Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime break < 8000 €

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruime break < 8000 €

Aloha from Destelbergen!

Onze Golf 1 cab (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=26561) gaat de deur uit als we er onze prijs voor krijgen. Ik doe iets te veel E17 km's nu (80/dag) en heb wel zin in een comfortabele cruiser.

Vereisten:
    - < 8000 € (en dit is echt het allerhoogste)
    - ruime (uitzonderingen mogelijk) break
    - diesel (hoe minder cc, hoe liever)
    - < 200k kms (hoe minder, hoe liever; kan gerelativeerd worden)
    - airco

Pluspunt:
    - trekhaak
    - leder
    - garantie
    - cruise control
    - schuifdak

Heb al even stilgestaan bij een Benz S210/202/203 CDI, een Volvo V70 en een Saab 9-5 2.2 TiD en hier ook al in de respectievelijke topics wat geïnformeerd. Dit vinden wij echt toffe karren dus deze maken ook het meeste kans.
    In eerste instantie vind ik niet 100% mijn goesting al zijn er toch een aantal kandidaten die aan de beschrijving voldoen.

Deze karren interesseren me al niet dus doe geen moeite: BMW E46, Toyota, Opel, Golf Variant en er zijn er waarschijnlijk nog.

Onder het motto 'veel ogen zien meer dan de mijne', laat u gaan! Als iemand eentje ergens weet staan... Thx!

Indien V70: niet bang zijn van km's Laat je echt niet vangen, eentje met meer dan 200 000 km is echt niet versleten. Ik denk dat hetzelfde geldt voor de Saab en de MB's.
    Maar eentje vinden met schuifdak is lotje trekken in de lotto. 't Is mogelijk, maar ze lopen niet dik.
    De Saab: ik ben niet zo fan van die dieselmotor, maar voor de rest wel een heerlijke wagen.

Zonder de andere mogelijkheden uit te willen schakelen beperk ik me voorlopig tot Volvo, en zie ik er in Genk al eentje staan voor 7000 euro met 235 000 km.
    http://www.nl.ucl.volvocars.be/ , Jacobs Genk kiezen als dealer en je vindt hem wel.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ford Mondeo en VW Passat zijn ook grote breaks.
      Geen idee van de prijzen, maar je zal ze wel vinden op autoscout.

Comment

Saab 9-5 break met turbobenzine op gas! Je vindt deze oerdegelijke wagens met alles er op en eraan al voor rond de 5 à 6k vol in de opties en dan heb je nog geld over om er gas in te gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Ik heb je wel om er een betaalbare te vinden
          U vraagt, wij draaien!

9-5 Aero Kombi uit 2000
          230PK -> BIV moete niks mee inzitten, auto is 10 jaar oud en veel zal dat niet meer zijn
          Alle denkbare opties, ziet er super mint uit ook
          162k km
          4.985 EUR (geld te over om LPG te steken me dunkt)
          Klik

9-5 2.0 16v Kombi uit 2000
          150PK, atmo benzine, in België te koop, met garantie
          157k km
          4.995 EUR (wederom, meer dan genoeg geld over voor LPG)
          Klik

9-5 2.0t Kombi uit 1999
          150PK, wel turbo! (dus meer en leuker koppel dan de atmo benzine + chipbaar)
          weinig km's, 115k km
          5.990 EUR
          Klik

Comment

Mijn favoriet, abso-fucking-lutely de 9-5 Aero Kombi!

Comment

9-5 Aero Kombi uit 2000
              230PK -> BIV moete niks mee inzitten, auto is 10 jaar oud en veel zal dat niet meer zijn
              Hmm, toch even opgezocht, is toch nog 1700 euro, maar goed, aankoopprijs van de auto is dan ook zeer laag en dan heb je wel een serieus vette kar onder je kont!

Comment

U vraagt, wij draaien!

9-5 Aero Kombi uit 2000
                Alle denkbare opties, ziet er super mint uit ook
                162k km
                4.985 EUR (geld te over om LPG te steken me dunkt)
                Klik

9-5 2.0 16v Kombi uit 2000
                150PK, atmo benzine, in België te koop, met garantie
                157k km
                4.995 EUR (wederom, meer dan genoeg geld over voor LPG)
                Klik

9-5 2.0t Kombi uit 1999
                150PK, wel turbo! (dus meer en leuker koppel dan de atmo benzine + chipbaar)
                weinig km's, 115k km
                5.990 EUR
                Klik
                iLike

Die laatste spreekt me niet echt aan.

Die tweede lijkt een aantrekkelijke koop! En is toch ook turbo?

En die eerste, tjah...

Hoe zit dat eigenlijk met de gasinstallaties tegenwoordig? Is dat 'slim' om zoeentje op een 10-jaar-oud krel te smijten? Betrouwbaar? Kost dat nog altijd een € 3000? Want dan moet ik eens goed rekenen...

