Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door slabate Bekijk Berichten
    Ian en zijn 1-AN plaat… leuk hé.
    't Viel me ook al op idd. Misschien toch deze plaat houden... Alleen spijtig dat er zoveel plaats is tussen de 1, de - en de A.

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    Komt er van als je niet hier of hier bestelt.
    Ik wist dat ze bestonden, alleen wist ik de adressen niet meer. Zal er nog eentje bestellen. Welke is het best trouwens, OTM of LIN?

Zonde van die 15 euro bij Auto 5 (schandalig dat ze daar zoveel voor vragen terwijl het vroeger maar €4,5 was ofzo voor een duplicaat van kleine plaat).
    Last edited by Ian; 15/02/2011, 21:13.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Laat gewoon een duplicaat in plexi maken door een dealer, stukken mooier .

De ene dealer (MB Gent/Latem) gaf me een gewone plaat (letters gezet), maar een andere MB dealer en een VW dealer leverden wel een fraaie plexiplaat af. Kostprijs: 20 € (in beide gevallen).

OT: eentje voor de collectie van @Slabate, vanavond gespot:

Last edited by ; 17/02/2011, 22:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
        Vandaag ook m'n nieuwe plaat ontvangen, op de juiste dag (verzekeraar zei dat ze dinsdag ging toekomen). M'n Auto 5 duplicaat is wel bleker.
        Als ik me niet vergis mag je duplicaat niet in de oude kleur zijn, maar moet deze ook in het robijnrood zijn. Toch best eens navragen. Kenners hier?
        Last edited by Lester; 15/02/2011, 22:50.
        "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• Ja, het duplicaat moet robijnrood zijn. Ik heb een voorkeur voor OTM omdat het de officiële leverancier is van de DIV. Kost €19 en je krijgt die de volgende dag.

@ MatthiasD: bedankt!
          Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
          Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3 Bekijk Berichten
            Als ik me niet vergis mag je duplicaat niet in de oude kleur zijn, maar moet deze ook in het robijnrood zijn. Toch best eens navragen. Kenners hier?
            Het is iets tussenin, donkerder dan de oude kleur, maar lichter dan het robijnrood.

Dure affaire, die nummerplaten... Waarom konden ze niet gewoon 2 platen leveren voor €20, dan zou ik het nog aanvaardbaar gevonden hebben, en had je niet van die kiekens die duplicaten maken in verkeerde kleuren..

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Het is iets tussenin, donkerder dan de oude kleur, maar lichter dan het robijnrood.
              Volgens mij dus nog steeds niet legaal. Ik dacht gelezen te hebben dat je duplicaat identiek van kleur moest zijn
              "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3 Bekijk Berichten
                Volgens mij dus nog steeds niet legaal. Ik dacht gelezen te hebben dat je duplicaat identiek van kleur moest zijn
                Het moet zelfs niet enkel dezelfde kleur zijn maar ook exact hetzelfde lettertype !

Het is effectief schandalig dat sommige in de foute kleur produceren en dan ook nog vaak met de foute lettters en cijfers !

Alsde autokeuring en politie hier strikt op toekijken gaan er heel wat mensen alsnog een nieuwe reproductie mogen kopen !

Bovendien boren heel wat extra gaten in de platen hetgeen ook verboden is !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cac012 Bekijk Berichten
                  Het moet zelfs niet enkel dezelfde kleur zijn maar ook exact hetzelfde lettertype !

Het is effectief schandalig dat sommige in de foute kleur produceren en dan ook nog vaak met de foute lettters en cijfers !

Alsde autokeuring en politie hier strikt op toekijken gaan er heel wat mensen alsnog een nieuwe reproductie mogen kopen !

Bovendien boren heel wat extra gaten in de platen hetgeen ook verboden is !
                  Zoals steeds in België: men vaardigt nieuwe wetten/regels uit, maar er is geen HOND die controleert of het wel allemaal wordt nageleefd. Resultaat: de nieuwe regels worden massaal aan de laars gelapt (getuige de vele verschillende lettertypes en kleuren die ik al gezien heb op reproductieplaten)... Welkom in België.

Comment

• Ik wil 1-BXL-xxx hebben binnen een jaartje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                      Ik wil 1-BXL-xxx hebben binnen een jaartje.
                      geef mij dan maar uw AAA-plaat ze :p

Comment

• perfecte combinatie!
                        toch leuk dat we nu zo'n formaat kunnen aanvragen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door znimmer Bekijk Berichten
                          perfecte combinatie!
                          toch leuk dat we nu zo'n formaat kunnen aanvragen...

Dat wel, al zijn de motoplaten mooier (niet zoveel witruimte).

Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                          Ik wil 1-BXL-xxx hebben binnen een jaartje.
                          Waarom? BXL = Brussel.. Meh. Hou jij je AAA plaat maar, je hebt er nu eentje, en dan wil je een andere.

Oorspronkelijk geplaatst door BMW M3 Bekijk Berichten
                          Mja, dat is mijn probleem niet. Ik heb enkel een dubbel van mijn plaat laten maken, dus de winkel moet ervoor zorgen dat ze in orde zijn, toch? Als de politie er over zou kermen (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt), verwijs ik hen vriendelijk door naar het Auto 5 filiaal. Zou best m'n kasticketje bijhouden dan.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yaqub Bekijk Berichten
                            ik wil 1-bxl-xxx hebben binnen een jaartje.
                            mor allez.

Comment

• Jama op nen anderen e!

Comment

Waarom? BXL = Brussel.. Meh. Hou jij je AAA plaat maar, je hebt er nu eentje, en dan wil je een andere.
                                Ik hou mijn AAA-plaat hoor, is gewoon op een andere auto eventueel.

Wat is er 'meh' aan Brussel?

Comment

Jama op nen anderen e!
                                  Ah, tons ist OK.

Comment

kvin BXL persoonlijk ook wel een schone lettercombinatie...

Comment

• Deze grote vakantie een auto bijkopen (Acadiane, CX, F4,..?), op O-platen zetten en tegen dan terug voor dagelijks gebruik laten keuren = BXL-plaat

Comment

Kweet niet, nooit echt fan geweest van Brussel. Veel te Franstalig.

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Brussel
                                          Franstalig

Kans zit er dik in dat ik binnen een tweeltal jaar ginds ga wonen. Tot zover het offtopic.

Comment

Working...
                                          X