Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe benzine (!) middenklasser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ja en is zeker al lang genoeg op de markt om betrouwbare uitspraken over te doen
    2.0 JTDm

Comment

Ivm die betrouwbaarheid:
      Ik had het vooral over de duurtest die een bepaald magazine deed waarbij ze 100.000km rijden met een zelf gekochte auto en die op het einde helemaal uiteen halen.
      Daar heeft de 6 lang bovenaan gestaan, of nog steeds.
      Ik dacht dat dit Auto Motor und Sport was, maar ik vind het niet terug (mijn Duits is ook niet zo goed)

Dus dat is zeker geen gemiddelde over een merk heen van verscheidene modellen.
      Ja, dan kunnen ze natuurlijk ook per toeval een gigantisch betrouwbaar exemplaar hebben gehad.
      Maar als je de gemiddelde betrouwbaarheidscijfers, de ADAC cijfers en de individuele cijfers bij mekaar legt, kan je toch alleen maar besluiten dat een Mazda een bovengemiddeld betrouwbare auto is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Hoewel ik rotsvast vertrouw in Japanse benzines vind ik de betrouwbaaheidsstatistieken waarin ze altijd boven aan staan onzin!
        Wie een Swift,Yaris,...koopt zijn meestal dames of oudere die rond de kerktoren draaien en hun wagen goed verzorgen en tijdig laten onderhouden
        De grote Duitse wagens worden vaak geruik door kilometersvreters onder zwaardere omstandigheden.Door het feit dat ze meestal geleasd worden zijn ze vaak slechter onderhoden. Bovendien zitten ze vaak vol nieuwe snufjes die bij de andere ontbreken....
        Ik geef je deels gelijk voor je eerste stuk.
        Maar er rijden even goed veel oudere dames rond met Polo's.
        Leasewagen slechter onderhouden: ik weet dat men in de garage het niet altijd zo nauw neemt met een leasewagen, maar ze moeten wel op tijd binnen! Is bij een particuliere Yaris van dat ouder dametje niet altijd zo hoor.

Nieuwe snufjes? Kan je daar eens een voorbeeld van geven?
        Als ik zie wat er op een Toyota Avensis zit, of op een Mazda CX-5 dan twijfel ik daar toch aan.
        Ook niet vergeten dat bij het merendeel van de Duitsers die snufjes niet genomen worden wegens veel te duur. De meeste BMW 3 die er rond rijden zijn basisversies met leer en Xenon om het image op te krikken. Hoeveel ik er zie rondrijden zonder carkit of met Tom Tom op het dashboard...

Comment

Zaterdag testrit met de Peugeot 508.

En waarschijnlijk de Hyundai i40 de zaterdag erna.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            Het algemeen gebruik van een lease/firma/zakenauto. De meeste gaan hem niet rustig op temperatuur laten komen hoor,direct gas erop. Wie zou hem even laten nadraaien?
            Dagelijks in fileverkeer en zeker en vast niet te vergeten,onderhoud elke 30dkm of zelfs later.

Als ik zie,ik als particulier bestuurder en vele andere uit mijn omgeving gaan hun auto toch wel beter verzorgen. Ik doe er jaarlijks nieuwe olie en zo op. Check ze regelmatig en herstel waar nodig. Maar ook de rijstijl hé,rustig warmrijden laten na draaien na een lange snelle rit (heel belangrijk voor een turbo),minder zware omstandigeheden zoals dagelijks fille verkeer.
            Ik ben ook particulier bestuurder, en tweemaal een niet-japanner gehad: één en een half maal miserie gehad.
            truth is in the eye of the beholder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Leasewagen slechter onderhouden: ik weet dat men in de garage het niet altijd zo nauw neemt met een leasewagen, maar ze moeten wel op tijd binnen! Is bij een particuliere Yaris van dat ouder dametje niet altijd zo hoor.
              Als een wagen een onderhoudsschema heeft van bvb 30000km en de oliekwalitietssensor vraagt 25d km na de laatste beurt opnieuw een onderhoud,mag het onderhoud niet gebeuren.
              De oudere particuliere wagens gaan vaak jaarlijks naar de garage voor TC en krijgen onderhoud gelijk mee.

