Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
    ...Misschien iets minder voor de tweedehandskopers die toch een pak meer geld mogen neertellen dan voor een kwalitatief evenwaardige gebruikte wagen...
    qua interieur staat Audi toch een klein trapje hoger denk ik.

Een auto kwijtraken hangt van veel meer factoren af dan een merk op zich, trouwens. Zelfs toeval, the right man on the right place, speelt een rol.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      qua interieur staat Audi toch een klein trapje hoger denk ik.
      Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met Audi op de lange termijn, maar het zal geen brol zijn, veronderstel ik. Dat zou ook niet mogen als je je als premium merk profileert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Neen, niet in hele grote lijnen. In vele lijnen. Soit, dat is mijn mening maar die hier duidelijk niet geapprecieerd wordt (niet op u bedoelt EricV). De leden in dit topic zouden beter een eigen Volvo XC60 forum opstarten en niemand anders toelaten, dan zijn ze gerust.
        Jongen toch, ge moet niet belachelijk doen...

Eerst een beetje een redelijk vergezochte vergelijking komen poneren en dan met de staart tussen de benen terugkrabbelen ("oh maar "t was positief bedoeld") als je van de weeromstuit een even belachelijke reactie terugkrijgt...

Ergens lijken de twee op elkaar, net zoveel als de Audi en de Hyundai die ik heb gepost. Daar houdt de vergelijking dan ook op.

Ik denk niet dat je mij ervan kunt beschuldigen per sé de belachelijke te willen uithangen. lees mijn posts er maar op na. Maar poets wederom poets, daar kan ik soms echt niet aan weerstaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
          Als ik zo hoor is dat bij de meeste Audi rijders erg belangrijk. Ook bij eigenaars van enkele andere merken.
          Misschien wel, en in dat geval onderschat ik dan de meeste Audi-rijders... Mea culpa!
          Ik ga misschien een beetje teveel af op de forummers en hun aankopen. Daar lijkt me toch nog altijd de merkliefde en het buikgevoel de bovenhand te halen over rationele, praktische en economische overwegingen.

Comment

• filmpje

Het city safety systeem getest...en dan dat lachje van de chauffeur erbij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Poele Bekijk Berichten

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het city safety systeem getest...en dan dat lachje van de chauffeur erbij
              Het werkt zelfs zonder chauffeur

Comment

Jongen toch, ge moet niet belachelijk doen...

Eerst een beetje een redelijk vergezochte vergelijking komen poneren en dan met de staart tussen de benen terugkrabbelen ("oh maar "t was positief bedoeld") als je van de weeromstuit een even belachelijke reactie terugkrijgt...

Ergens lijken de twee op elkaar, net zoveel als de Audi en de Hyundai die ik heb gepost. Daar houdt de vergelijking dan ook op.

Ik denk niet dat je mij ervan kunt beschuldigen per sé de belachelijke te willen uithangen. lees mijn posts er maar op na. Maar poets wederom poets, daar kan ik soms echt niet aan weerstaan...
                Kerel, echt, de dag dat jij mag beslissen wat ik echt bedoelde dan gaan de bananen kunnen spreken. Ik bedoelde dat wel degelijk als iets positiefs, wie denk jij wel dat je bent dat jij mag zeggen wat ik echt bedoel? Ik hoef niet met de staart tussen de benen terug te krabbelen, moest ik de XC60 een lelijk hok vinden dan had ik je dat ook gezegd. Kom toch uit je droomwereld man, je gedraagt je als een kind van 8. Ik begrijp plots waarom je geregistreerd staat als MiniMe, op het forum ben je blijkbaar de kinderversie van jezelf.

Comment

Misschien wel, en in dat geval onderschat ik dan de meeste Audi-rijders... Mea culpa!
                  Ik ga misschien een beetje teveel af op de forummers en hun aankopen. Daar lijkt me toch nog altijd de merkliefde en het buikgevoel de bovenhand te halen over rationele, praktische en economische overwegingen.
                  Zegt de man die niets anders doet dan iedereen die er een andere mening op nahoudt aanvalt. En zelf meningen die hij niet weet hoe te plaatsen direct als negatief opvat. Een dikke knipoog naar jezelf is wel welkom ja.

Comment

• Comment

• Comment

• die laatste, da's een mooie, jwv50!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Kerel, echt, de dag dat jij mag beslissen wat ik echt bedoelde dan gaan de bananen kunnen spreken. Ik bedoelde dat wel degelijk als iets positiefs, wie denk jij wel dat je bent dat jij mag zeggen wat ik echt bedoel? Ik hoef niet met de staart tussen de benen terug te krabbelen, moest ik de XC60 een lelijk hok vinden dan had ik je dat ook gezegd. Kom toch uit je droomwereld man, je gedraagt je als een kind van 8. Ik begrijp plots waarom je geregistreerd staat als MiniMe, op het forum ben je blijkbaar de kinderversie van jezelf.
                          Oef, waar komt al die frustratie vandaan, vent? Persoonlijk worden doe ik echt niet, hoor, als je denkt dat je me op die manier uit m'n tent kunt lokken...

