Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLul voor de verandering eens iets uit uw nek misschien? Misschien laat ik mij wel verleiden?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenBTW, gelukkig nieuwjaar, bikers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGij ook hé... en nog een paar hier...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk had ook van dat stof op m'n frame de laatste week. Maar da's geen fijn stof hoor, allée bij mij toch niet. In de zomer is dat net hetzelfde op m'n fiets, dat is droog gevrozen stof(zand) nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten'Gewoon' stof zal er zeker ook bij zijn, maar dat verklaard nog volledig niet de stofwolken die in het schijnsel van m'n lamp voorbijtrokken in het voor de rest verlaten bos . of de zwarte strepen op m'n buff waar ik door ademde
Die zwarte strepen op uw buff is dan inderdaad weer wel fijn stof. Uw buff is eigenlijk een soort filter, door het vele uit- en inademen concentreert het fijn stof zich op een welbepaalde plaats. Ik kwam gisteren thuis na een ritje van twee uur in 't fijn stof, snuitte in m'n zakdoek en al 't snot was doordrenkt met zwarte slierten.
Duidelijk fijn stof in de lucht dus.
Comment
-
Het doet me denken toen ik tijdens begin jaren 80 in London was. Toen had je na een dag in de city ook altijd s'avonds dat fenomeen als je je neus snoot.
Fijne mistslierten ? .. het was wel degelijk stof.. je kon het proeven, of misschien was het gebonden aan de mist . Het is te vergelijken met achter een wagen rijden die over een droge veldweg rijdt.. op sommige plaatsen was het echt heel erg. A la limite zou het kunnen dat er een poos ervoren een boswachter gepasseerd was.. dat kan ik nog aanvaarden als uitleg.
Ik heb ergens gelezen dat het in de bossen erger is dan erbuiten omdat het fijne stof daar relatief gezien langer blijft hangen
Comment
-
Vandaag was het al een stuk beter, alhoewel vrij koud. Het viel me op dat ik veel stof had op de voorkant van m'n vork en toen ik m'n wiel bekeek tijdens het rijden begreep ik hoe dat kwam. Door de poedersneeuw op te gooien als het wiel naar voren komt, komt dit poeder los en valt op de voorvork, remmen en onderkant van het balhoofd. De sneeuw verdwijnt maar het stof in die sneeuw blijft liggen. Ook aan de achterkant hetzelfde fenomeen.
Hier zo na een kilometer of 25
en dit is weer een 15-tal km later, je ziet het merk van de remmen nu niet meer
Het was op sommige plaatsen vrij tricky met ijsplekken , maar toch een leuke rit, net geen 3 uur en 55km. En dat stof gaat er met een borstel direct terug af hoor
Comment
-
Ik ben jaloers op die remmen van u. Met dit koude weer denk ik met veel heimwee terug aan m'n V-brakes. Door de vriestemperaturen lijkt die olie van die hydraulische remmen zo dik te zijn dat de remblokjes slecht terug in hun oorspronkelijke positie komen na een remmanoeuvre.
Comment
-
Ik had vandaag ook noga wat last van dat soort stofgekleef op mijn bike. En ja, ik ben dus weer beginnen MTB-en. De afgelopen twee weken toch al vijf keer weest fietsen. Nooit erg lang, maar het doet deugd. En met die vriestemperaturen, kan ik niet anders dan off-road gaan: niet te veel vuil en een lekker harde ondergrond. Perfect voor modderhaters als ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ben jaloers op die remmen van u. Met dit koude weer denk ik met veel heimwee terug aan m'n V-brakes. Door de vriestemperaturen lijkt die olie van die hydraulische remmen zo dik te zijn dat de remblokjes slecht terug in hun oorspronkelijke positie komen na een remmanoeuvre.
Wat ik vreemd vind is dat je banden naarmate je langer fietst ook harder en harder lijken te worden.. ik dacht dat koude lucht kromp, dan zou je toch verwachten dat ze platter komen te staan na een tijdje bij -6 ?
Comment
-
Deze voormiddag de TT in Herentals gereden, heel veel volk. We hebben de grote toer van 65 km gedaan, het parcours lag beenhard en lekker snel, hou ik wel van. Onlangs andere banden gestoken (IRC Mythos XC achteraan en vooraan de Mythos XC Slick) omdat de Piranha's nagenoeg kaal gereden waren. Ik had ze beter laten liggen met dat weer van de afgelopen twee weken.
En i.v.m. stof, ik heb bakken stof gegeten, door de vele rijders was het één stofwolk onderweg.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa, het dikker worden van de olie merk je ook goed bij de [voor]vering.. die is heel wat stroever..
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWat ik vreemd vind is dat je banden naarmate je langer fietst ook harder en harder lijken te worden.. ik dacht dat koude lucht kromp, dan zou je toch verwachten dat ze platter komen te staan na een tijdje bij -6 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDie vering dat merk ik direct.. dikkere olie, is ook logisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenLucht zeer zeker voor de ingaande demping (compressie ) , maar er zal toch ook wel ergens wat olie inzitten voor de uitgaande demping.
Enfin, ik merk met die koude temperaturen geen merkbaar verschil in werking van die vork, zo simpel is dat. Trouwens die veertoestanden interesseren mij eigenlijk geen bal. Als dat maar een beetje veert is dat goed voor mij. En die vork doet het al bijna 5.000 km super zonder ook maar één onderhoud, zelfs geen luchtverlies, dus ik ben content!
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEn ook hier geldt weer dat de luchtdruk beinvloedt wordt door de temperatuur
Rijden en nog eens rijden verdomme, die vering is bijzaak!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten(IRC Mythos XC achteraan en vooraan de Mythos XC Slick)
Comment
Comment