Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 - 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda 3 - 2010

Het was te verwachten, na de nieuwe mazda 6 en de nieuwe mazda 2, laat ook de mazda3 niet meer op zich wachten om te vernieuwen.
    Het uiterlijk blijft verborgen, maar het ziet er naar uit dat de nieuwe 3 een sportievere en agressievere look krijgt, gelijklopend met de design lijnen van de nieuwe M6.
    Verwacht wordt dat de Mazda3 II een verbeterde 2.0 krijgt en dat de 2.3 opgeboord wordt zoals bij de Mazda6. Dat wil dus zeggen dat er een 2.5 viercilinder in komt. Voor Europa zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon blijven bij de 1.6, 1.8 en 2.0 benzinemotor. En wellicht ook weer de 1.4 benzine en 1.6 en 2.0 dieselmotoren.
    Uiterlijk is er nog niks te zien want de huidige M3 wordt gebruikt als mule.

bronnen: www.mazda-madness.nl

I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

ik vind de huidige 3 4-deurs DE sedan van het moment
    Supersportief

De 5-deurs ziet er achteraan veel te zwaar uit

Op de Scoops kan je niet veel uitmaken natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
      ik vind de huidige 3 4-deurs DE sedan van het moment
      Supersportief
      inderdaad, alhoewel wordt de hatchback beter verkocht dan de sedan, beetje eigenaardig....
      De 5-deurs ziet er achteraan veel te zwaar uit
      misschien op het eerste zicht, maarrr eenmaal je met de 3 MPS met 2.3 DISI, op baan bent geweest, voelt hij licht aan, wat niet zegt dat hij niet goed op de baan ligt.
      De snelste hatchback van het moment trouwens in zijn klasse. Leuk filmpje waar hij op nurburgring onder de 9 minuten gaat!

Mazda 3 MPS on Nurburgring 8min39secs (taster). This guy nailed it around the nurburg ring - but this isn't the full lap!

Op de Scoops kan je niet veel uitmaken natuurlijk
      dat is inderdaad waar, maar zo weet iedereen die het wil weten toch dat er een nieuwe 3 aankomt he
      Last edited by Mazdastruction; 06/10/2007, 21:12.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
        inderdaad, alhoewel wordt de hatchback beter verkocht dan de sedan, beetje eigenaardig....

misschien op het eerste zicht, maarrr eenmaal je met de 3 MPS met 2.3 DISI, op baan bent geweest, voelt hij licht aan, wat niet zegt dat hij niet goed op de baan ligt.
        De snelste hatchback van het moment trouwens in zijn klasse. Leuk filmpje waar hij op nurburgring onder de 9 minuten gaat!

Mazda 3 MPS on Nurburgring on a public day in well under 9 min. This guy nailed it around the nurburg ring, not bad for a standard hatch!

dat is inderdaad waar, maar zo weet iedereen die het wil weten toch dat er een nieuwe 3 aankomt he
        Klopt volledig

Comment

Op het net gaat deze foto rond van de nieuwe 3:

Dit is gewoon een gefotoshopte MX-Crossover, de concept-car van de CX-7.
          Als je goed kijkt, zie je in de weerspiegeling nog de echte velgen van de MX staan.
          Ook de zetels zijn hetzelfde al in de voorgestelde MX-Crossover.

Dit wordt hem voor alle duidelijkheid NIET. Eerder wordt verwacht dat de 2 strakke lijnen op de zijkant (zoals in de nieuwe M2 en M6) ook op de nieuwe M3 zullen worden teruggevonden.

Op de eerste officiële foto's zal het zowieso nog even wachten worden.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Mazda 3 - 2010

Eindelijk de eerste beelden van de nieuwe mazda 3

Ik citeer www.mazda-madness.nl :

In het noorden van New Mexico is dan eindelijk de nieuwe Mazda3 gespot in zijn definitieve gedaante, hoewel hij natuurlijk nog wel flink ingepakt is. Getoonde versie is de sedan.

Enige overeenkomsten met de Mazda6 zijn al direct te zien zoals de handgrepen en schuine lijn aan de zijkant. De achterlampen zijn ook weer plat en breed. De amandelvormige lampen zal Mazda vast geen vaarwel zeggen. De kont is weer vrij hoog en de neus heeft een zeer korte overhang. Er werd altijd gezegd dat de neus een eye-catcher wordt dus ik ben benieuwd! Het is niet goed te zien of de Mazda3 ook de opvallende wielkasten krijgt als de Mazda6, CX-7 en RX-8. Degene met één uitlaat is waarschijnlijk een 1.6 of iets in die richting terwijl degene met dubbele uitlaat een 2.0 kan zijn of wellicht een 2.5 benzinemotor.

Het interieur is niet zo heel duidelijk maar verwacht veel invloeden van de Mazda6, CX-7 en CX-9. Dus fraaie kokers en een platte en schuine middenconsole.

De Mazda3 zal waarschijnlijk op de Paris Motor Show onthuld worden in het tweede deel van dit jaar. Ik gok dat de auto of eind 2008 of begin 2009 in de Nederlandse showrooms zal staan.

klik hier voor meer foto's
            KLIK |&| KLAK

Comment

Ik wil niet ambetant doen hoor maarrr:

Voor de rest: ziet er netjes uit!
              Zal hopelijk voor een serieuze boom zorgen. (iets wat Mazda nu stilaan verdient, niet?)

