Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat je best forumlid Tigra een PM stuurt ofzo. Volgens mij is hij de enige die er hier momenteel eentje bezit. Ik dacht wel dat er nog iemand was die er ooit eentje gehad heeft.
Mijn nicht heeft er zo ééntje gehad. Heeft hem van miserie weggedaan (ingeruild op een Tigra TT). Veel motorische problemen
Van haar huidige Tigra (1.3CDTI) is ze wel tevreden
Ik wil je niet bang maken, maar een gewaarschuwd man, ...
Dat had ik al gedaan :-), Toch bedankt voor de replay
Ik heb uw pm goed ontvangen, maar zal hier antwoorden, dan hebben de anderen er misschien ook iets aan.
Ik heb dus een identieke Tigra - zelfde motor en bj - en dit uit eerste hand. Wie mijn topic een beetje volgt weet dat het een liefhebberswagen is die na bijna tien jaar nog steeds als een nieuwe wordt verzorgd. Ik moet zeggen dat ikzelf belachelijk weinig problemen gehad heb met de wagen. Heb ik geluk gehad? Ik weet het niet, het is voor mij een steengoede en betrouwbare auto gebleken.
Heel in het begin, toen de wagen nog maar anderhalf jaar oud was, heeft hij eventjes de gevreesde "Tigra-ziekte" gehad. Dat fenomeen is het inhouden en uiteindelijk afslaan van de motor (in mijn geval bij koude motor) tijdens het rijden. De motor lijkt dan zeer onregelmatig te draaien, verslikt zich en valt stil. Dit heb ik een aantal keren voorgehad, maar volgens mij lag het toen aan de slechte kwaliteit van benzine. Ik ging toen regelmatig tanken bij een goedkoop station, en sinds ik daar weggebleven ben heeft hij het nooit nog gedaan. Ik kan fout zijn, maar dit was volgens mij toch de reden dat ik toen stilviel... .
Voor de rest ken ik alleen slijtagekosten. Een distributieriem wordt best om de 60k vervangen, dus dat is een kost die sneller terug komt dan gemiddeld. Ook is het een wagen waaraan het soms lastig zelf werken is. De batterij vervangen -> moet je half het verluchtingsrooster demonteren. Een koplamp die stuk is -> moet de licht-unit eruit en de voorbumper half gedemonteerd (waardoor je bijna verplicht bent dit te laten doen in de werkplaats omdat je nadien je lichten weer moet afstellen)
Ook een minder punt van de Tigra's is de koeling van de motor en de termostaat. Motor kan rap heet lopen (volgens het metertje) bij stationair draaien in de fille of tijdens een sportiever ritje. Is wel in het oog te houden, zeker bij een ouder wordende wagen, want dan kan de hele koppakking er wel eens doorvliegen na verloop van tijd. De vriendin van forumlid Tracer heeft dit voorgehad. Vandaar dat Bart6 waarschijnlijk dacht dat er nog een tweede Tigra op dit forum huisde Ik kan wel zeggen dat de mijne wel een klein beetje water drinkt. Maar in het oog houden is de boodschap. En dan is er meestal niets aan de hand.
Mijn nicht heeft er zo ééntje gehad. Heeft hem van miserie weggedaan (ingeruild op een Tigra TT). Veel motorische problemen
Van haar huidige Tigra (1.3CDTI) is ze wel tevreden
Ik wil je niet bang maken, maar een gewaarschuwd man, ...
Volgens mij een 95'er of 96'er waar jij over praat? Tigra heeft enorm te lijden gehad onder de kinderziektes: oliezuipers, kapotte motoren, bagger (motor)elektronica, ... Zou bij een 99'er geen sprake meer van mogen zijn. Maar ja, het blijft een auto van ondertussen +10 jaar. Daar kan je altijd miserie mee hebben of krijgen.
Mijn excuses voor het lange antwoord in gTa-style
Maar nu misschien nog eventjes terugkomen op de wagen die jij wilt kopen, Bob? Hoeveel kilometers heeft hij en wat is de vraagprijs? Is het een particuliere verkoop of eentje van een garage? Waar staat de wagen, want ik meen mij te herinneren (ten tijden van de Opel-meeting vorig jaar) dat je van de streek bent. Welke kleur heeft hij en binnenbekleding? Heeft hij wel een "slanke" stuur wat bij een 99'er hoort te zijn? (want soms zie ik ook die zogezegde 99'ers op kapaza staan, en dan zit daar nog het "lelijke" dikke stuur in, wat in principe niet kan... )
Ik wil u altijd bijstaan met raad en daad. Omdat het model Tigra voor mij toch iets speciaal blijft
Ik heb ook iemand gekend met een tigra van kmeen 1999 ook met de1.4 16V moterisatie, hij had die ook moeten wegdoen, wegens olie drinken wat ze maar niet opgelost kregen, voor de rest had die geen klagen over de wagen
wij hebben ook een opel tigra maar hij snokt als je gas geeft en het lichtje van de airbag blijft branden zijn al naar garage geweest en krijg de foutmelding niet weg.
Voor de rest zijn we heel erg tevreden hoor over deze auto en nu zeker hebben nog een tweede bij kunnen kopen.
Zou iemand ons kunnen helpen aub?
Heb tigra al een prive bericht gestuurd.
Bij deze hebben we ons een opelTigra van bouwjaar 1999 kunnen kopen voor de prijs van 500€. Nu hebben we een vraag het lichtje van de airbag blijft branden en hebben hem al aan de computer laten leggen en krijgen die foutmelding niet weg. En als we gas geven snokt de auto soms waar aan kan dit liggen er izt een andere luchtfilter op en is nog niet gedaan? Zou dit aan de injecteurs kunnen liggen of niet? De bougie hebben we nakeken maar die zijn nog goed.
Weet er misschien iemand raad? Voor de rest zijn we heel tevreden met deze wagen. Hebben ons zelfs nog een 2 kunnen bij kopen voor de prijs van 120€ voor stukken.
Comment