Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia Infinity Sound System

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignia Infinity Sound System

Ik heb deze als optie mee besteld bij mijn Opel Insignia 2.0 CDTI cosmo 5drs.
    Maar ik en mijn dealer kan er weinig over zeggen . Het enige wat hij zegt is dat het 8 luidsprekers van Bose zouden zijn .
    Iemand al ervaring mee en eventueel foto's.
    Zitten er luidsprekers in hoedeplank? Versterkers?Subwoofers?

Oorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk Berichten
    Ik heb deze als optie mee besteld bij mijn Opel Insignia 2.0 CDTI cosmo 5drs.
    Maar ik en mijn dealer kan er weinig over zeggen . Het enige wat hij zegt is dat het 8 luidsprekers van Bose zouden zijn .
    Iemand al ervaring mee en eventueel foto's.
    Zitten er luidsprekers in hoedeplank? Versterkers?Subwoofers?
    Cloink heeft hierop in het forum van de Insignia hetvolgende op geantwoord :
    Oorspronkelijk geplaatst door cloink Bekijk Berichten
    Infinity is redelijk gekend in de audio-business. Het is geen absoluut top-merk, maar hoort wel bij de betere, zeker qua prijs/kwaliteit. Horen bij de Harman/Kardon groep, net zoals JBL en Becker bv.

Heb vroeger een BassLink gehad van hen (actieve sub) en was daar alvast erg over te spreken!
    Het is dus geen installatie van Bose. Dat we dat eventjes de wereld uit helpen.

Ook van Cloink volgende info die hij had gevonden op de Ierse opel website :
    Oorspronkelijk geplaatst door cloink Bekijk Berichten
    For absolute premium sound the Opel Insignia also offers the option of a special Infinity sound system. This uses 7 x 45W direct channels with DSP (Digital Signal Processors) to drive 9 speakers. These comprise twin rear mounted 6 x 9" sub-woofers or – with the Opel Insignia hatchback – a large sized load floor mounted subwoofer, 4 door-mounted 6.5" wide-band speakers, 1 front mounted 3.5" medium range speaker and twin A pillar mounted 1” tweeters. Internally the amplifier uses DAC (Digital to Analogue) technology for accurate sound response from 4 analogue inputs. The result is an fascinating acoustic experience under all driving conditions.
    Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is voor je

Comment

Ga eens naar Opel.be
      Kies daar voor de 'Insignia Minisite'
      Klik dan op Sedan of SportsTourer en dan voor Interieur. Nadat het geladen s ga je met je muis over het gele vierkantje aan de ruit (net boven het dashboard) voor een (beperkte) uitleg over Infinity en klik op verken om de plaatsing van de speakers te zien...

Comment

ok BEDANKT manne , knap die minisite . Heeft iemand het systeem al gehoord of heeft deze in zijn Insignia .

Comment

Infinity is een (dacht ik Amerikaans merk) van geluidsinstallaties.

Ik heb de indruk dat de dag van vandaag om audiosets te verkopen in een audio, je moet zeggen dat het een Bose is

Comment

Wees blij dat het geen Bose is
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Wees blij dat het geen Bose is

ik ben nochtans zeer tevreden van bose zenne
              en ik heb al veel verschillende systemen gehoord

ieder zijn mening zeker

Comment

No highs, no lows, it must be Bose!

Comment

Heeft iemand al eens een goede luistertest kunnen doen met het Infinity Sound System?

Ik ben sterk aan het overwegen om deze optie ook te voorzien in mijn toekomstige Insignia ST

Comment

Ik heb de 5 deurs cosmo met infinity sound, maar ben niet echt onder de indruk.
                    Ik mis echt wel die 2 grotere speakers in de hoedenplank die er bij de 4-deurs wel is.
                    De 2 speakers in de deuren vanachter, daar komt bijna niks uit.

Nu is het geluid vooral vanvoor geconcentreerd en dat is behoorlijk vermoeiend voor de oren.
                    Muziek met veel lage tonen, daar valt het nog wel mee, maar als je meer muziek hebt waar de hogere tonen naar voren komen, is het erg vermoeiend als je het geluid wat harder zet.

Verder vind ik de 3 bands equalizer een beetje te beperkt om het geluid fijn te stemmen.