Ondertussen zijn ze gestopt met Mazda 3 te produceren. Enkel de bestaande worden nog geleverd. (Er zijn er wel nog een pak op voorraad, maar enkel de meest gekozen versies)

Ik verlang alleszins al tot de verhulling!!

edit: Trouwens, die 2 uitlaatpijpen, op welke motor zou dat wijzen?
              Bezig met nieuwe benzine-motor?
              (want ik veronderstel dat ze geen 2.5 in het beestje gaan steken?)
              En bij mijn weten heeft de 2.0 nu ook maar 1 uitlaatpijp. net zoals de MPS
              Last edited by Mazdastruction; 10/04/2008, 19:29. Reden: aanvulling

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Ik wil niet ambetant doen hoor maarrr:

Voor de rest: ziet er netjes uit!
                Zal hopelijk voor een serieuze boom zorgen. (iets wat Mazda nu stilaan verdient, niet?)

Ondertussen zijn ze gestopt met Mazda 3 te produceren. Enkel de bestaande worden nog geleverd. (Er zijn er wel nog een pak op voorraad, maar enkel de meest gekozen versies)

Ik verlang alleszins al tot de verhulling!!

edit: Trouwens, die 2 uitlaatpijpen, op welke motor zou dat wijzen?
                Bezig met nieuwe benzine-motor?
                (want ik veronderstel dat ze geen 2.5 in het beestje gaan steken?)
                En bij mijn weten heeft de 2.0 nu ook maar 1 uitlaatpijp. net zoals de MPS
                OK, dan mag dat oude topic gesloten worden aangezien daar weinig nieuwswaarde in te vinden is
                de dubbele uitlaat zou een 2.5 zijn voor de amerikaanse markt
                KLIK |&| KLAK

Comment

Hopelijk komt er ook weer een 3 MPS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                    OK, dan mag dat oude topic gesloten worden aangezien daar weinig nieuwswaarde in te vinden is
                    de dubbele uitlaat zou een 2.5 zijn voor de amerikaanse markt
                    Het zijn toch gewoon de cilinders die wat uitgeboord zijn van de 2.3?
                    Snap niet waarom die dan plots 2 uitlaten zou krijgen?

Maarja, alles kan he...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Het zijn toch gewoon de cilinders die wat uitgeboord zijn van de 2.3?
                      Snap niet waarom die dan plots 2 uitlaten zou krijgen?
                      Maarja, alles kan he...
                      De mazda 6 USA met 2.5 heeft ook eentje links én eentje rechts
                      dus als diezelfde motor in de nieuwe 3 komt, waarom 1 uitlaat weglaten?
                      KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        De mazda 6 USA met 2.5 heeft ook eentje links én eentje rechts
                        dus als diezelfde motor in de nieuwe 3 komt, waarom 1 uitlaat weglaten?
                        Huidige 6 MPS + CX-7 hebben ook 2 uitlaten.
                        3 MPS maar één.

Nuja, soit, kdenk dat ze dat gewoon doen om situaties zoals deze uit te lokken

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

hij zal een beetje de stijl volgen van de nieuwe 6 denk ik (hoop ik).

Comment

M-M schrijft:

We hebben nu nog betere foto's van de volgende generatie Mazda3. We zien nu ook al een beetje van het interieur. Eén ding is duidelijk; er zit een flinke schuit Mazda6 in de Mazda3!
                            Het kan bijna niet misgaan; een nieuwe Mazda3 met een hoop Mazda2 en Mazda6 invloeden. Nu is te zien dat ook de MZ3 de typische spatborden/wielkasten zal krijgen die we kennen van de RX-8 en zijn weg heeft gevonden naar diverse andere Mazda's. Eerder al beschreven en nu ook te zien; de vijfhoekige grille in de voorbumper! De koplampen lijken ook sterk op die van zijn grotere broer. De zijkant heeft de twee schuine dynamische lijnen die we ook op de andere nieuwe modellen vinden en de kont is nogal hoog en heeft Mazda6-achtige lampenunits. Het is mij alleen nog niet duidelijk of dit nou de sedan of hatchback is. Qua vorm lijkt het meer op de huidige sedan maar het zou heel goed de hatchback kunnen zijn met een veel sportievere daklijn die we kennen van de 323F BA. Al met al lijkt het exterieur dik in orde!
                            Het interieur krijgt weer fraaie klokken mee en stuurwiel met een hoop knoppen. Wie weet het CF-Net dat we kennen van de Mazda6. De rest ziet er ook keurig uit al lijkt het wederom niet echt vernieuwend. Hopelijk zijn de materialen wat beter dan bij de MZ6.
                            Voor Noord-Amerika zullen de 2.0 en 2.5 viercilinders beschikbaar zijn. Dit zal waarschijnlijk ook voor Japan gelden. Lichtere motoren zullen voor ons vast ook komen en uiteraard één of meerdere dieselmotoren. En hopelijk eens een diesel + automaat voor de zakelijke markt!
                            De nieuwe Mazda3 zal te zien zijn op de Autosalon van Genève in maart 2009 maar het zou ook kunnen zijn dat ie op de Tokyo Motor Show te zien zal zijn eind van dit jaar. Spannend!!

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

?

Had je zoveel zin om dit 2 keer te posten?

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

?

Had je zoveel zin om dit 2 keer te posten?
                                        Sorry Mazdastruction, maar we waren blijkbaar met hetzelfde op hetzelfde moment bezig

Comment

Working...
                                        X