1.200 KM ACTIERADIUS
MERCEDES-BENZ BELICHT VISION EQXX
Mercedes-Benz werkt aan een volledig elektrisch studiemodel, de Vision EQXX. Hiermee wil het merk nieuwe technologieën op het gebied van elektrisch rijden ontwikkelen, die uiteindelijk hun weg naar productiemodellen vinden. De Formule 1-afdeling wordt er eveneens bij betrokken.
In een uitgebreide presentatie heeft Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, de strategie voor de komende jaren uit de doeken gedaan. Twee zaken vielen het meeste op: er wordt fors bezuinigd en elektrificatie gaat een veel grotere rol spelen. Ontwikkelingen op dat gebied gaan erg snel. In een poging om de meest toonaangevende fabrikant van elektrische auto's te worden, gooit Mercedes-Benz de Vision EQXX in de strijd. Deze concept-car heeft (zo lijkt op basis van de teaser) een silhouet dat erop gericht lijkt de aerodynamische efficiëntie te maximaliseren. Het gaat echter niet zozeer om het uiterlijk, maar vooral om het technologische platform waarop de EQXX staat. Er wordt door een multidisciplinair team aan gewerkt, waarbij men ook kennis uit de Formule 1 betrekt.
Verder is er nog niet heel veel bekend over de Vision EQXX. Uiteindelijk is het doel om innovaties te ontwikkelen die hun weg naar productiemodellen kunnen vinden, wat erop duidt dat we van de EQXX geen productieversie hoeven te verwachten. Mercedes-Benz spreekt tijdens de presentatie van een 'spectaculaire efficiency en range', de auto zou op één lading van Peking naar Sjanghai moeten kunnen rijden, een afstand van ongeveer 1.200 km. Ter referentie: Voor de EQS mikt Mercedes op een actieradius van 700 km.
Bron: Autoweek
MERCEDES-BENZ BELICHT VISION EQXX
Mercedes-Benz werkt aan een volledig elektrisch studiemodel, de Vision EQXX. Hiermee wil het merk nieuwe technologieën op het gebied van elektrisch rijden ontwikkelen, die uiteindelijk hun weg naar productiemodellen vinden. De Formule 1-afdeling wordt er eveneens bij betrokken.
In een uitgebreide presentatie heeft Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz, de strategie voor de komende jaren uit de doeken gedaan. Twee zaken vielen het meeste op: er wordt fors bezuinigd en elektrificatie gaat een veel grotere rol spelen. Ontwikkelingen op dat gebied gaan erg snel. In een poging om de meest toonaangevende fabrikant van elektrische auto's te worden, gooit Mercedes-Benz de Vision EQXX in de strijd. Deze concept-car heeft (zo lijkt op basis van de teaser) een silhouet dat erop gericht lijkt de aerodynamische efficiëntie te maximaliseren. Het gaat echter niet zozeer om het uiterlijk, maar vooral om het technologische platform waarop de EQXX staat. Er wordt door een multidisciplinair team aan gewerkt, waarbij men ook kennis uit de Formule 1 betrekt.
Verder is er nog niet heel veel bekend over de Vision EQXX. Uiteindelijk is het doel om innovaties te ontwikkelen die hun weg naar productiemodellen kunnen vinden, wat erop duidt dat we van de EQXX geen productieversie hoeven te verwachten. Mercedes-Benz spreekt tijdens de presentatie van een 'spectaculaire efficiency en range', de auto zou op één lading van Peking naar Sjanghai moeten kunnen rijden, een afstand van ongeveer 1.200 km. Ter referentie: Voor de EQS mikt Mercedes op een actieradius van 700 km.
Bron: Autoweek
Comment