Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem Mercedes 190D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ewel tunertj ,

waar blijft ge met de foto's van uw eindwerk ?

ge zijt toch niet van school gesmeten omdat ge stond te paffen in de toiletten ofzo ? ;-)

Comment

'k rook nie, gelukkig toch
      keb vlug een paar foto's kunnen maken va men eindwerk, ma ze zijn nie zo goed vn kwaliteit.
      w'ebben ook nog miserie gehad met de leidingen, kregen die nie volledig dicht. et probleem was een kraan die gebarsten was dus dat was nog redeluk vlug opgelost.

die ebben we moeten vervangen, bij de originele was der een weerstandje gesmolten en we kondn nie meer zien welke da was

de fameuze lijnpomp

Comment

amai , ik dact bij de vorige reply's dat het een oude brok was dat ze je in de handen hadden geduwd maar jullie hebben een splinternieuwe motor van Mercedes gekregen ! ( "modele d'instruction' wijst erop dat die motor nooit in een personenwagen mag komen )
        een propere motor op een propere steun . Allez het gaat u goed , je zal er wellicht al heel wat hebben aan geleerd . Nu nog efkes op uw tanden bijten voor de stage en het eindexamen en klaar is kees .
        Dank voor de foto's

Comment

die stuurdoos voor de voorgloeiing , dat is magnifiek bedacht : je kan steeds iedere gloeibougie individueel testen zonder daar tussen de motor te liggen prullen (vgl met Golf III ).
          Ge weet ook Tunertj dat je bij het vervangen van de gloeibougies de zekering van 80 ampere in die stuurdoos moet meevervangen ? De (nieuwe) gloeibougies trekken dan meer stroom , zodanig dat de oudere zekering kan gaan doorbranden van "ouderdom" .

Comment

w'ebn gewoon de hele stuurdoos met zekering enal vervangen. tis nu een stuurdoos van een ander (ouder) model, maar die werkt perfect. nu nog een beetje testen en opt einde van et schooljaar et eindwerk verdedigen voor de jury eh

Comment

go for it , het ga je goed .

Comment

Update: de motor draait op pure koolzaadolie!
                Schonere uitlaatgassen, lekker geurtje (aangenamer dan die zwarte rook)
                Minder rook
                en meer vermogen

Comment

als er eentje is dat dit kan , dan is het een voorkamerbenz ;-)

der zullen binnen 10 jaar nog heel wat mensen zijn die zeggen ; wat voor een eenvoudige en degelijke techniek was dat !

Comment

Haha ik denk dat het gemakkelijker ging gaan met een directe injectie,
                    die kunnen beter tegen een stootje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunertj Bekijk Berichten
                      Haha ik denk dat het gemakkelijker ging gaan met een directe injectie,
                      die kunnen beter tegen een stootje.
                      dat heb ik niet gehoord

ik ben het nog niet vergeten van uw zaagsel , hoor , makker !

allez hoe kunt ge nu zo'n onzin uitkramen als autotechnieker ?

1e inspuiters van een w124/w201 spuiten in op slechts 110 bar .
                      inspuiters van een direct ingespoten motor spuiten in op enkele honderden bars .

wie gaat het langste meegaan denk je ?

2e een lijnpomp moet maar 1 cilinder bedienen , hoeveel cilinders bedient een rotatieve pomp ? Juist .

3e wat gebeurt er als een verstuiver begint te pissen door te dikke (bio)gasolie :

bij een voorkamermotor kan dit geen (of toch minder) kwaad in een stalen voorkamer .
                      bij een direct ingespoten motor kan dit een gat in de (aluminium-magnesium) zuiger veroorzaken . Aja .

you got my full support , tuner maar onthoud 1 goede raad : zeg uw quote niet bij de verdediging van uw eindwerk he . Der moest maar nog eens zo'n zot gelijk ik in de jury zitten . :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                        als er eentje is dat dit kan , dan is het een voorkamerbenz ;-)

der zullen binnen 10 jaar nog heel wat mensen zijn die zeggen ; wat voor een eenvoudige en degelijke techniek was dat !
                        Voorkamer Hanomag! Benz heeft die maar overgenomen van Hanomag en een beetje aangepast (zoals alu kop)

Comment

okej kdacht er dus helemaal verkeerd over
                          bedankt voor de informatie, kzal et zeker kunnen gebruiken!

Comment

hehe
                            je hebt wel een punt : motormechanisch zijn de nieuwere motoren degelijker en zelfs veeeel degelijker dan de brol die in de jaren 50 en 60 werd gemaakt : klopt .
                            ook moet ik uw bereidheid tot dialoog prijzen . Dat is teken dat je niet vasthoudt aan principes . Die kan afstappen van principes is een vrij man .

Comment

mensen praten graag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                hehe
                                je hebt wel een punt : motormechanisch zijn de nieuwere motoren degelijker en zelfs veeeel degelijker dan de brol die in de jaren 50 en 60 werd gemaakt : klopt .
                                ook moet ik uw bereidheid tot dialoog prijzen . Dat is teken dat je niet vasthoudt aan principes . Die kan afstappen van principes is een vrij man .
                                Bedankt voor et compliment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Zeer vreemd idd. Ik geloof het wel.

Hoewel wij op school in't labo diesel zo'n 2.9 blok hebben staan, en ik kon toch zweren dat daar een lijnpomp aan hing.
                                  Ik zal er nog eens tegoei naar moeten kijken dus.
                                  Waar studeert gy misschien ?

GRTZ

Comment

Ik studeerde aan de KDG te hoboken.

Comment

En in welke garage werk je nu precies?
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        En in welke garage werk je nu precies?
                                        In uw voortuin .

Comment

Ah hebt ge ook graduaat auto gedaan ? Ik heb dat aan de Nayer gedaan en doe nu een schakeljaar voor ind. ingenieur , das natuurlijk wel wat minder interessant . Kheb al spijt dak nie op de KDG zit , daar hebben ze toch nog iets van auto-vakken in het schakeljaar ...

GZT

Comment

Working...
                                          X