Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijexamen zakzetterij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
    Nu wat mij ongelofelijk kwaad maakte, was dat de dame van de rijschool (die meereed tijdens het examen) en de rij-instructeur elkaar blijkbaar goed kenden. Zo goed dat ze het nodig vonden elkaars levensverhaal te vertellen, en soms zelfs mijn vrienin in het gesprek te betrekken, wat haar enorm deed stressen, zenuwachtig en onoplettend maakte, en waardoor de instructeur telkens ofwel vergat te zeggen waar ze in moest rijden, ofwel op het laatste moment pas zei als ze ergens moest afslaan wat haar in gevaarlijke situaties bracht...
    Verhaal komt me heel bekend voor. Was bij mij ook juist hetzelfde, vooral omdat het de eerste onafhankelijke rijschool betrof. Neem daarbij dat ik dan nog de allereerste was die bij een onafhankelijke rijschool mijn examen aflegde, betrokken ze me nog meer in het gesprek.

Eerlijk gezegd vind ik daar niets mis mee, integendeel. Dat toont toch juist dat je in alle omstandigheden toch je concentratie erbij moet kunnen houden, want hoeveel keer zul je ook niet volk meehebben in de wagen die veel lawaai maakt en waarmee je zelf ook babbelt.

O ja, zowieso moet je bij een stopteken volledig tot stilstand komen. Ik weet het soms lijken het details, maar gewoon tijdens het examen wat overdrijven in oplettendheid, defensief rijden en toch volt optrekken en dan lukt dat wel van den eerste keer
    2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kaiser Bekijk Berichten
      Als je met je eigen wagen gaat, moet er toch gewoon een 'begeleidend' persoon bij zitten?
      rijschool gevolgd of niet.
      klopt, de volgende keer dat m'n vriendin gaat zal ze met mijn pa gaan, en met mijn auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Idem hier. Snap wel dat het je stressed. Ik heb onlangs mijn motorrijbewijs gehaald, en in de volgwagen zaten ze ook gezellig te kletsen. Heeft mij eigenlijk niet gestoord .
        Dag buurman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          'k Heb een gelijkaardige ervaring (zonder het praten, maar gewoon gebuisd zonder fouten te maken) en ik denk dat ik klacht ga neerleggen.
          Ik ben ook zo geweest tijdens mijn eerste examen. Ik zou door een oranje light gereden zijn ergens en altijd te dicht tegen het midden van de weg gereden hebben. Mijn vader vond dit zever en toen die mens mij mijn resultaat kwam afgeven en verklaren zeiden wij niet veel maar het was hem duidelijk dat hij best snel naar de verzamelkamer van de examinators ging.

Comment

'k Heb een gelijkaardige ervaring (zonder het praten, maar gewoon gebuisd zonder fouten te maken) en ik denk dat ik klacht ga neerleggen.
            Hoe? Wat? Waar?

Het enige dat je volgens mij kan doen is naar de ombudsdienst gaan zeker?

Examencentra zijn overheidsbedrijven, dus klagen bij Jan de Ombudsman .

Probleem is dat zo'n klacht veelal alleen een administratief gevolg krijgt en dat de ombudsdienst geen beslissingen kan terugdraaien ed.

Comment

Ik ben ook met begeleider van de rijschool geweest, heeft enkel in mijn voordeel gewerkt

begeleider: "Ah de Jos, op vakantie geweest?"
              de Jos: "Jaja naar Corfu he jong!! Schoon weer man!!"

En ze waren vertrokken ze

En aan het examencentrum: "Tis goed ze man, ge zijt erdoor!!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                Hoe? Wat? Waar?

Het enige dat je volgens mij kan doen is naar de ombudsdienst gaan zeker?

Examencentra zijn overheidsbedrijven, dus klagen bij Jan de Ombudsman .

Probleem is dat zo'n klacht veelal alleen een administratief gevolg krijgt en dat de ombudsdienst geen beslissingen kan terugdraaien ed.
                M'n bedoeling is niet dat ze me ineens geslaagd verklaren en me een rijbewijs geven, ik snap ook wel dat de kans daarop zo goed als onbestaande is.
                Ik heb geen tegenbewijzen, hij heeft z'n notities (die hij even goed uit z'n duim kan gezogen hebben maar soit).
                Maar als er niemand ooit z'n mond opendoet op die manier, blijven zulke toestanden schering en inslag...

