Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garmin nuLink! 1695 met ingebouwde coyote

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garmin nuLink! 1695 met ingebouwde coyote

Zijn er mensen die 't hebben ? Zoja zijn jullie er tevreden van ?

iCoyote op mijn telefoon geeft de laatste tijd problemen (raakt niet meer verbonden met de coyote database) en de Wikango app voor android/iPhone vind ik niet echt stabiel. Nu dacht ik dat 't dom zou zijn een apart coyote-toestel voor bijna € 200 te kopen wanneer een Garmin nuLink! 1695 uitgerust is met coyote.

Werkt de coyote op deze gps even goed als het standalone toestel ? Zijn de andere functies op deze Garmin handig ?

Bij 't toestel krijg je 1 jaar alle live-diensten gratis, en 3 maanden gratis coyote abo.

't Is zo dat mijn TomTom Go al een paar jaar oud is en sommige maps een beetje outdated zijn, afaik werkt deze Garmin zichzelf bij.

De Garmin nuLink! 1695 staat voor maar 169 euro te koop op http://www.pdashop.be/product/111612...link-1695.html

Ik vraag me af waarom m'n nog een gewoon coyote toestel zou kopen dan ?

Zijn er trouwens nog alternatieven ?

Mijn vereisten zijn:
    - liefst zo compact mogelijke gps
    - ingebouwde coyote
    - automatisch en liefst levenslang (gratis) updaten van de maps
    - alle kaarten van Europa aanwezig

Als ik me niet vergis heeft Garmin een contract met Coyote alleen maar voor Belgie en Frankrijk.
    Dus het zal niet werken ergens anders.

Tomtom heeft een contract voor Frankrijk met Coyote, en dat werkt niet al te goed moet ik zeggen, zeker geen alternatief aan een echte Coyote hardware

Ik denk ook niet dat je evenveel informaties krijgt zoals de verkenners enz.

Persoonlijk vind ik de iCoyote software het best dat er is maar natuurlijk betaal je de dataconnectie, kan best duur uitvallen in het buitenland
    2014 Porsche Boxster 981
    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
      Als ik me niet vergis heeft Garmin een contract met Coyote alleen maar voor Belgie en Frankrijk.
      Dus het zal niet werken ergens anders.

Tomtom heeft een contract voor Frankrijk met Coyote, en dat werkt niet al te goed moet ik zeggen, zeker geen alternatief aan een echte Coyote hardware

Ik denk ook niet dat je evenveel informaties krijgt zoals de verkenners enz.

Persoonlijk vind ik de iCoyote software het best dat er is maar natuurlijk betaal je de dataconnectie, kan best duur uitvallen in het buitenland

De Coyote gebruik ik enkel in België en evt. Frankrijk, elders heeft het eigenlijk geen nut en mag 't zelfs niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        De Coyote gebruik ik enkel in België en evt. Frankrijk, elders heeft het eigenlijk geen nut en mag 't zelfs niet..
        Het is alleen in Zwitserland, Duistland en Oostenrijk verboden. En ook vaste radars melders ... dus ook een POI met de posities van die radars.
        Maar in de praktijk is het alleen in Zwitserland gevaarlijk.

Al de rest van Europa mag het wel.

In Holland zijn ze bezig met een groot omars bvb
        2014 Porsche Boxster 981

Comment

Als ik me niet vergis heeft member dirkbruijns dat toestel (getest). Misschien eens contact opnemen met hem?

Comment

Het is alleen in Zwitserland, Duistland en Oostenrijk verboden. En ook vaste radars melders ... dus ook een POI met de posities van die radars.
            Maar in de praktijk is het alleen in Zwitserland gevaarlijk.

Al de rest van Europa mag het wel.
            In Polen mag 't ook niet, maar daar word ik genoeg gewaarschuwd van tegenliggers als er een mobiele flitser staat, al heb ik er vorige week toch aangehangen daar maar gelukkig zijn de boetes maar mild in vgl met hier

En al mag 't overal elders, als ik bvb. in NL rijd heb ik gewoon niks van verkenners meer.. En door Duitsland hou ik me sowieso zo goed mogelijk aan de regels en rijd ik door waar 't mag en kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Als ik me niet vergis heeft member dirkbruijns dat toestel (getest). Misschien eens contact opnemen met hem?
              Ok thx.

