Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zafira-style ruitenwissers vooraan
typische Opel bumpter achteraan, koffer ziet er ruim uit.
Wat op zijn beurt doet vrezen voor passagiersruimte achteraan...
Ik zie monovolumetrekjes, een beetje zoals bij de Peugeot 307/308. En Peugeot opteert voor een monovolume-achtige hatchback, boven een apater hatchback en compacte monovolume. Wil dat dan zeggen dat de Zafira niet meer zal vervangen worden?
Ik zie monovolumetrekjes, een beetje zoals bij de Peugeot 307/308. En Peugeot opteert voor een monovolume-achtige hatchback, boven een apater hatchback en compacte monovolume. Wil dat dan zeggen dat de Zafira niet meer zal vervangen worden?
volgens mij gaan ze die wel nog vervangen hoor! 't ziet er niet naar uit dat er in deze Astra bv 7 zitplaatsten kunnen
ik ga men hart vasthouden... maja de 5deurs van opel worden meer naar de brave kant ontworpen tegenover den driedeurs... zolang die leontrekjes er maar niet opkomen...
Het Britse autoblad AutoExpress heeft deze week de nieuwe Opel Astra op de cover gezet. Nou ja, eigenlijk de Vauxhall versie maar dat is alleen aan de andere grille te zien. Het huidige model begint nu wel erg duidelijke kraaienpootjes rond de ogen te krijgen. Niet dat de Astra slecht rijdt, maar qua ruimteaanbod en uitstraling moet de Opel veel concurrenten voor laten gaan. Een nieuw model is dus gewenst en die komt eind 2009 op de markt. Waarschijnlijk zal Opel in september 2009, op de IAA in Frankfurt al de productieversie tonen. In november of december moet de pers met de nieuweling kunnen rijden
Voor de 4e generatie geldt hetzelfde als voor de opvolger van de Vectra (Insignia) en de nieuwe Meriva: Opel zorgt voor een veel vlotter en stijlvoller uiterlijk. Een fraai design kan met name in de strijd met de nieuwe Golf een belangrijk wapen zijn. Volkswagen zal namelijk, om kosten en tijd de besparen, diverse plaatwerkdelen van het huidige model overnemen en dat levert esthetisch de nodige restricties op.
De nieuwe Astra komt een jaar later dan de Golf op de markt, maar de ontwerpers van Opel konden wel met een leeg vel papier beginnen. Een tweede troef is een volkomen nieuw onderstel met multi-link onafhankelijke vering voor alle vier de wielen. Volkswagen (en Ford) hebben al eerder gezorgd voor een dergelijke update van de ophanging, maar nu maakt Opel een inhaalslag. De introductie van het nieuwe platform biedt de Duitse fabrikant ook de gelegenheid om de maatvoering naar een hoger plan te brengen. De Astra groeit zo richting de 4,40 meter met een wielbasis van ruim 2,65 meter. Een 3e zijruit, zoals bij de Mazda3 en de Seat Leon, doet de nieuwe Astra extra lang en ruim lijken.
Belangrijk nieuws zit ook onder de motorkap van de Astra. Daar maakt namelijk de nieuwe direct ingespoten 1.4 turbomotor van General Motors zijn opwachting. Deze krachtbron is met 140 pk even krachtig als de 1.8, maar afgerond 20 % zuiniger. Ook de sportieve topper OPC kan rekenen op directe inspuiting voor zijn 2,0 liter turbomotor en ziet daardoor het vermogen stijgen tot 260 pk.
Naast de hier afgebeelde 5-deurs hatchback, komt er ook weer een 3-deurs GTC met coupéachtige vormgeving plus een ruime Stationwagon met extra lange wielbasis. We moeten niet verbaasd zijn als ook de Astra Sedan terugkeert. Dit keer niet als saaie burgerbak, maar als sensueel gelijnde leaselieveling. De doelgroep zijn primair zakelijke rijders die de Insignia net een maatje te groot vinden en anders bij Volvo (S40), Mitsubishi (Lancer) of Volkswagen (Jetta) gaan shoppen. Elke carrosserievariant zal worden voorzien van een dashboard en interieurafwerking die niet onder zal doen voor de ambiance die de Insignia uitstraalt. Audi kwaliteit dus en dat voor traditioneel schappelijke Opel prijzen. Deze succesformule moet de Astra terug aan de top brengen, als het even kan ook in de Nederlandse verkoopstatistieken
De nieuwe ophanging is om budgettaire redenen komen te vervallen. Ze gaan (helaas) nog één generatie langer doen met de stijve achteras ...
De andere links vind ik helaas niet meteen terug. Meer uitleg daarover vind je ook in het saablovers-topic (de nieuwe saab 9-3 komt - en dat is pas echt pijnlijk - uiteindelijk immers eveneens op dat onderstel).
Soit, het komt er op neer dat de multilinkophanging achteraan (hetgeen eerst blijkbaar was voorzien) te duur uitkwam. Daarom nog 1 generatie starre achteras en dan zal GM ook voor de compacte middenklassers overschakelen naar multilink achteraan.
De andere links vind ik helaas niet meteen terug. Meer uitleg daarover vind je ook in het saablovers-topic (de nieuwe saab 9-3 komt - en dat is pas echt pijnlijk - uiteindelijk immers eveneens op dat onderstel).
Soit, het komt er op neer dat de multilinkophanging achteraan (hetgeen eerst blijkbaar was voorzien) te duur uitkwam. Daarom nog 1 generatie starre achteras en dan zal GM ook voor de compacte middenklassers overschakelen naar multilink achteraan.
New Holden Astra is set for 2009 with sexier looks, sportier handling, and fuel-efficient engines, reports JEZ SPINKS.
2009 Holden Astra. Pictures: Automedia
Holden’s next-generation Astra will be armed with sportier styling and improved handling to take the fight to small-car leaders Toyota Corolla and Mazda3.
Our artist’s impression reveals how the European Astra is set to adopt new sheetmetal based on the new Opel Insignia mid-size sedan unveiled in April.
Drive’s spy photographers have caught disguised versions of the new Astra testing at Germany’s Nurburgring circuit, ahead of its expected 2009 debut at either the Geneva or Frankfurt motor shows.
The latest-generation Opel Astra will sit on General Motors’ new global Delta platform, which will also underpin other key future models under the GM umbrella such as the 2009 Saab 9-1 and 2010 Chevrolet Volt hybrid.
As a ‘world car’ throughout the GM empire, it will also be rebadged using the same sheetmetal for the likes of Holden, Vauxhall (Britain) and Saturn (North America).
Once again the Astra will be designed and engineered primarily by General Motors’ German subsidiary Opel. The current Astra’s torsion-beam rear suspension will be replaced by a more expensive independent set-up that aims to improve the small car’s ride and handling.
The Astra will continue to be front-wheel drive, though it’s possible a version of the new Haldex all-wheel-drive system developed by GM’s Swedish arm Saab could find its way under range-topping versions of the small car.
Opel is believed to be following Volkswagen’s engine-downsizing strategy by offering the Astra with smaller-capacity engines equipped with turbochargers. (VW’s 1.4-litre turbocharged/supercharged engine has won awards for its ability to offer the performance of a 2.0-litre but with improved fuel economy.)
Expect the 2009 Astra line-up to again feature three-door and five-door hatchbacks, wagon, and folding hardtop convertible (Twintop), as well as next-generation versions of the sportier SRi and VXR variants.
in ieder geval het ziet er maar kut uit vind ik !!
Last edited by ; 19/05/2008, 00:47.
Reden: ik skrijv feel vouten
Comment