Comment

Mijn geval:

Één en al vluchtheuvels, kruispunten, zones 30, scholen, éénnrichtingsverkeer, ... Enfin, you get the point. Ik rij overal uiterst voorzichtig, geef en neem m'n voorrang zoals het hoort, pinkertjes, in de spiegels en achterom kijken, ... Naar mijn gevoel in orde en volgens het boekje.
                  Vervolgens de twee manoeuvers. Eerst achterwaarts inparkeren achter een auto met voldoende ruimte achter me. Dat ging de eerste keer niet zo goed (smal, ik had de stoep geraakt met m'n achterwiel maar stond er niet op), maar na goedkeuring heb ik een tweede keer geprobeerd. Ik stond er in één beweging in, en heb zelfs niet meer vooruit moeten rijden om 'm recht te zetten. Ik stap uit en doe alles zoals het hoort (een kleine show opvoeren dus...). Het keren lukte goed.
                  Enfin ja, alles goed en wel. Ik mocht blijven rijden en we rijden dus terug.
                  Op de weg richting 't examencentrum mag je tussen de rotonde en de lichten 120 rijden, ik hield het bij 90 net zoals velen op 't rechtervak. We stoppen aan het examencentrum.

Ze zeggen me daar aangekomen dat ik het lijkt of ik nog maar enkele weekjes rij, in plaats van ruim 2 jaar. Blijkt dat ik overal te traag reed wat hen betreft, en een hindernis was voor het verkeer.
                  Wat ik daarbij vaststel: ten eerste lijkt optrekken tot 50 tussen twee vluchtheuvels (soms nauwelijks 200m van elkaar) en dan weer hard remmen me niet de beste manier om te rijden in een woonwijk (en ik moest de vluchtheuvels ook erg traag nemen, de auto hangt nogal laag en zeker met 3 man erin) en dus heb ik meestal 40 gereden waar je 50 mocht (meer vond ik erover in die situatie, eerlijk is eerlijk) en 30 waar het 30 was. En ik heb nooit iemand achter me zien drummen, dus zie ook niet in op welke manier ik het verkeer hinderde.
                  90 vonden ze ook te traag op de weg terug, hoewel ongeveer de helft zich op het rechtervak aan die snelheid hield en de rest me gewoon voorbijstak aan pakweg 110.
                  Ik heb dan gezegd dat ik veiligheid nog steeds op de eerste plaats stel en dat vlot rijden wel zal komen met de tijd, maar dat vonden ze een belabberde uitleg ('k moest eigenlijk niets uitleggen maar kom).

Dan gaven ze nog twee opmerkingen over het parkeren op m'n blad: het nam te veel bewegingen in beslag (ik zie niet in hoe je minder dan 1 keer je stuur volledig van rechts naar links kan draaien om achterwaarts in te parkeren) en het duurde te lang (tja, dat kan ik gewoon niet bevatten, zelfs al zou het van belang zijn).

Dat ze enkel opmerkingen gaven over die twee dingen, bewijst voor mij dat al de rest in orde was. De eigenlijke verkeersregels volgen dus. Men vond het echter onmogelijk om me een rijbewijs te geven voor wat ik had laten zien...

Ik vind het op z'n zachtst gezegd lachwekkend, de dingen die ze aanhalen als zijnde fouten. De verhalen die ik eerder hoorde zijn dus geen fabeltjes, en 't is quasi onmogelijk om erdoor te geraken als je geen lessen gevolgd hebt lijkt me.

Da's dus mijn verhaal, en wees gerust dat als ik fouten zou gemaakt hebben ik mezelf een hoop zou hebben verweten. Maar nu weet ik van mezelf dat ik niets fout heb gedaan, en ik voel me onrecht aangedaan. 'k Vind dus dat ik dat mag aanklagen...
                  Hier staat ook niets in wat niet waar is, dus zie ik er geen graten in om dit op een openbaar forum te posten. Tot daar.

Comment

Expressweg Sint-Truiden?
                    En die rotbaantjes achter het Virga-Jesse ziekenhuis?

Inderdaad, dat is mensenkloterij...
                    Afhankelijk van het weer, wordt daar eerder 90 dan 120 gereden, En dan blijf je best het verkeer volgen als het druk is.

Maar wat wil je, dat zijn diezelfde gasten die 'drinkgeld' kregen van mijn vader op de keuring ernaast. Anders mocht hij 3 keer teruggaan elke keer.

Comment

Mijn geval:

Één en al vluchtheuvels, kruispunten, zones 30, scholen, éénnrichtingsverkeer, ... Enfin, you get the point. Ik rij overal uiterst voorzichtig, geef en neem m'n voorrang zoals het hoort, pinkertjes, in de spiegels en achterom kijken, ... Naar mijn gevoel in orde en volgens het boekje.
                      Vervolgens de twee manoeuvers. Eerst achterwaarts inparkeren achter een auto met voldoende ruimte achter me. Dat ging de eerste keer niet zo goed (smal, ik had de stoep geraakt met m'n achterwiel maar stond er niet op), maar na goedkeuring heb ik een tweede keer geprobeerd. Ik stond er in één beweging in, en heb zelfs niet meer vooruit moeten rijden om 'm recht te zetten. Ik stap uit en doe alles zoals het hoort (een kleine show opvoeren dus...). Het keren lukte goed.
                      Enfin ja, alles goed en wel. Ik mocht blijven rijden en we rijden dus terug.
                      Op de weg richting 't examencentrum mag je tussen de rotonde en de lichten 120 rijden, ik hield het bij 90 net zoals velen op 't rechtervak. We stoppen aan het examencentrum.

