Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Berline 136 pk of Audi A4 Avant 120 pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A4 Berline 136 pk of Audi A4 Avant 120 pk

Ok, feit: vorige week heb ik aan m'n fleetmanager m'n config voor een nieuwe A4 berline 136 pk doorgegeven en die zou eind vorige week dan ook effectief besteld zijn bij de garage. Levering zou ergens in september kunnen zijn (maar dat zal wel uitlopen Audi/D'Ieteren kennende...)

Maar... damnnn... sinds enkele dagen kan je nu ook de 2.0 TDI met 'slechts' 120 pk bestellen. Als ik een Avant met 120 pk en krak dezelfde opties (zoals die van de berline die met 136 pk die ik reeds laten bestellen heb) samenstel en dat naast die berline leg dan krijg ik dit:

Ik ben vrij zeker dat de bestelling nog helemaal veranderd kan worden... maar zou ik dat wel doen?
    Opzich heeft de avant maar 1 nadeel.. minder pk's...

edit: voor de duidelijkheid: de avant is leasing-technisch goedkoper dan de berline!

Kan je in de avant de 136 niet krijgen dan? Of valt die buiten leasing-budget?

Nuja wat was het weer? 11 km/h verschil qua topsnelheid en nog geen seconde 0-100... Zou ik persoonlijk niet van wakker liggen eig... 120 pk lijkt me wel vlot te zullen gaan,tzal geen racemachien zijn mja...

Comment

heb net naar de garage gebeld... ze kunnen de config van die berline wel nog aanpassen zodat er ipv een 136 pk motor de 120 pk motor in komt maar ze kunnen er geen avant meer van maken ... *bummer* dus dat neemt meteen al m'n twijfels weg (want ik kan niet meer wijzigen).
      Vind 't wel raar... dat ze dat nu zeggen.. of zouden ze gewoon te tam zijn om het te willen wijzigen naar de avant met 120 pk? Ze werken vermoedelijk wel met pre-orders enzo dus dat zal wel meespelen.

De 136 pk in een avant ligt net buiten 't budget (of 't moet echt een kale zijn... maar dat wil ik niet).

Comment

En waarom zouden ze dat niet meer kunnen veranderen? ZEVER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rutten Bekijk Berichten
          En waarom zouden ze dat niet meer kunnen veranderen? ZEVER
          Waarschijnlijk omdat ze gewoon geen goesting hebben, of hun quotum dan niet halen of whatever suits them best zeker... Ik durf wedden dat het na 2-3 keer zagen en van uw kl*ten maken plots wel kan

Comment

Das wel spijtig,

ik heb ooit voor de keuze gestaan tussen een audi a4 berline 1.9 en de a3 sportback 2.0. De a4 avant was buiten budget.
            Ik heb toen de a3 gekozen omdat de koffer en de achterbank ruimer waren dan de a4 berline.

Ik weet niet hoe het is met de nieuwe a4 berline, maar de vorige versie was echt wel klein. Op de achterbank kom je met 1.85m al tegen het dak en de koffer is echt wel heel klein. De a3 was toen duidelijk ruimer en sneller. De enige reden waarom de a4 beter was, was omdat er een 4 stond ipv een 3, dus meer prestige.

Comment

ik heb 't toch nog even snel laten uitrekenen / offerte via de fleetmanager (die eigenlijk al half uit z'n vel sprong ... maar enfin..). Die directlease prijs (van het voorbeeld in m'n openings-post) blijkt niet echt juist te zijn ofzo want de Avant 120 pk kwam toch een pak (20-tal euro) duurder uit per maand.

Dus ik blijf bij de berline 136 pk, ik prop 't er wel allemaal in hoor.

