Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Ik ben niet zo voor kiekendraad.
    No offence aan de eigrnaar van de wagen, maar zou ik me bij hierbij willen aansluiten. De rooster ziet er Brico-achtig uit, het geeft de wagen een soort van opgelapte-2de-hands-look. Ook de zwarte dakrails passen niet echt bij de wagen. Ieder zijn goesting natuurlijk he. De remmen zijn sjiek, maar daarme is helaas alles gezegd.

Comment

• No offence taken. Ik weet wel niet echt over welke 'kiekendraad' jullie het hebben. Mistlicht roosters of de centrale grill? Als het de centrale grill is (OEM RS5, niet de replica), jammer voor jullie maar dan vinden jullie de RS6, RS5, RS4 waarschijnlijk ook niet mooi...
      Als het een kwestie is van, RS hoort enkel bij bijpassende motor, tja mijn excuses dan (i wish...). Als het de mistlicht grillen zijn, tja zoals gezegd ze hebben een bedoeling en functie. T'is geen fake spul.
      Never the less, altijd leuk te horen dat sommigen het plaatje begrijpen (OEM+), maar aan de andere kant ieder z'n ding.
      Iets anders dan maar, tenzij het ook niet mag :p
      Happy birthday to me...

Nu nog vlug aluminium paddles voor stuur zoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSquade Bekijk Berichten
        No offence taken. Ik weet wel niet echt over welke 'kiekendraad' jullie het hebben. Mistlicht roosters of de centrale grill? Als het de centrale grill is (OEM RS5, niet de replica), jammer voor jullie maar dan vinden jullie de RS6, RS5, RS4 waarschijnlijk ook niet mooi...
        Als het een kwestie is van, RS hoort enkel bij bijpassende motor, tja mijn excuses dan (i wish...). Als het de mistlicht grillen zijn, tja zoals gezegd ze hebben een bedoeling en functie. T'is geen fake spul.
        Never the less, altijd leuk te horen dat sommigen het plaatje begrijpen (OEM+), maar aan de andere kant ieder z'n ding.
        Happy birthday to me...

Dasquade, het is misschien een beter idee om een toppic aan te maken onder " mijn duitse auto " Daar kan je je wagen voorstellen en de evolutie ervan. de geintreseerden kunnen dat daar dan opvolgen, en de mensen die het maar niets vinden worden er niet mee geconfronteerd. Dit toppic is eerder om je nieuwe wagen voor te stellen en eventueel weetjes uit te wisselen.

Comment

• Mijn excuses, t'is inderdaad een beetje uit de hand gelopen denk ik.
          Zal binnenkort eigen topic maken...
          *Terug naar de stock wagens (zonder kiekendraad) (->joking he)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
            Dit toppic is eerder om je nieuwe wagen voor te stellen en eventueel weetjes uit te wisselen.
            Niet zo nieuw meer, 5 weken oud, maar toch nog eens enkele foto's posten ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSquade Bekijk Berichten
              No offence taken. Ik weet wel niet echt over welke 'kiekendraad' jullie het hebben. Mistlicht roosters of de centrale grill? Als het de centrale grill is (OEM RS5, niet de replica), jammer voor jullie maar dan vinden jullie de RS6, RS5, RS4 waarschijnlijk ook niet mooi...
              Happy birthday to me...

Ook al is het niet volledig mijn 'smaak' (persoonlijk vind ik het wat 'too much') toch een dikke chapeau voor al het werk dat je reeds in je wagen hebt gestopt! Smaken verschillen nu eenmaal maar men kan niet ontkennen dat je er enorm veel moeite in steekt. Bovendien deel je heel wat informatie en ervaring met de anderen op dit forum hetgeen ongetwijfeld geapprecieerd wordt.

Comment

• Problemen?

Ik ga morgen eens een fatsoenlijke prijs laten maken voor een A4 avant.
                Dit is waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar wat zijn concreet de problemen bij de A4 (avant)? Zijn er gekende problemen met het nieuw blok of elektronica? Of komt het hier en daar eens sporadisch voor?