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Zegt de man die niets anders doet dan iedereen die er een andere mening op nahoudt aanvalt. En zelf meningen die hij niet weet hoe te plaatsen direct als negatief opvat. Een dikke knipoog naar jezelf is wel welkom ja.
                          Ja, het moet gezegd: ik heb hier nog niet anders gedaan dan mensen met andere meningen aan te vallen. Doe toch effe normaal aub.

En wat MiniMe betreft: je mag daar gerust je mening over hebben, al wil ik gewoon wel even duiden...
                          Mijn avatar is in de eerste plaats een verwijzing naar het feit dat ik mezelf vooral niet te serieus wil nemen, een probleem waar velen op diverse topics helaas wel last van hebben.

Stel dat ik je bijdrage verkeerd heb geïnterpreteerd, dat doet niets af aan het feit dat men het hier over het algemeen niet met je eens is. Punt. En als ik jouw opmerking lachwekkend vind en je niet serieus neem, dan is dat mijn zaak, OK?

By the way het gaat hier over de XC60, niet over Ford. Wie op het Audi-forum durft te vergelijken met Volvo, krijgt evengoed de wind van voren.
                          Ik kan het ook niet helpen dat het op dit soort fora vol zit met frustro's die niet tegen grapjes kunnen, maar anderzijds veelal te beroerd zijn om ten gronde een discussie te voeren en liever de persoonlijke toer opgaan...

QED
                          Last edited by ; 09/02/2009, 23:02.

Comment

• Wat een lelijk hok!

Comment

• jij krijgt de originaliteitsprijs van vandaag

Wat vind je er lelijk aan, eigenlijk? Voorkant, achterkant, binnenkant, alles?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oef, waar komt al die frustratie vandaan, vent? Persoonlijk worden doe ik echt niet, hoor, als je denkt dat je me op die manier uit m'n tent kunt lokken...

Ja, het moet gezegd: ik heb hier nog niet anders gedaan dan mensen met andere meningen aan te vallen. Doe toch effe normaal aub.

En wat MiniMe betreft: je mag daar gerust je mening over hebben, al wil ik gewoon wel even duiden...
                                Mijn avatar is in de eerste plaats een verwijzing naar het feit dat ik mezelf vooral niet te serieus wil nemen, een probleem waar velen op diverse topics helaas wel last van hebben.

Stel dat ik je bijdrage verkeerd heb geïnterpreteerd, dat doet niets af aan het feit dat men het hier over het algemeen niet met je eens is. Punt. En als ik jouw opmerking lachwekkend vind en je niet serieus neem, dan is dat mijn zaak, OK?

By the way het gaat hier over de XC60, niet over Ford. Wie op het Audi-forum durft te vergelijken met Volvo, krijgt evengoed de wind van voren.
                                Ik kan het ook niet helpen dat het op dit soort fora vol zit met frustro's die niet tegen grapjes kunnen, maar anderzijds veelal te beroerd zijn om ten gronde een discussie te voeren en liever de persoonlijke toer opgaan...

QED
                                Je hebt 100% gelijk en uw interpretatie van anderen hun mening is het enige wat telt. Enkel dit nog: als je de vergelijking Ford - Volvo niet begrijpt dan moet je nog wat bijleren over je favoriete merk, dan zou je die vergelijking ook niet vergelijken met het waarom de vergelijking Audi - Volvo anders ligt. En persoonlijk worden? Ik geef gewoon mijn interpretatie van uw postgedrag. Je leest iemand zijn mening, je kleurt de aard van de mening zelf in en je trekt dan alles in het belachelijke. Dan ben je een klein kind, that's it. Soit, met mensen zoals u valt er niet te discussiëren want ze hebben enkel hun eigen waarheid. Ik ga het dan ook laten rusten, heb wel betere dingen te doen. Mijn excuses dat ik de knappe Volvo XC60 met de knappe Ford Kuga durfde te vergelijken, zal het nooit meer doen. Echt. Sorry.

Comment

Je hebt 100% gelijk en uw interpretatie van anderen hun mening is het enige wat telt. Enkel dit nog: als je de vergelijking Ford - Volvo niet begrijpt dan moet je nog wat bijleren over je favoriete merk, dan zou je die vergelijking ook niet vergelijken met het waarom de vergelijking Audi - Volvo anders ligt. En persoonlijk worden? Ik geef gewoon mijn interpretatie van uw postgedrag. Je leest iemand zijn mening, je kleurt de aard van de mening zelf in en je trekt dan alles in het belachelijke. Dan ben je een klein kind, that's it. Soit, met mensen zoals u valt er niet te discussiëren want ze hebben enkel hun eigen waarheid. Ik ga het dan ook laten rusten, heb wel betere dingen te doen. Mijn excuses dat ik de knappe Volvo XC60 met de knappe Ford Kuga durfde te vergelijken, zal het nooit meer doen. Echt. Sorry.
                                  Het is er mij to-taal niet om te doen gelijk te krijgen of mijn mening tot algemene waarheid te verheffen. Verre van.

