Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Opel Insignia??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
    Bij skoda krijg je wel veel waar voor je geld maar het uiterlijk spreekt me toch niet zo aan. Ik vind em een beetje "grijze muis".
    Niet meer grijze muis dan een Audi... Ik vind de Superb toch wel een indrukwekkende wagen als ik die tegen kom.

Comment

Die Peugeot heeft wel iets, net als de C5 break trouwens. De vernieuwde Passat lijkt me de saaist ogende auto uit de categorie te zijn, zeker nu je een Insigna hebt. (waarmee ik niet zeg dat het geen goede auto is ) . De Skoda is zonder twijfel de meest rationele van de hoop, maar is even boeiend als de Passat...
      Zijn Alfa 159 TI en Volvo V60 niet te overwegen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
        Niet meer grijze muis dan een Audi... Ik vind de Superb toch wel een indrukwekkende wagen als ik die tegen kom.

Volgens mij zoekt Baarsje ook emotie....dan is de Skoda volgens mij niet de juiste keuze.

Comment

Zo, de Insi is verkocht. Toch wel jammer eigenlijk het blijft een schitterende verschijning. Maar goed, dat hebben we ons zelf aangedaan....
          Als alles goed gaat is hij volgende week zaterdag al weg en komt hij in het Gentse ergens te rijden

Nu de opvolger:
          Uiteindelijk zijn er nog twee mogelijke vervangers overgebleven en ook nog twee totaal verschillende.
          1. Audi A5 Sportback 143 pk Multitronic of
          2. BMW 520d M-pack 184 pk sportautomaat.

Voor beide heb ik een offerte liggen uit de UK en sta op het punt dit avontuurtje aan te gaan.
          Echter ik kan maar niet tot een keuze komen....wat wordt het je toch af en toe moeilijk gemaakt...

Dit zijn de specs van beide wagens:
          1. Audi A5 SB 2.0 TDI multitronic 143 pk. Ibis white
          Zwart Milano Leder
          S-line interieur
          S-line exterieur
          B&O sound system
          DAB digital radio
          MMI-plus
          Parking system advanced
          Elektr. schuifdak
          Blackline pakket
          en nog enkele kleinere opties.
          Naderhand:
          19 of 20 inch zomerset.
          verduisterde ramen

2. BMW 520d M-pack 184 pk. wit
          Bruin of zwart Dakota leder
          Media pack. prof met o.a. Navi-prof, voicecontrol, bluetooth
          Visibility pack met o.a. Xenon, adaptive headlights en highbeam assistant
          Sportautomatic
          Airco automatic.
          Naderhand:
          19 of 20 inch zomerset.

Wat de prijs betreft zit de BMW ca. € 2.000,- hoger + de hogere BIV natuurlijk.

Ben benieuwd naar jullie keus en argumentatie.
          Ik zelf ben er nog niet uit.....

gr. Ron
          2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
          2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
          2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
          2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
          http://www.originelevelgen.be

Comment

Voor mij dan maar de bmw. Buiten het uiterlijk dat ik een stuk knapper vind dan de a5sb, zal hij ook beter sturen. Die pks ga je ook voelen. De automaat van bmw is subliem. Die van de audi nog niet getest.

Btw mijn wagen in bestelling is ook in uk besteld

Comment

Een gemakkelijke keuze vind ik,de BMW 520d graag.
              1000 maal mooier dan de Audi,rijd ongetwijfeld beter,is veel en veel krachtiger.
              Ben zelf geen BMW rijder;

Grtn

Comment

Geef mij ook maar dien Beamer!
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Die 520d lijkt me de betere keuze.

Comment

Ik hou geweldig veel van de Audi A5,maar de BMW it wil be. Gewoon de betere op bijna alle gebied bhv uiterlijk
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De 5, op alle gebied de betere van de 2.

Comment

A5 is mooi als er maar 2 deuren aan hangen, anders de BMW.
                        Meer pk, meer plaats en veel mooier als berline.

Comment

Zit er een HiFi-systeem in dat Media-pack op de BMW?
                          De Audi heeft alleszins het voordeel van een goed audiosysteem (toch leuk als je dat veel gebruikt).
                          Voor de rest heb ik het meer voor de BMW.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb met beiden gereden, op zoek naar een vervanger voor de A6.

A5: in je lijstje ontbreekt de gestuurde vering. Zelfs in sportstand is die coherenter dan de standaardvering.
                            De minpunten vond ik de multitronic (plankgas geven en niet eens voelen dat er wat gebeurt) en de prijs. Een A5 sportback is een A4 met een 'vijfde deur'. Daarvoor meer dan 3000 € extra vragen is er voor mij over. In vergelijking met een BMW5 of een Audi A6 is het binnenin redelijk smal. Het interieur is mooi verzorgd, maar ik krijg constant een beetje een déjà vu gevoel.

De BMW: schitterende auto. Vrij comfortabel. Voldoende snel. Spijtig genoeg had ik de handgeschakelde, en alles wijst erop dat een automaat beter moet doen. Als je de motor onder de 1800 toeren laat zakken heeft hij moeite om weer op dreef te komen. Hij gaat wel mooi en vlot in toeren eens hij op dreef is. Een minpuntje? Wel het dieselgeluid is wat aan de nijdige kant eens je wat gas geeft.

Bij mij was het verschil in prijs een 4000 €. Vergelijkbaar uitgerust, maar wel minder dan wat jij aanhaalt. De BMW is zoveel meer auto dat ik gelijk het prijsverschil vergeten ben.

