Zo'n Supercharged is toch echt wel zalig. Mooi kleurtje ook he Griek .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenZo'n Supercharged is toch echt wel zalig. Mooi kleurtje ook he Griek .
Heb me de laatste dagen een beetje bezig gehouden met diverse RR-forums te lezen. Stilaan begint hij toch een beetje terrein te verliezen in zijn huidige uitvoering.
Ondanks zijn mooiere contouren en interieur dan de X5 beginnen zijn negatieve punten toch echt te veel door te wegen naar de minder goede kant. Het lijstje begint m.a.w. wat lang te worden.
Doch zonder test geen eind be-(ver)oordeling uiteraard.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenEl Greco: in de laatste Auto Motor Und Sport staat er een vergelijkingstest tussen de X5 en de Range Rover sport, kan mss eens interessant zijn
In mijn wagen liggen er al twee met van die test in van de laatste 2 weken. De RRS komt er zéér goed uit maar er wordt volgens mij te weinig rekening gehouden met bepaalde factoren zoals garantie, aankoop, restwaarde, BIV, onderhoudskosten/periode, enz... Toch blijven de meesten laaiend enthousiast, ondanks zijn mindere punten op bepaalde onderdelen.
Dus kijken we uit naar een testdag volgende maand.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Spijtig genoeg komt het merk steeds terecht bij de laatste 5 in zowat elke betrouwbaarheidsstudie. Onlangs ook weer, bij Testaankoop (hoewel ik geen voorstander ben van hun aanpak). Spijtig, want karakter te over. Puur op smaak zou ik in ieder geval veel meer interesse hebben in een Range Sport dan in een X5. En ik ken genoeg Land (Range) Rover rijders die niet te klagen hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenSpijtig genoeg komt het merk steeds terecht bij de laatste 5 in zowat elke betrouwbaarheidsstudie. Onlangs ook weer, bij Testaankoop (hoewel ik geen voorstander ben van hun aanpak). Spijtig, want karakter te over. Puur op smaak zou ik in ieder geval veel meer interesse hebben in een Range Sport dan in een X5. En ik ken genoeg Land (Range) Rover rijders die niet te klagen hebben...
Toch nog even de -punten hier vermelden:
*duurder in aankoop (kan omzeilt worden door in de UK te kopen)
*meer Co2
*meer BIV/jaarlijkse rijtaks/VAA (slechts gedeeltelijk van toepassing hier).
*hoger verbruik
*waarschijnlijk minder dynamische motor in de lagere toeren (check)
*veel slechtere garantie voorwaarden (kan omzeilt worden door in de UK te kopen)
*onderhoudsfrequentie net wat korter
*vermoedelijk mindere restwaarde
*betrouwbaarheid?
*GPS/Multimedia/achteruit rijcamera van een slecht en bedenkelijk niveau (zou verbetering in komen met model '15)
*hogere instap
*???
*....nog te ontdekken
+punten:
*veel mooier van buiten
*veel mooier in te richten interieur
*kofferruimte
*voertuig met uitstraling
*standaard luchtvering
*Zetels met een "troon"-gevoel?
*????
*...nog te ontdekken
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenVelen eigenaren blijven er ook mee rondrijden of kopen een nieuwe ondanks alle miserie met de vorige.
Het multimedia & camera-gedoe blijkt nu toch echt wel van een bedroevend niveau te zijn als we er de diverse topics in het buitenland mogen op geloven. Ik ken mezelf zo een beetje en zou me er echt dagelijks in opboeien mocht dat inderdaad niet naar behoren werken, hoe goed de wagen voor de rest dan ook is.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHoeveel van die boekjes moet je nog hebben?
In mijn wagen liggen er al twee met van die test in van de laatste 2 weken. De RRS komt er zéér goed uit maar er wordt volgens mij te weinig rekening gehouden met bepaalde factoren zoals garantie, aankoop, restwaarde, BIV, onderhoudskosten/periode, enz... Toch blijven de meesten laaiend enthousiast, ondanks zijn mindere punten op bepaalde onderdelen.
Dus kijken we uit naar een testdag volgende maand.
Mij inziens de keuze die jij wegens uw metier net niet moet maken.
