Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 - Mercedes B - Audi A4 Avant - Citroen C5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 3 - Mercedes B - Audi A4 Avant - Citroen C5

Op zoek naar een nieuwe wagen

Er blijven nog 4 kandidaten over
    BMW 318d touring
    Mercedes B 200 CDI
    Audi A4 Avant 2.0 TDI
    Citroën C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive
    Eens benieuwd wat jullie voorkeur is.
    Uitrusting voor alle auto's in ongeveer gelijk (op de C5 na) : Bluetooth GSM uitrusting, ingebouwde GPS, lederen interieur, electronische klimaatregeling en verwarmde voorzetels
    Mijn idee op dit ogenblik :
    • 318d : zijn belangrijkste troef is het verbruik, ik rijdt ongeveer 50000 km per jaar , betaal dan wel zelf mijn brandstof niet, maar 1 liter /100 km minder verbruik sust mijn geweten. Mijn vrouw ziet me liever niet met een BMW rijden
    • Mercedes B : fantastische zithouding, maar teringherrie. Het interieur is ook niet echt spannend. Wagen is de kortste, absoluut voordeel voor de stad (ik woon in het centrum van een provinciestadje)
    • Audi A4 Avant : erg mooie bak. Ik vind de zetels niet zo geweldig zitten (definitef oordele na testrit volgende week). 3 zone klimaatsregeling zorgt voor extra comfort voor de kinderen achterin die nu vaak klagen over de warme achterin
    • Citroën C5 Tourer : lijkt op zijn minst op foto een geweldige bak. Ik zou hem ook beter kunnen uitrusten dan de andere auto's binnen mijn lease budget (onder meer electrische zetels vooraan, de prachtige 18" velgjes, integraal leder, panoramisch glazen dak, 350 geluidsinstallatie, masserende bestuurszetel, electrisch opende achterklep .... Comfort van de Hydractive - vering lijkt me ook handig meegenomen
    Laat mij jullie geacht maar eens weten
    76
    BMW 318d Touring
    26,32%
    20
    Mercedes B 200 CDI
    3,95%
    3
    Audi A4 Avant
    34,21%
    26
    Citroën C5 Tourer 2.0 HDI exclusive
    35,53%
    27

The poll is expired.

BMW 420dA : >>>

C5... alleen al voor die voortreffelijke hydropneumatische vering

de andere 3 zijn maar harde stuiterbakken als je ze met die fransoos vergelijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Mijn vrouw ziet me liever niet met een BMW rijden
      Dit ken ik.

De Mercede B valt bij mij meteen af. Ik vind deze absoluut niet mooi. Het is het buitenbeentje in deze poll.

Als je voor het comfort gaat moet je zeker de Citroën overwegen. Kan je deze al testrijden?

Ik ga nog even wachten met kiezen: ik twijfel nog tussen de Audi en de Citroën.
      American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Voor mij; de BMW of de C5,

BMW als je afwerking, degelijkheid en sportiviteit belangerijk is.
        C5 als ruimte, opties, zalig comfort belangerijk is en vooral als de vrouw de baas is.

Mijn moeder zei deze week nog dat een 320d touring op 650 euro/maand voor leasing was, en een C-klasse kwam onder 550 uit. Dit om maar te zeggen dat leasing zeer gevoelig is voor ouderdom en faceliften.
        Dus ik denk dat de audi veel voordeliger zal uit komen dan de BMW, met extra opties als gevolg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
          Mijn moeder zei deze week nog dat een 320d touring op 650 euro/maand voor leasing was, en een C-klasse kwam onder 550 uit.
          Dan moet ik misschien toch eens naar de C-klasse gaan kijken

Comment

Een reactie zonder de andere comments gelezen te hebben ;

BMW 318d touring : Kan je nooit mis mee gaan, maar iedereen heeft er al zo eentje. En die onderhoudsprijzen, slik. Deze week één stuurmodule voor één verstraler laten vervangen en de voorste remblokjes : ca. 850€ BTW in

Mercedes B 200 CDI : Als het de nieuwe C klasse was geweest had ik voor deze gestemd, al verbruikt die 200 CDI in alle testen wel behoorlijk veel in vergelijking met...

Audi A4 Avant 2.0 TDI : Ook een degelijke zekere keuze. Maar wel een harde ophanging, harde zetels en voor alles bijbetalen.

Citroën C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive : Yep, voor deze heb ik gestemd. Ziet er schitterend uit, wat een laadvolume, wat een comfort en die smuïgste diesel van ze allemaal! Ik zou het proberen.

Comment

Citroën zegt me niet veel. Het mag best wat sportief zijn. Daarom ook dat de B ook net afvalt. De A4 of de 318d dus. Moeilijk! Ik zou ze beiden moeten kunnen testen, eer ik zou kunnen kiezen.
              En de C-klasse. Tja, als die ook binnen het budget valt, dan zou die bij mij ook in aanmerking komen.
              Alleen jammer dat je blijkbaar geen oog hebt voor sportzetels.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

B valt af wegens te duur in verhouding met wat je krijgt.

