Mededeling

Collapse
No announcement yet.

997 carrera 4S X51 vs. 997 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik zou 'm laten. Een X51 911 wordt van Zolder gepikt omdat 'ie de geluidsnormen overschrijdt, en 'n GT3 is er al helemaal niet meer voluit te rijden. Idem Croix-en-Ternois.

    Laat die turbo maar standaard, voor mij. Mooi geluid genoeg (oké, niet in vergelijking met 'n X51 atmo 3.8, maar wél op zichzelf), en minder opvallend.
    De geluidsnormen overschrijdt? Ik vind ze nog té stil! Zeker de 911 Turbo.

    Och ja, Zolder is nu ook niet zo een knap circuit. :p

    Just give me this!

    Comment


    • #82
      Rij toch met zo'n lawaai eens door de dorpskern...
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Jah, in de grote lijnen hebben ze hetzelfde design, het dashboard is hetzelfde (zonder een paar opties), het stuur is hetzelfde, ...

        Zelf hebben ze allebei een 6cil boxermotor.

        Wat moet je dan vergelijken?

        Cijfers, de vorm en opties.
        Wel een totaal verschillende
        En daar gaat het hem nu net om.

        atmosferisch > geblazen, voor mij dan toch.


        Eigenlijk jammer dat Porsche voor de X51optie niet teruggrijpt naar de motor van de RS, nu GT3 dan...

        Comment


        • #84
          Turbo voor mij... omdat dat mij meer aanspreekt.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
            daar kom je in de verste verte nog niet aan....

            ik zou het zelf niet weten....hoogstwaarschijnlijk de turbo. Beide vind ik mega dik, maar de turbo is toch wel wat exclusiever
            Wellicht niet neen, moeilijk om te kiezen

            Comment


            • #86
              Ik kies toch voor de 4S met de X51, en al het budget toelaat liefst nog met het Aero pakket ( zo noemt dat toch he?)

              Comment


              • #87
                Turbo zonder twijfel. Maak een testrit met beide wagens en uw dilemma is opgelost

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Och ja, Zolder is nu ook niet zo een knap circuit. :p
                  Ga er misschien eerst zelf 'es op rijden, eer je zo'n uitspraken doet.

                  Zolder is een prachtig circuit.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ga er misschien eerst zelf 'es op rijden, eer je zo'n uitspraken doet.

                    Zolder is een prachtig circuit.

                    Ik heb al meerdere malen rondjes meegereden op Zolder, en niet met de minste auto's.

                    Dus ik weet wel over wat ik spreek. En neen ik vind het geen mooi circuit.

                    Comment


                    • #90
                      Ik zei: ga er zelf 'es op rijden. Meerijden = geen prestatie, dat kan iedereen, en dat niet met de minste auto's.

                      Comment


                      • #91
                        Mijn persoonlijke keuze: Targa 4S met een heleboel extra's en zonder de X51-kit om nog meer te kunnen uitgeven aan Exclusief - prullaria. Die kit is de moeite niet en de 4S is op zich al amusant genoeg.

                        Geen tijd om hem nu samen te stellen in de CC, maar ik zou wel weten wat te kiezen

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik zei: ga er zelf 'es op rijden. Meerijden = geen prestatie, dat kan iedereen, en dat niet met de minste auto's.
                          Zou dat nu zo een verschil maken? Je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, en eerlijkgezegd wil ik wel eens een rondje doen zelf achter het stuur.

                          Nevermind mijn opmerking.

                          Comment


                          • #93
                            de Turbo voor mij omwille van de power en looks, veel extra opties wil ik toch niet dus ik kom zeker toe met 150.000€ voor een turbo die aan m'n wensen voldoet

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Mijn persoonlijke keuze: Targa 4S met een heleboel extra's en zonder de X51-kit om nog meer te kunnen uitgeven aan Exclusief - prullaria. Die kit is de moeite niet en de 4S is op zich al amusant genoeg.