Laat het duidelijk zijn,ik zeg niet dan benzie Jappaners slecht zijn hé,integendeel ik schat ze heel hoog maar de gemiddelde Europeaan is volgens mij zeker niet onbetrouwbaar
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                3 dagen geleden een proefrit aangevraagd voor de 508 via de website van Peugeot... geen enkele reactie.
                Die mannen willen niet verkopen...
                Heb ooit een aanvraag gedaan voor mijn vriendin die geinteresseerd was in een 207cc. Na twee weken geen reactie te hebben gekregen, nog eens geprobeerd. ZES MAAND later zijn we door de garage gecontacteerd. Willen echt niet verkopen.

Comment

Ivm die betrouwbaarheid:
                  Ik had het vooral over de duurtest die een bepaald magazine deed waarbij ze 100.000km rijden met een zelf gekochte auto en die op het einde helemaal uiteen halen.
                  Daar heeft de 6 lang bovenaan gestaan, of nog steeds.
                  Ik dacht dat dit Auto Motor und Sport was, maar ik vind het niet terug (mijn Duits is ook niet zo goed)

Dus dat is zeker geen gemiddelde over een merk heen van verscheidene modellen.
                  Ja, dan kunnen ze natuurlijk ook per toeval een gigantisch betrouwbaar exemplaar hebben gehad.
                  Maar als je de gemiddelde betrouwbaarheidscijfers, de ADAC cijfers en de individuele cijfers bij mekaar legt, kan je toch alleen maar besluiten dat een Mazda een bovengemiddeld betrouwbare auto is.
                  Als dat het resultaat was voor een enkel exemplaar (bij Auto Motor und Sport), dan is dat statistisch volkomen irrelevant. Leuk om te weten of een auto na verloop van tijd "goed zit", zo'n test, maar qua betrouwbaarheid voor andere identieke exemplaren leer je er letterlijk niets uit. Basic statistics

Comment

Dat zeg ik toch?

Maar als je zo'n goede individuele wagen en andere individuele wagens van hetzelfde merk (de 3 en 2 scoorden ook heel hoog dacht) combineert met de statistische data van ADAC etc, dan moet je toch wel besluiten dat Mazda betrouwbaar is.
                    (allee, ik zeg nu eigenlijk het zelfde als in mijn quote hierboven)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                      Ik ben ook particulier bestuurder, en tweemaal een niet-japanner gehad: één en een half maal miserie gehad.
                      Ik heb één maal een Japanner gehad en ook één en al miserie gehad, dus dat bewijst niets. Met een auto moet je gewoon chance hebben, sommige modellen van een merk( eender welk) zijn gewoon minder goed of hebben veel storingen. Spijtig genoeg worden merken heel lang afgestraft voor deze fouten, kijk maar naar Alfa Romeo of Renault
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Dat zeg ik toch?

Maar als je zo'n goede individuele wagen en andere individuele wagens van hetzelfde merk (de 3 en 2 scoorden ook heel hoog dacht) combineert met de statistische data van ADAC etc, dan moet je toch wel besluiten dat Mazda betrouwbaar is.
                        (allee, ik zeg nu eigenlijk het zelfde als in mijn quote hierboven)
                        Tiens, heb je dit niet al eens eerder gezegd...?

Comment

Wacht, ik zal het nog eens herhalen voor het geval dat het niet duidelijk was!

Comment

Proefrit met de Peugeot 508 achter de rug.
                            Gereden met een 1.6 HDi 115pk in active uitvoering.

Over het algemeen een comfortabele wagen.

Positief: Veel ruimte voor de achterpassagiers (in vergelijking met mijn huidige 3-reeks), goede zitpositie, stil interieur (behalve een beetje windgeruis vanaf 120km/h).
                            Negatief: nog steeds te veel harde plastics voor de interieurafwerking, weinig reactief stuur, relatief hoge zit, een kilometerteller die me niet logisch lijkt (10-30-50-70.... terwijl ik altijd 0-20-40-60... gewoon ben geweest, heel irritant).

Conclusie: grijze middenmoot op zowat alle vlakken, zal waarschijnlijk de eerste eliminatieronde niet overleven.