Dan de 3 andere.

Ik zou een A4 boven een 3 kiezen, waarom weet ik niet.

Conclusie: A4 of C5.

De C5 pronkt met die extra uitrusting, A4 met de betere afwerking. Ik kan momenteel niet kiezen, een testrit zou de doorslag moeten geven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Alleen jammer dat je blijkbaar geen oog hebt voor sportzetels.
                  Een auto net geen 40000 EUR catalogusprijs (dat is wat mijn uitrusting in de Audi A4 Avant ongeveer kost, zonder korting) moet volgens mij standaard uitgerust zijn met fatsoendelijke en comfortabele zetels.

Comment

A4 Avant met sportzetels.

Comment

Zeker en vast niet de B-klasse. Hij is de enige lelijke en ik wed erom dat hij ook het slechtst zal rijden.

De BMW en de Audi zijn natuurlijk heerlijke rijmachienes en bieden topkwaliteit. Beide motoren doen hun werk in alle stilte en leveren genoeg kracht. Maar ook de nieuwe C5 moet daar zeker niet voor onderdoen en je zit tenslotte in een veel ruimere comfortabelere auto.
                      Persoonlijk zou ik mischien de BMW kiezen,maar ik denk dat de C5 nuchter bekeken de beste van de 4 is.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik zou de C5 nemen, de andere wagens zijn niet echt mijn ding.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Persoonlijke keuze: 318d. Hemels laag verbruik, zelfs de standaard zetels bieden genoeg ondersteuning, en een facelift staat gepland voor september: bestellen in juli is dus quasi garantie op nieuw model.

Verder zullen de A4 en C5 ook goed rijden, maar dat moet je zelf afwegen. Ik vind de A4 te saai, en de C5 dan misschien weer een tikkeltje té modernistisch.

Maar goed, ik ga af op het idee ofdat een auto enigszins de nordschleife aankan of niet...

Comment

De mercedes valt meteen af, kan me niet voorstellen dat je dat zou kiezen.

c5 is een heel interressante nieuwkomer met vele positieve kanten, maar naar mijn gevoel is die wat teveel op comfort afgestemd.

Dan heb je nog de audi en de bmw. bmw is uiterst zuinig en heeft echt waar een heel soepele motor. De audi is natuurlijk ook een prachtwagen, maar qua mix sportiviteit en comfort vind ik de bmw een betere keuze. Ik moet toegeven dat de keuze ook wel een beetje beinvloed is door mijn liefde voor bmw.

kortom wil je comfort= de citroen, meer sportiviteit= de bmw

Comment

Een mischien niet onbelangrijk voordeel (gezien we allemaal wagens van hoge kwaliteit vergelijken) is het imago,en daarin steekt de C5 natuurlijk kop en nek boven de Duitsers die mischien wel meer inspirerend rijden. (uitz de B die voor mij direct afviel)
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hier ook tussen de A4 en de C5. Ga je voor comfort moet je zeker de C5 nemen, ga je voor de duitse degelijkheid de A4. Mijn voorkeur gaat licht naar de C5

Comment

Vandaag testrit met A4 (berline) gemaakt, zaterdag met BMW 3

Audi A4 is een ietsje aangenamer om mee te rijden, en een pak ruimer (dat is dan zowel positief als negatief). Geluiddemping in de wagen is licht in het voordeel voor de A4 (wel subjectief), ik heb ook de indruk dat hij iets comfortabeler rijdt. De electronische klimaatregeling werkt erg goed. Hij is wel een pak duurder, benieuwd wat dat zal betekenen qua lease-prijs.

De BMW heeft wel de beste 'interface' : er staan véél te véél knoppen en draaiknoppen in die Audi, die I-Drive in de BMW is op dat vlak een zegen (zelfs na een testrit van slechts een half uur). Het veel lagere verbruik van de BMW3 (dat wordt bevestigd in verschillende vergelijkende tests, onder meer in Autogids), blijft nog steeds zijn grootste voordeel (ook al betaal ik die brandstof niet, zou per jaar 500-600 liter diesel verschil maken), 't is ook de kleinste (parkeren)

De Citroën heb ik nog niet kunnen testen... er staan ook weer veel meer knoppen in dan me lief zijn, maar is wel ruim en afwerking ziet er goed uit. Exclusive is ook uitgerust met extra maatregelen qua geluidsisolatie... Op Xenonlampen, 18" velgen en panoramisch dak na heb ik de volledige optielijst van Citroën uitgeput, en de prijs zit nog steeds onder die van de BMW en ver onder die van de A4 Blijft dan wel de vraag of een electrisch openende kofferklep echt noodzakelijk is. Levertermijn is zijn grootste nadeel : zou al flink in oktober gaan (en leasing kan starten in september)

Morgen stuur ik drie offertes door naar lease-maatschappij (Citroën, BMW en Audi); neem dan morgenavond een beslissing. Als de A4 OK is voor mijn budget, dan denk ik dat voor de A4 ga kiezen
                                  Iedereen bedankt voor jullie antwoorden alvast

Comment

ik denk dat de Audi absoluut geen verkeerde keuze is. Integendeel.