                              Geen tijd om hem nu samen te stellen in de CC, maar ik zou wel weten wat te kiezen
                              'n Targa 4S zonder X51 zou ik ook zelfs liever hebben dan eentje met X51. De kit is leuk als je 'm er bij een jonge tweedehands "bij krijgt" voor weinig geld, maar niéuw daar 500.000 BF aan geven? Ik zou 't niet doen.

                              Targa 4S Porsche Exclusive

                              Voor welke kleurencombo ga jij?

                              Comment


                              • #95
                                Hmmm.

                                Targa 4S, zonder X51, alles wat 'k wil (tjokvol, er kan NIKS meer bij) : 150.031,38 EUR. Dat is nog geen één derde pijpbeurt!

                                Toch de turbo, hoor, maar dit comes close.











                                911 Targa 4S : 106.356,00 €

                                meteorgraumetallic: 856,80 €
                                Lederausst. inkl. Sitze in Naturleder carrerarot: 0,00 €

                                ParkAssistent (hinten) 487,90 €
                                Schwellerverkleidung lackiert. 618,80 €
                                Heckscheibenwischer 345,10 €
                                Windschutzscheibe mit Graukeil 101,15 €
                                Automatisch abblendende Innen- / Außenspiegel mit integriertem Regensensor 529,55 €
                                Abdeckung Scheinwerferreinigungsanlage lackiert 136,85 €
                                Schriftzug am Heck lackiert 113,05 €
                                Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) 8.032,50 €
                                Sport Chrono Paket Plus 797,30 €
                                Sportabgasanlage inkl. 2 verchromten Doppelendrohren 1.826,65 €
                                19-Zoll Carrera Sport Rad 755,65 €
                                Felgensterne lackiert 1.059,10 €
                                Sportschalensitze 2.927,40 €
                                Tempostat 440,30 €
                                Vorrüstung Vehicle Tracking System 178,50 €
                                HomeLink® (Garagentoröffner) 285,60 €
                                Sicherheitsgurte silbergrau 404,60 €
                                Fußmatten 166,60 €
                                Zifferblätter schwarz 0,00 €
                                Beleuchtung Türablagefach 226,10 €
                                Lederausstattung in Naturleder 4.010,30 €
                                Schlüsselmäppchen Leder 70,21 €
                                Deckel Sicherungskasten Leder 98,77 €
                                Kofferanschlag Notsitzlehne Leder 188,02 €
                                Entriegelungshebel Sitzlehnen hinten Leder 214,20 €
                                Gurtschlösser Leder 523,60 €
                                Deckel Ablagefach mit Porsche Wappen 202,30 €
                                Blende Schalthebel Leder 172,55 €
                                Innenspiegel Leder 327,25 €
                                Defrosterdüsen Leder 249,90 €
                                Abdeckungen Lautsprecher Tür Leder 1.773,10 €
                                Interieur-Paket A-Säule Leder 511,70 €
                                Schwellerverkleidung innen Leder 410,55 €
                                Sonnenblenden Leder 398,65 €
                                Verkleidung Lenksäule Leder 297,50 €
                                3-Speichen-Multifunktionslenkrad Glattleder 493,85 €
                                Lenkrad Alcantara 761,60 €
                                Interieur-Paket Carbon 737,80 €
                                Interieur-Zusatzpaket Türtafel Carbon 2.201,50 €
                                Mittelkonsole hinten Carbon 1.065,05 €
                                Einstiegsblenden aus Carbon, beleuchtet 880,60 €
                                Blende Gurtaustritt B-Säule Carbon 309,40 €
                                Interieur-Paket Schalttafel Alu-Optik 1.249,50 €
                                Y-Blende 3-Speichen-Lenkrad / Multifunktionslenkrad Alu-Optik 186,83 €
                                PCM Paket Alu-Optik 1.428,00 €
                                Fußstütze in Sportoptik 178,50 €
                                Erweitertes Navigationsmodul 1.927,80 €
                                Elektronisches Fahrtenbuch 577,15 €
                                Telefonmodul für PCM 785,40 €
                                BOSE® Surround Sound-System 1.154,30 €

                                Gesamtpreis 150.031,38 €




                                + nadien nog :
                                • PanAmericana rolbeugel : 1.487,50 EUR (zonder plaatsing)
                                • remzadels in 't rood : ?
                                • koffersetje in carrera-rood natuurleder : ?
                                • uitlaatsierstukken van de 997 3,6-liter (de bredere gepolierde versie) : ?
                                Last edited by ; 30/05/2009, 15:24.

