Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade door put in wegdek - hoe schade vergoed krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade door put in wegdek - hoe schade vergoed krijgen

Vorige vrijdag had ik weer eens prijs ...
    Met de camionette en remorque op weg van Zolder naar Clastres en op de E19-A7 Brussel -Mons aan de wegenwerken tussen Nivelles-Nord & Arquennes in een ferme put gereden.

Ze hadden net een laag asfalt afgeschraapt, en op die overgang tussen de 2 vakken zat er een put van meer dan 20cm diep. Ik reed ongeveer 60 km/u maar tegen dat ik die put zag was hij niet meer te ontwijken. Linkerachterwiel van de remorque zat er los in, draagarm geplooid = nieuwe as ...

Chance dat het een dubbelasser is ... maar toch wel ff +1000€ schade ondertussen ...
    Aangezien ge daar niet kunt stoppen doorgereden en politie gebeld. Die konden niks doen want ik was doorgereden, dus ik kreeg een vage uitleg dat ik het ministerie moet contacteren.

Iemand ook al zoiets voorgehad en die weet wat te doen om te proberen de schade vergoed te krijgen?

Thx,
    Wouter
    So far 233 rondjes op dé ring

Zo rap mogelijk foto's pakken van die put, en normaal moet ge dus de politie ter plaatste vaststelling laten doen.

Comment

Ik stuur je strx een pm, mijn vader heeft iets gelijkaardig voorgehad en ik geloof dat het de gemeente was die uiteindelijk aansprakelijk werd gesteld.

Comment

ik ben afgelopen winter twee keer in een gat gereden , en telkens aangifte bij de politie en foto's genomen en aangegeven bij de verzekering .... dat gaat wsl nog laaaaaaaaaaaaaaaaang duren en wsl komt er zelfs helemaal niks van ... gewoon weigeren van onze wegentaks te betalen ....maar daarvoor trekken wij belgen niet genoeg aan 1 zeel ...

Comment

Heb dit ook eens voorgehad , ik weet niet onder welke bevoegdheid aansprakelijk is voor autostrades maar zeker bij de plaatselijk politie aangifte doen en vragen of er nog personen aangifte gedaan hebben.
          Heeft bij mij gewerkt , was wel een provintiale weg en de politie in Leuven wist er van.
          Heb na een paar maanden geld van de verzekering of provintie dat weet ik niet meer , maar heb het toch vergoed gekregen.
          Veel succes !
          Nissan QQ driver.

Comment

Ik heb twee velgen stukgereden begin dit jaar.
            Direct melding van gemaakt bij het meldpunt, zij stuurden expert en daarna ging het dossier in behandeling bij hun juridische dienst. Ik heb de velgen vergoed gekregen zonder al teveel problemen.

Vaststellingen door de politie of foto's, versterken je zaak uiteraard!

Comment

Ooit ook eens voorgehad (politie en verzekering ingelicht)

Als je trouwens uw band/velg kapot rijdt op de openbare weg laat hiervan een PV opstellen + probeer goeie foto's te trekken van die put indien mogelijk.

Ik heb het enkele maanden geleden voorgehad. De flank van mijn voorband kapot gereden in een put op de Kennedylaan te Zelzate. Ik heb toen foto's getrokken van die put en een PV laten opstellen door de politie. Ik heb toen een nieuwe band laten plaatsen (90€) en de auto opnieuw laten uitlijnen (40€). Ik heb onlangs 110€ teruggekregen van de wegbeheerder voor mijn kapotte band (met 60.000km erop, ver versleten dus ) en het uitlijnen.

Comment

maar één band vervangen ??? dat komt niet goed volgens mij in zo een situatie

Comment

Working...
                X