Alles wat ik heb gedaan is mijn mening gegeven over jouw opmerking over de gelijkenis tussen Kuga en XC60. En met die mening stond ik overigens niet alleen. Ik heb ze enkel op een ludieke manier willen weergeven, maar dat is dan blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten. Maakt mij dat een klein kind? Soit, het zij zo. Ik kan daar mee leven.

En leuk trouwens dat je de XC60 en de Kuga mooie wagens vindt. Dan zijn we het toch nog over iets eens.

Comment

• Hallo,

Jullie hadden het verslagje van onze testritjes nog tegoed, in zoverre daarnog behoefte aan is natuurlijk.

We hadden een D5 om te testen. Die ging er goed vandoor, de motor maakt echt een krachtige indruk. Meer moet dat echt niet zijn. Er is veel te doen om de luidruchtigheid van de motor. Wel, het blijkt dat hij in koude toestand echt een lawaaimaker is, wanneer je de toerenteller boven de 3000tpm jaagt dan weet je het wel. Eens warm is dat al veel minder. Hoog in toeren blijft hij wel degelijk wat geluid produceren, maar voor de rest is daar niks op aan te merken hoor! Bij normaal rijden is de motor zelfs goed geïsoleerd. En het geluid op zich klinkt anders, beter eigenlijk, dan van de gemiddelde diesel. Allee dat vind ik er toch van. Op basis van de commentaren in de "boekskes" had ik erger verwacht.

De versnellingsbak, daar had ik het meeste schrik van. Traag en gebrek aan dynamiek wordt gezegd. Wel, ik heb daar geen last van gehad. Die bak reageert meestal goed, enkel in sommige situaties merk je dat hij wat langer moet nadenken. Ik vind zelfs dat de bak steeds juist schakelde, nooit te vroeg of te laat, volgens mijn gevoel gewoon goed. Manueel rijden lukt echter niet. In theorie ja, maar in de praktijk reageert dat spul niet zoals het moet. Hij weigert zelfs op te schakelen als hij vind dat het toerental al laag genoeg is. Maar over het algemeen toch een betere ervaring dan verwacht.

De wagen zelf voelt inderdaad erg premium aan, je hebt echt het gevoel met iets speciaals op de we te zijn. Het feit dat je nogal bekijks hebt zal daar wel niet vreemd aan zijn. De stoelen zitten erg, heel erg comfortabel! Enkel bij sportief door de bocht gaan vind ik dat ze te weinig steun bieden, en dan vooral aan de benen. En de achterbank, waar zoveel om te doen geweest is, beantwoordt helemaal aan onze wensen. Gewoon heel erg goed. Ik blijf dit een ruime wagen vinden, al zal een XC90 en consorten natuurlijk groter zijn.

De vering is nogal stug en daar hou ik zelf niet zoveel van, dat is één van de redenen waarom ik liever geen SUV wou, ik begrijp dat die allemaal nogal hard afgeveerd zijn. De baanligging is goed, ik heb de wagen nooit in de problemen kunnen brengen, beter dan verwacht, ik dacht dat een SUV nooit even goed kon rijden als een normale wagen.

Dan de safety features: echt indrukwekkend! De testwagen had al deze snufjes aan boord. Wijk je wat af dan zal die lane departure warning jou erop wijzen om bij te sturen, de wagen vertraagt zelf als de voorligger vertraagt, en je kan instellen hoeveel tussenruimte je wil toelaten. De wagen past die zelf ook nog eens aan in functie van de snelheid. En als er echt iets gebeurt voor jou dan gaan de LED’s in de voorruit branden. Ook de dodehoeksensor kan ik appreciëren. Dit is allemaal goed uitedacht en het werkt ook allemaal perfect. Ik sta er zelfs van versteld hoe vaak ik net eventjes van mijn baanvak afwijk, daar kom je snel achter in deze wagen. Ik ben echt wel verkocht voor deze optie.

Conclusie: ik vind het een goed uitgekiend geheel. De wagen maakt een solide indruk, waar Volvo nagenoeg overal de juiste keuze heeft gemaakt. De wagen maakt zeker een kans om onze volgende te worden. Nu nog wat nadenken en nog wat andere testritten gaan doen.

Comment

......
                                      Last edited by Atenza; 10/02/2009, 00:24.

Comment

• Het gaat hier toch wel geregeld mis. Er zijn nou eenmaal ook mensen die de XC60 niet mooi vinden. Accept it buddies!
                                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Mannekes, 't gaat hier over de Volvo xc60, niet over het feit dat uw mening ook die van een ander moet zijn.

ON-TOPIC aub.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X