Comment

Heb dirkbruijns gpm'ed, in afwachting al wat zitten rondzoeken maar eigenlijk echt niks van bruikbare info gevonden mbt de efficiëntie van de geïntegreerde coyote.

Comment

Oké na de positieve ervaringen van Dirk heb ik er mij eentje besteld via coolblue.

Slechts 169 euro betaald, ben benieuwd, morgen zou 't al moeten geleverd worden

Comment

Ik heb een Coyote NAV V2, niet bepaald een topper maar het ding doet zijn werk..
                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                      Ik heb een Coyote NAV V2, niet bepaald een topper maar het ding doet zijn werk..
                      Wat is eigenlijk 't verschil ? (behalve de interface die een beetje verschilt natuurlijk)

Comment

Bezig met alles te installeren en updaten, afwerking ziet er alvast zéér goed uit.

Er stond wel geen Coyote logo meer op de doos.. bizar. Nu, ik heb iig al gezien in de vlugte dat "flitspaalabonnement" geactiveerd staat, geen idee of dat de Coyote is want over Coyote zelf vind je zelfs op de Garmin site niks terug..

Comment

Bezig met alles te installeren en updaten, afwerking ziet er alvast zéér goed uit.

Er stond wel geen Coyote logo meer op de doos.. bizar. Nu, ik heb iig al gezien in de vlugte dat "flitspaalabonnement" geactiveerd staat, geen idee of dat de Coyote is want over Coyote zelf vind je zelfs op de Garmin site niks terug..
                          Dat model is een oudere model van Garmin en staat niet meer tussen hun produkten, misschien daarvan dat ze niets zeggen over Coyote ?

Ik vraag me ook af als ze de software aangepast hebben voor de nieuwe wetten in frankrijk... ??
                          2014 Porsche Boxster 981

Comment

Dat model is een oudere model van Garmin en staat niet meer tussen hun produkten, misschien daarvan dat ze niets zeggen over Coyote ?

Ik vraag me ook af als ze de software aangepast hebben voor de nieuwe wetten in frankrijk... ??
                            Heb 't al teruggevonden ;-) Ik moest 't activeren tijdens de eerste x dat ik 't toestel aanschakelde in de auto. Daar kon ik een coyote abonnement kiezen en heb nu de 90-dagen trial geselecteerd.

Heb nu juist een extra mini-SD-kaartje ingestoken omdat ik anders niet genoeg plaats had om alle (geüpdate) mappen van Europa te installeren.. Typisch, gelukkig had ik er hier nog eentje liggen thuis.

Heb al 's vlug 't toestel aangeschakeld en een paar km mee gereden (en tot de constatatie gekomen dat ik nog niet eens België had geïnstalleerd LOL) en hij gaf iig al de verkenners weer en in welke straal ze reden. Toen ik een flitspaal naderde gaf 'ie wel geen melding maar goed zoals ik zeg de kaarten waren toen nog niet geïnstalleerd.

Ben daar nu mee bezig en wanneer ik 't is uitgebreid kan testen kan ik meer over de coyote-functie zeggen.

Grosso modo lijkt 't me dat het hetzelfde werkt als de gewone coyote al zullen er minder details zijn waarschijnlijk, al wordt dit dan weer gecompenseerd door de nulink live services (TMC enz.).

Comment

Ik ben alvast benieuwd naar je bedenkingen ik was ook naar een soortgelijk toestel op zoek.
                              Heb nu de garmin Nuvi 1690, deftig toestel heb het ondertussen al 51000km maar zitten toch wat bugs in...

Comment

Net eens tegoei kunnen testen, volledig Europa staat er nu op geïnstalleerd.

De navigatie zelf werkt leuk, de interface zit redelijk goed in elkaar ook en heb me al bezig gehouden met al m'n favorieten op te slaan.

De coyote-functie activeer je bij "nulink live services" en dan iets in de trend van "abonnementen", daar kan je dan coyote selecteren en de proefperiode van 90 dagen starten, waarna je dan zelf kan kiezen om je abonnement verder te zetten en dus de gebruikelijke €12/maand te betalen.

Heb er eventjes mee rondgereden en ja, het werkt, je gebruikt de database van coyote maar ik denk dat dat eigenlijk de enige grote gelijkenis is.

