Ik heb persoonlijk geen ervaring met Sram ( wel ooit nog met Sachs gereden ) , m'n zomerfiets heeft een volledige XTR groep op de remmen na, dat zijn XT's omdat naar mijn ervaring die heel goed zijn en zeer gunstig qua prijs. Op m'n mudbike staat een volledige XT groep. Met beide fietsen heb ik eigenlijk nooit of te nimmer schakelproblemen. Ik stel gewoon de vraag omdat ik hier lees dat die X0 superieur zou zijn aan XTR alhoewel ik daar nooit problemen mee heb... Mijn compagnon die enkel in de winter de mtb gebruikt rijd wel eens een toertochtje met mij mee in deze periode en die heeft niks dan prullen aan z'n X9 schakelmateriaal... nu hij laat alles door z'n lbs doen, mijn fietsen hebben nog nooit een fietsenmaker gezien, ik koop altijd een frame en bouw alles zelf op en onderhou het dan ook zelf. Het kan ook aan z'n fietsenmaker liggen natuurlijk. X9 is nu ook weer niet zo goedkoop dacht ik...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenHeb je al XTR en X0 gehad ? Ben ik eigenlijk benieuwd naar...
Voor Lefty zie ik geen enkele reden om naar die prijsklasse te gaan, zal alleen maar geld kosten, hij meld ook duidelijk dat de fiets niet al teveel moet gaan kosten, met een deftige kader met bvb XT afmontage zal hij al zeer ver geraken, m'n mudbike is volledig voorzien van XT materiaal en die heeft me nog nooit in de steek gelaten eigenlijk. Je moet op wintertochten eens kijken hoeveel er niet aan het sukkelen zijn met hun soms dure remmen, met mijn relatief goedkope XT remmetjes heb ik nooit of te nimmer problemen.
Maar ik kan niet vergelijken met XTR, de enige keer dat ik met XTR gereden heb is aan de fietsenwinkel . En uiteraard is daar niks op aan te merken.
Echter ben ik eerder fan van X0. Omwille van het enorme snelle schakelen, de achterderailleur "kletst" bijna nooit, ...
Ik heb nergens gezien dat Lefty vermeldt dat de fiets teveel moet kosten (oftewel heb ik erover gelezen). Ik heb wel gelezen dat de fiets geen 5000 euro moet kosten, maar eer je aan 5000 euro zit...
Ik heb een carbon MTB en Sram X0, en ik zit net boven de helft.
Je zal me nergens XT lezen afkraken, ik ben gewoon fan van Sram X0, daarom wil ik 'm dat aanraden. Of hij het nodig heeft, dat is iets anders... Ik heb misschien ook geen X0 nodig, maar ik heb het wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk heb persoonlijk geen ervaring met Sram ( wel ooit nog met Sachs gereden ) , m'n zomerfiets heeft een volledige XTR groep op de remmen na, dat zijn XT's omdat naar mijn ervaring die heel goed zijn en zeer gunstig qua prijs. Op m'n mudbike staat een volledige XT groep. Met beide fietsen heb ik eigenlijk nooit of te nimmer schakelproblemen. Ik stel gewoon de vraag omdat ik hier lees dat die X0 superieur zou zijn aan XTR alhoewel ik daar nooit problemen mee heb... Mijn compagnon die enkel in de winter de mtb gebruikt rijd wel eens een toertochtje met mij mee in deze periode en die heeft niks dan prullen aan z'n X9 schakelmateriaal... nu hij laat alles door z'n lbs doen, mijn fietsen hebben nog nooit een fietsenmaker gezien, ik koop altijd een frame en bouw alles zelf op en onderhou het dan ook zelf. Het kan ook aan z'n fietsenmaker liggen natuurlijk. X9 is nu ook weer niet zo goedkoop dacht ik...
Comment
-
Ik rijd met X.O voor de gripshift. Achteraan hangt daar een X.O derailleur aan, vooraan een XTR. Niks mis met beide. Ik heb 2 XTR derailleurs op korte tijd om zeep gereden door takken die er bleven in haperen, maar dat kan toeval geweest zijn. Sindsdien rijd ik met X.O achteraan en takkenvrij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenHeb je al XTR en X0 gehad ? Ben ik eigenlijk benieuwd naar...
Voor Lefty zie ik geen enkele reden om naar die prijsklasse te gaan, zal alleen maar geld kosten, hij meld ook duidelijk dat de fiets niet al teveel moet gaan kosten, met een deftige kader met bvb XT afmontage zal hij al zeer ver geraken, m'n mudbike is volledig voorzien van XT materiaal en die heeft me nog nooit in de steek gelaten eigenlijk. Je moet op wintertochten eens kijken hoeveel er niet aan het sukkelen zijn met hun soms dure remmen, met mijn relatief goedkope XT remmetjes heb ik nooit of te nimmer problemen.Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenIk heb X0.
Maar ik kan niet vergelijken met XTR, de enige keer dat ik met XTR gereden heb is aan de fietsenwinkel . En uiteraard is daar niks op aan te merken.
Echter ben ik eerder fan van X0. Omwille van het enorme snelle schakelen, de achterderailleur "kletst" bijna nooit, ...
