Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Donderdag belt de wijkagent mij om langs te komen. Vanochtend langs geweest en wat blijkt:

Ergens in 2010 had ik een redelijk lastige situatie voor. Omdat mijn voorligger, een Astra met 2 opgefokte spierbundels, vond dat een bmw 7 zijn bocht te wijd nam en dus zelf niet meer door kon, moest hij die oude heer in zijn 7 maar van de weg duwen (letterlijk!).
    Eerstvolgende licht, die Astra staat nog steeds voor mij en wanneer het licht op groen springt blijft hij gewoon staan. Ik claxonneer dus en hoor mezelf nog zeggen tegen m'n passagier: "zie da nu af, derjust kon het niet rap genoeg en nu zit dat te dromen."
    Blijkbaar waren die kerels zeer prikkelbaar, want ze stapten onmiddellijk uit en begonnen wat op de auto te kloppen. Was eentje van Leaseplan, dus dat viel al mee
    We hebben de weg dan vervolgd en waar de weg over ging van 70 naar 90 en ik erlangs wou, blokkeerde hij mij telkens de weg en remde stevig door.
    Vlak voor het inrijden van een tunnel (2vaksbaan, 90km/u) zet hij zich op de 2 vakken volledig tot stilstand en stappen ze weer beide uit. Zij stonden toen al te ver in de tunnel, maar ik kon nog net de afrit naast de tunnel nemen.

Volgens hun verklaring zou ik zijn beginnen claxonneren omdat ze niet snel genoeg vertrokken aan het groene licht, heb ik ze van de weg willen duwen én zou ik hun wagen geraakt hebben en vluchtmisdrijf gepleegt hebben.

Ge moet het maar durven Anyways, ik heb er niet bepaald schrik voor, de wijkagent zei ook dat er geen getuigen waren (behalve zijn passagier dan maar die zijn verhaal doet er niet toe) dus dat wordt geklasseerd. Wel lef hebben in elk geval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Vannacht in Frankrijk, met de camion zeker een 30-tal auto's rechts ingehaald. Ze reden niet in een rijtje, nee, gewoon de ene na de andere middenvakker tegen 70-80... En men zou hier dan al klagen over Belgen.
      En vorige week de ergernis van het jaar toch wel, vrijwel zeker dat niemand die nog overtreft. Op een gewone baan in Frankrijk, 1 vak per rijrichting, max 90 voor auto's, 80 voor bussen en vrachtwagens. Ik met camion achter een madam aan 85 aan 't rijden als plots een schoolbus in mijn gat komt plakken en faren. Ik negeer die, snapte zijn bedoeling niet goed. Die kerel maar blijven faren en gatplakken tot we een km of 10 verder aan een stukje 2x2 komen (is 1.5km lang). Hij direct naar links, komt naast me rijden al claxonneren en middenvinger omhoog (vent van +50 met kinderen in zijn bus), doet alsof hij me gaat rammen, maar omdat ik gewoon mijn lijn blijf volgen geeft die op en komt voor me rijden.
      Ik maar direct vertraagd, met zo'n volk weet je maar nooit ... Maar het was niet nodig, terug op 1x1 vakken haalde hij dan die madam in, samen met een oplegger die voor haar reed. Omdat er ook tegenliggers waren duwt hij die oplegger gewoon de zijkant in. Wat verder deed hij hetzelfde met nog een andere vrachtwagen, en wat verder nog eens. Onvoorstelbaar dat zulk crapuul met mensen, zelfs kinderen op de baan mag. Jammergenoeg een Franse nrplaat zonder belettering van welke firma of school hij was.