Ik had liever het leasebudget in een andere optie gestoken.
                    Denk dat de 4 deurs een veel betere sound geeft. Maar dat weet ik niet.

Greets

Comment

weet iemand of je deze achteraf kunt laten inbouwen ?
                      opel vectra gts 1.9 cdti 150pk aut. Opc perf. line '08
                      opel astra 1.6i 5drs enjoy '05

Comment

Ik zou alvast blij zijn dat het geen Bose is ('k heb er geen hoge pet van op), Infinity is imo in alle geval heel wat beter, ik heb het nog niet gehoord maar zou er toch vertrouwen in hebben.
                        De vraag is wat je er natuurlijk van verwacht, hé. Ben je een echte Hifi-purist of zoek je meer boenkeboenke, ik zou alvast het beter Hifiwerk willen hebben. Héél wat mensen hebben totaal geen kennis van audio in een wagen maar willen toch kost wat kost hun mening geven. Ze willen véél geluid dat van achteraan komt en dat is al de eerste dikke vette fout want weg stereobeeld en imaging. Het geluid van achteraan mag maar een lichte aanvulling zijn op het geluid uit de voorste luidsprekers om het geluid wat ruimtelijker te maken (in het vakjargon noemt men dat een rear-fill). Tweede fout is dat men meestal een subwoofer wil die de bestuurder in de wagen naast je ook laat op en neer gaan, hier is de zelfde regel geldig overdaad schaadt dus deze mag ook maar een aanvullende rol spelen en weergeven wat je frontspeakers niet kunnen omdat ze dergelijk lage tonen simpelweg niet kunnen produceren.
                        Vaak lees ik op forums mensen die niet tevreden zijn over hun audio in dit of dat merk van auto, meestal (zeker niet altijd) is dat omdat die mensen er geen kaas van gegeten hebben .
                        Ik ben jaren aktief geweest in de Car-Hifi (en ook thuis nogal Hifi-gek ) dus denk ik toch enige kennis aangaande te hebben, (ik haalde trouwens steeds vrij goede resultaten op Iasca wedstrijden die vooral op kwaliteit gericht waren, SPL heb ik nooit meegedaan)

Comment

Bij dergelijke OEM-upgrades haal je ook een zéér mooie winst door gewoon al je portieren fatsoenlijk te dempen met bitumen- en/of butylmatjes, denk ik. De nood aan een subwoofer verdwijnt voor de doorsnee-luisteraar dan ook vaak, mits je deftige kicks in de portieren steken hebt natuurlijk.
                          Ikzelf heb het een paar weken geleden gedaan. Onvoorstelbaar wat zelfs 13cm kicks (van Morel weliswaar) kunnen produceren in dergelijke dode portieren. En op een namiddag ben je klaar met die klus !

De standaard EQ-instellingen volstaan idd ook niet... als je als chauffeur deftig stereogeluid te horen wilt krijgen,moet je sowieso met je balance- en faderinstellingen spelen. Of de respectievelijke gains van je amp wat lager zetten als 't niet anders kan.

En Bose klinkt nooit goed in de hoge, vind ik.
                          Of ik heb toch nog nooit een Bose-installatie gehoord die dat wel doet.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Morel , mooi hoor. Vroeger ook nog mee gewerkt mooi geluid en zeer ernstig gebouwd (ging zeer zelden stuk). Wat het dempen aangaat heb je groot gelijk, je moet een stevige resonatievrije kast hebben en daar helpen bitumen (á la Dynamat) best goed aan mee.
                            Een sub is geen noodzaak maar heb je toch zowat altijd nodig (tenzij je een 20cm woofer in je deuren krijgt, heb ik ooit gedaan hoor, resultaat is dan ) Maar die sub moet laag en steil genoeg afgesneden worden, liefst onder de 60 Hz . Let ook op de fase met die sub eens 180° draaien en opnieuw beluisteren (180° draaien is + & - van de speakerdraden eens omwisselen of op de amp het schakelaartje 0/180 eens verzetten) kan een wereld van verschil maken!
                            De instellingen das idd experimenteren en beetje (véél ) zoeken en luisteren (met verschillende en liefst goede opnames)
                            Nog veel muzikaal plezier met je Morel's .
                            Last edited by V-zesserke; 06/12/2009, 11:23.

Comment

Working...
                            X