Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remschoenset en remschoenen ander merk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remschoenset en remschoenen ander merk

hallo

Ik had vorig jaar mijn mijn achterste remschoenenset volledig laten vervangen door het merk bosch. Nu zijn die schoenen versleten en wil ik nieuwe schoenen erop zetten(niet de hele set).

Mijn vraag is of ik nu Brembo schoenen kan gebruiken zonder dat ik weer die volledige set hoef te veranderen, is dit mogelijk? of moeten het per se van Bosch zijn omdat de volledige set door het merk bosch werd veranderd?

Met vriendelijke groeten

Dat kan je rustig doen, en het zou moeten passen.
    Maar hoeveel km heb je gereden sinds die vervanging?
    De remmen achteraan gaan makkelijk 50-80k mee op de gewone weg.

Comment

25 duizend maar omdat het piept wil ik het vervangen en ze zijn erg dun

Comment

achterremmen versleten op 25duizend, kan niet. Die voering is nieuw ook redelijk dun. Wat noem jij eigenlijk dun ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          achterremmen versleten op 25duizend, kan niet. Die voering is nieuw ook redelijk dun. Wat noem jij eigenlijk dun ?
          Waarom krijg ik dan zoveel piep geluiden van achter, toen we het opende zat er heel veel stof in en was het dun

Comment

Heb zojuist contact gehad met een garagist die zei ook tussen de 25 en 30 duizend binnenkort komen met onderdelen, dan ga ik een groot onderhoud laten doen en de achterste remschoenen vervangen met brembo, en na paar maanden de voorste remblokken ook vervangen met brembo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
              Heb zojuist contact gehad met een garagist
              da's een goed idee

Comment

Zelfs met geperforeerde remschijven doe ik het dubbele met een set blokken.
                Wel Brembo.
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Wie kan die achterschoenen voor mij vervangen voor een studentenprijsje? ik heb zelf de schoenen van het merk Brembo

Comment

Wie kan die achterschoenen voor mij vervangen voor een studentenprijsje? ik heb zelf de schoenen van het merk Brembo
                    Ik zou eens infomeren bij Brantano.

Comment

Ik zou eens infomeren bij Brantano.
                      Heel grappig, iedereen lacht zich dood (!)

Comment

In den ouwen tijd ,mss maar 25 j terug zaten de kleine schoenen(bekleding) vooraan. De progressieve noemden ze dat omdat die bij remmen extra door het ronddraaien van de remtrommel zo extra remkracht of wrijving kregen.
                        Tegenwoordig zit de grootste remvoering vooraan. Reden: de voorste schoen met grootste bekleding is dan even vlug versleten als achterste schoen met kleinere remvoering.
                        In den ouwen tijd was steeds de voorste schoen(kl) alleen versleten en de achterste(groot) niet. Daarom die verandering.
                        Als iemand dat systeem veranderd dan heb je sterke remkracht achteraan maar zeer vlug versleten.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Heel grappig, iedereen lacht zich dood (!)
                          inderdaad uwe corsa heeft al voor veel plezier gezorgd. Hoe gaat het met uw uitlaatklep ?

Comment

Hoe bestel je de onderdelen, via vin code?
                            Je hebt grote en normale diameter remcilinders. Dan die met ingebouwde rembegrenzer, staat niet op't doosje. Is gewoon 2 à 3 piepkleine gaatjes in de remcilinder die de oliedruk begrenzen. Of dit samengaat met ABS weet ik niet ?-
                            Zo vlug versleten ?-Gaan de handremhendels telkens naar de o positie? -Het is den eerste niet die aan de kabels regelt om de remmen te stellen.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                            X