Comment

Je hebt gelijk, is idd ook een turbo! Gezien 'ie in BE staat ook al 's makkelijker om te gaan kijken / testrijden natuurlijk.

Gas + saab -> Jochen is the man to talk to, hij heeft jarenlang plezier gehad met zijn 9000 Turbo op LPG

LPG install zal tussen de 1.500 en 2.500 EUR zijn denk ik voor deze wagen.

Comment

die eerste

doe ons een plezier en regel een testrit + verslagje hier
                    (en geef al maar meteen een voorschot )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Omega break?

Die 9-5's die hier werden voorgesteld zijn echt wel aanraders. Ik zou de optie benzine zeker open laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                        iLike

Die laatste spreekt me niet echt aan.

Die tweede lijkt een aantrekkelijke koop! En is toch ook turbo?

En die eerste, tjah...

Hoe zit dat eigenlijk met de gasinstallaties tegenwoordig? Is dat 'slim' om zoeentje op een 10-jaar-oud krel te smijten? Betrouwbaar? Kost dat nog altijd een € 3000? Want dan moet ik eens goed rekenen...
                        Zo'n 9-5 aero is inderdaad een zalige wagen

gas-installatie voor een 4-pitter kost ca. 2000€, voor een 6-pitter 2500€ en voor een 8-pitter 3000€, ruw geteld. Eventuele extra kopsmering (niet op alle blokken nodig, maar naar wat ik me herinner kunnen die Saab's het wel gebruiken) komt op zo'n 200€. Reken dus op ca. 2200-2300€ voor een installatie voor zo'n Saab. Dan heb je wel deftig materiaal, Prins VSI bijvoorbeeld.

Maar laat je niet vangen, die Aero bijvoorbeeld kost nog steeds 1735€ aan BIV. Een 2.0t (LPT) valt qua BIV en taks wat goedkoper uit, maar geeft wel niet die Aero-duw. Zo'n Aero is écht snel in hernemingen, zeker na een chippie.

En ja, Turbo + chip + LPG... het kan. Maar zorg wel dat je een deftige installatie hebt, met een verdamper en injectoren met voldoende debiet. Als de druk in het inlaatspruitstuk hoger oploopt dan de druk die je injectoren kunnen leveren heb je er niets aan. Maar met Prins VSI mag dat absoluut geen probleem zijn.

Comment

Heb juist iemand gesproken die een volvo v70 D5 (full option - leder, gps, 17", alles elektrisch, ... - met ik dacht 163pk) van 2004 met een kleine 200k km's (maar nog in prachtige staat) heeft gekocht voor slechts 6.500 EUR.

Het is dus mogelijk ...

Een V70 zal ook makkelijker te vinden zijn dan een 9-5 break. De 9-5 is in België immers veel minder verkocht dan de V70.

Persoonlijk zou ik eerder uitkijken naar een V70 dan een 9-5 : Volvo had indertijd betere diesels dan de 2.2 van Isuzu/GM/Saab. Mocht je echter een 9-5 1.9TID vinden binnen je voorwaarden, dan zou ik daar de voorkeur aan geven.

Heb ik ook steeds een knappe wagon gevonden maar ik vrees nog moeilijker te vinden en heb geen idee van de prijzen : de legacy wagon van de vorige generatie.

Comment

Bij Saab is de diesel een echt minpunt wat betreft loopcultuur
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

maar qua degelijkheid scoort die toch goed?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Bij Saab is de diesel een echt minpunt wat betreft loopcultuur
                                Viel best mee vond ik?

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Redelijk ja, niets mis mee. Enkel brandstofpomp kan stuk gaan (duur) en wervelkleppen kunnen vast komen te zitten en vervolgens afbreken. Maar met goed onderhoud en af en toe wat doorstampen is dit zeker te vermijden.
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                  Die 2.2 is er nog een van de oude stempel (geen common rail) maar wel oerdegelijk. Lust wel een slokje meer, zeker in een zwaardere wagen. Heeft ook nog in de Omega B2 gelegen, de Vectra B en Astra G.
                                  Oudere Isuzu motoren (de jongste 1.7 CDTI's weet ik niet) zijn echt wel betrouwbaar te noemen. Ok, lawaai maken ze, maar welke 4-pitter diesel niet?

Edit: zoals Jochen zegt: af en toe de kraan open. Vandaag zag ik een oude Galaxy TD eens het kot open trekken, ik denk dat het de eerste keer ooit was, want wat daar allemaal van zwarte rook uitkwam, pff. Ik was content dat ik daar niet achter reed..

Comment

Sla mij dood maar deze is wel het bekijken waard, als je niet inzit met een hoge km-stand.

of deze:
                                    Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

Comment

Als het ook iets anders mag zijn:

Aan de betrouwbaarheid moet je niet twijfelen.
                                      Gaat nog jaren mee...
                                      KLIK |&| KLAK

Comment

Dat loopt hier vlot, blijven gaan boys!! Thx!!

Comment

Working...
                                        X