Comment

Ik vind de A5 Sportback een bijzonder knappe wagen, en zeker in de uitvoering die jij wil nemen, maar de combinatie 2.0TDI 143PK en multitronic moet je echt proberen. Ik vond het absoluut niks in een Audi A4, en zou alleen al om die reden de BMW verkiezen.

Comment

ik ben ook tegen de combinatie 2.0TDI en multitronic... voelt niet vlot aan. De bimmer gaat op dat vlak beter zijn. De A5 SB is wel een prachtige verschijning!
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  wil je echt een waardevaste wagen koop je best een Freelander 2.2 denk ik
                                  lol

Soit, mijn keuze zou zonder twijfel de 520d break zijn

www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2011-bmw-520d-touring-19.JPG
                                  Last edited by Fred; 04/02/2011, 17:14.
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

ben zelf al jaren fan van het audi-design, maar toch zou ik hier voor de 5-reeks gaan.

Automaat+motor van de 5 gaan je veel meer rijplezier bezorgen. En de A5 heeft echt een verschrikkelijke koffer: te breed/diep voor kleine bagage (dan ban je altijd aan het vissen in je kofferruimte) maar te nauw aflopend voor grote zaken (met het nodige gevloek als gevolg).

En het mag gezegd : dit is de eerste 5 die ik zelf ook gewoon echt mooi vind!

Maarreuh... moet die echt in het wit? persoonlijk lijkt die hype me wat door...

Comment

Mensen, dank je wel voor jullie tips. De kogel is door de kerk. Gisteren een ritje naar Duitsland gemaakt voor een E61 touring en was gelijk verkocht. Uiteindelijk heeft voor mij toch de doorslag gegeven een combinatie van het te lang moeten wachten voor levering van een nieuwe en het toch niet geheel tevreden zijn met de gekozen configuratie van de F10 (liever een F11, maar wordt voor mij te duur....) De A5 viel uiteindelijk toch af vanwege zijn beperkte interieurruimte.

Dit is hem geworden, 10 maanden oud en 12.000km gereden:

BMW 520D E61 TOUR AUT 177pk
                                      Produktionsdatum: 30.03.2010
                                      Start Gewährleistung: 22.04.2010
                                      Farbe: 416 M - Carbonschwarz metallic
                                      Polster: LCCC - Leder Dakota Creambeige/Schwarz

Bestellte Sonderausstattung / Opties:

01CA interne Steuerung
                                      01CB interne Steuerung
                                      02NR M Leichtmetallräder Doppelspeiche 172 M
                                      0205 Automatic Getriebe Steptronic
                                      0230 EU spezifische Umfänge
                                      0235 Anhängerkupplung mit abnehmbarem Kugelkopf
                                      0261 Seitenairbag für Fondpassagiere
                                      0302 Alarmanlage
                                      0320 Modellschriftzug Entfall
                                      0386 Dachreling
                                      04BY Edelholzausfuehrung Bambus Maser anthrazit
                                      0402 Panorama Glasdach
                                      0417 Sonnenschutzrollo für hintere Türseitenscheiben, mechanisch
                                      0423 Fußmatten in Velours
                                      0428 Warndreieck und Verbandkasten
                                      0430 Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
                                      0431 Innenspiegel automatisch abblendend
                                      0442 Getränkehalter
                                      0464 Skisack
                                      0481 Sportsitze für Fahrer und Beifahrer
                                      0494 Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
                                      05AC Fernlichtassistent
                                      05AD Spurverlassenswarnung
                                      0502 Scheinwerfer-Waschanlage
                                      0508 Park Distance Control (PDC)
                                      0522 Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht
                                      0524 Adaptives Kurvenlicht
                                      0534 Klimaautomatik
                                      0544 Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion
                                      0563 Lichtpaket
                                      06AA BMW TeleServices
                                      06AB Steuerung TeleServices
                                      06FL USB-Audio-Schnittstelle
                                      0609 Navigationssystem Professional
                                      0610 Head-Up Display
                                      0612 BMW Assist - Notruf, Auskunftsdienst, Pannenhilfe
                                      0614 Internet
                                      0615 Erweiterte BMW Online Information
                                      0616 BMW Online - E-Mail und Adressen, Parkplätze, Börse, RSS-Feeds, Wetter, Hotels
                                      0620 Spracheingabesystem
                                      0633 Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle
                                      0698 Area-Code 2 für DVD
                                      07A6 Innovationspaket i.V.m. Editionen
                                      07MF Edition Sport
                                      07SP Navigationssystem Professional mit integrierter Handyvorbereitung Bluetooth
                                      0704 M Sportfahrwerk
                                      0710 M Lederlenkrad
                                      0715 M Aerodynamikpaket
                                      0752 BMW Individual High End Audiosystem
                                      0760 BMW Individual Hochglanz Shadow Line
                                      0761 BMW Individual Sonnenschutzverglasung
                                      0775 BMW Individual Dachhimmel anthrazit
                                      08SA Länderspezifische Navi.-Freischaltung
                                      08SC Länderspezifische Telefonservicefreischaltung
                                      08SP interne Steuerung
                                      08S8 Länderspezifische Navi Zust.
                                      0801 Deutschland-Ausführung
                                      0863 Service Kontakt-Flyer Europa
                                      0879 Deutsch/Betriebsanleitung/Serviceheft

Wagen wordt over twee a drie weken thuis geleverd.
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                      http://www.originelevelgen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Omdat ze opel binnekort niet meer maken...
                                        dat worden collectors items ... !!!

Do explain?

On topic: proficiat met de aankoop!

Comment

zeer goede keuze,succes
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X