scherpere koplampen duidelijk af te wijken van de uitgaande Leon. De Tarraco-invloeden zijn aan de achterkant nog duidelijker. De donkere omgeving komt hier goed van pas en gaf de fotograaf de kans om de achterlichtpartij in beeld te brengen. Verwacht lichtunits die met hun driehoekige vorm sterk lijken op die van Seats onlangs onthulde grote SUV. Net als bij die auto worden de lampen met elkaar verbonden door een rode balk die bij ingeschakelde verlichting ook daadwerkelijk oplicht, zodat er een brede ledbaan ontstaat die slechts bij de overgang naar de klep kort wordt onderbroken. Op de testauto is deze balk nog grotendeels afgeplakt, maar wel te zien.

In technisch opzicht lijkt de nog altijd op het MQB-platform gestoelde Leon in zijn reguliere vorm geen al te grote nieuwsfeiten met zich mee te dragen, maar dat verandert als de hybride versie in 2020 arriveert. De varianten zonder serieuze elektro-ondersteuning moeten al volgend jaar verschijnen.

Comment

NIEUWE TREND: DOORLOPENDE ACHTERLICHTBALK

ACHTERKLEP NIEUWE SEAT LEON DUIKT OP

Seat is druk bezig met de ontwikkeling van de vierde generatie Leon. Op het wereldwijde web duikt nu al de achterklep van het nieuwe model op. Daarop komen we iets herkenbaars tegen: de doorlopende lichtbalk waar automerken tegenwoordig massaal op teruggrijpen.

Volgend jaar staat de onthulling van de nieuwe Leon op Seats planning, maar al ruim daarvoor duikt deze foto van de achterklep op bij het Franse Worldscoop. In één oogopslag zien we daar gelijkenissen op met de net onthulde Tarraco. Aan de achterkant van Seats grootste cross-over worden de achterlichten namelijk ook met elkaar verbonden door een lichtbalk. Seat voert deze lichtbalk naar alle verwachting bij alle komende modellen door. Op de kont van de Leon ST komt hij dus naar alle waarschijnlijkheid ook terug.

We zien natuurlijk niet veel, maar de vorm van de achterklep heeft veel weg van die van de Renault Mégane. Hoewel het om een geheel nieuwe Leon gaat, lieten eerdere spyshots zien dat we geen hele revolutie hoeven te verwachten. Door de lange cabine, korte neus en oplopende raamlijn blijft de auto herkenbaar als Leon. De neus belooft met zijn laag geplaatste grille en scherpere koplampen duidelijk af te wijken van de uitgaande Leon. Volgend jaar verschijnt de Leon met reguliere TSI- en TDI-motoren in de neus, een jaar later volgen de geëlektrificeerde varianten.

Comment

Comment

Impressie,

Comment

MQB-VERNIEUWING

NIEUWE SEAT LEON STUIFT DOOR DE SNEEUW

Audi werkt aan een nieuwe A3 Sportback, Volkswagen lanceert dit jaar een nieuw Golf en Skoda schuift een nieuwe generatie van de Octavia naar voren. Ook Seat heeft nieuws onder de MQB-zon. Het merk heeft namelijk deze nieuwe Leon in het vat zitten!

De Volkswagen Group plaatst de nieuwe generatie van auto's als de Leon en Golf op een grondig herziene versie van het MQB-platform. Onlangs liet Cupra, de nu op eigen benen staande sportieve afdeling van Seat, de Fermentor aan de digitale wereld zien. Die auto zou helemaal voor Cupra zijn bedoeld, al zijn er overduidelijk designtechnische overeenkomsten waar te nemen tussen die showauto en bijvoorbeeld de Tarraco én deze nieuwe Leon. Seat lijkt de nieuwe Leon een meer gestrekte koets te geven, maar bovenal blijft de auto met zijn typerende oplopende raamlijn herkenbaar als een Leon. Aan de achterkant zijn duidelijke Tarraco-invloeden waar te nemen. De verlichting wordt hier met elkaar verbonden met een over de breedte van de achterklep lopende lichtbalk. Omstreeks 2020 moet een plug-in hybride-versie van de nieuwe Leon verschijnen, al komen er ook exemplaren met mild-hybrid-techniek beschikbaar. De driedeursversie keert niet meer terug, de ST naar verwachting wel. Meer informatie volgt later dit jaar.

Comment

Lijken wat op de achterlichten van een infiniti Q30

BMW X5 45e

Comment

BIJNA KLAAR

SEAT LEON SCHUIFT SNEEUW

De testingenieurs hebben het druk en koud met de volgende generatie Seat Leon. Opnieuw ontmoet onze spionagefotograaf een prototype in het hoge noorden van Scandinavië.

Terwijl we in het zuiden van Europa de Seat Leon van de huidige generatie als Cupra R ST aan de tand voelen, rijdt in de andere uithoek van ons continent de opvolger, maar dan in minder potente uitvoering, zijn testrondjes tussen de besneeuwde berken en ijzige sneeuwbanken.

Het wordt een druk jaartje in het C-segment voor de merken van de VW Groep. In het laatste kwartaal wordt de achtste generatie Volkswagen Golf onthuld, Audi heeft een nieuwe A3 Sportback in de planning, Skoda werkt aan de volgende Octavia en in Martorell moet de Seat Leon zoals wij hem kennen plaatsmaken voor zijn opvolger. Dat die er bijna klaar voor is, blijkt wel uit de vele spionagebeelden die we ervan voorbij zien komen.

Eén ding hebben deze auto's gemeen: het vernieuwde MQB-platform. En wat zien we daar op foto 1 op de achtergrond rijden? Juist. De Seat Leon lijkt in de lengte een aardig stukje te groeien en bovendien wat lager te zijn, hetgeen hem in combinatie met forse C-stijlen een duidelijk gestrekter voorkomen geeft. Verder zien we scherp getekende lichtunits, zowel voor als achter. In grote lijnen blijft de Leon herkenbaar; geen revolutie dus.

We verwachten de onthulling van de volgende generatie Seat Leon nog in de loop van dit jaar.

Comment

Comment

Waarschijnlijk zou ik hem weer kopen, zou mijn 4de zijn.
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Ik vind het wel aandacht voor detail dat ze zelfs de achterruitwisser met camouflage bekleden

Comment

Comment

Wordt veel knapper dan de Golf.
                                  freude am fahren

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                      Wordt veel knapper dan de Golf.
                                      Dat denk ik ook, laatste nieuwe impressie.

Comment

edit.

Comment

Working...
                                        X