Ik zie die kar wel zitten, maar mijn A3 is niet 100% meegevallen en ik wil weten waar ik aan begin...
                Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Geen probleem na 2jaar A4 Avant B8, uitgezonderd dat de regensensor een tijd geleden 'in slaap leek te vallen' (volledig uitschakelen en weer inschakelen en dan was dat verholpen.

Daarvoor 4jaar A4 Avant B7 (1.9TDI) gereden, zelfde probleem met regensensor. Ruitenwissermotor achter heeft het na 4 jaar toen begeven.

Geen noemenswaardige problemen dus

Comment

• ok er kan en mag 2x 32gb in maar die kunnen toch niet volledig benut worden?

Navi dvd is iets van 6,4gb dus hiervoor volstaat een kaartje van 8GB en MMI kan maximum 3000 mp3's aan dus hiervoor volstaat toch waarschijnlijk een 16gb kaartje, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door BnRt Bekijk Berichten
                    Ik heb deze kaartjes, ook, maar de eerste is eentje van 8GB waarop de navigatie DVD gekopieerd staat, de andere is 32GB muziek. O ja, en mijn ipod van 64GB hangt er ook nog aan

Comment

• Hey all,

ik ga chiptuning doen voor mn 1.8tfsi 120pk

-ja ik weet dat er mensen zijn die zeggen, koop dan standaard een zwaardere motor, maar dat was toen niet aan de orde

Ik twijfel tussen het volgend:

ABT
                      Heinz

prijsverschil is ong 50 %

In heel europa waren abt tuning days dit jaar behalve in belgie, wij vielen er van tussen

graag enige meningen

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                        Ik ga morgen eens een fatsoenlijke prijs laten maken voor een A4 avant.
                        Dit is waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar wat zijn concreet de problemen bij de A4 (avant)? Zijn er gekende problemen met het nieuw blok of elektronica? Of komt het hier en daar eens sporadisch voor?

Ik zie die kar wel zitten, maar mijn A3 is niet 100% meegevallen en ik wil weten waar ik aan begin...
                        lossende deurrubbers, zwakke koppeling(bij tuning bv 400nm), fragiele lak (zeer dun, bij donkere kleuren zeer snel zichtbare krasjes), milano leder is fragiel, wordt nogthans 2x/j
                        "gevoed" en neen, niet altijd jeans, kleine koffer tov lange koetswerk, leest imo het "Belgische" wegdek te goed zodat je bijna alles voelt

Comment

• Ik zou me aanmelden op audiforum.nl daar loopt momenteel namelijk een groupsbuy bij Hartog tuning 1 van de betere vag tuners in Nederland. Ok het is even rijden (Alkmaar) maar prijs is echt scherp afhankelijk van aantal inschrijvingen 450 of 420 euro.

Als ik me niet vergis kan die 1.8tfsi makkelijk veilig gechipt worden aangezien die volledig identiek is aan de 160pk versie dus zonder probleem tot 160pk en op audiforum rijden er enkelen rond met 210pk...

Ik zou eerder naar een tuner gaan die zich bij bepaalde merken houdt en niet naar 1 die alles tuned.

Btw: Hartog schrijft steeds op maat en gaat ongeveer even ver als ABT qua koppel en vermogen.

Wil je zekerheid mbt garantie dan moet je echter voor ABT kiezen.

zie ook: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-gevraagd.html

Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                          Hey all,

-ja ik weet dat er mensen zijn die zeggen, koop dan standaard een zwaardere motor, maar dat was toen niet aan de orde

ABT
                          Heinz

In heel europa waren abt tuning days dit jaar behalve in belgie, wij vielen er van tussen

graag enige meningen

greetz
                          Last edited by ; 21/04/2011, 21:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                            @ DaSquade: ik vind het mooie aanpassingen die de wagen een aggressievere look geven. Zeker geslaagd, eens te meer omdat er geen "sneeuwruimer-spoiler" opzit zoals je bij sommige wagens al eens ziet. Nice!
                            Ik vind het ook zeer geslaagd!

