Gelekt: derde generatie New Mini
14 mei 2009 | Tekst: Alexander Inia Print MailNieuwe modellen blijven meestal lange tijd onder de pet van fabrikanten, maar Mini lijkt nu een uitglijder te hebben gemaakt. Het lijkt er namelijk op dat u hier al de derde generatie New Mini voor u ziet.
De twee afbeeldingen die u hier ziet zijn om onbekende redenen op het web beland. We zien een New Mini die weer een stukje minder ‘mini’ is dan de huidige generatie. De motorkap is duidelijk korter dan bij de huidige Mini, een noodzakelijk gevolg van de Europese regels voor voetgangersveiligheid.
Het interieur is duidelijk strakker van opzet dan het wat drukke binnenste van de huidige Mini’s. Volgens sommige insiders maakt het dashboard eerst z’n debuut in de Crossman, die volgend jaar op de markt komt. Op de Mini van de foto’s moeten we minstens wachten tot 2011.
Wat er onder de motorkap gebeurt, is nog niet helemaal duidelijk. Tot nu toe deelde de Mini z’n motorentechniek met de modellen van Peugeot, maar het is goed mogelijk dat moederbedrijf BMW er in 2011 voor kiest om z’n eigen motoren in de Mini te lepelen. Dat zou betekenen dat er drie- en viercilinder turbomotoren in de Mini komen. De aandrijving geschiedt ook in de toekomstige Mini’s op de voorwielen.
Bron: www.autoweek.nl
14 mei 2009 | Tekst: Alexander Inia Print MailNieuwe modellen blijven meestal lange tijd onder de pet van fabrikanten, maar Mini lijkt nu een uitglijder te hebben gemaakt. Het lijkt er namelijk op dat u hier al de derde generatie New Mini voor u ziet.
De twee afbeeldingen die u hier ziet zijn om onbekende redenen op het web beland. We zien een New Mini die weer een stukje minder ‘mini’ is dan de huidige generatie. De motorkap is duidelijk korter dan bij de huidige Mini, een noodzakelijk gevolg van de Europese regels voor voetgangersveiligheid.
Het interieur is duidelijk strakker van opzet dan het wat drukke binnenste van de huidige Mini’s. Volgens sommige insiders maakt het dashboard eerst z’n debuut in de Crossman, die volgend jaar op de markt komt. Op de Mini van de foto’s moeten we minstens wachten tot 2011.
Wat er onder de motorkap gebeurt, is nog niet helemaal duidelijk. Tot nu toe deelde de Mini z’n motorentechniek met de modellen van Peugeot, maar het is goed mogelijk dat moederbedrijf BMW er in 2011 voor kiest om z’n eigen motoren in de Mini te lepelen. Dat zou betekenen dat er drie- en viercilinder turbomotoren in de Mini komen. De aandrijving geschiedt ook in de toekomstige Mini’s op de voorwielen.
Bron: www.autoweek.nl
Comment