Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
    Zonet de F11 van m'n vader via Mobile Care laten afslepen.
    Gisterenavond melding gekregen dat het niveau aan koelvloeistof te laag was.
    Aangezien er geen plas onder de wagen lag, hebben we even wat bijgevulg en wagen wat laten draaien. Verdict was witte rook uit de uitlaten, ziet er dus niet zo goed uit...

Benieuwd wat de diagnose zal zijn, intussen een F10 als vervangwagen gekregen.
    Is intussen reeds terug!

Bleek een lek in de AGR koeler te zijn waardoor er koelvloeistof in de uitlaatcollector terecht kwam.
    Minor glitch maw

Comment

• Chanceke. *slik*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Chanceke. *slik*
        Was toch nog garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny_s Bekijk Berichten

Vraag: wat kan je aan mogelijkheden halen uit de standaard optie 6NH icm een blackberry torch. Zie alleen het adresboek, geen berichten. optie 'office' lijkt niet aanwezig, en is waarschijnlijk onderdeel van het wat uitgebreidere pakket GSM aansluiting? Heb verder geen apps of wat dan ook bijgekocht.

Verbruik: totaal gemiddelde staat nu op 6.3l na 4k kilometer. Is nog aan het zakken.
          Ik gebruik het met mijn S3 en bij office krijg ik bv mijn berichten te zien en kan deze beluisteren.
          Mijn verbruik ligt na 5K wel nog stuk hoger (7,1)... te zware voet zeker ;-)

Wellicht domme vraag maar kan je nadat je zetels platliggen ook middendeel weghalen?
          Dus stuk waarop de "hoedenplan" aangesloten is.
          Onlangs fiets ingelegd en dan is dat niet nodig om weg te halen maar wat als ik er iets groter moet inzetten ... dat zit dat in de weg en dus moet dat weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
            Ik gebruik het met mijn S3 en bij office krijg ik bv mijn berichten te zien en kan deze beluisteren.
            Mijn verbruik ligt na 5K wel nog stuk hoger (7,1)... te zware voet zeker ;-)

Wellicht domme vraag maar kan je nadat je zetels platliggen ook middendeel weghalen?
            Dus stuk waarop de "hoedenplan" aangesloten is.
            Onlangs fiets ingelegd en dan is dat niet nodig om weg te halen maar wat als ik er iets groter moet inzetten ... dat zit dat in de weg en dus moet dat weg.
            Dat middendeel kan je er uit klikken nadat je aan de rechterkant (helemaal rechts) een dikke platte knop ingedrukt hebt om de vergrendeling los te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              Dat middendeel kan je er uit klikken nadat je aan de rechterkant (helemaal rechts) een dikke platte knop ingedrukt hebt om de vergrendeling los te maken.
              ok thx zal ik eens proberen dit weekend. top!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                ok thx zal ik eens proberen dit weekend. top!
                Moet je alleen niet vergeten om dat ding mee te nemen als je het even naast je auto hebt gelegd om de fiets in te laden... Klinkt stom misschien, maar je zult niet de eerste zijn...

Iets anders: valt mij op dat de achtervelgen nagenoeg niet vuil worden door remstof... Zelfs de binnenkant van de velg is nog zo goed als schoon, terwijl de voorste wielen heel snel, veel te snel, vuil worden...
                was even aan het twijfelen of de achterremmen wel meededen, zo groot is het verschil. Aan de schijven te zien is dat wel het geval, ook merk ik niets aan de wagen zelf; remt goed hoor...
                Last edited by ; 02/06/2013, 09:03.

Comment

• Ik heb het nog ;-)

Klopt inderdaad van de voorste wielen en vuil!

Comment

• Straks voor 't eerst op onderhoud, 25.000 km op de teller, 0 problemen te melden en iedere dag een plezier om er mee te rijden en te spelen met alle prulletjes die er op zitten

Jammer genoeg wel alle 4 de velgen gekrast door me op te jagen... misschien ze volgend jaar in ferric grey of zo laten spuiten, of 't moet zijn dat 't mij hier volledig afgeraden wordt omdat het misschien allemaal wat te grijs zou worden. Vind die alu velgen nu ook wel mooi afsteken op de rest van de wagen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Een paar vraagjes voor de F10/F11 ervaringsdeskundigen hier:
                      - Het multifunctionele instrumentendisplay: is het nu de moeite of niet?
                      - 18" velgen, zonder DDC: run flats of niet?

