Hier had ik graag jullie persoonlijke ervaringen met door Autotune Heinz gechipte BMW 320d of 320Cd (150 pk, 6 versnellingen).
Ik overweeg eventueel om een dergelijke tuning zelf te laten doen, gesteld dat Heinz de BMW-garantie overneemt, en enkel als ik overwegend positieve berichten (zowel wat betreft prestaties als inzake bertrouwbaarheid van het geheel) hoor.
Dus :
Als ik zelf ook meer hoor of vind, post ik het ook hier. Thanks !!
Nog enkele topic-voorschriften, gelieve jullie daaraan te houden :
- EDIT -
Titel aangepast naar algemeen Heinz-topic.
Ik overweeg eventueel om een dergelijke tuning zelf te laten doen, gesteld dat Heinz de BMW-garantie overneemt, en enkel als ik overwegend positieve berichten (zowel wat betreft prestaties als inzake bertrouwbaarheid van het geheel) hoor.
Dus :
- Wat inzake prestaties ? Gevoelsmatig krachtiger ? Metingen gedaan ? Wat met optrekcijfers, hernemingen en topsnelheid ?
Vermeld misschien erbij wat het basisvoertuig is en wat de cijfers daarvan zijn (vermogen, koppel, prestaties), en de door de tuning gewijzigde cijfers. - Hoe wordt het verbruik beïnvloed ? Gestegen, of gedaald ?
- Wat inzake de betrouwbaarheid van de gechipte wagen ? Schade gehad ? Waaraan en waardoor ? Kwam BMW tussen ?
- Heeft BMW bij een routinecontrole of een onderhoud, de gewijzigde software gedetecteerd ? Wat waren hun opmerkingen ?
- Wat is jouw ervaring met Heinz zelf ? Correcte service ? En wat bij problemen of vragen nadien ?
- ... andere opmerkingen ...
Als ik zelf ook meer hoor of vind, post ik het ook hier. Thanks !!

Nog enkele topic-voorschriften, gelieve jullie daaraan te houden :
- Het betreft voornamelijk de chiptuning voor de E46 320d facelift met 150 pk en de 6-versnellingsbak ... maar als je zelf een auto hebt (vooral ook als 't een BMW diesel betreft) die door Heinz werd opgekieteld, dan ook graag jouw bevindingen.
Onthoud je dus alsjeblieft van berichten à la "Mijne AX 1.5d is ook gechipt door Russkia Chiptunica en ..." of tuning-débâcle-verhalen over VAG 1.9 TDI'tjes (ik ken die problemen). - Enkel persoonlijke ervaringen !! Dus géén "mijne maat zegt ..." en "ik denk dat ..." en "ik las ergens ...". Ik heb ook maten, denk ook geregeld zelf, en lees héél erg vaak en veel.
Wat je wél mag doen is, wanneer je iemand kent die een dergelijke gechipte wagen bezit, 'm mijn email-adres doorgeven, of zijn bevindingen hierin quoten. Gelieve me dan wel het email-adres van die gequotete persoon te PM'en, zodat ik evt. nog wat extra info kan opvragen. - Ik ken het goede imago van Autotune Heinz, dus géén "weet het niet van de 320d, maar mijne pa is in ieder geval content van zijne Coetriën XM 3.9 CDTSCi-intercooler" en "ik heb gehoort dat heinz goei dinges doet" graag.
- Uiteraard zijn links en verwijzingen naar sites e.d. waarop dergelijke persoonlijke ervaringen te vinden zijn, uiterst welkom.
- EDIT -
Titel aangepast naar algemeen Heinz-topic.
Comment