                                Comment


                                • #96
                                  Kan je al dat zilvere/grijze op de PCM-module én het stuur ook in carbon krijgen? (+ eventueel de tellers - niet de wijzerplaten zelf maar de "montage" er rond?)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Nope, niet dat ik weet. Anders had ik 't zo gedaan, daar mag je donder op zeggen.

                                    Comment


                                    • #98
                                      gTa, je zou geen 13000 betalen voor X51, maar wel zowat hetzelfde voor opsmuk binnenin... het lijkt wel een schoonheidssalon Maar wel heel knap dat nieuwe rode leder, ik heb het al gezien op een zwarte turbo, echt magnifiek (en het prijskaartje ook).

                                      Eerlijk ? Bij een nieuwe zou ik mij serieus inhouden qua opties, want het waardeverlies is enorm. Da's juist de reden waarom ik een recente 2dehands kocht : na 13000 km waren alle opties plots "gratis" geworden. Anders gezegd, met de besparing kan je een nieuwe E91 320d/330d kopen...

                                      Daarom dat deze polls altijd zo theoretisch zijn, de keuzemogelijkheden zijn zelden realistisch.


                                      Nog iets over de (X51) PSE sound : is dit echt too much op Zolder ?? Want de PSE op mijn 996 was nog luider hoor !!

                                      Comment


                                      • #99
                                        't Schijnt van wel. De GT3 zeker, 996 met aftermarket uitlaten ook, en ook sommige 911 met PSE (996 en zelfs 997). Ze zijn daar zeer streng, hè. Ik dacht zelfs dat Wannes eraf gehaald is met z'n Poeper, kan je nagaan.

                                        Ik zou die targa ook niet voor nemen op een turbo, hoor. Cobaltblauwe turbo met een beetje opties (heeft al quasi alles standaard, al de rest is opsmuk) zoals carbon kuipjes, een beetje carbon, nog wat extra leder, en klaar. O ja, en de GT3-velgen. Jammer dat PCCB er niet af kan, maar bon, 't zal me minder kosten qua remmenfacturen ook dan. En 'k denk niet dat je kan zeggen dat de standaard turbo-remmen zacht zijn. Oké, PCCB = better, maar 't stopt ergens. En ik krijg maar 150k EUR van turboman, dus jah.

                                        Turboman, wanneer wordt dat gestort?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          't Schijnt van wel. De GT3 zeker, 996 met aftermarket uitlaten ook, en ook sommige 911 met PSE (996 en zelfs 997). Ze zijn daar zeer streng, hè. Ik dacht zelfs dat Wannes eraf gehaald is met z'n Poeper, kan je nagaan.

                                          Ik zou die targa ook niet voor nemen op een turbo, hoor. Cobaltblauwe turbo met een beetje opties (heeft al quasi alles standaard, al de rest is opsmuk) zoals carbon kuipjes, een beetje carbon, nog wat extra leder, en klaar. O ja, en de GT3-velgen. Jammer dat PCCB er niet af kan, maar bon, 't zal me minder kosten qua remmenfacturen ook dan. En 'k denk niet dat je kan zeggen dat de standaard turbo-remmen zacht zijn. Oké, PCCB = better, maar 't stopt ergens. En ik krijg maar 150k EUR van turboman, dus jah.

                                          Turboman, wanneer wordt dat gestort?
                                          Als de turbo nu een heerlijk geluid maakte zou ik mss nog voor de turbo gaangeluid doet zoveel bij een sportauto,en op dat vlak stelt de turbo echt teleur!Als ik daar met mijn snelle turbo een X51hoor langsrijden kan het mij niks meer schelen dat ik sneller ben.Een een carrera is zoveel puurder van lijn dan een turbo...

                                          Blowjob?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X