Comment

• Ik ben gisteren bij Audi Coox te lanklaar geweest. Het wordt geen nieuwe Audi en al zeker niet van daar. Zonder meer woorden aan vuil te maken, wat een klootzak van een verkoper!
                              Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                Ik ben gisteren bij Audi Coox te lanklaar geweest. Het wordt geen nieuwe Audi en al zeker niet van daar. Zonder meer woorden aan vuil te maken, wat een klootzak van een verkoper!
                                Coox moet je idd niet gaan.

Als je wil, kunnen we samen even binnenspringen bij Willems. Ik ken daar iedereen heel goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                                  Coox moet je idd niet gaan.

Als je wil, kunnen we samen even binnenspringen bij Willems. Ik ken daar iedereen heel goed
                                  Ik wilde enkel bij Audi gezien wegens financiële voordelen. Inruilen van mijn A3 en gezien we met een 10-tal auto's/camionetten bij de Coox-groep op onderhoud gaan en daar ook gekocht hebben, had ik een betere korting verwacht... En wat meer respect naar de klant toe.

Ik zei dat ik een A6 Avant-Jahreswagen had gevonden en hij zei dat ik dat niet moest kopen, omdat het oude techniek is... En dan wil em mij wel ne A4 avant aansmeren, zei ik. "Ja, als ge het zo bekijkt wel, ja. Inderdaad, maar ten opzichte van de nieuwe A6 is het verouderde techniek, begin daar niet mee!"

En als ik over andere merken sprak (Volvo, BMW,...), begon hij deze onmiddellijk af te breken.

Ik kruis de DAB-tuner aan op de optielijst, zegt de verkoper "Ja, dat is ook iets dat je alleen maar Audi kunt krijgen" Ik zei, dat kun je zelfs bij Opel krijgen, man!

Ik wil zeker een goede geluidsinstallatie dus kruis de Bang & Olufsen aan, zegt de verkoper: "Ja, dat is dan ook B&O dat erin zit en dan weet je ook dat het goed is, dat ga je bij geen enkel anders merk vinden"

Stomme aap, zo gebrainwasht en zo vol van eigen merk en hij heeft niet eens door dat em mij alleen maar wegjaagt van Audi met zijne zever!!
                                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                    Hey all,

ABT
                                    Heinz

graag enige meningen

greetz
                                    Ik zou dan toch eens bij BR-Performance : http://www.br-performance.be/nl-be/ horen. Zitten bij jouw in de buurt.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hey ,

Ja deze is inderdaad bij mij in de buurt, ga ik zeker eens horen, en nog goedkoper dan Heinz!

(Abt doet mijn audi garage zelf, ze hebben "zelf" het equipment ervoor, maar ik vind dat nogal een rare uitleg, dus geen testbank, noppen ...)

Wat ik me nu afvraag, mag je na tuning nog steeds benzine 95 tanken ? of moet dat dan 98 worden?

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                        Hey ,

Ja deze is inderdaad bij mij in de buurt, ga ik zeker eens horen, en nog goedkoper dan Heinz!

(Abt doet mijn audi garage zelf, ze hebben "zelf" het equipment ervoor, maar ik vind dat nogal een rare uitleg, dus geen testbank, noppen ...)

Wat ik me nu afvraag, mag je na tuning nog steeds benzine 95 tanken ? of moet dat dan 98 worden?

greetz
                                        met de stijging van de benzineprijs zou het misschien tijd zijn om anders beginnen te denken over het gebruik van een auto : je 120 pk's zijn ruim voldoende in het huidig verkeer, waar je constant gehinderd wordt om snel te rijden door alle andere weggebruikers die blijken nu allemaal en permanent aan "eco-run" te doen; haal je de ene met je 200 pk's in, dan stoot je in de kortste tijd tegen de volgende slak...
                                        tunen is tegenwoordig het beste middel om gefrusteerd te worden, tenzij je op een circuit wenst te rennen; maar dat zie ik niet vaak gebeuren... en dat doe je liever met een Caterham dan met een A4

Comment

• Ik las daarnet op het nederlandse audi forum dat er problemen zouden zijn met het leveren van bepaalde lakken. Dit zou als gevolg hebben dat de wagens niet kunnen geleverd worden op afgesproken data. Weet iemand hoe het zit voor belgië ?

Comment

Working...
                                          X