Alvast bedankt voor jullie inputs!

Comment

Jammer genoeg wel alle 4 de velgen gekrast door me op te jagen... misschien ze volgend jaar in ferric grey of zo laten spuiten, of 't moet zijn dat 't mij hier volledig afgeraden wordt omdat het misschien allemaal wat te grijs zou worden. Vind die alu velgen nu ook wel mooi afsteken op de rest van de wagen.
                        Dit is een voorbeeld (met dank aan Wax-it) van jouw velgen in ferric grey, wel icm het donkere grijs:

Dit vind ik zeer knap en zeker niet te donker. Persoonlijk denk ik dat het wel minder goed gaat passen met uw Spacegrau, zo lichtgrijs en donkergrijs te samen.
                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Inderdaad... die foto's van wax-it was ik ooit hier ook al eens tegengekomen, merci om ze terug op te snorren, prachtig! ... maar zal vermoedelijk te veel grijs zijn icm spacegrau. Misschien dat ik wel mijn winterset in 't donker-grijs of zwart laat steken gewoon om in die paar maanden eens met een andere look rond te rijden

Comment

• En ze zwart laten doen is dat geen optie?
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                              En ze zwart laten doen is dat geen optie?
                              als iemand me dat zou kunnen fotoshoppen ... meer specifiek in hoogglans-zwart (zoals de dakrails en raamomlijstingen ook zijn) ...

Comment

als iemand me dat zou kunnen fotoshoppen ... meer specifiek in hoogglans-zwart (zoals de dakrails en raamomlijstingen ook zijn) ...
                                Dit is een voorbeeldje van Spacegrau met donkergrijze velgen, lijkt fel op de uwe ook: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...000&asrc=st|fs
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Bedankt! ziet er wel bruut uit... ik denk dat ik 't toch bij tikkeltje chiquere uitstraling ga houden voor in de zomer en de winter-velgen dan mogelijks wel in zo'n donkere tint laat steken.

Comment

• Ik vind de velg er vooral héél klein uitzien zo, origineel laten dus!
                                    -

Comment

• Een kleine update, twee maand later na de aankoop van mijn 520D. Heb er ondertussen al 17 000 km opzitten en het verbruikt stabiliseert zich rond de 6 liter maximaal (met sportieve voet). Als ik in eco pro modus rij, zou ik waarschijnlijk er nog een halve liter kunnen afknijpen, maar dat is een beetje toegeven aan het rijplezier. Vind 6 l verbruik voor deze motor meer dan acceptabel.
                                      De wagen rijd zeer stabiel (wat een verschil met mijn E61) en de rol/bandgeluiden lijkten wat getemperd. De runflats blijven echter vrij hard (zeker in combinatie met de 18" velgen) en een put in de autostrade voel je - aan een respectabele snelheid toch - redelijk wat kloppen.
                                      Van het dashboard meer dan tevreden; gps reageert zeer snel en accuraat; de audio-installatie (een gewone) voldoet meer dan genoeg voor mij; mijn jongste zoon vind dat zijne boenke-boenke muziek goed tot zijn recht komt; Oyster zetels toch wel fragiel voor jeansbroeken; regelmatig met een product reinigen is de boodschap. De connectie met de i phone via een cradle is aan te raden; goede kwaliteit en alles is netjes weggestopt. Vind wel dat de twee bekerhouders vooraan toch iets beter konden ontworpen worden; bij de E61 springen ze eruit, en dat vind ik nog altijd een beter design. Als je je sleutels en wat enkel geld en stylo's in die "potjes" stopt, krijg je rap een rommelige indruk en in deze wagen is dat echt niet mooi.
                                      Ben echt tevreden van mijn kar. Zie ernaar uit om deze zomer eens een lange trot te kunnen doen met deze wagen.

Comment

• Zijn bij iedereen de problemen van het naar echts trekken nu opgelost? Wat is uiteindelijk de oplossing van dit probleem?

Zijn er verder nog bekende klachten van de F11 waarop gelet moet worden bij de aankoop van tweedehands?
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Kan ik ergens info vinden van modelupdate 2012 tov model 2011?
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Working...
                                          X