Volgende proefrit: Hyundai i40.
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Proefrit met de Peugeot 508 achter de rug.
                              Gereden met een 1.6 HDi 115pk in active uitvoering.

Negatief: relatief hoge zit,

Conclusie: grijze middenmoot op zowat alle vlakken, zal waarschijnlijk de eerste eliminatieronde niet overleven.

Volgende proefrit: Hyundai i40.
                              Vreemd, vele vinden een hoge zit negatief, ik vind dit juist prettig.

Eens een gokje, ik vrees een beetje voor de i40, hetzelfde probleem als de 508.

In je lijstje staan de BMW 3 en de Mercedes C, als je een van die twee als vergelijking neemt dan ga je de mist in.
                              Ik heb al meermaals hetzelfde ondervonden, je gaat onbewust constant vergelijken en als je dat doet met een wagen uit een hoger segment ........
                              Prijs t.o.v. kwaliteit????????

Comment

Ben niet volledig akkoord.

Ik vind dat het interieur van de 508 echt wel langs dat van een BMW3 kan gezet worden. De vorige generatie dan...de huidige heb ik nog niet IRL gezien.
                                Mijn 3 reeks, was een comfortline uitvoering...en de kwaliteit van de "alu" inlegstukken op het dashboard en op de middenconsole, vond ik nu ook niet meteen om over naar huis te schrijven.

De inlegstukken bij de 508 zijn mss iets meer "shiny", maar zeker niet van minderwaardige kwaliteit IMO

Wat die tellerpartij van 30-50-70 betreft...Dat was me nog geen eens opgevallen , tot jij het hier vermeldde ;-)

Maar zoals altijd... over smaken en kleuren.

Wel benieuwd naar je bevindingen van de Hyundai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  IMijn 3 reeks, was een comfortline uitvoering...en de kwaliteit van de "alu" inlegstukken op het dashboard en op de middenconsole, vond ik nu ook niet meteen om over naar huis te schrijven.

De inlegstukken bij de 508 zijn mss iets meer "shiny", maar zeker niet van minderwaardige kwaliteit IMO
                                  Ik heb zelf houtinleg, dus kan niets zeggen over het 'alu'.
                                  Maar ik doelde vooral op het aanvoelen van de plastic onderdelen (de deurpanelen, de middenconsole, bovenkant dashboard...) die toch meer aanvoelen als harde plastic, terwijl dit bij mijn E90 veel zachter aanvoelt (hoewel het voor een BMW zelfs al hard is in dat model).

Wel benieuwd naar je bevindingen van de Hyundai.
                                  Ik wacht op een telefoontje voor de proefrit.

Comment

Ik heb zelf houtinleg, dus kan niets zeggen over het 'alu'.
                                    Maar ik doelde vooral op het aanvoelen van de plastic onderdelen (de deurpanelen, de middenconsole, bovenkant dashboard...) die toch meer aanvoelen als harde plastic, terwijl dit bij mijn E90 veel zachter aanvoelt (hoewel het voor een BMW zelfs al hard is in dat model)
                                    Het enige wat hier als harde plastiek aan voelt is toch het stuk op de middenconsole en de bediening van de airco etc....
                                    De bovenkant van het dashboard en alles wat je hier in beige ziet, voelt "gevuld" aan. Zelfs meer dan bij een BMW.
                                    Mss is er ook nog wel een verschil tussen de Active en de Allure uitvoering, dat weet ik niet.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Mss is er ook nog wel een verschil tussen de Active en de Allure uitvoering, dat weet ik niet.
                                      Dat kan, of misschien is er ook een verschil als je lederen zetels neemt zoals jij.

Comment

Dat kan, of misschien is er ook een verschil als je lederen zetels neemt zoals jij.
                                        Ja dat klopt...dat is een zeer groot verschil.
                                        Ik heb de 136 pk 20hdi ook testgereden met stoffen zetels...en dat ziet er een pàk mistroostiger uit.
                                        Ik vind ook dat het weglaten van de handrem bij de Allure hem meteen een ander beeld geeft binnenin.
                                        Veel strakker allemaal.

Comment

superb 2.0 TSI

Comment

Working...
                                          X