Comment

Voor mij de Citroën. Een Exclusive, dus lekker dik uitgerust. En 't is in mijn ogen de knapste auto van de 4. De BMW heeft zeer dringend een restyling nodig (komt eraan) en is achteraan (imo) echt helemaal niet knap, de A4 Avant is zo plain & emotieloos dat 'ie nu al saai is (imo). De B-klasse vind ik eigenlijk best nog knap, maar enkel in de duurdere Avantgarde-versie in 't zwart. Ik heb er ook mee gereden en ik vond 'm eigenlijk best nog OK rijden, ook zithouding vond ik voldoende, en ook de power (200 CDI). Oké, 'ie voelt niet aan als een Mercedes, maar dan doen zeer weinig Benzen nog, hedentendage. De BMW zou ik enkel overwegen als 'ie rijkelijk uitgerust mag worden, want 'ie heeft imo echt de sportzetels, xenon, 17", wat opfleurende interieurlijsten, een sportstuur, leder of sensatec e.a. nodig om een beetje chique te zijn. Idem met de A4 Avant trouwens, die moet zo mogelijk nog dikker uitgerust zijn als de BMW om een béétje 'n wow-gevoel teweeg te brengen. En met de A4 Avant haal je ook de nú al gedoodverfde "déjà-vu" emotieloze leasingauto in huis, naar mijn mening.

De C5 is enorm verfrissend van design, ja zelfs echt knap. Puik, moedig en geslaagd werk van Citroën. De prijs zit ook snor, lijkt me. Uitrusting: idem. En sowieso zitten die Citroën-stoelen dan de standaardzetels van de BMW en de Audi, daar mag je zeker van zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Voor mij de Citroën. Een Exclusive, dus lekker dik uitgerust. En 't is in mijn ogen de knapste auto van de 4. De BMW heeft zeer dringend een restyling nodig (komt eraan) en is achteraan (imo) echt helemaal niet knap, de A4 Avant is zo plain & emotieloos dat 'ie nu al saai is (imo). De B-klasse vind ik eigenlijk best nog knap, maar enkel in de duurdere Avantgarde-versie in 't zwart. Ik heb er ook mee gereden en ik vond 'm eigenlijk best nog OK rijden, ook zithouding vond ik voldoende, en ook de power (200 CDI). Oké, 'ie voelt niet aan als een Mercedes, maar dan doen zeer weinig Benzen nog, hedentendage. De BMW zou ik enkel overwegen als 'ie rijkelijk uitgerust mag worden, want 'ie heeft imo echt de sportzetels, xenon, 17", wat opfleurende interieurlijsten, een sportstuur, leder of sensatec e.a. nodig om een beetje chique te zijn. Idem met de A4 Avant trouwens, die moet zo mogelijk nog dikker uitgerust zijn als de BMW om een béétje 'n wow-gevoel teweeg te brengen. En met de A4 Avant haal je ook de nú al gedoodverfde "déjà-vu" emotieloze leasingauto in huis, naar mijn mening.

De C5 is enorm verfrissend van design, ja zelfs echt knap. Puik, moedig en geslaagd werk van Citroën. De prijs zit ook snor, lijkt me. Uitrusting: idem. En sowieso zitten die Citroën-stoelen dan de standaardzetels van de BMW en de Audi, daar mag je zeker van zijn.

Probleem is dat de Touring ten vroegste eind september kan geproduceerd worden, en dat de wagen dus ten vroegste midden oktober geleverd wordt. Bovendien moet ik dan een wagen kopen die ik niet IRL heb gezien, daar hou ik niet van. Ik heb ook geen grote citroën-garage in mijn nabijheid, qua service (vervangwagen) is dat ook een minder punt. Ik vertrek iedere morgen om 07h00 naar mijn werk en kom meestal tussen 19h00 en 20h00 thuis, ik heb geen tijd om tijd te verliezen met dat soort praktische problemen.

Ik heb trouwens heel mijn leven met Citroëns gereden (BX - Saxo - XM - Xsara Picasso), op mijn laatste wagen na (Peugeot). Ik heb dus een boon voor het merk, en de beslissing om geen Citroën te kopen is in de eerste plaats omdat een aantal details in de wagen me niet bevallen. De C5 is trouwens een mooie wagen vanaf de zijkant, van voren of 2/3 achteraan vindt ik het wat minder. Ik hoef ook geen 'wow'-effect van mijn wagen, hij moet me comfortabel van A naar B brengen. Het exterieur van de A4 zal dus bijna volledig standaard zijn, binnenin wordt één en ander wel aangepast. Het A4 interieur staat me het meeste aan, ik vertoef iedere dag ongeveer 2 uur aan die binnenkant

Comment

Working...
                                        X