Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa B - 1998 > start niet meer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Corsa B - 1998 > start niet meer

Een anderhalve maand geleden kocht ik via particulier een Opel Corsa'tje B van 1998, wagentje werd perfect gekeurd, alles in orde. Ben zelf werkende bij een Opel-garage dus weet op wat ik moest letten maar nergens was een opmerking op te geven, behalve dat het natuurlijk hier en daar een beetje carrosserieschade had.
    Heb deze week de injectiepomp laten vervangen omdat hij de benzine niet goed kon binnenkrijgen en de auto reed beter dan ooit ervoor.
    Probleem is nu dat ik sinds vandaag de auto niet gestart krijg. Heb al met de startkit geprobeerd en de kabels maar niets aan te doen.
    Als vrouw in de autowereld is het misschien toch handig om nu eens te vragen of iemand hier meer over weet want kan deze miserie echt wel missen :/ Lijkt me niet aan de batterij te liggen...
    HULPPPP!!!
    Mercikes

Als je zelf bij een opel garage werkt

Comment

Op den buro veronderstel ik éh ?????

Comment

check 1
        draait de starter nog rond.
        indien ja, ge hebt genoeg spanning en stroom om de starter rond te krijgen ( geen platte batterij )

check 2
        heb je ontsteking trek een bougiekabel uit, kijk ofdat je hem met behulp van een schroevendraaier kunt laten vonken tegen het chassis.
        ( laat iemand anders ondertussen starten )
        indien het werkt, u ontsteking is in orde ( tenzij mss de bougies, de kun je uitmeten met een multimeter)
        indien nee, u ontstekingsmodule ( bobijn ) vervangen

check 3 krijgt die benzine.
        als je na een aantal keren demareren de bougies eruit draait en ze zijn nat, of je ruikt benzine; dan krijgt die eten.
        indien je het niet ruikt. dan is er iets mis met je injectie ( injector in kortsluiting kan u injectie platleggen.
        in dit laatste geval werkt het soms om u batterij eerst 5 minuten af te koppelen , terug aan te sluiten en dan te starten.

Comment

Working...
        X