Ik heb nergens gezien dat Lefty vermeldt dat de fiets teveel moet kosten (oftewel heb ik erover gelezen). Ik heb wel gelezen dat de fiets geen 5000 euro moet kosten, maar eer je aan 5000 euro zit...
Ik heb een carbon MTB en Sram X0, en ik zit net boven de helft.
Je zal me nergens XT lezen afkraken, ik ben gewoon fan van Sram X0, daarom wil ik 'm dat aanraden. Of hij het nodig heeft, dat is iets anders... Ik heb misschien ook geen X0 nodig, maar ik heb het wel
Ik heb hetzelfde probleem als bij auto's....als een 520d volstaat maar er bestaat een 535d, dan wil ik automatisch de top-league...
Alleen besef ik bij fietsen misschien net iets meer dat dat niet nodig is voor de tijd die ik er aan spendeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k vond de zwarte zadelpen mooier, wel knappe wielen.
'k Heb geen spijt van witte z.pen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenVandaag het slechte nieuws gekregen dat ik minstens nog een maand niet zal mogen/kunnen mtb'en (2de injectie en rust schouder).
Alles linkshandig typen is ook niet bepaald snel te noemen maar ik wil toch ff volgende foto's posten.
Zoek de verschillen :
Super velgjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIk rijd met X.O voor de gripshift. Achteraan hangt daar een X.O derailleur aan, vooraan een XTR. Niks mis met beide. Ik heb 2 XTR derailleurs op korte tijd om zeep gereden door takken die er bleven in haperen, maar dat kan toeval geweest zijn. Sindsdien rijd ik met X.O achteraan en takkenvrij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenGeen idee welke.
Eigenlijk wil ik gewoon terug een Ridley, gigantisch tevreden van. Maar de Zwitsers hier zijn nogal chauvinistisch en verkopen dat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenZag dit gloednieuw Cannondale frame te koop staan, kan je appart een headshok kopen en hierop monteren?
frame heeft wss ook geo die zich niet leent tot vering (toch geen 8mm of meer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtennee, ander balhoofd,
frame heeft wss ook geo die zich niet leent tot vering (toch geen 8mm of meer)
Maar idd, een Headshok past hier totaal niet op. Om een andere verende vork te monteren zit je idd met het probleem dat de geometrie van dit frame niet voorzien is op zo'n vork. In die tijd hadden verende vorken een veerweg van 45-52 mm. Dat lukte nog wel, al werd de geometrie ook al gewijzigd. 80-100 mm zal no way lukken zonder de fiets compleet anders te laten sturen.
Overigens, is die balhoofdbuis geen 1 1/4"? Indien wel: veel geluk met het zoeken naar een andere vork. Tegenwoordig bestaat die maat quasi niet meer. Indien het 1 1/8", lukt dat wel, maar dan zit je nog met het veerwegprobleem.
Eigenlijk vind ik dat je in dit frame gewoon die originele Pepperoni moet monteren. Of een oude Rock Shox of Manitou, maar vind er maar eens eentje in goeie staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten8 mm moet nog wel lukken, lijkt mij.
Maar idd, een Headshok past hier totaal niet op. Om een andere verende vork te monteren zit je idd met het probleem dat de geometrie van dit frame niet voorzien is op zo'n vork. In die tijd hadden verende vorken een veerweg van 45-52 mm. Dat lukte nog wel, al werd de geometrie ook al gewijzigd. 80-100 mm zal no way lukken zonder de fiets compleet anders te laten sturen.
Overigens, is die balhoofdbuis geen 1 1/4"? Indien wel: veel geluk met het zoeken naar een andere vork. Tegenwoordig bestaat die maat quasi niet meer. Indien het 1 1/8", lukt dat wel, maar dan zit je nog met het veerwegprobleem.
Eigenlijk vind ik dat je in dit frame gewoon die originele Pepperoni moet monteren. Of een oude Rock Shox of Manitou, maar vind er maar eens eentje in goeie staat.
Een veerweg van 8cm of meer heb ik eigenlijk niet nodig, een headshok is wel een vereiste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenDie zit erbij
Een veerweg van 8cm of meer heb ik eigenlijk niet nodig, een headshok is wel een vereiste.
Comment
-
Oh ja, een recente Cannondale met Headshock Fatty heeft ook al 8 cm veerweg hoor. Minder vind je al een tijdje niet meer. Ik zou ook niet meer voor minder gaan. Zoek gewoon een Cannondale met Fatty die je kan blokkeren.
Comment
-
Iemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?
- Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
- Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
- Shifters: SRAM X5
- Front Mech: SRAM X5
- Rear Mech: SRAM X5
- Brakes: Avid Juicy 3
- Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
- Cassette: SRAM PG950
- Chain: KMC Z99
- Bottom Bracket: FSA Powerdrive
- Rims: Alex DP20
- Hubs: Formula Disc
- Spokes: Stainless black
- Tyres: Continental MTN King 2.2
- Handlebars: cboardman
- Stem: cboardman
- Headset: FSA integrated
- Spacers: Alloy
- Seatpost: cboardman
- Saddle: cboardman
- Pedals: Wellgo flat alloy
- Weight: 27.7lbs
Prijs: 800€
Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?Last edited by Stancke; 29/05/2011, 01:28.
Comment
Comment