20 doode kinderen is blijkbaar niet genoeg om zulke cowboys tot bedaren te brengen . Dat is de reden waarom ik het belangrijk vindt dat er altijd een begeleider van de jeugdbeweging wakker vooraan in de bus zit. Om zo'n wangedrag achteraf te raporteren en die chauffeur onder controle te houden. Ooit zo eens een buschauffeur gehad die rook naar de alcohol, flikken gebeld en laten blazen, hij was safe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
        20 doode kinderen is blijkbaar niet genoeg om zulke cowboys tot bedaren te brengen . Dat is de reden waarom ik het belangrijk vindt dat er altijd een begeleider van de jeugdbeweging wakker vooraan in de bus zit. Om zo'n wangedrag achteraf te raporteren en die chauffeur onder controle te houden. Ooit zo eens een buschauffeur gehad die rook naar de alcohol, flikken gebeld en laten blazen, hij was safe.
        Er zat geen enkele andere volwassene op die bus, of toch niet dat ik zag. Was een witte vervallen bus, enkel het geel-zwarte logo er op van schoolbus, voor de rest niks. Veel kans dat het een bus was van een school zelf, bestuurd door een leerkracht of directeur, zoals bij ons in 't lager ook gedaan werd. Alleen reed die altijd zo traag dat ik altijd een deel van de les miste.
        Dit was er echt zwaar over. Als ik ooit zoiets zie gebeuren in België en ik kan uitmaken van welke firma die komt, staat die 100% zeker op foto of film om door te mailen naar zijn chef.

Comment

• Vandaag in Antwerpen 1u kunnen doen over het stuk luchthaven Antwerpen tot aan de oprit van de E313 in wommelgem...
          Tot mijn verbazing lieten de agenten mij in de boekenberglei door en reed ik gewoon tussen de lopers een stukje verder tot aan het kruispunt, daar moest ik verplicht rechtdoor. Nu ok, GPS erbij om de kaart wat te kunnen zien. Op een gegeven moment reed ik een enkelrichtingstraat door. Ik kon links of rechts. Links: een stewardes (lelijke dikken draak die ook eens even de macht had vandaag) die al van ver ostentatief stond te gebaren. OK, terug, aan de andere kant nadars en borden dat er geen doorgang was. Van waar ik gekomen was? Enkelrichting... Daar stond ik dus. Ik aan de steward waar de borden stonden gaan informeren wat nu...
          Geen probleem, aan de andere kant mag je normaal wel oversteken. Ik vertelde hem dat mij dat al van ver geweigerd werd, tiens, dat kan niet, ik zal een horen over de radio. Wat is uw nummerplaat meneer? rij maar naar daar, ik verwittig mijn collega.
          Zo gezegd zo gedaan: De stoom kwam al uit dat mens haar oren toen ik toch nog bleef naderen terwijl zij daar stond te zwaaien en doen.

Die aan mijn raam al meteen: "ge kunt hier niet door! terug!"
          Ik zeg dus vriendelijk, mevrouw, ik kan niet terug want daar staan nadars, en de enige zijstraat is enkel richting. Overigens kom ik net van uw collega die bevestigde dat ik hier moet kunnen oversteken"
          Niks, da bestaat ni, ge hebt 2 opties; of ge draait terug van waar ge komt, of ge probeert maar dan schrijf ik u op en ik heb er gene schrik van om mij ervoor te smijten
          Hierop tilt ze haar rok een beetje en toont een enkelverband

Ik probeer dus nog eens vriendelijk: Mevrouw, ik mag daar niet door, die straat is ook te smal om dat te doen als er tegenliggers zijn, dit is de enige doorgang en uw collega bevestigde mij dat hier doorgelaten wordt...

Zij antwoord: "doe maar, maar ik schrijf wel uw plaat op"
          OK, dacht ik, zone lelijken draak me een tricolorebandje gaat mij niks maken, en ik kan doorrijden aangezien er ook geen lopers aankomen.