Wat de koffer-omvang betreft: ik heb de voorbije 3 generaties A4 al onder mijn kont gehad en de koffer van de A4 B6 berline was bv een centimeter of 2 dieper dan die van de A4 B7 avant (en daardoor kon ik de kinderwagen in de B7 avant minder makkelijk kwijt dan in de berline... go figure)! Algemeen gezien vind ik de avant-versies niet beduidend ruimer wat koffer betreft dan de berline-versies... ok je kan wat meer in de hoogte werken maar echt veel krijg er niet bij (en bij de B8 avant loopt de daklijn feller af naar achteren toe dus bij de B8 is 't nog minder de moeite).
              De koffer van de A4 B8 berline is ruim, diep, hoog, en heeft een grote opening. Met 2 kinderen op reis gaan met de berline zal wel lukken (al zullen ze wel elk maar 2 stukjes speelgoed mogen uitkiezen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                ik heb 't toch nog even snel laten uitrekenen / offerte via de fleetmanager (die eigenlijk al half uit z'n vel sprong ... maar enfin..). Die directlease prijs (van het voorbeeld in m'n openings-post) blijkt niet echt juist te zijn ofzo want de Avant 120 pk kwam toch een pak (20-tal euro) duurder uit per maand.

Dus ik blijf bij de berline 136 pk, ik prop 't er wel allemaal in hoor.

Wat de koffer-omvang betreft: ik heb de voorbije 3 generaties A4 al onder mijn kont gehad en de koffer van de A4 B6 berline was bv een centimeter of 2 dieper dan die van de A4 B7 avant (en daardoor kon ik de kinderwagen in de B7 avant minder makkelijk kwijt dan in de berline... go figure)! Algemeen gezien vind ik de avant-versies niet beduidend ruimer wat koffer betreft dan de berline-versies... ok je kan wat meer in de hoogte werken maar echt veel krijg er niet bij (en bij de B8 avant loopt de daklijn feller af naar achteren toe dus bij de B8 is 't nog minder de moeite).
                De koffer van de A4 B8 berline is ruim, diep, hoog, en heeft een grote opening. Met 2 kinderen op reis gaan met de berline zal wel lukken (al zullen ze wel elk maar 2 stukjes speelgoed mogen uitkiezen)
                Koffer van de berline is 480l, voor de Avant 490 l, dus idd niet zoveel verschil .
                Avant is natuurlijk wel praktischer omdat je hoger kan gaan dan de hoedeplank en je iets meer hoofdruimte achterin hebt, maar zoveel verschil maakt het idd niet
                BMW 420dA : >>>

Comment

De achterbank van de B8 is ook veel ruimer dan die van de B6/B7, ik heb genoeg ruimte achter de bestuurder. Bij de B6/B7 was dit echt lachwekkend, een auto van +30000 Euro met de ruimte van een Golf.

Comment

Beide lijken me een leuke keuze. Ik vind persoonlijk de avant uit de kunst,maar de saloon mag er ook best zijn. Kies zelf maar. Dat verschil in vermogen zal je best beoordelen na proefrit.
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De berline vind ik trouwens mooier dan de avant, maar da's persoonlijk natuurlijk. Als ge voldoende kofferruimte wil in een break moet ge kiezen voor bijv. een Ford Mondeo, Volvo V70 ed. De prestigeconstructeurs noemen hun wagens liever lifestylebreaks en da's te merken aan de beschikbare ruimte. Allemaal marketinggelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        De berline vind ik trouwens mooier dan de avant, maar da's persoonlijk natuurlijk. Als ge voldoende kofferruimte wil in een break moet ge kiezen voor bijv. een Ford Mondeo, Volvo V70 ed. De prestigeconstructeurs noemen hun wagens liever lifestylebreaks en da's te merken aan de beschikbare ruimte. Allemaal marketinggelul.
                        tja, de ene keer vind ik de berline mooier dan de avant en de andere keer anders om. 't Zijn allebei dikke karren en de berline is sportief gelijnd en de avant ook maar op een andere manier.
                        En inderdaad, als je een break wilt omwille van de ruimte dan moet je naar andere merken/segmenten kijken. Mijn vorige A4 (de B7) was een avant en iedereen die de koffer te zien kreeg kwam met dezelfde commentaar af (koffer is te klein, da's toch gene break allee en blablabla en whine whine whine...) en toen ik eens een testrit met de berline deed en bij m'n ouders passeerde was 't direct van: amaai, toch een ruime en diepe koffer zeg, dat had ik niet gedacht! lolzzz.

edit: wat ik dus bedoel is dat het grotendeels tussen de 2 oren zit.
                        Last edited by ; 12/06/2008, 11:05.

Comment

Ik had he sowieso gewoon bij de berlinge gehouden. Ben in het algemeen niet voor een break-uitvoering maar das persoonlijk natuurlijk.

Comment

De break is toch wel mooier imo.

Comment

Working...
                            X