Ze zeggen me daar aangekomen dat ik het lijkt of ik nog maar enkele weekjes rij, in plaats van ruim 2 jaar. Blijkt dat ik overal te traag reed wat hen betreft, en een hindernis was voor het verkeer.
                      Wat ik daarbij vaststel: ten eerste lijkt optrekken tot 50 tussen twee vluchtheuvels (soms nauwelijks 200m van elkaar) en dan weer hard remmen me niet de beste manier om te rijden in een woonwijk (en ik moest de vluchtheuvels ook erg traag nemen, de auto hangt nogal laag en zeker met 3 man erin) en dus heb ik meestal 40 gereden waar je 50 mocht (meer vond ik erover in die situatie, eerlijk is eerlijk) en 30 waar het 30 was. En ik heb nooit iemand achter me zien drummen, dus zie ook niet in op welke manier ik het verkeer hinderde.
                      90 vonden ze ook te traag op de weg terug, hoewel ongeveer de helft zich op het rechtervak aan die snelheid hield en de rest me gewoon voorbijstak aan pakweg 110.
                      Ik heb dan gezegd dat ik veiligheid nog steeds op de eerste plaats stel en dat vlot rijden wel zal komen met de tijd, maar dat vonden ze een belabberde uitleg ('k moest eigenlijk niets uitleggen maar kom).

Dan gaven ze nog twee opmerkingen over het parkeren op m'n blad: het nam te veel bewegingen in beslag (ik zie niet in hoe je minder dan 1 keer je stuur volledig van rechts naar links kan draaien om achterwaarts in te parkeren) en het duurde te lang (tja, dat kan ik gewoon niet bevatten, zelfs al zou het van belang zijn).

Dat ze enkel opmerkingen gaven over die twee dingen, bewijst voor mij dat al de rest in orde was. De eigenlijke verkeersregels volgen dus. Men vond het echter onmogelijk om me een rijbewijs te geven voor wat ik had laten zien...

Ik vind het op z'n zachtst gezegd lachwekkend, de dingen die ze aanhalen als zijnde fouten. De verhalen die ik eerder hoorde zijn dus geen fabeltjes, en 't is quasi onmogelijk om erdoor te geraken als je geen lessen gevolgd hebt lijkt me.

Da's dus mijn verhaal, en wees gerust dat als ik fouten zou gemaakt hebben ik mezelf een hoop zou hebben verweten. Maar nu weet ik van mezelf dat ik niets fout heb gedaan, en ik voel me onrecht aangedaan. 'k Vind dus dat ik dat mag aanklagen...
                      Hier staat ook niets in wat niet waar is, dus zie ik er geen graten in om dit op een openbaar forum te posten. Tot daar.
                      4 words:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                        was in Sint-Niklaas maar het schijnt dat die oudere examinator die mijn vriendin voor haar eerste rijexamen heeft gehad op pensioen is
                        zeg me z'n naam!!
                        ik heb die ook gehad

echt een kloot van een vent. Het was met tegenzin dat hij me er doorliet, want ik had een kort stukje 70 gereden waar het 50 was (naast tunnel onder het zwembad in sint-niklaas, richting rondpunt).

edit: herregods ofzoiets

Comment

Ik vraag me af of er wel bepaalde regels zijn waaraan die examinatoren zich moeten houden tijdens zo'n rit. Als die er niet zijn dan mogen ze in feite doen wat ze willen tijdens een rijexamen hoewel dat niet logisch zou zijn.

Klagen over dergelijk gedrag zal volgens mij weinig of niks uithalen tenzij er meerdere mensen klagen over hetzelfde. En als die mensen allemaal gebuisd zijn voor hun examen dan lijkt het alsof ze een uitvlucht zoeken.

Ik moet ook wel zeggen dat zo'n rijexamen en rijscholen pure geldklopperij is. Ik weet nog toen ik meer dan 10 jaar geleden mijn motorijbewijs aflegde dat ook geen goedkoop grapje was, 5000Bfr = €125 voor de rijschool hun moto en instructeur en dan nog eens het examen, bij elke herkansing opnieuw te betalen.

Anderzijds begrijp ik het wel, als ze iedereen gratis een rijbewijs geven zonder dat ze er veel voor moeten doen dan rijden er straks nog veel meer brokkenpiloten rond en dat is niet de bedoeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Ik moet ook wel zeggen dat zo'n rijexamen en rijscholen pure geldklopperij is. Ik weet nog toen ik meer dan 10 jaar geleden mijn motorijbewijs aflegde dat ook geen goedkoop grapje was, 5000Bfr = €125 voor de rijschool hun moto en instructeur en dan nog eens het examen, bij elke herkansing opnieuw te betalen.
                            En gij vindt da veel geld?