Springt dat mens midden op het kruispunt zodat ik niet door kan Begint ze daar op haar fluitje te blazen en te roepen.
          Ik kijk van " jah, ik mocht door, maar ge ging mijn plaat opschrijven?!"
          Begint die daar te roepen, jaja, nu zuldet wel weten, de polies komt direct

En ja, daar kwam de champetter af. Ik leg mij stil stap rustig uit en doe vriendelijk weer even mijn verhaal. Mja zegt hij... Goh... Jah...
          Die trien ook van " ja, van mij mocht hij kiezen, maar ja, meneer wilde persé door rijden"
          Ik van " ja tuurlijk dat, ik heb ook een gezin, en wil ook thuis geraken! Ik ga niet door 2km enkel richting rijden omdat iemand mij op straat zegt dat het mag hé Zo kan ik ook zeggen tegen die meneer ginder dat hij straks door het rood mag rijden en 180 op de snelweg"
          Die agent dan toch gezegd, jama, rij er maar door, als ze u onderscheppen zeg je maar dat het moest van mij Ik weet niet zeker of ge verder door kunt als ik u hier laat oversteken...

Enfin ja, dan maar zo gezegd zo gedaan en terug naar af hé... Verder proberen een uitweg zoeken: Stukken parcours gevolgd, op diverse kruispunten waar agenten stonden WEL doorgelaten wanneer er geen lopers aankwamen, om zo uiteindelijk te passeren aan het eind van de straat daar waar ik bij die bostor wilde oversteken Enkel heb ik daar nu eerst half 't stad voor doorgereden en 27x wel kruispunten van het parcours mogen passeren...

Zelfde met stewards op wielerwedstrijden of parkeerwachters: De meest simpele zielen uit onze samenleving denken dat ze plots heerser van het heelal zijn omdat iemand hen een bandje rond hun arm gestoken heeft. ZOOOOO typisch!

Nuja, Thuisgeraakt! Met de bedenking: van mij mag iedereen lopen, fietsen, eenderwa door het stad. Maar telkens is dit hetzelfde: alle aandacht op het event, de overige zaken worden "op de moment wel gezien" waaronder het verkeer. Als je ziet wat een hinder dit veroorzaakt, is dat dan eigenlijk wel verantwoord? En het niet alleen vandaag, maar in de zomermaanden zijn er regelmatig autoloze zondagen en wedstrijden allerhande.

Ze vergeten dat de wereld verder ook nog draait, en dat er ook op zondag mensen moeten werken. Als ze dan op voorhand dingen aankondigen of een duidelijke en goeie omleiding voorzien zou het nog iets doen. Nu weten zelfs de agenten en stewards niet eens hoe het zit!
          Last edited by Timmeke-Tim; 22/04/2012, 17:14.
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

• Deze ochtend neem ik voorzichtig voorrang van rechts, madam wou niet stoppen en besloot dan maar het andere vak te kiezen. Waarop ze bijna frontaal reed op een tegenligger....
            Het volgende straatje geeft ze wel haar voorrang, ze was dus wakker.
            Ineens stopt ze aan de uitrit van de Aldi-parking om er iemand laten af te rijden

0,0 besef van de verkeersregels dus

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• om de 5 jaar iedereen terug rij-examen laten afleggen. Het file probleem zal rap opgelost zijn...
              www.peugeotforum.be

Comment

• grote voorstander!

In plaats van alle oude nummerplaten versneld uit het straatbeeld had Schouppe beter alle "gekregen" rijbewijzen versneld uit het straatbeeld laten verdwijnen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Deze ochtend neem ik voorzichtig voorrang van rechts, madam wou niet stoppen en besloot dan maar het andere vak te kiezen. Waarop ze bijna frontaal reed op een tegenligger....
                  Het volgende straatje geeft ze wel haar voorrang, ze was dus wakker.
                  Ineens stopt ze aan de uitrit van de Aldi-parking om er iemand laten af te rijden

0,0 besef van de verkeersregels dus
                  Vrouwen he ....
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    om de 5 jaar iedereen terug rij-examen laten afleggen. Het file probleem zal rap opgelost zijn...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    grote voorstander!

