Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Regeneratie roetfilter, hoe dikwijls?

    Hallo

    Mijn vorige wagen was een Opel Insignia, deze regenereerde zijn roetfilter na +/- 800 - 900 km. Dit duurde ongeveer een kwartier.

    Nu rijdt ik sinds kort een Volvo XC70 MY12. Deze regenereert na +/- 400km en dat duurt +/- 25min. (en ik maar blijven rondtoeren, terwijl ik al lang thuis kon zijn )

    Is dit normaal voor een Volvo? Of is dit normaal voor een roetfilter?

    Daar ik dit niet gewoon ben, dan dit zo dikwijls gebeurd, ben ik op zoek naar antwoorden.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Waar merk je dat aan?
    Ik merk het eigenlijk alleen als ik wat gas wil geven, de automaat wil de motor dan niet onder de 1400t en niet boven de 2100t laten draaien. (A6 2.0 TDI Multitronic)
    Als ik gewoon onderweg ben op de autostrade zou ik het niet weten omdat ik dan meestal met ACC rij.

    Comment


    • #3
      Ik zie dit aan mijn verbruik. Ik durf de wagen dus ook niet stil leggen bij een regeneratie omdat ik schrik heb als ik dat een aantal keer doe problemen te krijgen met de auto...

      Comment


      • #4
        Werkt uwe xc70 ook niet met eolys?

        Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Werkt uwe xc70 ook niet met eolys?

          Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
          Wat is dat? Dat ken ik niet? Waar dient dat voor? Hoe kan ik te weten komen of mijn XC70 dit heeft?
          Last edited by ; 09/05/2017, 19:43.

          Comment


          • #6
            Ge moet er niet mee blijven rondrijden, allez van vw is het toch niet nodig. Zal dan van Volvo ook wel niet moeten veronderstel ik.. De mijne doe het om het x aantal km's. Vroeger bleef ik er ook speciaal mee rond rijden maar garage zei niet nodig.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

            Comment


            • #7
              Maar dan krijgt de roetfilter misschien geen enkele keer de kans om volledig zuiver te branden? Of misschien maar 1x in de 2 maanden of zo...???

              Comment


              • #8
                Hoe lang zijn jouw ritten dan?
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #9
                  2x13km per dag.

                  En ik weet dat benzine eigenlijk beter zou zijn, die discussie heb ik al gevoerd.
                  Nu ben ik op zoek naar een antwoord op mijn vraag ivm regeneratie, is dat normaal om de 400km?

                  Als ik zie dat de wagen aan het regenereren is, stop ik soms ook gewoon op de oprit van ons huis. Waar blijf ik gas geven rond de 2000toeren tot ik merk dat de regeneratie gedaan is, dat zal ook wel ok zijn denk ik.

                  Comment


                  • #10
                    Speciaal, hier twee diesels waarvan eentje ronde de kerktoren rijdt. Nog nooit probs gehad en die wordt gewoon gebruikt. Starten als het moet, stil leggen als het moet... Zou zelfs niet weten wanneer hij regenereert, volg dat verbruik niet.

                    Comment


                    • #11
                      Deed mijn Mazda 6 ook.

                      Comment


                      • #12
                        Als je echt bijna geen ritten hebt die langer zijn dan die 13 km, dan zou ik inderdaad ook blijven rijden als die in regeneratie gaat.
                        Het kan een hele tijd goed gaan, maar als het mis gaat zijn de kosten hoog.

                        Comment


                        • #13
                          Bij 2 x 13 km per dag zal die inderdaad veel sneller beginnen regenereren.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                            Bij 2 x 13 km per dag zal die inderdaad veel sneller beginnen regenereren.
                            Elke week, maar in het weekend maak ik dat weer goed door lange ritten.

                            Comment


                            • #15
                              In de Scenic van ons zit een speciaal systeem dat maakt dat hij ook regenereert als de temp niet optimaal is. Vandaar dat we nooit probs hebben volgens mij.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                In de Scenic van ons zit een speciaal systeem dat maakt dat hij ook regenereert als de temp niet optimaal is. Vandaar dat we nooit probs hebben volgens mij.
                                Denk dat het bij m'n E81 118d ook zoiets was, dat ding begon al te regenereren na 2 km.

                                Comment


                                • #17
                                  Die van mij doet gewoon voort als ik de motor stil leg, ook geen problemen mee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Die van mij doet gewoon voort als ik de motor stil leg, ook geen problemen mee.
                                    Is dat niet gewoon de fan die blijft draaien om af te koelen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hier thuis 3 diesels met roetfilter, 't is mij eigenlijk nog nooit bij één van de drie ooit opgevallen dat die regenereren. Als je d'r nooit op let dan merk je dat ook niet zeker? I dont know.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                        Hier thuis 3 diesels met roetfilter, 't is mij eigenlijk nog nooit bij één van de drie ooit opgevallen dat die regenereren. Als je d'r nooit op let dan merk je dat ook niet zeker? I dont know.
                                        Bij m'n V70 merkte ik het aan het huidige verbuik dat niet op 0 kwam als je gewoon uitbolde in versnelling.
                                        Nu geen last meer van
                                        Bij m'n E81 118d merkte ik duidelijk een traktorgeluid rond een bepaald toerental. En je merkte ook dat het huidige verbruik niet op 0 kwam als je uitbolde in versnelling.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X