Die mensen moeten leven van water en brood en diene moto van de rijschool zit gratis bij een pakske boter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              En gij vindt da veel geld?

Die mensen moeten leven van water en brood en diene moto van de rijschool zit gratis bij een pakske boter?

Waar zeg ik dat ik dat veel geld vind? Het is trouwens meer dan 10 jaar geleden en toen was 5000fr nog meer dan wat €125 nu is. Ik had toen trouwens al verplichte rijlessen gevolgd voor een bedrag van 50000fr (€1250) dus ja, alles bij elkaar was dat veel geld voor een motor-rijbewijs.

Ook nog bijvertellen dat ik toen niet alleen was om mijn examen af te leggen met die moto, we waren met zo'n 15 mensen van wie het meerendeel gebuisd was en de lessen die we gekregen hadden bleken waardeloos te zijn. Ze hadden ons veel belangrijke details vergeten te vertellen tijdens die lessen waardoor er veel mensen zelfs geen kans meer hadden om te slagen op het examen.

Comment

Om u een idee te geven:

Poging 1 krijgt m'n vrouwtje de opmerking dat ze binnen de bebouwde kom, in een woonwijk, met talloze verhoogde inrichtingen, wel tot 50 km/u moet optrekken om te laten zien dat ze weet dat het geen zone 30 is.

Poging 2 steekt m'n vrouwtje een file op de rechter rijstrook voorbij door de linker rijstrook te volgen. Ze krijgt de opmerking dat ze een gevaar op de baan is

Toen ik mijn examen ging doen, wist ik niet beter. Pas als je na jaren ervaring eens mag meerijden, merk je wat voor grap dit stukje sociale werkplaats is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Haha, mijne maat heeft net 't zelfde meegemaakt.. instructeur en examenafnemer kenden elkaar goed en beginnen lekker te tetteren..
                                  heb ik ook voorgehad, ik vond dat eigenlijk net chill
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Waar zeg ik dat ik dat veel geld vind? Het is trouwens meer dan 10 jaar geleden en toen was 5000fr nog meer dan wat €125 nu is. Ik had toen trouwens al verplichte rijlessen gevolgd voor een bedrag van 50000fr (€1250) dus ja, alles bij elkaar was dat veel geld voor een motor-rijbewijs.
                                    1) als gij spreekt over "geldklopperij" zegt ge da ge het veel geld vindt.

2) ik heb mijn rijbewijs voor de motor ook, en dat heeft me de helft van het jouwe gekost. 8 uur rijles + examen. Mijn autorijbewijs met 20 uur les heeft zelfs zoveel niet gekost. Dus ofwel overdrijf je schromelijk, ofwel was je een slechte leerling en heb je veel extra lessen moeten pakken

Comment

Eindelijk . Heb dit denk ik al een stuk of 2, 3 keer gedaan, maar nooit reactie op gekregen...
                                      Dus bij deze: Dag buurman (grappig dat er nog een Vlaming in dit gat zit).
                                      Sorry voor de off-topic
                                      en wat brengt u daar?

Comment

Ben 14 jaar geleden voor 2 maand vertrokken om frans te leren en blijven plakken.
                                        Mooie vrouwen hier .
                                        En gij?
                                        LOL

Goed bezig.

Nu serieus, veel schoon vrouwen lopen er in Charleroi niet rond hoor. Veel van die foute miekes met hoge hakken en een dik gat in een veel te spannende jeansbroek, met allemaal dezelfde coiffeur en verfwinkel voor de schmink Als ge elke dag door de winkelstraat moet achter uw eten ziede daar wa lopen

Ik heb de mijn dan ook gevonden in de metropool Luttre ( ik heb wel 7 jaar in centrum Charleroi gewerkt )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          Expressweg Sint-Truiden?
                                          En die rotbaantjes achter het Virga-Jesse ziekenhuis?

Inderdaad, dat is mensenkloterij...
                                          Afhankelijk van het weer, wordt daar eerder 90 dan 120 gereden, En dan blijf je best het verkeer volgen als het druk is.

Maar wat wil je, dat zijn diezelfde gasten die 'drinkgeld' kregen van mijn vader op de keuring ernaast. Anders mocht hij 3 keer teruggaan elke keer.
                                          Jep, de N80 was het. En die wijk da's links op het kruispunt aan de ring als je van de N80 komt en dan aan de eerste lichten rechts. M'n pa is er achteraf nog eens gaan rijden en hij zegt dat het zot is om daar meer dan 40 te rijden.
                                          Maar ja...

Comment

Working...
                                          X