Je ziet de verkenners op 2 manieren, net zoals je bij de iCoyote/mini coyote hebt. Oftewel in "detail", hoeveel verkenners op een bepaalde weg rijden (dus meestal wanneer je op een hoofdweg, nationale weg, of snelweg rijdt), oftewel een "algemene" view in een bepaalde straal (als je bvb. door een klein dorpje rijdt).

Als ik een flitslocatie nader (een mobiele of vaste maakt de 1695 dus blijkbaar geen onderscheid in) krijg je een biep, zelf in te stellen of je éénmalig een goeie km op voorhand gewaarschuwd wordt, oftewel kan je 't ding constant laten biepen ook tot je de flitslocatie gepasseerd bent. Dit is direct een van de grootste nadelen vind ik. Bij een normale coyote biept 'ie enkel bij 't naderen van een flitslocatie (mobiel of vast) als je over de snelheidslimiet rijdt, bij de Garmin dus constant (tenzij je 'm slechts éénmaal laat biepen, al kan dat gevaarlijk zijn als je net niet aan 't opletten bent).

Net zoals de coyote zie je 't aantal sterren (en dus de betrouwbaarheid) bij 't aantal verkenners voor je.

Bij de 1695 is de detail-view zo, meestal te herkennen (nu toevallig in dit geval niet) dat de straal géén 5km is (heb bvb. al 's 1km of 2km gezien ook) en het opvalt dat er vaak minder verkenners zijn dan in de algemene view

De algemene view bvb. in een klein dorp ziet er zo uit:

Als je een flitser wilt melden, kan je dat doen door te drukken op 't flitscamera icoontje (die je op de foto hierboven kan zien rechtsonderaan), maar zoals ik eerder heb aangehaald maakt dit toestel geen onderscheid tussen een mobiele en vaste flitser, ik gok dat ondanks er staat "flitspaal melden" er in het coyote-netwerk gewoon een mobiele melding opgeslagen wordt. Ik merkte dat vroeger met een gewone coyote je soms bij 't naderen van een flitspaal nog een extra melding kreeg "mobiele flitser gesignaleerd", en ik gok dat dit de Garmin nulink 1695 users zijn die deze meldingen maken/maakten.

Dus als conclusie kan je stellen dat de coyote-functie in de Garmin even efficiënt is als een normale coyote, maar hij minder goed/wat onduidelijker in elkaar is geflanst.

Ik zal er eerst 3 maanden zo mee rondrijden en zien of ik 't de moeite vind om een coyote abo op dit toestel te verlengen.
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Leuk verslag! Blij dat dirkbuijns u heeft kunnen helpen.
                                  Ik vermoed dat het altijd mobiele controles zijn die hij doorgeeft. Want bij iCoyote is het niet eens mogelijk om een vaste flitspaal te melden, enkel mobiele.

Comment

Garmin Nülink 1695 geeft toch wel een onderscheid tussen vaste paal en mobiele flitsers, men gebruikt quasi hetzelfde icoontje, maar bij de mobiele flitsers staan er nog extra 'radarstralen' bijgetekend. Succes met de aankoop !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                      Garmin Nülink 1695 geeft toch wel een onderscheid tussen vaste paal en mobiele flitsers, men gebruikt quasi hetzelfde icoontje, maar bij de mobiele flitsers staan er nog extra 'radarstralen' bijgetekend. Succes met de aankoop !

Dan ben ik nog geen mobiele flitser tegengekomen ^^. Als er een radar icoontje staat met een "vraagteken" betekent dit dan dat ik op een risicozone passeer waar ze vaak staan te flitsen ?

Grappig feit trouwens, de Garmin nulink 1695 is 30 euro duurder geworden op CoolBlue/GPSshop.be, staat nu voor 199 te koop en ik heb 'm voor 169 besteld, heb ik even geluk
                                      Last edited by Wouter; 10/12/2011, 00:14.

Comment

Als er een radar icoontje staat met een "vraagteken" betekent dit dan dat ik op een risicozone passeer waar ze vaak staan te flitsen ?
                                        Variabele snelheidsbeperking. Onder normale omstandigheden mag je bv. 100 ( Ring Antwerpen ), maar als de signalisatie 70 aanduidt, volgen de vaste palen ook met de snelheidslimiet. Uw Coyote/Garmin geeft dan een vraagteken bij de desbetreffende paal.

Comment

Working...
                                        X