Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het een zwak ontwerp. Leuk en aardig dat ze terug zijn gegaan in de tijd en naar de 100 Coupé S hebben gekeken, maar het heeft helaas niet lekker uitgepakt, die kont ziet er niet uit. Dit is een auto die alleen vanuit bepaalde hoeken klopt en mooi is (jammer want een echte mooie auto is vanuit elke hoek mooi). De voorkant is niet wat ik van Audi verwacht had, emotieloos; geen duidelijke expressie. De grille zit te laag waardoor de neus niet bij de rest van de auto past. Het is ook te rond. Het lichtwerk in de koplampen slaat ook op weinig. De achterlichten zijn wat meer Audi maar ook deze zijn mij iets te simpel. Van de zijkant bekeken, tot aan het achterwiel is het een mooie auto. Maar het stuk daarachter verpest het. Combinatie van een coupé, sedan en avant zegt Audi zelf. Ik vind het onzin. Ze hadden ook gewoon een mooie vierdeurs coupé neer kunnen zetten zoals Mercedes dat jaren terug deed met de CLS, zonder al die onzin. Hadden ze op z'n minst een waardige concurrent neergezet. Het interieur is in tegenstelling tot de buitenkant ontzettend mooi.
Ruimte genoeg om aan te nemen dat een 4-deurs coupé wel kan bestaan. Enfi, voldoende om deze semantische discussie te stoppen. De Audi A7 en andere 4-deurs coupé's worden er nu eenmaal niet mooier van.
Fout! Ten eerste: sinds wanneer geloven we alles (als het er al op staat) dat op wikipedia verschijnt?
Ten tweede: in de kleine Winkler Prins encyclopedie staat dat de benaming Coupé oorspronkelijk van een soort koets komt en later overging op een tweedeurstype auto. En dat is wél een serieuze bron, ni waar?
Dus: coupé heeft twee deuren, een sedan vier. Een sedan kan natuurlijk perfect coupé allures hebben, maar het blijft een sedan/berline/limo...
''Vierdeurs coupé'' is maar een verkoopbenaming waar mercedes mee is gekomen. Het is zo genoemd om de consument te laten denken dat de auto chiquer en exclusiever is dan een normale coupé of sedan. Nu komt Audi weer met ''vijfdeurs coupé''...
''Vierdeurs coupé'' is maar een verkoopbenaming waar mercedes mee is gekomen. Het is zo genoemd om de consument te laten denken dat de auto chiquer en exclusiever is dan een normale coupé of sedan. Nu komt Audi weer met ''vijfdeurs coupé''...
Als dit, natuurlijk zonder de 5e deur, de nieuwe A6 was geweest dan had Audi gezegd dat de A6 coupé-achtig gelijnd is, maar was het zeker geen vierdeurs coupé geweest. Dus ''vierdeurs coupé'' is gewoon sales talk zoals maxime s het zegt.
Een A6 niet special genoeg en de A8 wat te statig? Dan heeft Audi nu de oplossing in huis: de A7 Sportback. Op dit moment trekt het merk uit Ingolstadt het doek van de auto in de Pinakothek der Moderne in München.
Motorenpalet
De A7 Sportback komt in de eerste instantie met vier motoren. De basisbenzinemotor is een 2.8 FSI. Het vermogen bedraagt 204 pk en het maximumkoppel is 280 Nm. In combinatie met Quattro en S-Tronic kost de sprint naar 100 km/h 8,3 seconden en de topsnelheid is 235 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,0 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot is 187 gram per kilometer.
De topmotor is een 3.0 TFSI, goed voor 300 pk. De compressormotor levert een maximumkoppel van 440 Nm. Quattro en S-Tronic behoren bij ons tot de standaarduitrusting. De sprint naar 100 km/h kost 5,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,2 liter per 100 km, wat neerkomt op 190 g CO2/km.
De sterkste diesel is de 245 pk sterke 3.0 TDI. Die diesel heeft een maximumkoppel van 500 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 6,5 seconden, de top is begrensd op 250 km/h. Het verbruik is 6,0 liter per 100 kilometer, het equivalent van 158 g/km. Wie het zuiniger aan wil doen, doet er goed aan te wachten op de 204 pk sterke versie van deze diesel. Die heeft nog altijd 400 Nm tot z’n beschikking. In combinatie met Multitronic transmissie en voorwielaandrijving is de CO2-uitstoot 139 gram per kilometer. Het gemiddeld verbruik van die versie is 5,3 liter per 100 km.
Op termijn verwachten we nog sterkere motoren. De V8 TDI met 350 pk zou bijvoorbeeld uitstekend bij de A7 passen. Audi rijdt momenteel ook al rond met een gecamoufleerde S7, die we inschalen op 450 pk. Een eventuele RS7 schopt het tot minimaal 550 pk.
Dit zou de opvolger kunnen worden van onze huidige A6, maar.... enkele zaken die hierboven in het vet staan vermeld zinnen mij niet zo direct. Geen 2.7 TDI meer? Wel een dicht geknepen 3.0l zonder Quattro en geen S-Troniic op dit model?
Als dat werkelijk zo is, foei, foei.
Indien dan ook nog de hoofdruimte op de achterste zetels niet voldoende is zullen we hem hier laten voorbij gaan vrees ik. Nu ja dan maar wachten op de nieuwe A6 eind volgend jaar.....ondertussen kunnen we nog 19 maanden verder met de huidige "uitblinker"
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hmm, toch niet mis op de laatste foto's... Ik vind hem achteraan alleszins knapper dan een 5 GT.
Spijtig dat de snoet zo veel op die van de andere modellen lijkt, maar veel kanten kunnen ze eigenlijk niet uit...
Concurrent van de Audi A7 is niet de BMW 5GT maar de toekomstige BMW 6 GranCoupe
Comment