Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
winterbanden een voordeel ? een verhaaltje voor de ongelovigen
de bedoeling van deze topic was niet om zwaarwichtige discussies te ontlokken of een spervuur van wetenschappelijke enigma !
Gewoon een verhaaltje; waargebeurd en op zich al erg genoeg om aan te tonen dat mits enige moeite verscheidene ongevallen minderr erg zouden zijn en zelfs zouden voorkomen kunnen worden.
de bedoeling van deze topic was niet om zwaarwichtige discussies te ontlokken of een spervuur van wetenschappelijke enigma !
das eigen aan een forum
ik stel me nog steeds de vraag of het positieve van eventuele winterbanden tijdens koude dagen niet wordt teniet gedaan door slechtere capaciteiten bij dagen boven de 7 graden ?
hadden je vrouw of dochtertje geen hoorproblemen of anosmie (= verlies van reukvermogen) na de klap?
Dat kan nogal es voorkomen bij ongevallen.
-Hoorproblemen krijg je door de drukgolf die ontstaat door de expanderende airbags.
-Problemen met de geur is een deceleratieletsel: de hersenen hangen niet vast aan onze schedelpan, maar drijven in vocht. Azo kunnen de hersenen bij een frontale botsing tot 1cm naar voor kwakken (te zien op scannerbeelden). Als gevolg kan bij sterke vertragingen de zenuw die de hersenen met de neus verbinden, afscheuren.
hadden je vrouw of dochtertje geen hoorproblemen of anosmie (= verlies van reukvermogen) na de klap?
Dat kan nogal es voorkomen bij ongevallen.
-Hoorproblemen krijg je door de drukgolf die ontstaat door de expanderende airbags.
-Problemen met de geur is een deceleratieletsel: de hersenen hangen niet vast aan onze schedelpan, maar drijven in vocht. Azo kunnen de hersenen bij een frontale botsing tot 1cm naar voor kwakken (te zien op scannerbeelden). Als gevolg kan bij sterke vertragingen de zenuw die de hersenen met de neus verbinden, afscheuren.
mijn vader is arts en was na vijf minuten terplaatse
hij heeft ze daar kort en later grondig onderzocht.
Geen sporen van verdwazing, nausea of verlies van zicht of gehoor.
wel veel wenen van de schok maar 's anderendaags weer op en top (behalve mijn vrouw dan; die blijft zagen -) )
voor al diegenen die beweren geen winterbanden nodig te hebben omdat ze toch goed genoeg kunnen rijden met een auto of het te duur vinden (onzin want uiteindelijk een nuloperatie).
Meestal een nuloperatie inderdaad, maar wat als je je wagen binnen een half jaar wil verkopen, en je nieuwe velgen en/of banden niet passen op de volgende? Ik zit misschien in zo'n situatie omdat ik misschien een firmawagen aangeboden krijg. Let wel, ik ben overtuigd van het nut van winterbanden, en ik ben nog altijd aan het twijfelen om toch een setje te kopen.
Omdat ik 18" velgen heb, dacht ik dat ik beter af was met 't kopen van 16"-velgen met 205-winterbanden, maar dat zou ik niet meer doen. Volgende keer (gesteld dat ik een gelijkaardige auto met gelijkaardig sportief schoeisel heb, dan) zou ik zelfs voor een E46 geen andere velgen meer kopen, maar gewoon 18" winterbanden laten leggen. Geen 255 uiteraard achteraan, maar 225 rondomrond.
De mensen die melden dat winterbanden zinloos zijn, hebben inderdaad geen poot om op te staan. Of het zou een niet toereikend budget moeten zijn. Zelfs argumenten als "ik rijd toch te weinig kilometers" of "ik rijd altijd veilig" of "ik compenseer de afwezigheid van winterbanden door een aangepast rijgedrag" houden geen steek.
Meestal een nuloperatie inderdaad, maar wat als je je wagen binnen een half jaar wil verkopen, en je nieuwe velgen en/of banden niet passen op de volgende? Ik zit misschien in zo'n situatie omdat ik misschien een firmawagen aangeboden krijg. Let wel, ik ben overtuigd van het nut van winterbanden, en ik ben nog altijd aan het twijfelen om toch een setje te kopen.
Als je geen exotische (dure) velgen liggen hebt, of banden van een extreme maat, dan laat je gewoon je zomerrubber van je velgen af halen, en steek je dezelfde maat winterrubber. Uit zovele tests is gebleken dat dat met voorsprong de beste oplossing is, en zo schrijven ook de meeste leasingfirma's het voor. Het weggedrag van de auto blijft hetzelfde als ervoor, maar je hebt wel winterrubber dat aan de veranderde omstandigheden is aangepast.
das eigen aan een forum
ik stel me nog steeds de vraag of het positieve van eventuele winterbanden tijdens koude dagen niet wordt teniet gedaan door slechtere capaciteiten bij dagen boven de 7 graden ?
Comment