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenVelen eigenaren blijven er ook mee rondrijden of kopen een nieuwe ondanks alle miserie met de vorige.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHet multimedia & camera-gedoe blijkt nu toch echt wel van een bedroevend niveau te zijn als we er de diverse topics in het buitenland mogen op geloven. Ik ken mezelf zo een beetje en zou me er echt dagelijks in opboeien mocht dat inderdaad niet naar behoren werken, hoe goed de wagen voor de rest dan ook is."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Heel indrukwekkend allemaal.
Fenomenaal knap staaltje techniek... maar compleet nutteloos, toch?
En, stel dat je dan tóch het terrein in wil of het lokale vliegveld onveilig wil maken, doe je dat dan met een luxekar van + € 80k? Of neem je gewoon die Defender die je dan waarschijnlijk ook in je garage hebt staan?
Stupide commentaar van mijn kant natuurlijk, gezien in de ogen van de liefhebber. Maar ik heb toch één serieuze bedenking: ik zou geen moment gerust zijn met al die elektronica, zeker als je bedenkt wat voor imago LR heeft op het vlak van betrouwbaarheid...
Als ik voor iets dergelijks in de markt zou zijn, zou ik die RR Sport in de juiste kleur en met de juiste uitrusting gewoon kopen voor de looks en het comfort. Net zoals 99,9% van de kopers waarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenFenomenaal knap staaltje techniek... maar compleet nutteloos, toch?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Mijn vader zal zich gevleid voelen omdat ie van de 1% rijders is die offroad gaat met de Range (weliswaar enkel 's winters).
Nochtans zou je echt eens als LR-eigenaar z'on Land Rover Experience moeten doen in Henegouwen of nog liever in het buitenland. Echt de moeite, al krijgen de meeste goede klanten het cadeau van hun dealer verneem ik vaak.
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenMaar ik heb toch één serieuze bedenking: ik zou geen moment gerust zijn met al die elektronica, zeker als je bedenkt wat voor imago LR heeft op het vlak van betrouwbaarheid..."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenNochtans zou je echt eens als LR-eigenaar z'on Land Rover Experience moeten doen in Henegouwen of nog liever in het buitenland. Echt de moeite, al krijgen de meeste goede klanten het cadeau van hun dealer verneem ik vaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenAfschuwelijke horloge dat die man.heeft. (En ja Griek, even afschuwelijk als die kleurencombo zal jij denken).
Heel leerrijke review ook...
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenHeel indrukwekkend allemaal.
Fenomenaal knap staaltje techniek... maar compleet nutteloos, toch?
En, stel dat je dan tóch het terrein in wil of het lokale vliegveld onveilig wil maken, doe je dat dan met een luxekar van + € 80k? Of neem je gewoon die Defender die je dan waarschijnlijk ook in je garage hebt staan?
Stupide commentaar van mijn kant natuurlijk, gezien in de ogen van de liefhebber. Maar ik heb toch één serieuze bedenking: ik zou geen moment gerust zijn met al die elektronica, zeker als je bedenkt wat voor imago LR heeft op het vlak van betrouwbaarheid...
Als ik voor iets dergelijks in de markt zou zijn, zou ik die RR Sport in de juiste kleur en met de juiste uitrusting gewoon kopen voor de looks en het comfort. Net zoals 99,9% van de kopers waarschijnlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNagels met koppen... 99% van de Range rijders hier zullen deze capaciteiten nooit gebruiken.
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenDaarom ben ik in principe geen SUV fan, mensen gebruiken die quasi nooit voor wat die gemaakt zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk BerichtenMijn vader zal zich gevleid voelen omdat ie van de 1% rijders is die offroad gaat met de Range (weliswaar enkel 's winters).
Nochtans zou je echt eens als LR-eigenaar z'on Land Rover Experience moeten doen in Henegouwen of nog liever in het buitenland. Echt de moeite, al krijgen de meeste goede klanten het cadeau van hun dealer verneem ik vaak.
Dat TFT-scherm voor de tellers is ook nog zoiets risky voor Land Rover.Last edited by Metaxa; 11/02/2014, 11:28.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenIs er een uitgebreide garantie mogelijk op die duivelse Engelse kisten?
Anders gewoon:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVele doen het voor het imago uiteraard. Denk dat je met de RR/RRS dan toch op de hoogste podiumplaats staat. Ik merk dat aan de klanten de laatste dagen. Als we het woord Range Rover al eens laten vallen zijn de reacties totaal anders dan dat we over de X5 of ML spreken.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
Comment