In plaats van alle oude nummerplaten versneld uit het straatbeeld had Schouppe beter alle "gekregen" rijbewijzen versneld uit het straatbeeld laten verdwijnen.
                    Daar ben ik dan weer geen voorstander van.

Waar ik wel voorstander van ben is dat alle overtreders terug een rijexamen moeten afleggen voordat ze hun rijbwijs terug krijgen. Nogmaals in de fout gaan en defintief het rijbewijs kwijt.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Om de 5 jaar helpt volgens mij nog nie eens. Gisteren aan een wegversmalling nog in de "clinche" gelegen met een snotneus met papa zijne dikke bmw. Verkeersbord B19 geld blijkbaar nie voor haar. En als ge dan met uw lichten flikkert om teken te doen dat ge echt wel serieus in de ankers moet krijgt ge nog e middelvingerke erboven op.

Comment

• nope

er zijn genoeg voorbeelden van attesten die tijdelijk van aard zijn en die van veel minder belang zijn dan een rijbewijs. Regels veranderen vaak genoeg om het bewijs van rijden ook tijdelijk te maken. Op die manier verplicht je mensen om hun kennis mbt verkeersregels op regelmatige basis bij te spijkeren. Voorbeelden genoeg van mensen uit mijn directe omgeving die hun rijbewijs nog gekregen hebben en die op zich wel goed kunnen rijden. Maar vraag ze niet naar een specifieke regel want daar kunnen ze niet op antwoorden. De veranderde voorrangsregel van rechts is daar een goed voorbeeld van. Die denken nog altijd dat wanneer iemand stopt die zijn voorrang kwijt is.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Om de 5 jaar helpt volgens mij nog nie eens. Gisteren aan een wegversmalling nog in de "clinche" gelegen met een snotneus met papa zijne dikke bmw. Verkeersbord B19 geld blijkbaar nie voor haar. En als ge dan met uw lichten flikkert om teken te doen dat ge echt wel serieus in de ankers moet krijgt ge nog e middelvingerke erboven op.
                          dat zijn strandjanetten die vroeg of laat wel eens tegen de lamp lopen. Hopelijk hangt er dan niemand anders bij tegen die lamp.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Vrouwen he ....
                            Dat is er dan weer over.
                            Ik hou niet van dergelijk hokjesdenken. Er zijn vrouwen die veel beter kunnen rijden dan sommige mannen.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Daar ben ik dan weer geen voorstander van.

Waar ik wel voorstander van ben is dat alle overtreders terug een rijexamen moeten afleggen voordat ze hun rijbwijs terug krijgen. Nogmaals in de fout gaan en defintief het rijbewijs kwijt.
                            En waarom niet?
                            Welke reden kan je nu bedenken om ertegen te zijn? De enige reden die ik zie dat sommigen kunnen hebben is de angst om hun rijbewijs te verliezen.
                            Dat is dan maar terecht, dat verliezen en daar stopt het dan ook.
                            Als je het echt wil, doe je er alles voor.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dat is er dan weer over.
                              Ik hou niet van dergelijk hokjesdenken. Er zijn vrouwen die veel beter kunnen rijden dan sommige mannen.
                              't is misschien wel wat kort door de bocht ja, maar ik heb al veel vaker moeten uitwijken voor vrouwen die domme stoten uitsteken dan voor mannen.

En waarom niet?
                              Welke reden kan je nu bedenken om ertegen te zijn? De enige reden die ik zie dat sommigen kunnen hebben is de angst om hun rijbewijs te verliezen.
                              Dat is dan maar terecht, dat verliezen en daar stopt het dan ook.
                              Als je het echt wil, doe je er alles voor.
                              Omdat ze er dan weer geld in gaan ruiken, en de mensen het geld uit hun zakken gaan halen.

Dan vind ik mijn oplossing veel beter, de "rotte appels" d'r uit halen.

Comment

• Kwaliteit mag wat geld kosten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dat is er dan weer over.
                                  Uiteraard, de uitzondering bevestigt altijd de regel :p

2 kleine tegenvben:

- ik wil kruispunt over steken en ga rechtdoor, vrouw komt van andere kant en wil voor haar links afdraaien.
                                  Ik rij op het moment dat het groen wordt recht door en zij probeert voor mij links af te draaien en het moment dat ze bijna op mij botst begint ze wilde gebaren te maken dat ik gek ben^^. Altijd leuk als je zonder enige kennis van zaken op de baan bent denk ik dan...

- ik rijd aan de wettelijke 50 op een normale niet al te brede straat. Langs de andere kant rijdt een fietser en komen achter de fietser 2 auto's afgereden.
                                  Ik zie al dat de 1ste auto de fietser wil voorbij steken, wat net zal lukken. De 2de auto (met vrouw achter het stuur) begint echter ook de fietser voorbij te steken waarbij ik al op voorhand zag dat dat eigenlijk niet op tijd ging lukken.
                                  Ik rijd echter maar 50 en heb duidelijk voorrang, dus blijf op het gemak verder rijden. Op het moment dat ze naast de fietser hangt ziet ze dat ze er niet gaat geraken en begint dus eveneens wild teken te doen dat ik trager moet gaan rijden!? Neen ééncellige ameube, ik rijd al maar 50 en naar mijn bescheiden mening moet jij op je eigen kant blijven als je een 'obstakel' op jouw baanvak hebt!

Tot overmaat van ramp vertel ik dit verhaal aan 2 vriendinnen, die meteen toegeven dat ze eigenlijk zelf niet weten hoe die regels in elkaar zitten , tsjah...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    groot verschil, konijn, ander wild en ook KAT : alle schade aan je wagen betaal je zelf
                                    hond (niet aan leiband) : eigenaar betaalt alle schade aan je wagen (via familiale indien beschikbaar)
                                    je mag niet remmen voor beesten bij mijn weten. Als je zegt dat je geremd hebt voor een overlopende kat en iemand zit in jou auto, dan ben je alsnog het haasje.
                                    Waar is wooter om de desbetreffende regels te posten? Soms is het irritant, maar nu mis ik het wel.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Kwaliteit mag wat geld kosten.
                                    Rijexamens worden afgelegd door dezelfde bedrijven als diegene die de keuring doen. Dat zijn stuk voor stuk incompetente geldwolven.

Ik ben erdoor voor mijn rijbewijs ondanks mijn voorrang van rechts negatie. Mijn zus is gebuisd omdat ze te dicht bij een fietser voorbij reed (minimum afstand 1 meter, straat te smal om die meter te kunnen garanderen : pech, je moet erachter blijven).

Comment

• Ik werd gemist?

Remmen voor een grote hond mag, remmen voor een kat niet. Allez, dat mag wel, maar wordt niet aanzien als remmen voor iets voorzienbaar, en bijgevolg kan je achterligger claimen dat je onvoorzienbaar remde. Maar in alle geval is voldoende veiligheidsafstand houden toch het devies.

En vrouwen en oudere mensen kunnen niet rijden. En jonge mensen ook niet. En buschauffeurs. En buitenlandse vrachtwagenchauffeurs. En binnenlandse, als ze niet internationaal vervoer doen. En leaserijders. En zelfs tussen de motorrijders zit stevig wat kaf.

Comment

• Kga het einde van deze discussie spoilen:

enkel AF'ers kunnen rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                          je mag niet remmen voor beesten bij mijn weten. Als je zegt dat je geremd hebt voor een overlopende kat en iemand zit in jou auto, dan ben je alsnog het haasje.
                                          ...
                                          klopt, ik ga akkoord, maar achteraan iemand aanrijden, moet je toch "goede papieren" hebben om daar vanaf te komen zonder schuld

Comment

Working...
                                          X